Welke sport past bij mij?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

Welke sport past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 12:39

Naja sport, sport. Welke manier van voldoende beweging krijgen is een betere titel. :')

In 2016 besloot ik om mijn leven drastisch om te gooien. Ik nam een nieuwe levensstijl aan waar ik me achteraf enorm voor schaam: zo min mogelijk eten, zo veel mogelijk sporten (7 dagen in de week, 2 uur calorietjes verbranden en krachttraining in de sportschool) en zo veel mogelijk water drinken. Ik viel meer dan 10 kilo af en voelde me wel beduidend beter in m'n lijf! Die kilo's kwamen, toen ik weer begon met stage op kantoor, er net zo snel weer aan natuurlijk. En nu is het tijd om gewoon weer lekker te bewegen!

Het is niet dat ik ongezond of veel eet eigenlijk. Ik weet dat voeding heel belangrijk is dus dat zit wel goed! Het zit hem momenteel meer in de beweging. Ongeveer 3-4 dagen in de week rijd ik paard en that's it. Ik wil graag iets gaan doen waarbij ik weer meer beweging krijg, maar wat?!

Een teamsport zie ik sowieso niet zitten trouwens. Voetbal, hockey, handbal, korfbal, volleyball, softbal etc. etc vallen dus af. Dat is gewoon een persoonlijke voorkeur. :) Sportschool valt ook af, ik ben een flinke tijd sponsor geweest van BasicFit. Ik heb daar gewoon geen uitdaging of plezier in.

Hebben jullie nog leuke ideetjes voor sporten?


quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 12:41

Polefitness
Zwemmen
Bootcamp

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

Nojoukus

Berichten: 265
Geregistreerd: 23-07-09
Woonplaats: Wassenaar

Re: Welke sport past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 12:43

Op de fiets naar je stage

mama van het liefste ventje van de wereld: Youri, geboren 31 juli 2010
En nu ook het allerliefste meisje van de wereld: Abby, geboren 12 maart 2012

black_kelpie

Berichten: 7810
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 12:43

Kickboksen/bokszaktraining. Als iets een full-body workout is dan is het dat wel, echt heerlijk :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 12:44

Nojoukus schreef:
Op de fiets naar je stage


Vind je het heel erg haha, het is 1,5 uur met het OV van deur tot deur enkele reis. :))

black_kelpie schreef:
Kickboksen/bokszaktraining. Als iets een full-body workout is dan is het dat wel, echt heerlijk :j


Helemaal niet over nagedacht. Klinkt wel als iets wat bij mij zou kunnen passen!

Nojoukus

Berichten: 265
Geregistreerd: 23-07-09
Woonplaats: Wassenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 12:48

_Dominique schreef:
Nojoukus schreef:
Op de fiets naar je stage


Vind je het heel erg haha, het is 1,5 uur met het OV van deur tot deur enkele reis. :))

black_kelpie schreef:
Kickboksen/bokszaktraining. Als iets een full-body workout is dan is het dat wel, echt heerlijk :j


Helemaal niet over nagedacht. Klinkt wel als iets wat bij mij zou kunnen passen!


Vouwfiets mee in OV dan?

mama van het liefste ventje van de wereld: Youri, geboren 31 juli 2010
En nu ook het allerliefste meisje van de wereld: Abby, geboren 12 maart 2012

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 12:54

Naja ik kan niet zomaar een vouwfiets ergens vandaan toveren. En aanschaffen vind ik erg zonde van mijn geld gezien ik gewoon een goede fiets heb (en ook gebruik).

Ik ben ook maar 2x in de week op kantoor aanwezig en wil echt een sport gaan doen. Niet alleen maar die 10 minuten fietsen van station tot kantoor.

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Welke sport past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 12:58

Een vechtsport zou ik aanraden. Daarbij kun je alle kanten uit... (kick)boxen, karate, judo, krav maga, systema, MMA, Historische Europese Martial Arts ect...

Nouja, er zijn in de buurt vast wel een aantal te vinden. En ga bij ze langs en kijk wat bij je past.

EmmaK95

Berichten: 557
Geregistreerd: 21-06-17

Re: Welke sport past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 13:00

Ik doe sinds kort XCO- workout. Dit is ontzettend uitdagend qua intensiviteit en ook kracht speelt een rol. Muziek doet ook veel goed, echt een heerlijke workout

LilChar

Berichten: 1253
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: Welke sport past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 13:03

Dansen? Er zijn allerlei soorten dans ik weet niet wat je zou aanspreken

xJennifx

Berichten: 1145
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord hollan

Re: Welke sport past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 13:05

Misschien wandelen? Fijn om te doen naast een kantoorbaan. Rustgevend en goed voor je :)

Dicha v. Johnson
M1+9

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Welke sport past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 13:16

Hardlopen, in je eentje, lekker in de natuur.
Wat bij mij om een of andere manier heel doorslag gevend is geweest is van die sportapps en een sporthorloge :')
Op een of andere manier is het verslavend om te zien dat je die ene avond net een km extra hebt gedaan, zoveel kal. extra verbrand hebt, net die berg in minder minuten op kwam. Die dingen houden het zo precies bij dat je het heel netjes in overzichtjes bij kan houden.

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

PocoGaucha

Berichten: 3683
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Welke sport past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 13:27

mountainbiken,

Ik zou dan de eerste keren een fiets huren en als je het echt leuk vind er pas zelf eentje aanschaffen.

braooop

xdniesje
Berichten: 2052
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Dordrecht

Re: Welke sport past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 13:36

AH heeft nu een actie waardoor je verschillende sporten gratis kan proberen. op www.ahsportactie.nl kan je een hele lijst vinden van sporten. Leuk om inspiratie op te doen!

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 13:40

Paaldansen, in het begin misschien erg zwaar maar je hebt amper door dat je een workout doet. Ook zie je heel snel resultaat in wat je allemaal kunt :)

Een andere leuke sport is aerial hoop, vergt meer kracht dan het lijkt en is net ietsjes makkelijker dan paaldansen.

Aerial silks/Hammock is ook erg leuk. Vooral aerial silks is erg zwaar maar als je eenmaal doorkrijgt hoe het werkt is het echt superleuk om te doen.

Insta: yl_aerial

Silly_Woman

Berichten: 1664
Geregistreerd: 27-10-04
Woonplaats: In het mooie Brabant!

Re: Welke sport past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 14:15

Boogschieten te paard, kan je 2 dingen combineren ;)

Al weet ik niet of je daar extreem veel caloriƫn mee verbrand. Maar het is denk ik wel belangrijk dat je het leuk vind wat je er bij doet.
Anders op jouw manege/pensionstal vragen of je wat stallen uit mag gaan mesten, is ook een goede verbrander/workout ;)

We always try to do our best for our horses :)

Winged

Berichten: 33003
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Welke sport past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 14:22

Wat voor type ben je? Je geeft aan dat de basicfit een goede sponsor aan je had, maar waardoor?

Al gedacht aan survival(run)trainingen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 15:07

Hey wat een leuke variatie aan reacties! :D

Vechtsport, dansen en paaldansen klinken erg tof! :j

En wat leuk die AH actie, Ik ga eens kijken. Dankjewel!

@Winged, ja hoe zal ik het eens formuleren. Ik raak snel erg verslaafd aan het sporten in een sportschool. Daarna verlies ik er plezier/uitdaging in en dat maakt dat ik al snel niet meer gemotiveerd ben om te gaan. Dus in de eerste maanden van een abonnement ga ik heel fanatiek, daarna ga ik gewoon zelden tot niet eigenlijk. Super zonde!

Survivaltraining klinkt ook wel enorm uitdagend. Dus daar ga ik ook naar kijken!

Leuke opties hebben jullie gegeven zeg, altijd fijn als mensen met je mee brainstormen. :D

Edit: hardlopen vind ik moeilijk. Vooral het opbouwen van een uithoudingsvermogen. Snel last van kramp in kuiten en voeten en gewoon ontiegelijk snel buiten adem (maar daar kan natuurlijk aan gewerkt worden :)) ).


Boogschieten te paard lijkt me wel tof om te doen, maar denk dat ik dat niet echt leuk vindt om vast te gaan doen als sport zeg maar. :D Ook omdat ik er denk ik niet de hoeveelheid calorietjes mee verbrand dat ik zou willen.

_Mar3
Berichten: 470
Geregistreerd: 29-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 15:11

Skeeleren? Die hobby heb ik zelf laatst teruggevonden, gratis (behalve aanschaf natuurlijk), lekker buiten, zo kort of zolang als je wilt. :)

Do what is right
Not what is easy

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Re: Welke sport past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 15:44

Andere leuke opties:
Bungeefly
Boulderen
Wandklimmen

Insta: yl_aerial

Ailill

Berichten: 11669
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Welke sport past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 15:53

Wat denk je van zwemmen TS? Kun je zo intensief maken als je zelf wil, hier minstens 4 keer per week een uur in het zwembad, o.a. techniektraining, water bootcamp (ware hel, maar oh zo tof) en wedstrijdgericht trainen.

Je hoofd leegmaken, conditie opbouwen en je lichaam krijgt betere vormen. Ter aanvulling hier nog 2/3 keer per week de sportschool, maar niet op de ouderwetse wijze aan de apparaten trekken en duwen. Ook weer bootcamps, (kleine) groep sessies en veel afwisseling. Al zit ik d'r aan te denken om minder naar de sportschool te gaan en Krav Maga (verdediging sport) weer op te gaan pakken.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.


Prairy
Berichten: 9052
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Welke sport past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 16:10

Lekker dansen inderdaad, is ook goed voor je sociale leven (zegt degene die daar nodig weer mee aan de slag moet :+ ) , het is best intensief maar daar merk je niet zo snel iets van.

Afhankelijk van de muziek is het meer/minder intensief.
Salsa en bachata is vrij intensief, Kizomba minder intensief. Semba is dan weer vrij intensief en lijkt op kizomba. Het is wel zo in mijn ervaring dat er vaak meer vrouwen dan mannen zijn, maar dat hoeft niet altijd een belemmering te zijn.


Heb je een grotere hond? Anders is bijvoorbeeld canicross (met de hond voor de mountainbike) ook leuk denk ik.

Vechtsporten zijn altijd uitstekend voor je conditie en leveren je vaak ook meer zelfvertrouwen op. opuithoudingsvermogen,

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Welke sport past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 17:56

Kickboksen! Je kan er je energie in kwijt, je hebt er wat aan qua kracht en conditie... Het is geen
teamsport zoals bv. voetbal, maar je hebt wel mensen om je heen. Ik kan het zeker aanraden. :j

Die AH sportactie is een goede tip! Ik heb al meerdere mensen ontmoet die via die weg ergens proeflessen hebben genomen. :)

Popstra
Berichten: 13708
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Welke sport past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 17:58

Wandelen is ook fijn. Dagelijks een km of 5 lekker door stappen.

Ik l*l niet met de wind mee nee...

Doubtless

Berichten: 8463
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Welke sport past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 14:46

Ik ben vorig jaar begonnen aan triathlons! De variatie is super leuk & de wedstrijden zijn heel tof, zelfs voor een beginner.

      Sometimes the things you cannot change end up changing you.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: danielle_x, Justme_Lisaa, laran, lazy, Melvern en 113 bezoekers