Mariahoeve Renkum

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dutchdraft
Berichten: 2
Geregistreerd: 31-10-18

Mariahoeve Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-18 23:20

Hi allemaal,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Voor mijn trekpaard ben ik sinds kort op zoek gegaan naar een nieuwe plek. Helaas, want ik sta nu op een Top plek maar zijn gezondheid trekt het niet.

Afgelopen jaar is hij ernstig hoefbevangen geweest. En twee keer koliek gehad. Op dit moment af en aan ernstige diarree. Dus hij ziet er zeer slecht uit. DA is er bij geweest en haar oplossing is lopen en hooi. Hij staat nu op kuil en in een paddock de hele dag.

Twee weken geleden ben ik gaan kijken bij de mariahoeve in Renkum. Voldoet eigenlijk aan al mijn eisen. Hij krijgt enorm veel ruimte. 2,4 km aan track, kon niet naar het einde kijken. Echt geweldig. Er wordt onverpakt hooi gevoerd, hoera! En alle faciliteiten zijn er en het zit ook nog eens direct aan het bos.

Nu ben ik benaderd door mensen (die ik niet persoonlijk ken) toen ik vertelde dat ik naar deze plek ging. Vol enthousiasme omdat ik de plek aanraadde aan anderen. Maar ik heb wat horror verhalen gehoord helaas.

Dus zijn hier mensen die er nu staan? En die ervaring hebben en willen delen? En die hopelijk wel heel enthousiast zijn? Hoor het graag van jullie!!

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 23:29

Helaas worden reacties over deze stal altijd weggehaald.

Maar aub ga er niet heen. Staleigenaar houdt wel van vrouwelijk volk als je me begrijpt.
Er zijn ws genoeg mensen die zich hier niks van aantrekken, maar ik ken helaas meer dan genoeg verhalen (uit eerste hand) waar je nekharen overeind van gaan staan.

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 17:09

Ik ben er ook gaan kijken en vond hetzelfde als jij. Maar had ook een onderbuikgevoel en ben er uiteindelijk niet naartoe gegaan. Teveel negatieve toevalligheden wat dat gevoel opriep.
Ik heb uiteindelijk gekozen voor de Hit Actief van de Wolfskuil en sta daar nu bijna een jaar en ben heel tevreden. Misschien is dat een optie voor je?

xRaisin

Berichten: 1755
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 17:16

Ik heb er zelf een tijdje een paard bijgereden. Vond het zelf een hele fijne stal, waar een fijn sfeertje was en leuke stalgenoten.

Ik heb niet veel te maken gehad met de eigenaar als bijrijder zijnde. Wel gehoord dat hij niet altijd even aardig kon zijn en over kleine dingen kon zeuren.

Je kunt altijd nog weg gaan als het niet bevalt toch?

Rachel_x

Berichten: 3128
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 22:34

Onali schreef:
Helaas worden reacties over deze stal altijd weggehaald.

Maar aub ga er niet heen. Staleigenaar houdt wel van vrouwelijk volk als je me begrijpt.
Er zijn ws genoeg mensen die zich hier niks van aantrekken, maar ik ken helaas meer dan genoeg verhalen (uit eerste hand) waar je nekharen overeind van gaan staan.
even voor mij, zijn dit ervaringen van een aantal jaar geleden, of recentelijk?

_PatriciaH
Berichten: 4937
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Nistelrode

Re: Mariahoeve Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 14:49

Ben ook heel benieuwd naar ervaringen van nu en niet van jaren geleden..

_PatriciaH
Berichten: 4937
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Nistelrode

Re: Mariahoeve Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 17:59

Niemand?

Mallow

Berichten: 4695
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 09:51

Upje voor dit topic, ik ben ook benieuwd :)

Dutchdraft
Berichten: 2
Geregistreerd: 31-10-18

Re: Mariahoeve Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-18 10:10

Hi allemaal,

Ik sta er nu al een tijdje. Mijn paard staat in de 24 uurs track. En moet eerlijk zeggen dat ik blij ben dat ik verhuisd ben.
Ik vind de sfeer op stal heel relaxed. Iedereen is aardig en wil helpen. Ook met de eigenaar heb ik absoluut geen probleem.
Ik sta er natuurlijk nog maar kort maar tot nu toe ben ik tevreden. Hoop dat dit toch wel de plek ook is voor mijn paardje.

Elias7
Berichten: 296
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 21:17

Wilde dit topic even omhoog halen omdat ik geen nieuwe vond.

Zijn er nog nieuwe ervaringen over deze Paddock paradise?
Ik overweeg om er naar toe te gaan.

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Re: Mariahoeve Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 14:43

Mijn ervaringen zijn van een jaar of 4 geleden, maar ik heb het daar ook altijd positief ervaren.

Elias7
Berichten: 296
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 19:37

StalDiefdijk schreef:
Mijn ervaringen zijn van een jaar of 4 geleden, maar ik heb het daar ook altijd positief ervaren.


Okee bedankt voor je reactie

MalaQ

Berichten: 1399
Geregistreerd: 23-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 19:42

Behalve dat mijn paard het niet trok qua gewicht (viel echt flink te veel af door het vele lopen, hij had wél onbeperkt hooi), zijn mijn verdere ervaringen daar positief :) Fijne rijbanen, goede uitrijmogelijkheden, gemoedelijke sfeer.

Rose94
Berichten: 265
Geregistreerd: 12-10-13

Re: Mariahoeve Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 19:54

Ik heb er ook eens gekeken omdat de advertentie ons erg aansprak. Maar de eigenaar kwam veelte laat op onze afspraak, terwijl hij gewoon in huis was en ons wel kon berichten dat hij later kwam. We waren toen al op het erf en hebben ons zelf maar rondgeleid in 30+ graden. We vonden de plek prachtig maar twijfelde door bovenstaande.