[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DearDarling

Berichten: 891
Geregistreerd: 14-03-09
Woonplaats: somewhere

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 20:57

Hmmm... voor het mooie is mijn bucas power turnout light toch iets te groot, had beter een 205 kunnen hebben i.p.v. 213, helaas heeft ze ‘m nu net een paar dagen op dus ruilen is geen optie. Mocht er iemand hetzelfde probleem hebben maar dan andersom, ik wil wel ruilen :)

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 21:03

PerleB schreef:
Hoi iedereen heb een vraagje ivm met de Bucas Irish Turnout Extra 300gr.
De deken voelt voor de 300gr, erg dun aan.. Is dat normaal? Mijn andere dekens van 300gr, zijn qua volume veel 'voller'..
Want er staat dat deze deken van 8 tot -10 graden kan opgelegd worden maar ik vond dat mijn paard daarstraks maar net goed aanvoelde qua lichaamstemperatuur..
Op het labeltje aan het deken zelf staat "Irish Turnout" en niet "Irish Turnout Extra".. Dus ben aan het twijfelen of ze niet perongeluk een verkeerde deken in een zak hebben gestoken..

Hopelijk heeft iemand van jullie hier een antwoord op! :)



Ik zal morgen even kijken wat er op de label van mijn irish turnout staat, ik heb de medium en volgens mij staat er 150 gram in.. En die is idd voor deze temperatuur.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 21:07

Ik ga denk ik ook maar een PE deken proberen. Hoe vallen ze?

Spenk
Berichten: 21769
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 21:36

Bij mij staat er irish turnout extra en die is ook gewoon dik... Voor nu te dik (geschoren paard) mijne staat nu onder de irish light en medium onderdeken dus totaal 200 grams.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 21:38

Zojuist paard weer voor t eerst op stal. Heerlijk uit de wind, daar heeft ze geen deken nodig hoop ik

PerleB
Berichten: 340
Geregistreerd: 15-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 21:40

Yvank_ schreef:
Bij mij staat er irish turnout extra en die is ook gewoon dik... Voor nu te dik (geschoren paard) mijne staat nu onder de irish light en medium onderdeken dus totaal 200 grams.


Oke, dus jij denkt vermoedelijk ook verkeerde deken?

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 21:45

Mijn bucas irish turnout is wel echt lekker wollig de 300 gram. Staat ze momenteel ook heerlijk onder. Denk dat je dan inderdaad de 150 hebt?

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 21:52

Paardje toch maar onder een 0 grams katoen gevoerde deken gezet. zondag haar jachtmodel bijgeschoren. Toch een ijzige wind en morgen veel regen. Ze stond vanavond ook wat koud erbij.

Woensdag deken weer eraf denk ik.

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 21:56

Jeetje Wijslander dat lijkt me bijzonder irritant!

Hier vandaag overdag voor het eerst 100g opgehouden. Zonet nog even gecheckt, dacht misschien moeten we naar 200 maar hij voelde nog prima onder de 100. Wel een halsje opgedaan vanwege de regen vannacht. Kan morgenochtend waarschijnlijk wel weer af als de meeste regen geweest is.

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 21:56

Maar als het een 150 is, zou er dan niet Irish Turnout Medium in moeten staan? De gewone Irish Turnout is 50 gram.

Ik heb lang getwijfeld wat op te doen, maar met veel wind en gevoelstemperatuur 2 graden toch de oude Wug medium op gedaan. Had liever een 100gram met hals op gedaan gezien de voorspelde regen, maar die heb ik (nog) niet. Ze stond toch wat met opgezette vacht onder de Irish dus dat zou voor de nacht te fris zijn geweest. Helaas zitten de bevestigingen voor de onderdeken wat te hoog, dus binnenkort eens extra ringentjes aan mijn onderdeken proberen te zetten :)

Josien_

Berichten: 9005
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 21:59

Vandaag de Dominick deken van een stalgenootje gepast in maat 175.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vindt hem best mooi zitten maar net iets te kort. Twijfel of dit op te lossen is met een borstverbreder of dat het toch gewoon een maatje groter. Wat vinden jullie?

Ter vergelijking haar Amigo Bravo plus in maat 183. Deze is wat groot en lang maar als een van de weinigen goed bij de schouder.

Afbeelding

Myrthe_x

Berichten: 247
Geregistreerd: 16-01-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 22:06

Weet iemand misschien het verschil tussen de pony uitvoering van de Rhino dekens en de normale maat? Ik zag dat ze in de pony versie ook maat 175 hebben. Is dit gewoon hetzelfde of wordt hij dan ineens kort ofzo? :-)

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 22:08

Beide dekens lijken enorm te trekken bij de schouders?

Afbeelding

Dit is mijn dominick. Die ligt echt perfect op mijn paard.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 22:08

Welke deken zouden jullie doen?

Mijn haf is geschoren maar heeft t eerder warm dan te koud... hij stond zelf geschoren onder de Bucas smartex rain van 0-15 graden te zweten. Terwijl deken tot 15 graden kan als ze niet geschoren zijn

Nu twijfel ik. De Bucas turnout van -10 tot 16 graden te nemen. Of toch de andere Bucas smartex rain. De wat dikkere.

Ik heb nog een Bucas onderdeken 150 gram big neck.. maar die is te groot van achter en van voren te smal. Terwijl m’n smartex rain zelfde maat is en big neck, en zowel voor als achter te groot is..

In heb dus de 5.6 Bucas nodig big neck en hopen dat die past...

Caitlin_K
Berichten: 3761
Geregistreerd: 04-05-11

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 22:18

Hier de dames vanavond geschoren en 200gr met hals opliggen. Voelen ze alle 3 lekker warm onder.

Josien_

Berichten: 9005
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 22:26

Nessa schreef:
Beide dekens lijken enorm te trekken bij de schouders?

[ [url=m/gtxwkw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is mijn dominick. Die ligt echt perfect op mijn paard.


De Dominick inderdaad wel, de amigo niet gelukkig. Snap wel dat dat lijkt vanaf de foto. Die heeft ze nu ook al een aantal weken op en verder geen klachten :) .

Binnenkort eens kijken of ik een Dominick in maat 185 kan passen.

PerleB
Berichten: 340
Geregistreerd: 15-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 22:36

PanamaD schreef:
Mijn bucas irish turnout is wel echt lekker wollig de 300 gram. Staat ze momenteel ook heerlijk onder. Denk dat je dan inderdaad de 150 hebt?



Heb gekeken op het etiket in het deken. Er staat enkel 'irish turnout extra' niet hoeveel gram het is..

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 23:25

De extra moet 300 zijn. Is het een oudere deken of een nieuwe met zo’n magneetje?

PerleB
Berichten: 340
Geregistreerd: 15-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 00:04

PanamaD schreef:
De extra moet 300 zijn. Is het een oudere deken of een nieuwe met zo’n magneetje?

Het is met een magneetje.. :)

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 00:45

Vanaf gisterenavond deken gewisseld van een ongevoerde regendeken naar 200 grams.
Ze had het echt te koud onder haar regendeken, zelfs haar oren waren koud.
Vandaag even gecheckt onder de 200 grams en nu voelde ze heerlijk comfortabel eronder.
Mijn paard is ongeschoren maar heeft een dun vachtje en is een koukleum hahaha.

bo_janssen
Berichten: 7
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 00:48

Pff ik ben weer eens ontzettend aan het twijfelen hoor dus ik denk op bokt kan ik vast goed advies krijgen!! :)
Heb een pony ( Irish Cob kruising ) die het eigenlijk sneller te warm heeft dan te koud, staat in een buitenstal.
Nou vond ik het de afgelopen dagen toch zo koud en guur dat ik maar een 200 grams deken onder haar 0 grams regendeken had gelegd. ( Heb de horseware liner dekens )
Ze voelde hier een dag later gewoon prima onder.
Nu zie ik dat de temperaturen weer wat omhoog gaan, en zou ik eigenlijk woensdag het liefste die 200 grams er weer af halen en haar met de 0 grams laten staan.
Maar deken op-en-af lijkt me ook niet super prettig voor het paard. ( Heeft wel wat wintervacht en heeft de 200 grams nu pas 3 dagen op )
Wat kan ik het beste doen?
Wil haar volgende maand ook nog ergens scheren.

Alvast bedankt!

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 01:00

PerleB schreef:
PanamaD schreef:
De extra moet 300 zijn. Is het een oudere deken of een nieuwe met zo’n magneetje?

Het is met een magneetje.. :)

Dat zijn die nieuwe. Ik denk dat het vooral net als zo’n veren dekbed voor mensen werkt. Die van mij als je hem inknijpt is die ook dun maar echt wel warm omdat dat het spul zo is

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 07:22

bo_janssen schreef:
Pff ik ben weer eens ontzettend aan het twijfelen hoor dus ik denk op bokt kan ik vast goed advies krijgen!! :)
Heb een pony ( Irish Cob kruising ) die het eigenlijk sneller te warm heeft dan te koud, staat in een buitenstal.
Nou vond ik het de afgelopen dagen toch zo koud en guur dat ik maar een 200 grams deken onder haar 0 grams regendeken had gelegd. ( Heb de horseware liner dekens )
Ze voelde hier een dag later gewoon prima onder.
Nu zie ik dat de temperaturen weer wat omhoog gaan, en zou ik eigenlijk woensdag het liefste die 200 grams er weer af halen en haar met de 0 grams laten staan.
Maar deken op-en-af lijkt me ook niet super prettig voor het paard. ( Heeft wel wat wintervacht en heeft de 200 grams nu pas 3 dagen op )
Wat kan ik het beste doen?
Wil haar volgende maand ook nog ergens scheren.

Alvast bedankt!


Ik wissel ook hoor :) trek zelf ook laagje meer of minder aan.. Maar ik voel wel eerst hoe ze eronder staat. Ik wissel soms ook tussen overdag en snachts. Mijn paardje is al wat ouder maar vind zelf te warm staan niet fijn, dan krijgt ze jeuk..

_Nero
Berichten: 334
Geregistreerd: 04-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 09:35

Ik heb het topic doorzocht met de zoekfunctie omdat ik mijn vraag volgens mij al eens eerder in dit topic heb gezien, maar kan het niet meer vinden..

Wie heeft een Amigo deken én een Bucas deken en kan mij iets over de maat vertellen?

Mijn paard heeft met Amigo een 6.3 (190) maar volgens mij las ik ergens dat de Bucas groter valt? De Amigo ligt trouwens echt goed op mijn paard kwa lengte, schouders, schoft etc.
Zou ik bij Bucas bij dezelfde maat moeten blijven of toch voor de 6.0 moeten gaan?

bo_janssen
Berichten: 7
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 10:24

Mariposa11 schreef:
bo_janssen schreef:
Pff ik ben weer eens ontzettend aan het twijfelen hoor dus ik denk op bokt kan ik vast goed advies krijgen!! :)
Heb een pony ( Irish Cob kruising ) die het eigenlijk sneller te warm heeft dan te koud, staat in een buitenstal.
Nou vond ik het de afgelopen dagen toch zo koud en guur dat ik maar een 200 grams deken onder haar 0 grams regendeken had gelegd. ( Heb de horseware liner dekens )
Ze voelde hier een dag later gewoon prima onder.
Nu zie ik dat de temperaturen weer wat omhoog gaan, en zou ik eigenlijk woensdag het liefste die 200 grams er weer af halen en haar met de 0 grams laten staan.
Maar deken op-en-af lijkt me ook niet super prettig voor het paard. ( Heeft wel wat wintervacht en heeft de 200 grams nu pas 3 dagen op )
Wat kan ik het beste doen?
Wil haar volgende maand ook nog ergens scheren.

Alvast bedankt!


Ik wissel ook hoor :) trek zelf ook laagje meer of minder aan.. Maar ik voel wel eerst hoe ze eronder staat. Ik wissel soms ook tussen overdag en snachts. Mijn paardje is al wat ouder maar vind zelf te warm staan niet fijn, dan krijgt ze jeuk..



Dus het zou wel kunnen?
Ik kijk woensdag dan wel even hoe ze erbij staat en dan hoop ik een beetje dat de 200 er af kan! :P
Bedankt!