Amerikanen en huizen zoeken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

Amerikanen en huizen zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 17:40

Meestal staat in de middag TLC op, en er al een tijdje is er een huizenzoek programma op. Daar ben ik dol op, ik kijk graag Huizenjacht en Phil and Kirstie in Engeland.
Maar er valt me direct op, wat zijn die Amerikanen een stelletje zeikerds zeg!!! :oo :oo Is het normaal om huizen af te ketsen omdat er tapijt op de trap ligt? Of dat er een trap in het huis zit waar het kind vanaf kan storten? Of dat ze niet aan een park willen wonen, want wie weet wat voor rare mensen daar rondlopen?
:') Echt, first world problems worden er gewoon gemaakt _O-

Iemand dit nog meer opvalt? :P Is het normaal dat je daar alleen en huis koopt als je er niks meer aan hoeft te doen ofzo?


Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 17:48

Ik denk dat dit niet typisch Amerikaans is, maar dat die mensen er overal wel te vinden zijn. Ook hier in NL ed.

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Amerikanen en huizen zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 17:50

Zag pas in een NL huizenkoop programma mensen ook een heel huis afzeiken omdat de kleur van de muren niet mooi was en het behang lelijk :=

Ja, dat is toch het eerste dat je gaat doen als je een nieuw huis hebt; het helemaal naar je smaak maken :?

[o]

DemDeempel

Berichten: 1073
Geregistreerd: 26-05-15

Re: Amerikanen en huizen zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 17:52

Haha ja geniaal vind ik het altijd.
Maar wat mij het allermeest verbaasd is hun budget. Dan is de vrouw thuisblijfmoeder en de man werkt 40 uur in de week en dan kunnen ze bijna een miljoen dollar uitgeven, echt hoe dan.

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 17:52

Oh gelukkig ben ik dus niet de enige die er zo over denkt.

Geld idd ook voor nederlanders maar de amerikanen zijn toch net ff erger.

Ik vind het in de usa altijd enorm leuke huizen waar ik vaak zo in zou trekken.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

ElCid

Berichten: 9219
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Re: Amerikanen en huizen zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 18:20

Nederlanders zijn minstens net zo erg, we hebben kort geleden ons huis verkocht en zijn dus tegen dergelijke dingen aangelopen; verkeerde kleur op de muur, indeling zoals wij die hadden qua meubels konden sommigen niet eens doorheen kijken sterker nog mensen vielen zelfs over het soort meubels maar ook de kleur van de keuken, etc. etc.
En dan ging het om een "betaalbaar" huis buitenaf. Ik kan me overigens wel voorstellen als je een miljoen uit zou geven voor een huis dat je wil dat het zo veel mogelijk jouw smaak is en dat je zo min mogelijk hoeft te doen. Dat is niet typisch Amerikaans, dat is typisch menselijk, ongeacht afkomst.

Goof

Berichten: 28750
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Amerikanen en huizen zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 18:26

Inrichting kan je veranderen, maar ik vind het persoonlijk niet meer dan normaal dat je alleen iets koopt dat voldoet aan je eisen en wensen en kan ook begrijpen dat dat bijvoorbeeld de gevaarlijke trap of het park ernaast is.
Ik moet er bijvoorbeeld niet aan denken om naast een kerk of vooral naast een speeltuintje te wonen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Amerikanen en huizen zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 18:29

Programma ook gezien. Maar ook nl kan er wat van hoor. Al eens ieks die hanglamp is lelijk nu wil ik het huis niet, hanglamp ging mee met eigenaar van huis

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 18:31

Goof schreef:
Inrichting kan je veranderen, maar ik vind het persoonlijk niet meer dan normaal dat je alleen iets koopt dat voldoet aan je eisen en wensen en kan ook begrijpen dat dat bijvoorbeeld de gevaarlijke trap of het park ernaast is.
Ik moet er bijvoorbeeld niet aan denken om naast een kerk of vooral naast een speeltuintje te wonen.


Maar de eisen die jij noemt kan je niks aan veranderen. Dat vind ik iets anders dan de kleur van de muren of het soort behang dat erop zit :+
Een nieuw verfje of behangetje heb je zo op de muur gesmeerd voor niet al te veel geld.
Een keuken of badkamer wordt al iets anders m.i.

[o]

Goof

Berichten: 28750
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 18:41

verootjoo schreef:
Goof schreef:
Inrichting kan je veranderen, maar ik vind het persoonlijk niet meer dan normaal dat je alleen iets koopt dat voldoet aan je eisen en wensen en kan ook begrijpen dat dat bijvoorbeeld de gevaarlijke trap of het park ernaast is.
Ik moet er bijvoorbeeld niet aan denken om naast een kerk of vooral naast een speeltuintje te wonen.


Maar de eisen die jij noemt kan je niks aan veranderen. Dat vind ik iets anders dan de kleur van de muren of het soort behang dat erop zit :+
Een nieuw verfje of behangetje heb je zo op de muur gesmeerd voor niet al te veel geld.
Een keuken of badkamer wordt al iets anders m.i.


Eens, maar TS noemt ook het voorbeeld van de gevaarlijke trap en het park. Dat lijken mij normale eisen of wensen, dus daar zie ik het probleem niet zo van eigenlijk.

Anoniem

Re: Amerikanen en huizen zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 18:47

In dit geval was het een doorsnee trap waar gewoon een traphekje geplaatst kon worden :P
Het park zag er onwijs mooi uit zo op t eerste oog maar zij was central park in NYC gewend. Dus ze dacht dat er alleen maar daklozen en drugsverslaafden rond hingen ofzo :=

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Amerikanen en huizen zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 18:53

Ja, Amerikanen zijn zeikerds :+ Niet alleen met huizen maar met alles. Hoe vaak je ook geen slechte reviews leest van hotels om écht de meest onzinnige dingen (bv. Roomservice die 5 minuten te laat is)
En ook ter plekke kunnen ze er wat van als je er bent. Service staat hoog in het vaandel dus klagen kan.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 18:59

Ik vind de Engelse programma's heel leuk, ben ook fan van Phil and Kirsty.
Dat Engelse programma waarin mensen een apart bouwproject starten, vind ik ook heel interessant.


De Amerikaanse programma's boeien me dan weer helemaal niet.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101660
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 19:08

Ik ben ook fan van Phil & Kirstie!! <3 Die doen het zo leuk!!

Maar idd, die Amerikanen. :') Dan vinden ze de slaapkamer te klein terwijl die net zo groot is al mijn hele huisje. :roll: Je slaapt er toch alleen maar, doe niet zo moeilijk...

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

SparklingApp

Berichten: 1946
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 19:15

Ik denk dat bijna alles op tv wel in zekere zin opgezet is en dat mensen daarin ook een bepaalde "rol" krijgen.
Als alles maar normaal zou gaan is het toch maar saai om naar te kijken? De programma makers hebben liever dat de kijkers zich zitten te verbazen.
Zelf heb ik ook ooit aan een programma mee gedaan en er was echt weinig tekst die ik zelf mocht verzinnen, ze sturen je vaak enorm, terwijl het in het programma wel zo leek alsof het je eigen mening was.

Sometimes you win en sometimes you learn.

floorsil

Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Amerikanen en huizen zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 19:22

Verbaas mij ook altijd. Idd super grote slaapkamers en het dan toch nog echt te klein vinden. Volgens mij maar 1 badkamer zou echt niet kunnen. Weet niet als ze ooit een Nederlands huis zouden zien, Waar de meeste huizen maar 1 badkamer hebben. Volgens mij snappen ze amper hoe wij dat doen of zo?

Suzanne F.

Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 19:23

Ik kijk ook graag Phil en Kirstie! Erg leuk. Ben gek op huizenprogrammas.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

x_Jeanine_x

Berichten: 9085
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Amerikanen en huizen zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 19:25

Buying the bayou En buying the beach zijn Ook echt te leuk.

En ook indd dit soort zeikers.

MarjanB

Berichten: 16414
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 19:26

Hahaha ja tapijt!! En oh noooo those lights :')

Phill and kirsti vind ik ook leuk!

Life is a balance of holding on, and letting things go…

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101660
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Amerikanen en huizen zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 19:30

Die Amerikanen hebben ook heel vaak tapijt overal liggen terwijl wij in NL veel laminaat hebben...

Tapijt vind ik ook helemaal niets...heel misschien in de slaapkamer...

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 19:32

Ha, hier nog zo´n fan van huizenprogramma´s! Ik kijk ook vaak naar Phil en Kirsty en verbaas me vaak over de smaak van de Engelsen. Die vinden slaapkamers ruim waarvan ik denk dat er niet eens met fatsoen een tweepersoonsbed in kan en waarom een open haard in je slaapkamer nu zo geweldig is?? Ik heb hier in Spanje huizen van Engelsen bezichtigd waar je over de rotzooi moest springen, zo erg. En het huis waar mijn dochter in Engeland ging wonen was zó vies! En o yuk, ze hebben vaak zelfs tapijt in de badkamer!

Amerikanen zijn vaak gewend aan ruimte, er is gewoon vaak veel ruimte en bijvoorbeeld die tweede badkamer is daar vaak heel gewoon. Ik was 17 toen ik voor het eerst in Amerika kwam en droomde later van een huis zoals onze vrienden daar hadden. Gelijkvloers, met een badkamer voor de bewoners én een voor de gasten en met een grote veranda. Ha, nu heb ik zo´n huis, in Spanje en het valt best mee hoor, het schoonhouden van drie badkamers waarvan er maar 1 echt intensief gebruikt wordt :-) En dan hebben we ook nog een extra toilet buiten.

En ja, ik moet wennen aan ons appartement in Nederland met maar één badkamer en een apart toilet, maar dat is eigenlijk alleen als we logées hebben. Maar ik denk dat Amerikanen ook vaker gasten hebben dan Nederlanders, met die enorme afstanden blijven mensen al sneller bij elkaar logeren. Wij hebben ook vaak mensen die meerdere dagen blijven en dan stel je andere eisen aan een huis.

En die Amerikaanse keukens, mán, die zijn echt zo groot vaak, geweldig!

Mijn favoriete huizenprogramma was trouwens het programma van Joanna en Chip Gaines, zo jammer dat die ermee gestopt zijn!
Laatst bijgewerkt door MoniqueT op 30-10-18 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Webshop - digital art: MoTekent

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 19:32

Engelsen zijn goed in tapijt op de badkamer. Inclusief een stoffen wc bril overtrek :')

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man


MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Amerikanen en huizen zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 19:32

Ha ja, dat voegde ik net nog aan mijn verhaal toe. Dat is toch vreselijk!!

Webshop - digital art: MoTekent

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 22:03

Joolien schreef:
Meestal staat in de middag TLC op, en er al een tijdje is er een huizenzoek programma op. Daar ben ik dol op, ik kijk graag Huizenjacht en Phil and Kirstie in Engeland.
Maar er valt me direct op, wat zijn die Amerikanen een stelletje zeikerds zeg!!! :oo :oo Is het normaal om huizen af te ketsen omdat er tapijt op de trap ligt? Of dat er een trap in het huis zit waar het kind vanaf kan storten? Of dat ze niet aan een park willen wonen, want wie weet wat voor rare mensen daar rondlopen?
:') Echt, first world problems worden er gewoon gemaakt _O-

Iemand dit nog meer opvalt? :P Is het normaal dat je daar alleen en huis koopt als je er niks meer aan hoeft te doen ofzo?


Haha ja! Steekt hand op!
Klussen is eng denk ik... alhoewel... klussen? Tapijt in de eetkamer is een no go voor sommige stellen. Dat er een perfecte houten vloer onder ligt en je het tapijt alleen hoeft op te rollen en weg te gooien, boeit niet

...

moonsparkle
Berichten: 21704
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 22:15

Ik vindt die buying.... Programma's heerlijk om te kijken maar meestal om de omgeving. Buying Hawaii was favoriet, daar wil ik ook wel een tijdje wonen.

Overigens was ons eerste koophuis een klushuis maar ik heb nu wel veel eisen voor een volgend huis.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Googlebot en 104 bezoekers