[VOLG] Ons eigen stukje Brabant

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
MvBeek

Berichten: 95
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: Brabant

[VOLG] Ons eigen stukje Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-18 15:19

Hallo allemaal en leuk dat jullie dit lezen.

Ik, mijn man, ons zoontje, hond en pony's gaan wonen vlakbij de Belgische grens op 20 minuten van Breda.

Wij krijgen over anderhalve week de sleutel van ons eigen stukje Brabant van bijna 2ha. Er moet nog heel veel aan gebeuren, het huis is 46 jaar oud en er is niet heel veel aan gedaan in de tussentijd. Er staat een grote schuur op het terrein maar die is gereserveerd voor manlief.

De pony's krijgen een groot gedeelte van het bos en de gehele weide. Ook gaan we een grote schuilstal/schuur maken voor ze zodat ze droog kunnen staan als ze dit willen. Er is dan ook nog ruimte voor opslag van spullen en hooi.

Ik zal hier van tijd tot tijd foto's en updates plaatsen als jullie het leuk vinden :)


Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Ons eigen stukje Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 15:20

Gefeliciteerd! Wat leuk dat je de paardjes aan huis kan houden. Ben benieuwd hoe het eruit ziet.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [VOLG] Ons eigen stukje Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 15:22

Ow nu ben ik wel benieuwd welke kant op vanaf Breda - woon zelf tien minuutjes oost van Breda :)

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 15:25

Wat leuk. Ben inderdaad ook benieuwd waar ergens. Klinkt wel aardig deze kant op.

Had je de pony's nu ook al aan huis staan? Of is dat geheel nieuw voor jullie?

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.


SharonBdB

Berichten: 95
Geregistreerd: 29-01-16
Woonplaats: Leeuwarden

Re: [VOLG] Ons eigen stukje Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 15:33

Wat leuk! Gefeliciteerd en wat fijn dat de paardjes aan huis komen te staan!

MvBeek

Berichten: 95
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-18 15:40

Hierbij alvast een klein opzetje van hoe het gaat worden.

Afbeelding
Hier is een plattegrond van hoe het plan er nu ligt. Het is de bedoeling dat er een grote paddock komt met een kleine track rond de bak. Mijn man is een boerenzoon en een track rondom de wei kreeg ik hem niet verkocht ;) , dus als compromis hebben we een track rondom de bak. De weides aan de linkerkant gaan we met strookbegrazing/roulatie doen en de tussenomheining gaan we aan die kant doen met prikpaaltjes zodat we altijd nog makkelijk kunnen maaien/doorzaaien.
Afbeelding
Hier is een stuk van de wei te zien vanuit ons bos.
Afbeelding
Er gaan wat bomen gekapt worden en hier komt dan een schuilstal/schuur. Het zijn twee losse inloopstalletjes met in het midden een voergang waar het hooi onder een groot net in kan. De boxen kunnen afgesloten worden als dit nodig is. Verder is er genoeg ruimte voor mijn spullen en hooi. (Ohja je kan er aan de achterkant ook met de trekker in;))niet onbelangrijk voor manlief.

MvBeek

Berichten: 95
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-18 15:45

Wat leuk om al meteen reacties te krijgen! Heel lief <3 *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Deze foto's komen uit de verkoopbrochure. Dan kunnen jullie al wat meer zien.

@Tigra, hiervoor hebben we nog nooit paarden aan huis gehad maar met mijn man zijn boerenverstand en mijn kennis van paarden moet het wel goed komen;) Het fijnste ga ik nu vooral vinden dat ik kan bepalen wat voor een voeding de paarden krijgen. En natuurlijk het altijd buiten kunnen scharrelen.

MvBeek

Berichten: 95
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-18 15:52

Skippy01 schreef:
Ow nu ben ik wel benieuwd welke kant op vanaf Breda - woon zelf tien minuutjes oost van Breda :)


Echt richting het zuiden bij Baarle Nassau.

petra8
Berichten: 1134
Geregistreerd: 08-06-09

Re: [VOLG] Ons eigen stukje Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 16:03

Leuk om te volgen. Ik zwaai even naar je, ik woon met paard en shet net over de belgische grens bij Baarle Nassau.

Blogs, boeken en cursussen over Communiceren met dieren, Chakra's bij dieren, Astrologie bij dieren, Paardenkarakters lezen en Bomen, planten en kruiden voor paarden https://www.paardennatuurlijk.com

MvBeek

Berichten: 95
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-18 16:09

petra8 schreef:
Leuk om te volgen. Ik zwaai even naar je, ik woon met paard en shet net over de belgische grens bij Baarle Nassau.

Leuk! bij ons is het na een honderd meter al België. Maar dat is bijna overal in BN natuurlijk.

9jinte9

Berichten: 505
Geregistreerd: 09-05-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 16:09

Wauw, ziet er prachtig uit zeg!!

Gefeliciteerd met jullie aankoop!

petra8
Berichten: 1134
Geregistreerd: 08-06-09

Re: [VOLG] Ons eigen stukje Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 16:16

Ik ga volgende keer als ik in Baarle ben even goed om me heen kijken, het huis komt me zo bekend voor...... Ik woon zelf aan de doorgaande weg tussen Baarle en Turnhout. Hier in de omgeving heb je heel veel mooie plekken om buiten te rijden en echt ontzettend veel leuke paardenmensen.

Blogs, boeken en cursussen over Communiceren met dieren, Chakra's bij dieren, Astrologie bij dieren, Paardenkarakters lezen en Bomen, planten en kruiden voor paarden https://www.paardennatuurlijk.com

MvBeek

Berichten: 95
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-18 16:20

petra8 schreef:
Ik ga volgende keer als ik in Baarle ben even goed om me heen kijken, het huis komt me zo bekend voor...... Ik woon zelf aan de doorgaande weg tussen Baarle en Turnhout. Hier in de omgeving heb je heel veel mooie plekken om buiten te rijden en echt ontzettend veel leuke paardenmensen.


Wij zitten tussen BN en Alphen in, wel aan een andere kant en iets rustiger. Na 300 meter zitten we al op een zandpad richting het bos.

petra8
Berichten: 1134
Geregistreerd: 08-06-09

Re: [VOLG] Ons eigen stukje Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 16:28

Ik heb denk ik wel een idee waar je ongeveer zit. Je gaat het vast naar je zin krijgen daar! Ik woon hier nu 11 jaar (kom oorspronkelijk uit Noord Holland) en wil hier nooit meer weg. Het enige wat soms vervelend is, zijn de toeristen als je in de zomer even heel snel een boodschap in de supermarkt wil halen ;-)

Ben erg benieuwd wat jullie er van gaan maken, en vooral hier veel foto's plaatsen van de vorderingen ;-)

Blogs, boeken en cursussen over Communiceren met dieren, Chakra's bij dieren, Astrologie bij dieren, Paardenkarakters lezen en Bomen, planten en kruiden voor paarden https://www.paardennatuurlijk.com

MvBeek

Berichten: 95
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-18 15:20

Hier weer een kleine update.
We hebben al palen voor de buitenkant gezet. Gelukkig hadden we een grondboor op benzine. Wat een gesjouw in die droge bodem zeg! Op de hoeken staan bielzen die we mochten hebben van mijn schoonouders. Die wonen aan de overkant trouwens :j ....
Neeee hartstikke leuk en fijn zo een oppas aan de overkant van de straat :D Gaat nog lachen worden als onze kleine met een pony gaat lopen en oma die bang is voor paarden dat vanuit dr raam kan zien 8-)

Afbeelding
Foto vanaf de oprit van mijn schoonouders. Fijn dat mijn schoonvader mee kon helpen.

Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Re: [VOLG] Ons eigen stukje Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 15:23

Wat leuk om te zien! Heel gaaf project en veel succes ermee :) Ben benieuwd hoe het er straks uitziet :j

Ook leuk omdat het zo dichtbij is, hier langs de Belgische grens en 20 min vanaf Breda (Galder) :Y)

Rikkie 17-11-2010 ~ 19-09-2018 Y;(
Kalinka 4-5-2014 Dressuur : B + 16 L1 + 22 L2 + 17 M1 + 2 Springen : B + 1
Rachel 19-05-2012 - 13-04-2014
Rise up

Noisy

Berichten: 5393
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 15:26

Wauw! Voor velen een droom en jij mag het waarmaken! Gefeliciteerd!
Leuk huis ook, ik zou zoiets ook kopen :D
Ik volg graag mee :)

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Kencamo

Berichten: 99
Geregistreerd: 29-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 17:35

Gefeliciteerd en heerlijk dat de paardjes aan huis komen te staan. Ik ben heel benieuwd hoe het er straks uit komt te zien. :-)

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: [VOLG] Ons eigen stukje Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 06:49

Ik volg ook mee, als grens bewoner (Strijbeek,Chaam)

Bear95

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-05-09
Woonplaats: Zandvoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 09:08

Ohw wauw! Ben benieuwd hoe het er straks allemaal uit komt te zien! Houden jullie het bos met een reden? (puur nieuwsgierig)

Lui_

Berichten: 1176
Geregistreerd: 24-06-06
Woonplaats: Haringhuizen

Re: [VOLG] Ons eigen stukje Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 09:12

Wat een mooi plekje! Ik volg, benieuwd wat jullie ervan gaan maken :)

MvBeek

Berichten: 95
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-18 11:29

Bear95 schreef:
Ohw wauw! Ben benieuwd hoe het er straks allemaal uit komt te zien! Houden jullie het bos met een reden? (puur nieuwsgierig)

Je mag niet zomaar alles in een keer omkappen. Het is ook wel leuk om een stukje bos te houden voor ons zoontje om in te spelen. (niet alles hoeft voor de hobby van mama).
Toevallig is het stuk bos net naast de wei dood. Naaldbomen hebben gewoon een houdbaarheidsdatum. Dus die kant kunnen we al drastisch uitdunnen. Maar ik denk dat we ruzie krijgen met de gemeente als we heel het bos in een keer kappen.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [VOLG] Ons eigen stukje Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 11:31

Bomen zijn ook wel erg fijn uberhaupt toch? bodemerosie tegengaan, windbarriere... Als er geen gevaarlijke bomen staan (door kwaliteit van de boom of toxisch voor paarden) dan lekker zoveel mogelijk laten staan :) paarden scharrelen er graag tussen ook!

tyleysmiley

Berichten: 1894
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 11:32

Ooh wat een heerlijk plekje heb je daar zeg, ik gok dat je bij ons in de buurt woont(Hulsel, dat ligt in gemeente Reusel-de Mieren) Succes met alles hoor, wat zal het heerlijk wonen zijn daar

Mareeq

Berichten: 701
Geregistreerd: 30-12-06
Woonplaats: Eindhoven

Re: [VOLG] Ons eigen stukje Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 11:35

Wauw dit is toch een droom! <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bellieee, Besje, Marlou91, wietsipietsi en 158 bezoekers