Pensionstalling amsterdam?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 10:48

Ik heb die stal ook ooit overwogen maar was niet kapot van de Amstelhoeve vanwege meerdere redenen:
-kleine, donkere stallen,
-kwaliteit van het hooi
-laatste keer hooi was om 17:00, daarna mag je zelf nog een keer voeren maar als je er niet bent dan moet je het dus onderling regelen anders heb je de kans dat je paard zonder hooi komt te staan
-paddocks/weidegang waren te beperkt



Veronica2
Berichten: 2647
Geregistreerd: 26-08-13

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 13:23

Maar heel eerlijk gezegd weet ik zo gauw geen stal die aan het ideaalplaatje voldoet. Er is altijd wel iets dat beter kan of zou moeten. Bij Amstelhoeve is dat ook, maar ik vind dat er wel veel pluspunten zijn in vergelijking met andere stallen in de omgeving.

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 15:23

In de buurt is ook stal Willig, volgens mij biedt die ook vanalles aan. Stallen zijn in ieder geval groter en lichter. Ook daar kun je paddockservice doen. Ik weet niet meer precies wat de weideregelingen daar zijn. Dat zou ik overal wel echt even checken want je kan nog voor lelijke verrassingen komen te staan (schema's, verplichtingen die je niet kunt nakomen, kosten e.d.).

Veronica2
Berichten: 2647
Geregistreerd: 26-08-13

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 15:55

Volgens de website betaal je extra voor een weiland en dan nog een euro per keer buiten of binnen zetten. Zo op het oog kun je bij Willig nog net onder de 500 euro blijven als je je paard er elke dag buiten wil laten zetten.

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 16:21

Tja, ik zei niet dat het een budgetstal was, maar de mogelijkheden en faciliteiten zijn er wel.

KellyR

Berichten: 1500
Geregistreerd: 23-02-15

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 17:21

Pff dat vind ik wel heel veel geld hoor. Die 370 voor de hit actief vind ik eigenlijk wel een beetje de max om het voor mezelf leuk te houden.

Het is gewoon zo moeilijk om iets te vinden. Nu ook een stal dichter bij huis waar ik in zou leveren op uitrijden. Maar uiteindelijk ook op mesten.
Tijd technisch red ik het niet om het elke dag te doen.

Positief is dat hij op dit moment op de huidige stalling een vierkante meter of 8 er bij krijgt op de paddock.
Maar de bak is nog steeds helemaal ruk. En met zo een jong paard wil ik eigenlijk niet de hele winter stil liggen zoals vorig jaar.

Lastig lastig.

Morgen staat Amstelhoeve iig op de planning.
En zal alles meenemen wat hier gezegd wordt.
Mijn eisen lijstje is ook vrij helder ;) en die vuur ik altijd wel af.

Veronica2
Berichten: 2647
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 17:32

KellyR schreef:
Pff dat vind ik wel heel veel geld hoor. Die 370 voor de hit actief vind ik eigenlijk wel een beetje de max om het voor mezelf leuk te houden.

Het is gewoon zo moeilijk om iets te vinden. Nu ook een stal dichter bij huis waar ik in zou leveren op uitrijden. Maar uiteindelijk ook op mesten.
Tijd technisch red ik het niet om het elke dag te doen.

Positief is dat hij op dit moment op de huidige stalling een vierkante meter of 8 er bij krijgt op de paddock.
Maar de bak is nog steeds helemaal ruk. En met zo een jong paard wil ik eigenlijk niet de hele winter stil liggen zoals vorig jaar.

Lastig lastig.

Morgen staat Amstelhoeve iig op de planning.
En zal alles meenemen wat hier gezegd wordt.
Mijn eisen lijstje is ook vrij helder ;) en die vuur ik altijd wel af.

Dacht al dat je ergens had gezet dat je niet een onbeperkt budget hebt. Veel plezier morgen bij Amstelhoeve en vergeet niet te vragen naar de zwarte rook uit de tractor 8-) .

Ik denk altijd maar zo dat je de tijd die je besteedt aan het uitmesten misschien liever in contact met je paard had gestoken. En het is wel fijn als je een beetje kunt doorbouwen met je training en dan heb je wel een bak nodig waar je wat mee kan. Op sommige stallen kun je in herfst en winter prima rijden in een buitenbak, maar het is niet heel erg standaard.

FCSA

Berichten: 6378
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 17:40

Nakita’s al bekeken?

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 19:09

Kost de hit actief 370!!!
Wat een geld zeg. Verzorg paard van een vriendin staat daar in. Paard kwam uit 24/7 binnen dus echt veel beter. Maar ik vind het echt een verschrikkelijke plek.
Smalle doorgang. Overal schots en scheef. Vies.
Maar wel veel en mooie bakken idd

Gekwalificeerd NH instructeur. Hulp/les? Stuur even een pb of kijk op FB.
"Nosey Horsemanship" omdat je samenwerken niet alleen kan doen!

Veulen84

Berichten: 10866
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 20:12

Willig begint ook bij 370 inderdaad. Zit hier om de hoek. Maar ook daar is het goed kijken. Prijzen aan deze kant van de stad reizen de pan uit... Maar je krijgt er vaak echt geen waar voor je geld.

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


KellyR

Berichten: 1500
Geregistreerd: 23-02-15

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 21:21

@FCSA Net even op de website gekeken maar ik word een beetje allergisch als ik het lees. "De paarden komen in de wei, niet om te eten of te rennen maar om te genieten van het mooie weer en het gras." Ugh.. sorry :(:)
Locatie ziet er verder wel mooi uit. Maar ook 14 paddocks op 50 paarden waarbij alles individueel in een paddock staat, komt dus neer op 2 uurtjes per dag.

@fluffyfox, omdat het concept vrij schaars is kunnen ze het ook gewoon vragen en iedereen accepteerd het.
Mijn instructrice is een nieuwe stal begonnen. Ideaal, maar voor mij niet aan te rijden eigenlijk icm werk, super balen. Plus het is 330 ex mesten...

FCSA

Berichten: 6378
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 21:27

Ah, ze hadden eerder ook een groot land (hele dag buiten in een groep). Dat is tegenwoordig gesloten blijkbaar...

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 22:22

KellyR schreef:
@FCSA Net even op de website gekeken maar ik word een beetje allergisch als ik het lees. "De paarden komen in de wei, niet om te eten of te rennen maar om te genieten van het mooie weer en het gras." Ugh.. sorry :(:)
Locatie ziet er verder wel mooi uit. Maar ook 14 paddocks op 50 paarden waarbij alles individueel in een paddock staat, komt dus neer op 2 uurtjes per dag.

@fluffyfox, omdat het concept vrij schaars is kunnen ze het ook gewoon vragen en iedereen accepteerd het.
Mijn instructrice is een nieuwe stal begonnen. Ideaal, maar voor mij niet aan te rijden eigenlijk icm werk, super balen. Plus het is 330 ex mesten...


Das waar.
Wij krijgen ook wel eens de vraag waarom we goedkoper zijn dan andere stallen. Maar laatste ook paar keer dat we "erg duur zijn" heel apart vind ik dat. Denk dat we zeker onder de meest betaalbare stallen vallen. Helemaal als je ziet wat we allemaal hebben en bieden.

Les je bij kim of Celine? (Beiden net nieuwe stap gestart)

Gekwalificeerd NH instructeur. Hulp/les? Stuur even een pb of kijk op FB.
"Nosey Horsemanship" omdat je samenwerken niet alleen kan doen!

KellyR

Berichten: 1500
Geregistreerd: 23-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 22:36

fluffyfox schreef:
KellyR schreef:
@FCSA Net even op de website gekeken maar ik word een beetje allergisch als ik het lees. "De paarden komen in de wei, niet om te eten of te rennen maar om te genieten van het mooie weer en het gras." Ugh.. sorry :(:)
Locatie ziet er verder wel mooi uit. Maar ook 14 paddocks op 50 paarden waarbij alles individueel in een paddock staat, komt dus neer op 2 uurtjes per dag.

@fluffyfox, omdat het concept vrij schaars is kunnen ze het ook gewoon vragen en iedereen accepteert het.
Mijn instructrice is een nieuwe stal begonnen. Ideaal, maar voor mij niet aan te rijden eigenlijk icm werk, super balen. Plus het is 330 ex mesten...


Das waar.
Wij krijgen ook wel eens de vraag waarom we goedkoper zijn dan andere stallen. Maar laatste ook paar keer dat we "erg duur zijn" heel apart vind ik dat. Denk dat we zeker onder de meest betaalbare stallen vallen. Helemaal als je ziet wat we allemaal hebben en bieden.

Les je bij kim of Celine? (Beiden net nieuwe stap gestart)


Bij Celine:)

Waar zat jij ook al weer? Kan me vaag iets herinneren dat ik ooit een berichtje van jou heb gehad maar ik kan het zo snel niet vinden.
Je hebt een eigen stal toch?

Veulen84

Berichten: 10866
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 23:52

KellyR: Vermoed dat het echt te ver voor je is. Maar Stal Swagerman in Waverveen is er wel één die de moeite waard is. http://www.stalswagerman.nl/ Als ze plek hebben...

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 08:27

KellyR schreef:
Bij Celine:)

Waar zat jij ook al weer? Kan me vaag iets herinneren dat ik ooit een berichtje van jou heb gehad maar ik kan het zo snel niet vinden.
Je hebt een eigen stal toch?


Middenhoeve. Amstelveen
Alles loopt bij ons buiten 24/7 in groepen. Groot of klein alles kan in een eigen groep. Keus in hooi. Keus wel of geen wei. Goede grote bak en kraal. Grote schuur om binnen te staan.
Buitenrijden wordt steeds beter in de omgeving en bos is met de trailer op 6 min.
Sfeer is gemoedelijk, echt een leuke groep met mensen die bewust met de paarden bezig zijn.
Je bent welkom om op afspraak te komen kijken hoor. (Anders zit het hek op slot)

Gekwalificeerd NH instructeur. Hulp/les? Stuur even een pb of kijk op FB.
"Nosey Horsemanship" omdat je samenwerken niet alleen kan doen!

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 15:38

KellyR schreef:
Hallo allen,

Het is weer even geleden en twijfel om mijn paard voor de winter te verplaatsen om het mezelf even makkelijk te maken.

Weten jullie in de Beemster nog goede stallen?
- binnenbak of goede buitenbak
- min 8 uur buiten in de winterperiode
- vol pension
- contact met andere paarden ?

Heb mezelf altijd meer regio twiske gericht maar ik kan hier even niks vinden wat aan mn eisen voldoet :(



Klinkt als Margriet Bastiaans!

Noordbeemster
Binnen en buitenbak
Loopstallen met een eigen stukje naar buiten
vol pension: twijfel ik over maar kan je altijd vragen tegen meerprijs?
absoluut contact met de buren.

Bon ami idem dito, aan de andere zijde van Margriet

Landelijk meldpunt voor besmettelijke paardenziektes (droes en rhino) https://www.facebook.com/groups/1892196 ... TIPXfWuQYQ

KellyR

Berichten: 1500
Geregistreerd: 23-02-15

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 16:52

Net langs geweest op de Amstelhoeve.
Paddocks zien er op zich mooi uit maar er stond eigenlijk niks buiten. De hit actief vind ik echt te ranzig om aan te zien. Stront is machinaal aan de zijkant geschoven waardoor je volgens mij best een groot stuk mist. Plus het was überhaupt echt niet groot. Zeker niet voor de hoeveelheid paarden.
Voor wie wil, ik heb de hit actief gefilmd.

Onaangenaam verrast toen ik midden in de stallen liep waar een bordje stond dat er droes heerste. Dat had wel even groot aangegeven mogen staan wat mij betreft. Straks alles in de Was, gelukkig geen paarden aangeraakt, alleen een plukje hooi.


Hooi vond ik er wel netjes uit zien.
De tractors zijn vervangen door stints oid, de rook is er dus niet meer.

Stallen waren klein en vooral de binnen Stallen hadden een summier uitkijk luik waar het hoofd net door heen paste.

Alle bakken lagen er verder in mijn beleving super bij.

Qua faciliteiten voor de paarden zelf vind ik het niet meer als 150€ waard.

Fluffyfox, helaas geen tijd meer om door te rijden naar jullie. Maar ik zag wel dat het 10/15 minuutjes vanuit werk


@ojajoh daar zijn we weer haha.
Bastiaan niet meer aan gedacht. Van Bonami veel slechte verhalen gehoord dus daar durf ik me niet aan te wagen.
Heb nog 2 stallen waar ik ff wil kijken. Bij stal hoedjes ook al is het ex mesten.
En de Belthoeve in de Beemster.

Nikass

Berichten: 16530
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 20:54

Thanks voor de update! Goed dat ze de tractoren hebben vervangen :)

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 12:12

KellyR schreef:
@ojajoh daar zijn we weer haha.
Bastiaan niet meer aan gedacht. Van Bonami veel slechte verhalen gehoord dus daar durf ik me niet aan te wagen.
Heb nog 2 stallen waar ik ff wil kijken. Bij stal hoedjes ook al is het ex mesten.
En de Belthoeve in de Beemster.

Hahaha tja ach ja

Bon Ami heb ik juist weer goede verhalen over gehoord, maar eigen ervaring heb ik er niet
Stal hoedjes is top! Lieve vrouw is thea hoedjes
belthoeve raad ik je echt af, en in deze spreek ik wel uit eigen ervaring
wil je er meer van weten moet je mij maar even pben

Landelijk meldpunt voor besmettelijke paardenziektes (droes en rhino) https://www.facebook.com/groups/1892196 ... TIPXfWuQYQ

tessie98xx

Berichten: 79
Geregistreerd: 12-03-17
Woonplaats: Amsterdam

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 13:09

In Diemen heb je Vereniging Manege de Eenhoorn. Paarden staan zomers 24/7 op het weiland (mei tot oktober) en de rest van het jaar staan de paarden 6 uur per dag in zandpaddocks waarin een hooiruif en waterbak staat. Er is een binnenbak 20x40 en buitenbak 85x20.

VME's Toby (M2+1)
VME’s Lavento (L1+2; B*)

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 21:25

tessie98xx schreef:
In Diemen heb je Vereniging Manege de Eenhoorn. Paarden staan zomers 24/7 op het weiland (mei tot oktober) en de rest van het jaar staan de paarden 6 uur per dag in zandpaddocks waarin een hooiruif en waterbak staat. Er is een binnenbak 20x40 en buitenbak 85x20.


Zeker een fijne stal! Maar we hebben wel een wachtlijst op het moment.

Da Vinci (Van Gogh x Kigali) Z1+7 *PR 224,5*

depaardenjuf
Berichten: 160
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: Amsterdam

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 22:11

Ik ben ook op zoek dus lees even mee! Nog tips voor stallen omgeving Amsterdam Noord?

Instructie, training en choaching aangeboden omgeving Amsterdam. Ook voor hertrainen van de basis. Tevens voortdurend kwaliteits Lusitano's te koop. Check Instagram: de_paardenjuf

Veronica2
Berichten: 2647
Geregistreerd: 26-08-13

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 22:36

Wat voor faciliteiten zoek je precies? Qua instructie kan ik er wel een paar opnoemen, wat voor type zoek je daar in?

depaardenjuf
Berichten: 160
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 15:47

Pipodipo schreef:
Wat voor faciliteiten zoek je precies? Qua instructie kan ik er wel een paar opnoemen, wat voor type zoek je daar in?


Een nette, professionele stal waar het paard elke dag buiten kan, paddock in de winter is prima in de zomer op het land is fijn. Er moet óf een buitenzet service zijn vanuit de stal óf een goede regeling onderling tussen paardeneigenaren zelf. Ik werk alle doordeweekse dagen dus moet er echt van uit kunnen gaan dat dit gedaan wordt. Buiten zetten liefst in koppels of kleine kudde.
- Stapmodel is fijn maar geen vereiste, aparte longeerkraal wel.
- Goede binnenrijbaan een vereiste, ik ga echt niet in de regen buiten rijden :P bij grote stal graag meerdere binnenrijbanen. (uiteaard ook een goede buitenrijbaan voor als het niet regent :D )
- Ik vind het wel lekker ontspannend om zelf uit te mesten :Y) maar ook fijn als dat gedaan kan worden (bijv. tijdens vakanties). Dus deze optie wil ik graag aan en uit kunnen zetten.
- Eigen bijrijder en eigen instructie moet welkom zijn.
- Leuk als er wedstrijden georganiseerd worden op stal.
- Fijne kantine en gezellige sfeer super belangrijk. Moet echt een beetje een tweede woonkamer idee zijn.
- Liefst mogelijkheid tot buitenrijden (bos) vanuit de stal of anders als er met regelmaat met de trailer op pad wordt gegaan ook prima.

Vanaf Amsterdam noord max 20 min met de auto met uitzondering van het Amsterdamse bos, daar wil ik wel wat verder voor rijden.

Echt uiterste max 400 euro p.m. incl. maar liever iets daar onder en als er iets super fantastisch is mag 't mss wel ietsje meer zijn... Ligt er echt aan :o

Waar ik langs wil gaan is Nakita's, Wennekers, Veldhuizen. En ik heb Silverdale en Marijnissen gemaild. Staat er iemand op Manege Amstelland?

Qua instructie iemand die ervaring heeft met het Lusitano paard en de Portugese scholing kent.

alvast super bedankt!

Instructie, training en choaching aangeboden omgeving Amsterdam. Ook voor hertrainen van de basis. Tevens voortdurend kwaliteits Lusitano's te koop. Check Instagram: de_paardenjuf


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: rien10 en 12 bezoekers