Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Getty_Maan

Berichten: 2588
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 20:53

Zaterdag verhuisd naar mijn nieuwe huis, super blij mee!! En ja ik houd heel erg van een strakke witte leuken :D
Afbeelding

De woonkamer, er is nog een nieuwe salontafel een eettafel in bestelling!
Afbeelding

Afbeelding

noviceh

Berichten: 4781
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 22:46

Mooi gett! Vooral die tegeltjes in de keuken, prachtig!! Geen kleurtje op de muur?

Getty_Maan

Berichten: 2588
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 00:08

Dankjewel!

Nee, bewust nog wit gelaten. Houd wel van een kleurtje, maar dat kan later altijd nog. Wil eerst alle meubels hebben.

karijn

Berichten: 5400
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 10:06

Leuk huis Gett. Kleurtje kan inderdaad altijd nog.

Langzaamaan krijg ik mijn woonkamer terug, lees minder zooi van de jongens. Hihi. Ik had altijd een bak op de eettafel staan waar ze hun kleine rommeltjes in konden bewaren. Die bak heb ik nu weggehaald. Er ligt nu wel weer wat kleine rommeltjes op de tafel maar nu moeten ze het naar boven sjouwen in plaats van in de bak te dumpen. Nog even volhouden en dan blijven rommeltjes boven. Fingers crossed.

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 11:10

Herkenbaar Karijn! Zo lekker als ze de zooi op hun eigen kamers houden. Ik had pas twee dochters met mannen en een baby te logeren. Heel gezellig, maar overal ligt wat!

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 11:13

Haha, ik ben nu de rommelkont. Mijn man en ik logeren bij mijn moeder omdat ons huis nog in puin ligt (letterlijk). Dus overal ligt iets van ons door het huis. := Nog heel even hopelijk.. Zaterdag gaan we weer even kijken bij het huis.

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 11:55

Ilsey schreef:
Jes schreef:
Ik ben ook op onderzoek naar pellet kachels, als je een autonome neemt zou deze geen geluid moeten maken (hij gebruikt namelijk geen elektriciteit).
Hoe dat qua buizen zit weet ik nog niet precies.


Wij verbouwen een woning en hebben ook voor pelletkachel gekozen, we hebben sinds gisteren de MCZ Cute aangeschaft. Hij is 2dehands overgenomen van iemand die verhuisde en in die woning was een ander verwarmingssysteem geïnstalleerd. Een gelukstreffer, omdat dat dé kachel was die ik wou. We hebben hem in werking gezien en hij is heel stil (je kan de ventilator uitzetten), hij staat ook bekend als een stille kachel.

Er zijn nog wel kachels met een systeem waarbij je ventilators kan uitschakelen zodat je een stillere hebt, dus zeker eens opzoeken op welke modellen dat van toepassing is en dan ook zorgen dat je de kachel eens in werking kan zien zodat je kan uitmaken of hij voldoende stil is voor jou + reviews lezen.

Veel zoekplezier!

Ilsey dankzij jou ben ik erachter gekomen dat onze pelletkachel een "Relax"stand heeft. Dan is de ventilator uit en dus heel stil. Het is wel een stand die bedoelt is voor als het huis eenmaal op temperatuur is, om het op temperatuur te houden. Om echt op te warmen s'morgens heb ik de stand met ventilator nodig.
Wij hebben trouwens een Edelkamin slide en zijn erg tevreden.

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 13:13

Wij hebben ook twee pelletkachels. Heerlijk!
Wij hebben twee van Artel, model weet ik zo even niet...

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 13:24

Wij hebben de MCZ Clio Hydro.
Deze heeft ook een ventilator maar ik moet zeggen dat het wel went.
Hij blaast voornamelijk hard als hij uit gaat en de warmte de kamer in blaast.
Hij zit aangesloten op de CV installatie.
We zijn alleen nog een beetje aan het testen welke pellets nou echt goed zijn en betaalbaar.

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 14:51

Onze installateur leverde 15 zakken Olimp pellets mee om de kachels in te stoken. Hij had veel ervaring met slechte pellets, dat kachels ervan kapot gingen.Wij zijn heel tevreden met Olimp. Ze branden goed, weinig as. En ik heb er nooit vervuiling in. Ik las op een ander forum dat mensen o.a. plastic en glas in de pellets vonden.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 15:53

Tot nu toe nog geen zooi in de kachel gevonden.
Alleen dat het ruitje wel snel vies wordt.
Heb nu zakken van de Plospan.
Ik vind de pellets an sich niet zo 'mooi' veel kruimels in de zak.
Maar verder doen ze het wel prima.

MarliesV

Berichten: 15173
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 21:06

Wij hebben al veel getest in 3 jaar en hebben nu Tartak pellets.
Ruitje blijft mooi schoon, weinig stof en residu in de zakken en weinig as. Hebben een Extraflame die voornamelijk de warmte afgeeft aan ons water voor verwarmen en tapwater. Maar 10% gaat de ruimte in.

Morgen op pad voor nieuwe banken. Hebben nu een bij elkaar geraapt zootje. Maar wat? Iig leer of microleder en dan niet glimmend.

Maar welke kleur. Dit is nu onze indeling.

We dachten zelf een chaise longe of love seat in de erker en een 3 zitter waar die nu staat. En dan een losse stoel en een hocker waar nu 2 stoelen staan.

Betere ideeën?
Afbeelding
Afbeelding

MarliesV

Berichten: 15173
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 14:55

En toen lag het hier stil....
Toch de indeling zo gelaten en een 2 zit een 3 zit en twee losse stoelen besteld :
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 15:12

Mooi Marlies! Henders & Hazel? De kast op de achtergrond is van de serie die we hier in Spanje hebben staan :-)

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 15:16

Mooie bank!
Ik heb dezelfde kleur en die bevalt mij ook nog erg goed.

TinkerTreas

Berichten: 3633
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 17:46

Zeker een mooie bank zeg. Het is dat ik met mijn jonge kinderen echt nog geen nieuwe bank wil kopen. Maar anders had ik ook zoiets gewild.

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 18:35

Wij zitten ook de bank nog even uot met onze zl van 5. Maar ow die cognac kleurige vind ik erg mooi!

noviceh

Berichten: 4781
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 23:34

Supermooi!! Past ook goed bij elkaar!

Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 23:41

Wordt mooi Marlies!

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 22:26

In het kader van vooruit denken (bijkeuken is een heel eind af, en al een briljant plan van m'n vader voor een built in shelf in de keuken) ben ik aan het kijken naar keuken verlichting. Gezien de elektra in dit huis echt slecht is aangelegd (als in omslachtig, het technische aspect hebben we aardig verholpen).

Maar wat zijn nu goede termen hiervoor? Ik kom niet verder dan kitchen lighting, maar dan krijg ik dit soort ideëen:
Afbeelding

Prachtig, maar niet voor mij als reus :+


Afbeelding

Voor jullie beeldvorming, boven de keukenkastjes komt dus een inbouwstukje... Weet niet goed hoe je het in het Nederlands moet noemen. Een nisje misschien? Maar wel zo diep dat er een fruitschaal in past :+

Uiteraard komt er een nieuwe keuken in t.z.t. (ik hoop komend voorjaar), en wel één zonder hoge kastjes (again, reus + lomp/onhandig = blauwe plekken en bulten). Dus een slim lichtplan voor het koken heb ik wel nodig. Dit mogen ook planken of dergelijke zijn. Als ik maar genoeg licht op het aanrecht heb om te kunnen koken.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 22:44

De getoonde licht'balk' hangt veel te ver naar voren. Licht hoort ong. tot halverwege het aanrecht te komen (dus ong 30 cm uit de muur).

Als je denkt aan planken, zou je aan de onderkant een led-strook kunnen maken. Mooi zijn die die je zowel als koud- als in warm licht kunt schakelen.

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 22:57

Maar dat is niet echt het antwoord op mijn vraag DD, ik wil graag weten wat handige zoektermen zijn... Ik wil inspiratie opdoen uit afbeeldingen die beter passen bij mijn idee van...

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 22:59

Ik Vind het licht daar juist prettig hangen! Dat het niet praktisch is is een tweede haha

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 23:02

vec schreef:
Ik Vind het licht daar juist prettig hangen! Dat het niet praktisch is is een tweede haha


Mijn ouders hebben zo'n arm met spotjes vrij ver boven de keuken, want oud huis (en zeker meer dan 30cm vanaf het einde van het aanrecht) en daar heb je echt geen last van qua schaduwen...
Dus het hoeft helemaal niet altijd zoals 'het hoort'. Iedereen heeft zo z'n voorkeuren :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 23:47

Janine1990 schreef:
vec schreef:
Ik Vind het licht daar juist prettig hangen! Dat het niet praktisch is is een tweede haha


Mijn ouders hebben zo'n arm met spotjes vrij ver boven de keuken, want oud huis (en zeker meer dan 30cm vanaf het einde van het aanrecht) en daar heb je echt geen last van qua schaduwen...
Dus het hoeft helemaal niet altijd zoals 'het hoort'. Iedereen heeft zo z'n voorkeuren :)


Voor mij is mooi minstens zo belangrijk of misschien wel belangrijker haha