Ergernis van de week

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Ergernis van de week

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-02 05:46

GVD ik moet effe venten hoor Boos! Je bent hier op het moment dus je leven niet zeker want het jachtseizoen is geopend. Uiteraard mag je alleen jagen met een vergunning (en dan hiep hoi lekker beessies neerknallen, wat een hobby ) maar zo'n vergunning kan kennelijk iedere idioot krijgen. Of ze hebben maling aan een vergunning, dat kan ook. Want ik kan me niet voorstellen dat kinderen een jachtvergunning krijgen. Ik vind het zowiezo slecht om een kind te leren voor de lol beesten af te maken. Daar creeer je volgens mij de toekomstige mensen moordenaars mee.

Maar goed, nu hebben ze dus herten voermachines neergezet, want je wilt natuurlijk wel vanuit je luie stoel kunnen schieten, stel je voor dat je moet lopen zeg. Dus hertje kom lekker van de graantjes vreten en huppakee bam, dood is ie. Volgende! Nu heeft onze buurman aan de ene kant de voer machines en schiethokken precies zo neergezet dat ze..... recht onze paardenwei in schieten! Stelletje gore randdebielen. Wij dus politie gebeld en die verwees ons door naar een of andere jachtopziener. Vent komt kijken, concludeert dat dit idd niet kan, maar vermeld vervolgens dat ie er niets aan kan doen want de eigenaren van die grond zijn een stelletje wacko's waar niet mee te praten valt. Wel wist ie ons een verhaal te vertellen van een opa die met z'n twee kleinkoters ging jagen (lekkere manier om kinderen respect voor beessies bij te brengen door ze mee op jacht te nemen Frusty ). Opa: jullie moeten wel bij elkaar blijven. Kids: Okee opa. Tja het zijn jonge kinderen (jaar of 7?) en dus blijven ze niet bij elkaar. Opeens ziet opa een lekker mals hert en knalt het es effe flink aan gort. Bloed moet er vloeien. Trots gaat opa kijken naar zijn vangst. OOPS, het was geen hert. Het was zijn kleinkind Kind was dus dood.

Geweldig he, en dit soort mensen JAGEN hier dus! Aangezien niemand actie onderneemt ga ik morgen die hertenvoermachines eigenhandig molesteren. Ik ga niet wachten tot zo'n idioot mijn paarden neerknalt. onze bambi loopt al in een knalroze hondentuig want anders wordt ie straks ook nog afgeknalt.

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 08:07

Voor opa vind ik het een typisch geval van: " eigen schuld, dikke bult".

Raar volk die Amerikanen, ik hoop dat het je lukt om die voermachines te molesteren. Als je een boete krijgt houden we wel een geldinzamelingsactie op bokt Haha! !

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 09:19

Dit heeft niets met Amerikanen te maken hoor, gebeurt hier in Belgiƫ ook. Hier jagen ze weliswaar op fazanten, maar voor de rest is er niet veel verschil.
Officieel moeten ze een afstand van minstens 100m tot woonhuizen bewaren, maar daar vegen ze mooi hun voeten aan. Mijn tante's katten hebben weer een poosje huisarrest en voor de paarden houden we ons hart vast.
Af en toe horen we de hagel op het dak kletteren (zowel van de stallen als van het woonhuis). Als we daar iets van zeggen, komen ze ons ff fijn bedreigen. Naast onze weiden is een maisveld en daar zitten ze dus ook regelmatig in. Als er ooit een van die pipo's eens foutschiet....
Maar we kunnen de paarden gewoonweg onmogelijk weken aan een stuk in hun stal opsluiten.

Met buitenrijden moeten we dan trouwens ook oppassen. Ze zijn redelijk 'bomvast' ivm de knallen (behalve als zo'n eikel vlak naast ons verschillende keren in de lucht schiet omdat ie het zo lollig vind om onze beestjes te zien wegspringen) maar we blijven toch maar liever uit het bos omdat we echt superschrik hebben om geraakt te worden.

Waarom schaffen ze die hele handel niet gewoon af? Het gezeik van dat het nodig is om het wildbestand op een bepaald peil te houden is onzin, want die fazanten die ze schieten, worden al in het voorjaar ofzo met het doel om ze later af te schieten, uitgezet.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 09:56

Vorige week toen ik een buitenrit ging maken (polder) toen kwamen we ook jagers tegen (knijnen en fzanten). Eerst in de auto, die wachtten heel netjes tot we langs waren. Toen stopten hen om uit te stappen en kwam er nog een scooter aan (die overigens ook stapvoets reed) dus ik wacht even tot de scooter langs is en wil verder gaan. Die mannen vonden de paarden maar al te interessant en omar hen Haha!. een half uur later gingen we terug toen waren ze de akker al over geweest en hadden ze welgeteld 1 knijn gevangen.
Dat zijn wat andere praktijken als bij jullie zeg. Niet normaal meer. Missen ze het hert raken ze dalijk een van je paarden Boos!

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 19:47

En dan moet ik toch ook effies reageren Haha! Dat ze van die voeders neerzetten, dat vind ik ook niet echt jagen meer. Een beetje zo'n hert lokken om hem dan neer te schieten Verward Zelf jaag ik eigenlijk niet op herten, maar ik mag wel graag een stukje hertenvlees eten Vingers aflikken Persoonlijk heb ik absoluut niks tegen jagen. Je jaagt alleen om het op te eten en niet voor de leut. En dat die buurman van jou niet de andere richting op kan schieten Verward Ik vind het ronduit onbeschoft en hij heeft blijkbaar geen respect. Zowel voor een andermans 'property' als voor het geweer wat ie in z'n handen heeft (zeker een yankee *LOL* ).
En die kinderen kunnen inderdaad een jachtvergunning krijgen. Het jachtseizoen voor kinderen onder de (ik geloof) 14 jaar is in september. Dat is tevens ook 'bowseason'. En ik vind eigenlijk dat het jagen een onderdeel van de opvoeding is. En degene die ik hier ken (en dat zijn er heel wat) jagen niet zomaar in het wilde weg. Ten eerste moeten alle herten opgegeven worden en veelal willen ze ook alleen maar een hert schieten waar een flink gewei opstaat. Hier wordt het respect van jagen wel bij gebracht.
Zo vind ik het leuk om op eendenjacht te gaan. En ik moet zeggen dat het niet makkelijk is, want die dingen vliegen onwijs snel. Zo hebben we op 1 avond met z'n drieen, 3 eenden geschoten. Ieder had er 1. We hebben ze thuis schoongemaakt en in de vriezer gestopt en afgelopen zomer hebben ze hier lekker op de BBQ gelegen Vingers aflikken Ik zou dus nooit iets schieten om het niet op te eten. En de meeste mensen jagen hier vanuit datzelfde standpunt.

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 20:04

nou ja hier hebben ze wat we 'rednecks' die dol op jagen zijn, als het aan hun licht jagen ze elke dag, ik ben niet helemaal tegen jagen maar ik vind het ook nix om te doen. maar eerlijk gezegd vind ik het wel goed HOE ze het doen, in een boom klimmen en daar zitten en schieten of helemaal gecamoueflegeerd (is dat goed gezegt? Tong uitsteken ) vind ik best wel kewl, maar ja, ik ben wel een beetje tegen rednecks, als je die autos van hun zien zal je wel weten wat ik bedoel Haha!

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 23:46

Ach, als er geen 'rednecks' waren geweest, hadden we overspoeld geweest met herten, zwijnen, etc. Als je alleen al bedenkt dat een hert per jaar 1 of 2 jongen krijgen... En een wild zwijn 2 keer per jaar een gigantische worp van een stuk of 10 eruit perst Scheve mond