Headset (iPhone) voor losrijden instructie, tips gezocht.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Zidore

Berichten: 5801
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Headset (iPhone) voor losrijden instructie, tips gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-18 19:25

Beetje gekke vraag misschien, maar hopelijk kan Bokt me helpen. Tijdens de les thuis gaat alles prima met rijden enzo maar voordat we de wedstrijdring ingaan bouwen we een beetje spanning op waardoor het net allemaal wat minder gaat.

Graag wil ik (en mijn instructrice gelukkig ook) hier dmv headset wat aan doen want met haar hulp gaat het altijd beter. Nu hebben we beiden geen zin om aan de kant bij het losrijden te gaan staan schreeuwen en ook geen geld voor een (mooie/dure) whiz-set en hoorde laatst dat dit ook met je telefoon-headset kan.

Wie heeft hier ervaring mee? Welke headset kan ik kopen zodat ik ook terug kan praten? De gewone van de iPhone lijkt me niet zo handig met dat snoertje. Ik heb belminuten genoeg dus een half uurtje bellen is geen probleem (kan ook via WhatsApp zei iemand maar dat lijkt me qua verbinding niet zo ideaal..?) Er zijn ook headsets met Bluetooth begreep ik maar kan je dan ook terug praten? Wie weet hier meer over? Alvast bedankt voor de tips

Freedom comes when you learn to let go, Creation comes when you learn to say no


netjuh6
Berichten: 577
Geregistreerd: 02-01-08

Re: Headset (iPhone) voor losrijden instructie, tips gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 19:34

Draadloze apple oortjes. Kan je gewoon bellen ideaal!

MoOtJuHh

Berichten: 962
Geregistreerd: 18-11-05
Woonplaats: 020

Re: Headset (iPhone) voor losrijden instructie, tips gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 19:44

Whatsapp bellen gaat heel prima, tenminste dat is mijn ervaring.

Alleen een goede headset aan de ruiterkant mist bij ons nog. Hij moet ook gemakkelijk te verwijderen zijn, terug kunnen praten is handig, maar ook goed kunnen filteren van andere geluiden.
Lees mee voor de headset oplossing. Voor de persoon aan de kant hebben we een goede. Daarnaast heb ik nog gekeken naar portofoons en walkie talkies maar die lijken allemaal met handmatige bediening te werken.

hesterve

Berichten: 1924
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 20:04

Ik heb sport oortjes gekocht( waarmee je ook kan bellen), zodat t beter om je oren blijft zitten want de standaard Apple oortje blijven bij mij niet zitten. Als er goed internet bereik is gaat what s app bellen perfect. Ik zet dan wel de WiFi uit zodat ieniet steeds naar de WiFi wil( die is bij ons aan t eind van de rijbaan slecht)

Kato Z2 + 11 pr229,5 pnt, Top Tuiger!
Veron Z2
Melody M2

Kencamo

Berichten: 99
Geregistreerd: 29-10-18

Re: Headset (iPhone) voor losrijden instructie, tips gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 20:38

Draadloze oortjes werken prima daarvoor. :-)

Whatsapp bellen stoort bij mij altijd, maar dat ligt dan vast aan mijn internet. :+

Zidore

Berichten: 5801
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-18 23:03

netjuh6 schreef:
Draadloze apple oortjes. Kan je gewoon bellen ideaal!

Kan je die gewoon bij de iPhone winkel krijgen? En is daar ook goed mee terug te praten? Of veel bijgeluid? Werken die ook op Bluetooth?
ik ken alleen de appleairpods (140 euro... |( ) en die ga ik binnen een kwartier (of 1 minuut) kwijt raken... dus die wil ik niet

hesterve schreef:
Ik heb sport oortjes gekocht( waarmee je ook kan bellen), zodat t beter om je oren blijft zitten want de standaard Apple oortje blijven bij mij niet zitten. Als er goed internet bereik is gaat what s app bellen perfect. Ik zet dan wel de WiFi uit zodat ieniet steeds naar de WiFi wil( die is bij ons aan t eind van de rijbaan slecht)

waar koop je die? WIFI is er niet in deze bak dus zal op abonnement moeten, maar we gaan het met whatsapp wel proberen als de oortjes binnen zijn, ik weet alleen dus nog niet welke ik moet gaan bestellen... :D

MoOtJuHh schreef:
Whatsapp bellen gaat heel prima, tenminste dat is mijn ervaring.

Alleen een goede headset aan de ruiterkant mist bij ons nog. Hij moet ook gemakkelijk te verwijderen zijn, terug kunnen praten is handig, maar ook goed kunnen filteren van andere geluiden.
Lees mee voor de headset oplossing. Voor de persoon aan de kant hebben we een goede. Daarnaast heb ik nog gekeken naar portofoons en walkie talkies maar die lijken allemaal met handmatige bediening te werken.
ja daar ben ik dus naar op zoek, instructrice wil het ook wel zonder oortjes doen en dan gewoon haar telefoon vast houden, ben dus echt op zoek naar wat voor de ruiter het beste werkt. portofoons en walkie talkies hebben wij ook al weggestreept. wel ben ik nog aan het uitzoeken hoe een headset in een motor helm werkt, dat zou namelijk ongeveer hetzelfde systeem zijn.. & dan zit er misschien ook iets bij wat ik aan m'n cap kan klikken/bevestigen of zoiets

Freedom comes when you learn to let go, Creation comes when you learn to say no

netjuh6
Berichten: 577
Geregistreerd: 02-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 20:36

Zidore schreef:
netjuh6 schreef:
Draadloze apple oortjes. Kan je gewoon bellen ideaal!

Kan je die gewoon bij de iPhone winkel krijgen? En is daar ook goed mee terug te praten? Of veel bijgeluid? Werken die ook op Bluetooth?
ik ken alleen de appleairpods (140 euro... |( ) en die ga ik binnen een kwartier (of 1 minuut) kwijt raken... dus die wil ik niet

hesterve schreef:
Ik heb sport oortjes gekocht( waarmee je ook kan bellen), zodat t beter om je oren blijft zitten want de standaard Apple oortje blijven bij mij niet zitten. Als er goed internet bereik is gaat what s app bellen perfect. Ik zet dan wel de WiFi uit zodat ieniet steeds naar de WiFi wil( die is bij ons aan t eind van de rijbaan slecht)

waar koop je die? WIFI is er niet in deze bak dus zal op abonnement moeten, maar we gaan het met whatsapp wel proberen als de oortjes binnen zijn, ik weet alleen dus nog niet welke ik moet gaan bestellen... :D

MoOtJuHh schreef:
Whatsapp bellen gaat heel prima, tenminste dat is mijn ervaring.

Alleen een goede headset aan de ruiterkant mist bij ons nog. Hij moet ook gemakkelijk te verwijderen zijn, terug kunnen praten is handig, maar ook goed kunnen filteren van andere geluiden.
Lees mee voor de headset oplossing. Voor de persoon aan de kant hebben we een goede. Daarnaast heb ik nog gekeken naar portofoons en walkie talkies maar die lijken allemaal met handmatige bediening te werken.
ja daar ben ik dus naar op zoek, instructrice wil het ook wel zonder oortjes doen en dan gewoon haar telefoon vast houden, ben dus echt op zoek naar wat voor de ruiter het beste werkt. portofoons en walkie talkies hebben wij ook al weggestreept. wel ben ik nog aan het uitzoeken hoe een headset in een motor helm werkt, dat zou namelijk ongeveer hetzelfde systeem zijn.. & dan zit er misschien ook iets bij wat ik aan m'n cap kan klikken/bevestigen of zoiets


Ik heb wel de “echte” Apple oortjes. Ik vind ze ideaal! En als je een iPhone hebt kun je ze bij vind mijn iPhone opzoeken elk afzonderlijk.

VWestra
Berichten: 1099
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Headset (iPhone) voor losrijden instructie, tips gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 20:43

IK heb deze oortjes https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_i ... 66934.html en ben er heel blij mee. Zitten goed, vallen niet uit en je kan terug praten. Ik heb altijd 1 oor uit en die haak ik dan nu makkelijk aan Mn vest. Omdat het om je oor haakt heb je ook geen clip nodig.

Gowlan
Berichten: 4975
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 20:53

Ik heb een Jabra bluetooth speakertje/hoe het ook heet.
Ik heb hem voor tijdens het autorijden en vergeet eigenlijk zelfs dat hij er zit, maar wellicht dat dit ook volstaat voor jouw gebruiksdoel?
Ik heb hem overigens ergens anders besteld maar volgens mij wel dit type, je kan hem veranderen waardoor je hem zowel links als rechts kan dragen.

I'm a space-bound rocketship and your heart's the moon.
And I'm aimin' right at you. <3


Zidore

Berichten: 5801
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: Headset (iPhone) voor losrijden instructie, tips gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-18 00:35

oeh die twee laatste lijken me super!

Freedom comes when you learn to let go, Creation comes when you learn to say no

Linda_76
Berichten: 29
Geregistreerd: 07-11-11
Woonplaats: Zaltbommel

Re: Headset (iPhone) voor losrijden instructie, tips gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 09:04

Ik heb inderdaad ook de Jabra Bleutooth, heel fijn en voel je bijna niet zitten. Gebruik hem ook vaak met rijden om muziek te luisteren!

http://www.paardenmassagebommelerwaard.nl www.bitfitconsult.nl
Gecertificeerd ICPBC bitfitconsultant, FNRS jury t/m F12 + CBR, KNHS jury B/L, Orun instructeur, paardensportmasseur, manueel lymfe drainage therapeut.

Duplo

Berichten: 1652
Geregistreerd: 11-12-04

Re: Headset (iPhone) voor losrijden instructie, tips gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 09:10


hesterve

Berichten: 1924
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 09:25

VWestra schreef:
IK heb deze oortjes https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_i ... 66934.html en ben er heel blij mee. Zitten goed, vallen niet uit en je kan terug praten. Ik heb altijd 1 oor uit en die haak ik dan nu makkelijk aan Mn vest. Omdat het om je oor haakt heb je ook geen clip nodig.



Ik heb ook dat model alleen van grundig , bij de big bazaar gekocht voor nog geen €4 eigenlijk voor t hardlopen maar ze bleken een stuk beter van kwaliteit als dat ik gedacht had

Kato Z2 + 11 pr229,5 pnt, Top Tuiger!
Veron Z2
Melody M2

pluisje88

Berichten: 8047
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 09:26

Wat slim dit! Nooit zo over nagedacht! Ik volg! Handsfree bellen met Apple oordopjes werkt echt fantastisch dus dit zou een prima oplossing kunnen zijn als je het mij vraagt! Idd alleen een versie hebben die goed bijft zitten. Voor mij liefst wel met kabel want Bluetooth stoort sneller. En geen in-ear want dat kan ik slecht hebben (past niet)

Holistic Horsegirl - Volg ons op facebook voor Tips & Tricks over (PSSM-2) paarden en training

Zidore

Berichten: 5801
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-18 17:02

pluisje88 schreef:
Wat slim dit! Nooit zo over nagedacht! Ik volg! Handsfree bellen met Apple oordopjes werkt echt fantastisch dus dit zou een prima oplossing kunnen zijn als je het mij vraagt! Idd alleen een versie hebben die goed bijft zitten. Voor mij liefst wel met kabel want Bluetooth stoort sneller. En geen in-ear want dat kan ik slecht hebben (past niet)

Ja he! ik hoop ook op de juiste tip. Ik heb liever ook geen in-ear, maar het liefste 1 die je om je oren hangt (geen idee hoe dat heet haha) kabel zou ik ook niet erg vinden maar dan wel een lange want m'n telefoon moet wel in m'n vest of rijjas kunnen (liefste met clip achter in rijbroek.. maar waar laat ik dat kabeltje dan... )

Freedom comes when you learn to let go, Creation comes when you learn to say no

beetje22

Berichten: 120
Geregistreerd: 23-01-15
Woonplaats: Arnhem en omstreken

Re: Headset (iPhone) voor losrijden instructie, tips gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 17:12

Ik doe hetzelfde met mijn gewone Apple oortjes, blijven helaas niet altijd even goed zitten. Iemand van stal heeft van die oortjes die helemaal om je oor zitten, voor bij het hardlopen. Die werken erg goed!

I'm a surpfeiffer. [o]

pluisje88

Berichten: 8047
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 14:50

beetje22 schreef:
Ik doe hetzelfde met mijn gewone Apple oortjes, blijven helaas niet altijd even goed zitten. Iemand van stal heeft van die oortjes die helemaal om je oor zitten, voor bij het hardlopen. Die werken erg goed!


Die heb ik ook. Werken goed maar daar zit geen microfoon in dus je kunt niet terug praten.

Ik doe de kabel altijd gewoon achter m’n shirtje langs en dan is er niks aan de hand. Rij op die manier ook vaak met m’n iPod aan om muziek te luisteren tijdens het rijden

Holistic Horsegirl - Volg ons op facebook voor Tips & Tricks over (PSSM-2) paarden en training

Sjira

Berichten: 1308
Geregistreerd: 15-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 15:02

Ik zag laatst dat je met aliexpress voor heel weinig een instructieset ala whiz kan kopen. Moet het even terug zoeken of weet iemand welke dit is? Iets van Takstar geloof ik.

Adellinde JJ (Turbo Magic X Metall) M1+5

Zidore

Berichten: 5801
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-18 19:16

Sjira schreef:
Ik zag laatst dat je met aliexpress voor heel weinig een instructieset ala whiz kan kopen. Moet het even terug zoeken of weet iemand welke dit is? Iets van Takstar geloof ik.
als je een linkje hebt... :D

Freedom comes when you learn to let go, Creation comes when you learn to say no


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers