Lastige keuze

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Annefleur200

Berichten: 1663
Geregistreerd: 20-09-12

Lastige keuze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-18 09:59

Ten eerste:ik weet niet of het hier goed staat.. :)

Ik heb 5 onwijs leuke shetlanders en ben erg gelukkig met ze. 1 staat er voor de sulky, een andere ben ik aan het beleren maar komt er vaak niet echt van. De andere gaan lekker mee wandelen fietsen enz.
Nu het volgende. Ik ga het rijden steeds meer missen. Ik vind mennen geweldig en dat zou ik zeker blijven doen maar zou echt heel graag weer willen rijden.
Maaar.... als ik een rijpony zou kopen zouden er 2 shetlanders weg moeten. Ik weet wel welke maar als ik er al aan denk dat ze verkocht worden word ik al misselijk.
Zou het heel moeilijk vinden

Aan de andere kant... dan hebben deze 2 ponys wel een kans om wat meer te gaan doen. Hier gaan ze 1 keer in de week mee naar buiten en en verder staan ze in de wei omdat ik meer bezig ben mer de pony voor de sulky.

Tja... wat nu? Ik weet het even niet meer...

- Anne - Fleur - Nikita - Madee - Jill -
Instagram: shetlife5


Romyxbonbel

Berichten: 14
Geregistreerd: 24-08-18

Re: Lastige keuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 10:09

Hey! Ik heb recent een soortgelijke keuze moeten maken. Ik heb drie grote paarden en zit in mijn examenjaar. Ik had het hierdoor te weinig tijd voor mijn Falabella. de gedachte dat hij weg moest vond ik echt vreselijk maar ik realiseerde me wel dat dit de juiste keus was. Hij is naar vrienden van ons gegaan en woont nu in een groot stuk bos met twee shetlanders! Er wordt elke dag wat met hem gedaan en hij krijgt daar veel meer aandacht dan ik hem ooit zou kunnen geven! Dit was voor hem echt het beste en daarom voelde het voor mij ook echt goed! :)

Bonito, Bellezza en Occurente ♡
Instagram: https://www.instagram.com/freespirited.horses/

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 10:09

Het is helemaal jou beslissing maar er zijn natuurlijk wel wat dingen die je kan doen om dat te doen.
Maak bijvoorbeeld een heel uitvoerig lijstje van de voor- en nadelen... doe daar echt even een paar dagen over en dan leg je die even weg.

Hoeveel tijd heb je over voor het rijden als je juist die twee weg doet waar je al niet aan toe komt?
Zou ook echt zorgen dat als je een rijpony hebt dat je dat dus ook meeneemt. Want je hebt al gemerkt dat een pony goed trainen voor de sulky best wat tijd en energie kost... en dat is bij een rijpony natuurlijk niet minder. Ga dus ook goed bedenken of je wel voldoende tijd en geld hebt om een rijpony voldoende te trainen en aandacht te geven.

"Men kan in de africhting van het paard en de opleiding van de ruiter pas een volgende stap zetten als de vorige stap is afgesloten" Ernest van Loon

_irene_
Berichten: 58
Geregistreerd: 18-03-05

Re: Lastige keuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 10:13

Misschien een idee om een bijrijdpaard te zoeken voor 1 a 2 keer per week. Dan heb je beiden.

Annefleur200

Berichten: 1663
Geregistreerd: 20-09-12

Re: Lastige keuze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-18 11:27

Een bij rijdpaard gaat me qua echt niet lukken. Dat word wel erg veel.
Ik heb een verzorgster dus qua tijd verder moet dat wel goedkomen. Vind het alleen zo moeilijk

- Anne - Fleur - Nikita - Madee - Jill -
Instagram: shetlife5

capopjekop

Berichten: 30646
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Lastige keuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 11:34

Jij kan alleen die keus maken. Ik mis het rijden ook maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om een van mijn pony's te verkopen. Ze zijn echt mijn maatjes ondanks dat Ik weinig met ze doe afgezien van verzorgen. Ik heb voor ze gekozen en zolang ik ze een paardwaardig leven kan geven blijven ze hier en gaan ze hier dood. Het scheelt dat ik geen stallingkosten heb. Dan is dat makkelijker dan als ze op pension staan. Ik twijfel zelf om een keer per week op de manege te gaan lessen maar ik weet niet waar ik de tijd vandaan moet halen.

Ik zou idd de voors en tegens op papier zetten en dan de keus te maken.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 11:39

Ik lees een beetje dat ze ook nu al eigenlijk net niet genoeg aandacht krijgen.
Nou denk ik dat er al mega veel shetjes rondlopen die voor een habbekrats weggaan, dus ik persoonlijk weet niet of ik zou verkopen.
Maar is het een idee om een jonge griet te zoeken die het ook heerlijk vind om te verzorgen en er leuke dingen mee te doen. Wij hebben op stal zo'n meisje rondloopt en ze springt overal in waar een gat valt.

Vuurwerk helemaal zat?
Teken de petitie,!!!!
https://petities.nl/petitions/vuurwerkv ... htqSlfkUUw


A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 11:44

Ik hoop juist dat mijn jonge paard niet meer al te veel de lucht in gaat, verwachting toen ik haar kocht was 1.50, maar nu denk ik dat het wel eens 1.55 kan worden, dat vind ik eigenlijk te groot.
Dus ik duim dat het allemaal meevalt.

Dat terwijl ik in april het bericht plaatste wat mensen verwachten, toen stond de verwachting eind krappe 1.40, dat zou ik eigenlijk wel mooie hoogte gevonden hebben.

Vuurwerk helemaal zat?
Teken de petitie,!!!!
https://petities.nl/petitions/vuurwerkv ... htqSlfkUUw

Annefleur200

Berichten: 1663
Geregistreerd: 20-09-12

Re: Lastige keuze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-18 14:55

Aandacht krijgen ze genoeg :) gaan allemaal lekker mee wandelen en fietsen enz. Alleen de ene pony gaat het beleren wat langzamer. Maar verder krijgen ze allemaal genoeg beweging en aandacht in ieder geval :)

- Anne - Fleur - Nikita - Madee - Jill -
Instagram: shetlife5

Annefleur200

Berichten: 1663
Geregistreerd: 20-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-18 15:18

A3a1 schreef:
Ik hoop juist dat mijn jonge paard niet meer al te veel de lucht in gaat, verwachting toen ik haar kocht was 1.50, maar nu denk ik dat het wel eens 1.55 kan worden, dat vind ik eigenlijk te groot.
Dus ik duim dat het allemaal meevalt.

Dat terwijl ik in april het bericht plaatste wat mensen verwachten, toen stond de verwachting eind krappe 1.40, dat zou ik eigenlijk wel mooie hoogte gevonden hebben.



Verkeerde topic denk ik ;)

- Anne - Fleur - Nikita - Madee - Jill -
Instagram: shetlife5

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Lastige keuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 19:01

Dit topic past gezien de vraagstelling beter op PP vandaar dat ik het verplaats.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 19:19

Annefleur200 schreef:
A3a1 schreef:
Ik hoop juist dat mijn jonge paard niet meer al te veel de lucht in gaat, verwachting toen ik haar kocht was 1.50, maar nu denk ik dat het wel eens 1.55 kan worden, dat vind ik eigenlijk te groot.
Dus ik duim dat het allemaal meevalt.

Dat terwijl ik in april het bericht plaatste wat mensen verwachten, toen stond de verwachting eind krappe 1.40, dat zou ik eigenlijk wel mooie hoogte gevonden hebben.



Verkeerde topic denk ik ;)


:+
Jepp

Vuurwerk helemaal zat?
Teken de petitie,!!!!
https://petities.nl/petitions/vuurwerkv ... htqSlfkUUw

Annefleur200

Berichten: 1663
Geregistreerd: 20-09-12

Re: Lastige keuze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-18 09:57

Keuze is gemaakt. Ze blijven lekker bij mij. Kan het niet over mijn hart verkrijgen ze weg te doen :)

- Anne - Fleur - Nikita - Madee - Jill -
Instagram: shetlife5


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angie91, DemiSisa, EliseXJoelle, Flew, floorsxm, Kashmino, kim_1990, Kimmie235, noordje, Tieme, Ubermetrics, Wopkebrok, xKatinkii en 104 bezoekers