Asexueel, wie nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Asexueel, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-18 15:06

Oke, het is misschien voor sommigen een wat gevoelig onderwerp, maar ik merk dat ik zelf niet echt ergens terecht kan waar ik serieus kan praten hierover en waar ik terecht kan zonder gelijk te denken dat er mensen op dat forum zitten die je willen belazeren.

vandaar mijn vraag hier: Zijn er hier ook mensen die asexueel zijn en hoe heb jij je partner gevonden of waar kun je terecht om leuke mensen die asexueel zijn te ontmoeten?

{:}

Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Asexueel, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 15:19

:wave:

Ikzelf ben biromantisch asexueel. Ik heb een partner die zelf niet zeker weet tot waar hij wil gaan, maar mijn grenzen absoluut respecteert. Er zijn verschillende datingsites voor asexuelen, maar daar heb ik zelf niet veel ervaring mee.

KittyDylan

Berichten: 8884
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 15:48

Ik dénk dat ik asexueel ben maar zeker weet ik het (nog) niet. Nog nooit een relatie gehad (17 jaar)

Lestrange01

Berichten: 2807
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 15:49

Tja... Ik vind het erg lastig om hier over te praten. In zekere zin ben ik nog "in de kast". Heel eerlijk, ik durf het niet aan mezelf toe te geven dat ik hoogstwaarschijnlijk aseksueel ben. Ik wil helemaal niet aseksueel zijn!

De gedachte speelde al toen ik zo 13 of 14 was, maar ik stopte het weg onder de nom "Dat is nog veel te vroeg, het komt wel!". Maar nu ben ik 18 en ik ben bang dat dit niet gaat veranderen. Er zijn eigenlijk twee dingen waardoor ik er de laatste tijd mee bezig ben. Ik heb een vriendin (als in relatie), lange afstand, en toen we elkaar de laatste keer zagen hebben gezoend, en ik voelde niks... het was absoluut niet naar, maar er was ook geen fijn gevoel of wat dan ook. Genegenheid maar totaal geen lust om verder te gaan.
En ook omdat ik me een tijdje geleden plots besefte dat seksuele aantrekkingskracht "echt" was. Op een of andere manier dacht ik dat het iets uit films was, of uit boeken. Dat mensen in het echte leven nooit iemand konden ontmoeten en dan met diegene seks willen hebben of willen zoenen, puur op uiterlijk, puur op aantrekkingskracht.

Niet dat ik mensen niet heel mooi kan vinden, maar daar blijft het dan ook bij. Een beetje vreemd, maar ik bekijk het lichaam van anderen meer in een soort esthetische manier. Ik vind dit alleen heel naar omdat ik niet anders wil zijn, en ook omdat mijn vriendin dit nog niet weet. Al denk ik dat ik het haar wel ga vertellen.. het is wel zo eerlijk, dat zij niet verwachting krijgt die niet waar gemaakt kunnen worden..

Wat ik me wel afvraag, hoe wisten jullie het zeker? Want hoe kun je zeker weten dat er nooit iemand gaat komen waar je wel aantrekkingskracht voor voelt? Ik vind dat zo lastig..

anjali
Berichten: 15078
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Asexueel, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 16:06

Ik denk dat dit absoluut geen probleem is. Alleen als je toch een relatie zou willen ,zonder sex, dan moet je iemand vinden die er ook zo over denkt/voelt. Die zijn er trouwens best veel.Als je Rooms-Katholiek zou zijn,zou je dan een zog. Jozefhuwelijk kunnen sluiten.Dat is een echt huwelijk maar zonder sex.

Anoniem

Re: Asexueel, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 16:12

Ik ben het zelf niet, maar een kennis van mij wel en zij had een relatie met iemand die het niet had. Daar waren ze allebei heel transparant over en dat werkte daardoor heel goed. Het is nu uit, maar dat kwam niet daardoor.

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Asexueel, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 16:23

Ik ben ook asexueel en mijn enige twee relaties zijn daar mede op stukgelopen omdat ze dachten dat ik het dan wel ergens anders ging halen. Ze konden er niet bij dat iemand wel eens geen behoefte aan sex zou kunenn hebben. Overigens heb ik bij beide gezegd dat ze het maar elders moesten halen als ze er behoefte aan hadden, als ik er maar geen ziekte aan over hield.
Ik heb verder geen behoefte aan een relatie dus ik begin er niet meer aan.
Ik word nog steeds erg boos om mannen die maar blijven zeuren dat een vrouw alleen toch zeker wel behoefte heeft aan hen. En de beschuldiging dat ik toch zeker wel lesbisch moet zijn als ik niets in ze zie.

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 16:32

Lestrange01 schreef:
Wat ik me wel afvraag, hoe wisten jullie het zeker? Want hoe kun je zeker weten dat er nooit iemand gaat komen waar je wel aantrekkingskracht voor voelt? Ik vind dat zo lastig..

Elk label betreffende sexualiteit is feitelijk veranderbaar. Heel veel bisexuelen gaan uiteindelijk naar puur homosexueel. Sommige homosexuelen worden later bisexueel en sinds er nieuwe labels zijn als (breek me de bek niet open) pansexueel en demi en grey sexueel etc, veranderen mensen van label.
Het is op zich nooit een probleem om een label te veranderen. Labelen doe je voor jezelf, je wordt er echt niet aangehouden door de medemens.
Daar komt bij, het feit dat je je aangetrokken voelt tot iemand of sex hebt omdat je libido dan toevallig wat omhoog gaat, hoeft je algemene richting niet te veranderen. Iemand die een keer sex heeft met iemand van het eigen geslacht is ook niet meteen homo. En iemand die asexueel is en eens sex heeft is niet plots niet meer asexueel. Er zit wel wat meer aan vast wil je er echt een label aan plakken. En elk label heeft best nog wat variatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 16:40

Joolien schreef:
Ik ben het zelf niet, maar een kennis van mij wel en zij had een relatie met iemand die het niet had. Daar waren ze allebei heel transparant over en dat werkte daardoor heel goed. Het is nu uit, maar dat kwam niet daardoor.

Het is niet iets wat iemand heeft.
Het is iets wat iemand is.

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Asexueel, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 16:52

Wat ik me dan afvraag; word je dan gewoonweg nooit opgewonden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 16:59

Anoniem schreef:
Joolien schreef:
Ik ben het zelf niet, maar een kennis van mij wel en zij had een relatie met iemand die het niet had. Daar waren ze allebei heel transparant over en dat werkte daardoor heel goed. Het is nu uit, maar dat kwam niet daardoor.

Het is niet iets wat iemand heeft.
Het is iets wat iemand is.

Daar heb je een punt, excuus :)

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 17:06

@Matheno: Niet elke asexueel is hetzelfde. Sommige raken iets of soms opgewonden, anderen niet, anderen hebben gewoon geen behoefte om het door sex op te laten volgen.
Meestal is het gewoon geen of zeer laag libido hebben, maar dat wil niet zeggen dat ze allemaal nooit opgewonden raken of nooit sex hebben of niet aan zelfbevrediging doen. Sex kan een plek hebben, maar gewoon niet genoeg om een relatie te hebben waarbij sex een (grote) rol speelt.
Sommigen zijn wel hetero/homo/bi romantisch, sommigen voelen gewoon helemaal niks voor andere personen in die richting.

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 17:11

Het is belangrijk voor een partner om te weten dat je asexueel bent, om geen verwachtingen te hebben. Uitendelijk hoort voor de meesten sex erbij in een relatie en niet weinig mensen willen een relatie vooral voor de sex.
Soms kun je er goede afspraken over maken.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 30-10-18 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Lestrange01

Berichten: 2807
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 17:15

Matheno schreef:
Wat ik me dan afvraag; word je dan gewoonweg nooit opgewonden?


Dat hangt er vanaf. Aseksueel betekent zowel een extreem laag libido hebben, maar het kan ook betekenen dat je je niet seksueel aangetrokken kunt voelen tot andere personen. In dat laatste geval kan je zeker wel opgewonden worden, alleen is dat niet gerelateerd aan een persoon

Werecat

Berichten: 3060
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: Kuar Nhial; I'll be the leader of the air

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 17:45

Lestrange01 schreef:
Een beetje vreemd, maar ik bekijk het lichaam van anderen meer in een soort esthetische manier. Ik vind dit alleen heel naar omdat ik niet anders wil zijn, en ook omdat mijn vriendin dit nog niet weet. Al denk ik dat ik het haar wel ga vertellen.. het is wel zo eerlijk, dat zij niet verwachting krijgt die niet waar gemaakt kunnen worden..

Wat ik me wel afvraag, hoe wisten jullie het zeker? Want hoe kun je zeker weten dat er nooit iemand gaat komen waar je wel aantrekkingskracht voor voelt? Ik vind dat zo lastig..


Je hoeft je niet te schamen voor aseksualiteit, al snap ik wel dat je het nu naar vindt om in de maatschappelijke norm te passen maar.... die maatschappelijke norm is ook niet alles. Overal word je gebombardeerd met seks en seksualiteit; films, reclames, boeken, tv-series, dus ik snap dat het voor jou niet prettig voelt om die gevoelens niet te ervaren. Ik wil wel benadrukken dat je echt niet de enige bent en dat het 100% okay is om aseksueel te zijn, een lage libido te hebben of wat aseksualiteit dan voor jou betekent.

Over het zeker weten; Ik heb lange tijd getwijfeld over dit onderwerp en over mijn eigen gevoelens, maar ik ben tot de conclusie gekomen dat ik niet aseksueel ben.

ZoZenn

Berichten: 3161
Geregistreerd: 05-09-07

Re: Asexueel, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 17:54

Ik heb wel vaker 'niets' gevoeld als ik met iemand zoende. Helemaal niet raar, ik zoende gewoon met iemand waar ik blijkbaar die aantrekkingskracht niet tot had. Ik ben zeker niet aseksueel, dus misschien ga ik wel iets clichés zeggen en zeggen dat je de 'juiste' nog niet hebt ontmoet. Misschien gaat dat nooit gebeuren en ben je toch aseksueel, maar misschien ook wel. Zo heb ik dus ook wel eens gedacht dat ik aseksueel was.
Misschien ben je wel iemand die alleen aantrekkingskracht voelt als je een ontzettend goede band hebt of als je van iemand houdt. Who knows?

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Re: Asexueel, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 17:57


Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 18:15

ZoZenn schreef:
Ik heb wel vaker 'niets' gevoeld als ik met iemand zoende. Helemaal niet raar, ik zoende gewoon met iemand waar ik blijkbaar die aantrekkingskracht niet tot had. Ik ben zeker niet aseksueel, dus misschien ga ik wel iets clichés zeggen en zeggen dat je de 'juiste' nog niet hebt ontmoet. Misschien gaat dat nooit gebeuren en ben je toch aseksueel, maar misschien ook wel. Zo heb ik dus ook wel eens gedacht dat ik aseksueel was.
Misschien ben je wel iemand die alleen aantrekkingskracht voelt als je een ontzettend goede band hebt of als je van iemand houdt. Who knows?

Nu heb je het tegen een bepaald en onzeker persoon, maar in het algemeen, en dat wil ik hier even neerzetten voor de meelezers, is het ergste dat je tegen een asexueel kunt zeggen: "misschien heb je de juiste niet ontmoet". Dat is hetzelfde als tegen een lesbiënne zeggen dat ze misschien niet de juiste man heeft ontmoet of tegen een homo zeggen dat hij misschien niet de juiste vrouw heeft ontmoet.
Je kent je orientatie, het is niet aan anderen om dat in twijfel te trekken.
Ja, het kan zijn dat je orientatie veranderd, dat geldt voor alle sexuele orientaties. Maar er is niks mis met asexueel zijn en men moet accepteren dat het gewoon zo is voor sommigen, al is het alleen maar OP DIT MOMENT. Met uitspraken als "misschien heb je de juiste niet ontmoet" geef je aan dat je niet geloofd dat de persoon asexueel is plus dat er min of meer verwacht wordt dat het (sexueel verlangen etc) ooit wel komt en dat je dan pas "normaal" bent.

Uiteraard kan sexueel verlangen later komen of bv alleen maar onderdrukt worden door ziekte of medicijnen (de pil is trouwens berucht om libido onderdrukking). Maar je moet er niet vanuit gaan dat iemand die niks voelt vanzelf wel wat gaat voelen "met de juiste persoon" Het kán, maar het is niet iets dat zou moeten.


Zoenen met iemand waar je niets voor voelt vind ik dan weer op zich vreemd. Wat zijn beweegredenen daarvoor?

Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 18:28

Lusitana schreef:
ZoZenn schreef:
Ik heb wel vaker 'niets' gevoeld als ik met iemand zoende. Helemaal niet raar, ik zoende gewoon met iemand waar ik blijkbaar die aantrekkingskracht niet tot had. Ik ben zeker niet aseksueel, dus misschien ga ik wel iets clichés zeggen en zeggen dat je de 'juiste' nog niet hebt ontmoet. Misschien gaat dat nooit gebeuren en ben je toch aseksueel, maar misschien ook wel. Zo heb ik dus ook wel eens gedacht dat ik aseksueel was.
Misschien ben je wel iemand die alleen aantrekkingskracht voelt als je een ontzettend goede band hebt of als je van iemand houdt. Who knows?

Nu heb je het tegen een bepaald en onzeker persoon, maar in het algemeen, en dat wil ik hier even neerzetten voor de meelezers, is het ergste dat je tegen een asexueel kunt zeggen: "misschien heb je de juiste niet ontmoet". Dat is hetzelfde als tegen een lesbiënne zeggen dat ze misschien niet de juiste man heeft ontmoet of tegen een homo zeggen dat hij misschien niet de juiste vrouw heeft ontmoet.
Je kent je orientatie, het is niet aan anderen om dat in twijfel te trekken.
Ja, het kan zijn dat je orientatie veranderd, dat geldt voor alle sexuele orientaties. Maar er is niks mis met asexueel zijn en men moet accepteren dat het gewoon zo is voor sommigen, al is het alleen maar OP DIT MOMENT. Met uitspraken als "misschien heb je de juiste niet ontmoet" geef je aan dat je niet geloofd dat de persoon asexueel is plus dat er min of meer verwacht wordt dat het (sexueel verlangen etc) ooit wel komt en dat je dan pas "normaal" bent.


Dit _/-\o_

Lestrange01

Berichten: 2807
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 18:50

ZoZenn schreef:
Ik heb wel vaker 'niets' gevoeld als ik met iemand zoende. Helemaal niet raar, ik zoende gewoon met iemand waar ik blijkbaar die aantrekkingskracht niet tot had. Ik ben zeker niet aseksueel, dus misschien ga ik wel iets clichés zeggen en zeggen dat je de 'juiste' nog niet hebt ontmoet. Misschien gaat dat nooit gebeuren en ben je toch aseksueel, maar misschien ook wel. Zo heb ik dus ook wel eens gedacht dat ik aseksueel was.
Misschien ben je wel iemand die alleen aantrekkingskracht voelt als je een ontzettend goede band hebt of als je van iemand houdt. Who knows?


Misschien had ik het even iets duidelijker neer moeten zetten,maar het ligt wel wat gecompliceerder dan dat. Ik heb al een relatie van 3 jaar met haar. Verder heb ik autisme waardoor ik sowieso het aanraken van mensen extreem onprettig vind. Zij is de enige de laatste 3 jaar waarvan ik het fijn vind als ze mijn hand vasthoud, en de enige die mij mag knuffelen. Voor mij geeft dit al aan dat zij daardoor heel speciaal is, en ik vind haar echt ontzettend mooi, we kennen elkaar heel goed. En toch voel niks qua lust als we zoenen, of iets verder gaan.
Met mijn vriendin daarvoor had ik dat ook niet. Ik heb het nog nooit gevoeld.

Dit was voor mij overigens niet de doorslaggevende factor daarin hoor, het niet hebben van seksuele aantrekkingskracht in het algemeen is wat mij er toe doet denken dat ik seksueel ben, dit was meer een voorbeeld van hoe ik dat ervaar en waarom ik begon te twijfelen.


Werecat schreef:
Lestrange01 schreef:
Een beetje vreemd, maar ik bekijk het lichaam van anderen meer in een soort esthetische manier. Ik vind dit alleen heel naar omdat ik niet anders wil zijn, en ook omdat mijn vriendin dit nog niet weet. Al denk ik dat ik het haar wel ga vertellen.. het is wel zo eerlijk, dat zij niet verwachting krijgt die niet waar gemaakt kunnen worden..

Wat ik me wel afvraag, hoe wisten jullie het zeker? Want hoe kun je zeker weten dat er nooit iemand gaat komen waar je wel aantrekkingskracht voor voelt? Ik vind dat zo lastig..


Je hoeft je niet te schamen voor aseksualiteit, al snap ik wel dat je het nu naar vindt om in de maatschappelijke norm te passen maar.... die maatschappelijke norm is ook niet alles. Overal word je gebombardeerd met seks en seksualiteit; films, reclames, boeken, tv-series, dus ik snap dat het voor jou niet prettig voelt om die gevoelens niet te ervaren. Ik wil wel benadrukken dat je echt niet de enige bent en dat het 100% okay is om aseksueel te zijn, een lage libido te hebben of wat aseksualiteit dan voor jou betekent.

Over het zeker weten; Ik heb lange tijd getwijfeld over dit onderwerp en over mijn eigen gevoelens, maar ik ben tot de conclusie gekomen dat ik niet aseksueel ben.


Klopt helemaal! Ik weet dat ik het gewoon moet accepteren van mezelf en dat het niet erg is. Maar toch ben ik "teleurgesteld" in mezelf, ik heb het gevoel alsof ik iets mis wat zoveel anderen wel hebben.

ZoZenn

Berichten: 3161
Geregistreerd: 05-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 18:54

Lusitana schreef:
Nu heb je het tegen een bepaald en onzeker persoon, maar in het algemeen, en dat wil ik hier even neerzetten voor de meelezers, is het ergste dat je tegen een asexueel kunt zeggen: "misschien heb je de juiste niet ontmoet". Dat is hetzelfde als tegen een lesbiënne zeggen dat ze misschien niet de juiste man heeft ontmoet of tegen een homo zeggen dat hij misschien niet de juiste vrouw heeft ontmoet.
Je kent je orientatie, het is niet aan anderen om dat in twijfel te trekken.
Ja, het kan zijn dat je orientatie veranderd, dat geldt voor alle sexuele orientaties. Maar er is niks mis met asexueel zijn en men moet accepteren dat het gewoon zo is voor sommigen, al is het alleen maar OP DIT MOMENT. Met uitspraken als "misschien heb je de juiste niet ontmoet" geef je aan dat je niet geloofd dat de persoon asexueel is plus dat er min of meer verwacht wordt dat het (sexueel verlangen etc) ooit wel komt en dat je dan pas "normaal" bent.

Uiteraard kan sexueel verlangen later komen of bv alleen maar onderdrukt worden door ziekte of medicijnen (de pil is trouwens berucht om libido onderdrukking). Maar je moet er niet vanuit gaan dat iemand die niks voelt vanzelf wel wat gaat voelen "met de juiste persoon" Het kán, maar het is niet iets dat zou moeten.


Zoenen met iemand waar je niets voor voelt vind ik dan weer op zich vreemd. Wat zijn beweegredenen daarvoor?


Hmm, ik zei helemaal niet dat ik er vanuit ging dat iemand die niks voelt wel wat gaat voelen. Ik zei slechts dat het kan. Ik ken mensen die dachten dat ze hetero waren, maar niks voelden bij het zoenen van het andere geslacht en ik ken ook andersom verhalen. Ik zeg alleen maar: het staat niet altijd per sé vast en zeker op jongere leeftijd niet. Dat betekent niet dat ik seksualiteit niet serieus neem of je niet geloof wanneer je je seksualiteit uitspreekt, maar slechts dat ik je ook niet in een hokje duw of je erop vastpin. Ik reageerde eigenlijk alleen maar op het 'ik voel niks bij het zoenen van deze persoon' en dat dit niet per sé direct betekent dat je aseksueel bent

Je vindt leuk wie je leuk vindt en dat is allemaal prima.

Je spreekt jezelf alleen heel erg tegen. Van jou mogen mensen oriëntatie dus niet in twijfel trekken, maar aan de andere kant zeg je dat het wellicht alleen 'op dit moment' is en het kan veranderen. Waarom mogen mensen dan niet zeggen dat het wellicht kan veranderen in de toekomst? En waarom betekent dit direct dat je de andere persoon niet gelooft en in twijfel trekt? Je kunt toch zowel geloven dat diegene bijvoorbeeld aseksueel is als weten dat er een mogelijkheid bestaat dat dit zou kunnen veranderen? Waarom oordelen, laat mensen zichzelf uitvinden.

Tsja, soms denk je dat je verliefd bent en dan voel je niks als je iemand zoent. It happens :').

Daarbij: het is ab-so-luut niet erg om aseksueel te zijn. Wat maakt dat nu uit. Je mist niks juist omdat je aseksueel bent, het brengt jou dus niks! Als jij iets doet waar jij heel erg 'aantrekkingskracht' tot voelt (zoals bijvoorbeeld paardrijden), dan heb je ook dat gevoel van iets doen wat je heel graag doet. Gewoon lekker zijn zoals je bent.

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Re: Asexueel, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-18 21:09

Fijn dat er meer mensen zijn die er ook over willen praten.

Nu ben ik zelf gelukkig alleen en heb niemand nodig, al zou ik het aan de andere kant wel erg fijn vinden om wel iemand te hebben waar ik alles mee kan delen. Maar dan zonder seks...…...maar hoe vind je nou zo iemand? Daar ben ik echt hopeloos naar op zoek en frustreert me nog al. De meeste mensen die ik ontmoet heb willen seks en dat vind ik gewoon niet fijn. Uiteraard in het verleden wel gedaan maar ik vind het vervelend, voel er niks bij...

Werecat

Berichten: 3060
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: Kuar Nhial; I'll be the leader of the air

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 21:58

Lestrange01 schreef:
Klopt helemaal! Ik weet dat ik het gewoon moet accepteren van mezelf en dat het niet erg is. Maar toch ben ik "teleurgesteld" in mezelf, ik heb het gevoel alsof ik iets mis wat zoveel anderen wel hebben.


Ik hoop dat je het ooit een plekje kan en durft te geven. Wel wil ik je meegeven dat je echt niks mist op het moment dat je geen verlangens hebt naar seksuele activiteiten. Seks en een hoog libido is ook echt niet alles en zeker niet iets wat persé iemand vormt tot de persoon die hij/zij is. Het is maar één mini-klein-iets wat bij sommige personen past en bij sommigen juist niet.
Een relatie hoeft echt niet gebaseerd te zijn op zoenen, seks, friemelen en weet ik het. Er zijn genoeg relaties die niet perse binnen de 'maatschappelijke norm' passen, maar als het voor jou en jouw partner werkt, dan werkt het toch? Boeiend wat andere mensen met hun relatie doen, toch? Als jij je maar prettig voelt met jouw partner en jouw relatie, dat is waar het om draait.

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 02:21

ZoZenn schreef:
Lusitana schreef:
Nu heb je het tegen een bepaald en onzeker persoon, maar in het algemeen, en dat wil ik hier even neerzetten voor de meelezers, is het ergste dat je tegen een asexueel kunt zeggen: "misschien heb je de juiste niet ontmoet". Dat is hetzelfde als tegen een lesbiënne zeggen dat ze misschien niet de juiste man heeft ontmoet of tegen een homo zeggen dat hij misschien niet de juiste vrouw heeft ontmoet.
Je kent je orientatie, het is niet aan anderen om dat in twijfel te trekken.
Ja, het kan zijn dat je orientatie veranderd, dat geldt voor alle sexuele orientaties. Maar er is niks mis met asexueel zijn en men moet accepteren dat het gewoon zo is voor sommigen, al is het alleen maar OP DIT MOMENT. Met uitspraken als "misschien heb je de juiste niet ontmoet" geef je aan dat je niet geloofd dat de persoon asexueel is plus dat er min of meer verwacht wordt dat het (sexueel verlangen etc) ooit wel komt en dat je dan pas "normaal" bent.

Uiteraard kan sexueel verlangen later komen of bv alleen maar onderdrukt worden door ziekte of medicijnen (de pil is trouwens berucht om libido onderdrukking). Maar je moet er niet vanuit gaan dat iemand die niks voelt vanzelf wel wat gaat voelen "met de juiste persoon" Het kán, maar het is niet iets dat zou moeten.


Zoenen met iemand waar je niets voor voelt vind ik dan weer op zich vreemd. Wat zijn beweegredenen daarvoor?


Hmm, ik zei helemaal niet dat ik er vanuit ging dat iemand die niks voelt wel wat gaat voelen. Ik zei slechts dat het kan. Ik ken mensen die dachten dat ze hetero waren, maar niks voelden bij het zoenen van het andere geslacht en ik ken ook andersom verhalen. Ik zeg alleen maar: het staat niet altijd per sé vast en zeker op jongere leeftijd niet. Dat betekent niet dat ik seksualiteit niet serieus neem of je niet geloof wanneer je je seksualiteit uitspreekt, maar slechts dat ik je ook niet in een hokje duw of je erop vastpin. Ik reageerde eigenlijk alleen maar op het 'ik voel niks bij het zoenen van deze persoon' en dat dit niet per sé direct betekent dat je aseksueel bent

Je vindt leuk wie je leuk vindt en dat is allemaal prima.

Je spreekt jezelf alleen heel erg tegen. Van jou mogen mensen oriëntatie dus niet in twijfel trekken, maar aan de andere kant zeg je dat het wellicht alleen 'op dit moment' is en het kan veranderen. Waarom mogen mensen dan niet zeggen dat het wellicht kan veranderen in de toekomst? En waarom betekent dit direct dat je de andere persoon niet gelooft en in twijfel trekt? Je kunt toch zowel geloven dat diegene bijvoorbeeld aseksueel is als weten dat er een mogelijkheid bestaat dat dit zou kunnen veranderen? Waarom oordelen, laat mensen zichzelf uitvinden.

Tsja, soms denk je dat je verliefd bent en dan voel je niks als je iemand zoent. It happens :').

Daarbij: het is ab-so-luut niet erg om aseksueel te zijn. Wat maakt dat nu uit. Je mist niks juist omdat je aseksueel bent, het brengt jou dus niks! Als jij iets doet waar jij heel erg 'aantrekkingskracht' tot voelt (zoals bijvoorbeeld paardrijden), dan heb je ook dat gevoel van iets doen wat je heel graag doet. Gewoon lekker zijn zoals je bent.

Ik begon met te zeggen dat het voor de meelezers is. Dat het in het algemeen behoorlijk ergerlijk is als men met zo´n dooddoener aan komt om de diverse redenen. Ik vond dat belangrijk om mee te geven aan meelezers. Dat staat er ook duidelijk bij. Het gaat niet om wat er gezegd wordt tegen een specifiek onzeker persoon in het topic. Het ging niet over mensen die twijfelen over hun orientatie maar over asexuelen. Staat er duidelijk in. Het spijt me als dat niet zo is overgekomen.

Ik spreek mezelf niet tegen. Een orientatie kan best veranderen, maar het moet niet in de verwachting liggen van een ander. Zo van "het komt nog wel" of nog erger dat je daar "de juiste persoon " voor nodig hebt waarbij ook nog eens vaak op eigen borst getimmerd wordt.

Geen sex willen, dat is in de ogen van veel te veel mensen nog altijd abnormaal.
Ze snappen het niet en daarom is het wel goed dat er weer eens een topic over is waar nieuwsgierigen iets aan hebben. In dat kader moet je het zien. ;)

Overigens kunnen sommige asexuele best verliefd worden, maar toch geen behoefte hebben aan sex met die persoon. Dat heeft dan weer niets te maken met verwachten dat lust opgewekt wordt door zoenen en daarin teleurgesteld worden. Er is gewoon geen lust om op te wekken.

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 02:37

Witchcraft schreef:
Fijn dat er meer mensen zijn die er ook over willen praten.

Nu ben ik zelf gelukkig alleen en heb niemand nodig, al zou ik het aan de andere kant wel erg fijn vinden om wel iemand te hebben waar ik alles mee kan delen. Maar dan zonder seks...…...maar hoe vind je nou zo iemand? Daar ben ik echt hopeloos naar op zoek en frustreert me nog al. De meeste mensen die ik ontmoet heb willen seks en dat vind ik gewoon niet fijn. Uiteraard in het verleden wel gedaan maar ik vind het vervelend, voel er niks bij...

Er is een forum voor asexuelen en daar kun je dus ook andere vinden.
http://du.asexuality.org/index.php

En excuus voor mijn gebruik van de x, maar ik ben nog van de generatie van oude spelling en bovendien vooral actief op buitenlandse fora in het engels.