Aan welke kant slaap jij?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 

Aan welke kant slaap jij?

Links
218 (46%)
Rechts
187 (39%)
Maakt me niet uit
64 (13%)

Totaal aantal stemmen: 469


Iris82

Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Aan welke kant slaap jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-18 14:23

Wij, als in mijn vriend en ik, hebben een issue. We slapen namelijk beiden het liefst aan de rechterkant van het bed.

Nu kan ik echt echt niet slapen als ik aan de verkeerde kant lig, dus win ik in dit geval. Maar ik vroeg me af of ik daar nou zo'n uitzondering in was, of dat meer Bokkers dit hebben. :')

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')


Arianne_94

Berichten: 307
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: Naast de stal van mijn paardjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 14:32

Ik slaap links, dat was geen bewuste keuze.
Maar we betrappen elkaar er wel op als we ergens anders slapen dat we dan altijd onbewust het zelfde liggen. Dus ik links.

Het heeft niet te maken met dichterbij de deur of iets. Want met afgelopen vakantie was het veder weg.

Leo

Berichten: 50033
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 14:34

Ik slaap rechts. Altijd. Misschien komt het omdat ik vroeger bij mijn ex link sliep, geen idee. :+ Maar ook als ik alleen slaap, slaap ik rechts.
Toen mijn vriend voor het eerst bleef slapen had hij dus ook gewoon geen keus, mijn huis, mijn bed, ik slaap rechts. :+ :') Nu heb ik nooit klachten gehad en ook op vakantie slapen we altijd braaf allebei op de juiste plaats. Anders klopt het niet en kunnen we beide niet slapen.
Dit betekende in ons oude huisje dat mijn vriend altijd over mij heen moest klimmen als hij uit bed moest, en ik hoef nooit 's nachts uit bed dus het was ergens heel krom, Maar geen haar op ons (of: mijn) hoofd die er aan dacht om andersom te gaan liggen. :+

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Blue_Eyes

Berichten: 20349
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Aan welke kant slaap jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 14:35

Ik slaap altijd rechts en mijn man links. Op de een of andere manier is dat zo'n 18 jaar geleden zo begonnen en zo hebben we het gehouden :D We hebben het weleens geprobeerd, andersom te gaan liggen, maar dat slaapt dan toch niet zo lekker.


If you hate the church because you think it's full of hypocrites, remember that the church is a hospital for sinners and not a museum for saints.

wemkelover

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 14:35

Ik slaap het liefst overdwars maar ja dat werkt ook niet.
Voor de rest maakt het niet uit of het nou links of rechts is, alleen mijn vriend is zwaarder en dat merk je aan het matras dus die moet wel goed liggen anders slaap ik niet lekker

Grote broer geboren op 7-7-14
Kleine broer geboren 7-11-18

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 14:36

Bij mij thuis rechts, bij hem links, ik slaap eigenlijk altijd het dichtst bij de deur. Niet bewust, maar komt wel altijd zo uit, ook op vakantie

grizzlybear

Berichten: 360
Geregistreerd: 28-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 14:37

ik slaap echt altijd rechts, al sinds dat we vroeger op vakantie gingen en ik met mn zusje in een tweepersoonsbed moest :+

F_inley

Berichten: 6396
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 14:38

Ik begin rechts en eindig in het midden _O- als ik links slaap kan ik er donder op zeggen dat ik uit bed val

Reserve Kampioen M district West 2019
Reserve kampioen L district west 2018
Dressuur B+10 L+13 M+12
Z+3
vaardigheid L+10 M+11 Z+3
Saluut mijn ster in de hemel 17-5-1999 ~ 19-12-2013.

Phoeboe

Berichten: 390
Geregistreerd: 04-07-16
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 14:41

Ik mis de optie 'het verste weg van de deur' :D Maar bij mij thuis en bij mijn vriend is dit toevallig allebei links

Instagram: demigisolf

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 14:42

Ik slaap links en mijn man rechts. (ligt er wel aan hoe je het bekijkt :Y) )

Dit is zo gegroeid dat ML bij de deur lag. Hij heeft dat ooit beargumenteerd dat mannen van nature willen beschermen en dus tussen jouw en de deur gaan liggen. In onze eerste slaapkamer klopte dat ook. In onze huidige slaapkamer liggen we nog steeds hetzelfde, maar is de deur aan mijn zijde. Mij maakt het niet veel uit, we slapen beide prima aan beide zijden, maar houden we vast aan ons vaste stekkie... (en aangezien ik vaker nachts opsta om de kids te helpen is het wel fijn dat ik niet eerst de hele slaapkamer door hoef)

Lente
Berichten: 27752
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 14:43

Aaah ik kan hier niet tegen. Is het links als je aan het voeteneinde staat of rechts als je in je bed ligt? En ik slaap op mijn buik dus is het dan rechts of links?

Maar... Ik slaap zo dat als ik op mijn rug lig, mijn vrouw links van mij ligt. Dat is altijd al zo geweest, behalve die ene keer dat ze zo had liggen woelen dat ze op mijn helft was komen te liggen en ik om het bed heen was gelopen en er aan haar kant weer in was gestapt. :))

theadora99

Berichten: 3624
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Aan welke kant slaap jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 14:44

Het dichtst bij de muur, maar over het algemeen links, haha

Anoniem

Re: Aan welke kant slaap jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 14:46

Links maar heb een 2 persoons boxspring alleen en word vaak wakker met mijn hoofd op rechts en lichaam op links :+

_Snow_White

Berichten: 3186
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 14:49

Ik slaap bij het raam. Vriendlieft past zich aan O:)

Alleen slaap ik als een zeester in het midden :D

MarliesV

Berichten: 15147
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Aan welke kant slaap jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 14:51

Altijd het dichtst bij de deur.
In ons vorige huis rechts, in de tijdelijke woning rechts en nu in ons nieuwe huis links.

Puur dus afhankelijk van de indeling van de kamer en hoe het bed staat.

En puur uit praktisch oogpunt, ik moet elke nacht plassen en hij niet!

Life is short....SMILE while you still have teeth!

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 14:52

Als je voor het bed staat lig ik links, als ik in bed lig lig ik aan mijn man zijn rechterkant

...

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Aan welke kant slaap jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 14:53

Ik slaap links tenzij ik m'n telefoon 's nachts wil opladen want we hebben alleen een stopcontact aan de rechterkant :') Doe niet heel moeilijk over welke kant of welk kussen. Ook niet echt een reden waarom we aan welke kant slapen.

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 14:55

links, dichts bij de deur omdat ik er het vaakst uit moet 's nachts. Het zou logischer zijn als we andersom gaan slapen, dan lig ik bij het raam. Ik heb het altijd veel te warm en hij veel te koud.

Maar ja.... hij wil perse rechts liggen...... :+

Relaxed

Berichten: 26405
Geregistreerd: 01-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 14:55

Links, maar dat is gewoon het dichtst bij de deur en daar staat mijn nachtkastje.. Met mijn ex sliep ik rechts, dan was hij dichter bij de deur omdat hij er 9 vd 10x eerder uit moest.. In onze 2 huizen daarvoor, sliep ik links, wederom het verst van de deur om diezelfde redenen.. Oftewel, I don't care :')


Alaskan

Berichten: 229
Geregistreerd: 18-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 14:57

Als ik alleen slaap het dichtst bij de muur. Als ik met mijn vriend slaap verschilt dat. De laatste tijd lig ik dan wel links, want ik lig namelijk liever op mijn rechter zij (mijn vriend is graag de ‘kleine lepel’ :') ).
Laatst bijgewerkt door Alaskan op 29-10-18 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 14:59

Bij mij verschilt het per huis/kamer.
Bij grofweg de meeste slaapkamers slaap ik altijd rechts (gezien vanuit mijn eigen oogpunt als ik in bed lig op mijn rug)
Dat komt bij mij vooral omdat ik altijd op mijn rechterzij slaap en dan graag met m’n been op of over de rand van het bed lig. Ook is het voor mij belangrijk om naast het raam te slapen en niet naast een kachel.
Als we bijv. In een hotel zijn of een slecht geventileerde ruimte, wil ik nog wel eens links belanden omdat daar bijvoorbeeld het raam of geen verwarming zit. (Astma)
Toch slaapt dat minder lekker.
Heel gek, want als wij over straat lopen, moet ik altijd per se links lopen, anders ‘klopt’ het niet :D

    Jasper 121017

    ❥Duke Vegilin van Claerbergen 060596

    mooney

    Berichten: 7763
    Geregistreerd: 07-05-06

    Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 15:00

    Dichtst bij de deur :') of dat links of rechts is maakt me minder uit. Rechts en dichtst bij de deur is de ultieme combi, maar links bij de deur kan er ook mee door.


    Anoniem

    Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 15:01

    Hahaha leuk topic.

    Thuis slaap ik links (als je dus ligt dan links) of in het midden. Als vriendlief komt slapen wel rechts.

    Bij hem thuis ook rechts, links zit bij hem een muur. In mijn slaap heb ik mezelf al meerdere keren onbewust pijn gedaan: hoofd gestoten meerdere malen maar heb ook een keer m’n neus zó hard tegen die muur aangeramd in m’n slaap dat ik wakker werd met een blauwe en wat gezwollen neus.

    Dus voor mij geldt dat ik niet aan een muurkant moet liggen. Bij mij thuis heb ik aan beide kanten geen muur dus daar maakt t niet uit. :D

    Ianrowan2009

    Berichten: 1487
    Geregistreerd: 26-10-13

    Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 15:02

    Zo ideaal als je een bed voor jezelf alleen hebt :P
    Ik heb een 160cm bed, en als ik ga slapen leg ik de hoofdkussens zo neer dat, als ik wil draaien zo van het ene kussen op het andere kussen beland :=
    Zalig slapen zo :o

    Anoeska27

    Berichten: 5846
    Geregistreerd: 28-02-03
    Woonplaats: Meerveld

    Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 15:03

    Ik slaap op de plek het verst van de deur af. Geen idee waarom, want het is juist de meest onpraktische plek. Ik ga later naar bed dan mijn man en als er geluiden bij de stallen zijn moet ik ook over hem heen klimmen.