Paard valt na sprong

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
HorseFelicia
Berichten: 2
Geregistreerd: 02-11-18

Paard valt na sprong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-18 21:33

Hey iedereen!
Mijn ponny is totaal niet actief tijdens het springen...
Als het op 30 staat strompelt ze er precies over.
En als ik 80 of 90cm spring dan gaat ze er altijd wel over maar na de sprong gaat ze heel hard hangen en lijkt het alsof ze valt na haar sprong.
Ze loopt wel hard op de voorhand.
Ik probeer haar nu vooral vooruit te rijden tijdens dressuur en als ik haar longeer balkjes leggen of cavaletti's maar dat helpt niet echt. Na de sprong ga ik zelf wel hoed achteruit zitten maar dan trekt ze mij mee naar beneden en moet ik haar zegmaar opvangen als je het zo kan noemen.dat is wel erg vervelend en ik zou het graag willen oplossen maar heb geen idee hoe ik eraan moet beginnen. Ze reageert ook bijna niet op mijn benen soms...

Alvast bedankt om naar mijn verhaal te luisteren.hopelijk heeft iemand een oplossing voor mij?


plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Paard valt na sprong

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 21:37

Heel kort door de bocht. Neem je al les? Zo vanaf computer is lastig.

Ik zou eerst werken aan dat ze aan t been is. En geloof me dat is lastig bij wat flegmatieker paarden (heb er zelf 1)

Ik ben geen spring ruiter dus diegene met meer springervaring en dit lezen (correct me if i am wrong)

Heb je al geprobeerd je paard actief voor de sprong te zetten en na de sprong actief naar voren?


Koosnaamloos
Berichten: 241
Geregistreerd: 31-07-17

Re: Paard valt na sprong

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 21:59

Les nemen. Op internet is dit niet te beoordelen. 1 tip:niet gaan prutsen en les nemen. 2 tip: Eerst dressuur goed dan pas gaan springen.

Jennyxx

Berichten: 3036
Geregistreerd: 11-10-06
Woonplaats: Bij de duinen

Re: Paard valt na sprong

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 22:07

Misschien vindt ze springen gewoon niet zo leuk?

HorseFelicia
Berichten: 2
Geregistreerd: 02-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-18 01:55

Jawel ze springt juist suppergraag en ik neem al les ik wou gewoon eens kijken of er mss ideeen waren om thuis te doen als ik alleen rijd. En tijdens het springen is ze wel goed aan mijn been en wordt ze echt heet meestal. Bij dressuur gaat ze eerder slenteren dus daarom dat ik haar boj dressuur wel vooruit probeer te zetten bij het springen is dat totaal niet nodig... ze trekt mij ook echt mee naar de sprong toe

Anoniem

Re: Paard valt na sprong

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 02:58

Ik kan natuurlijk niet goed helpen van achter de computer, maar ik zou vooral geen 90cm springen (in keder geval niet onbegeleid) tot het duiken na de sprong is opgelost. Dat gaat misschien 9 keer goed maar de 10e struikelt je pony en lig je er onder of loop je ander serieus letsel op.

Als ze er bij 30cm overheen slentert is daar dus nog genoeg om aan te werken. Het is misschien niet zo spannend, maar het moet goed gaan voordat je hoger gaat denken. Telkens pas een stapje hoger gaan als je pony goed te controleren is, jij goed kan zitten en ze je netjes meeneemt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 07:00

Je geeft het antwoord al in de laatste zin van je OP, ze reageert niet op je been. Ze staat niet goed aan de hulpen en gebruikt onvoldoende haar achterhand. Ik zou in de les eerst werken aan haar meer op het achterbeen krijgen door veel overgangen en schijnovergangen te maken. En idd eerst dit pas goed voor je weer gaat springen. En dan zou ik niet onbegeleid gaan springen, maar les nemen. Je pony moet leren wachten voor de sprong en daar heb je echt een kundig iemand bij nodig op de grond die je verder helpt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers