Zadels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lolaxx18
Berichten: 57
Geregistreerd: 15-10-18

Zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-18 20:06

Hee

Ik heb een beetje een probleem. Voor me paard ga ik een zadel kopen, maar welke? Ik wil graag gaan springen maar natuurlijk moet je eerst even wennen enzo. Maar ik kan maar 1 zadel kopen. Dan kom je al snel bij een veelzijdigheid zadel, maar die vind ik niet zo fijn. Iemand een idee?
Heeft iemand ook nog tips om te kijken of het zadel wel goed ligt?

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Re: Zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 20:07

Zadelpasser laten komen.

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 20:07

Mijn... Paard.

Daarnaast...
Waarom niet een zadelmaker laten komen en verschillende uitproberen??

Dan heb je snel n antwoord

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 20:08

Sowieso een zadelmaker laten komen.

Maar als je ook wilt springen zal je toch echt een vzh- of springzadel moeten hebben. Dat gaat hem met een dressuurzadel niet worden.

lyanne22
Berichten: 7
Geregistreerd: 25-10-18

Re: Zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 20:12

ik zou een springzadel kopen, aangezien je zegt dat je wil gaan springen. het is namelijk ook beter om met een springzadel te dressuren dan met een dressuurzadel te springen, dat is heel slecht voor de rug van je paard. je kan natuurlijk ook een vzh zadel kopen, omdat er natuurlijk heel veel verschillende soorten zijn en er wss wel een fijne bij zit.

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Re: Zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 20:21

Een goede zadelmaker laten komen en verschillende veelzijdigheidszadels uitproberen tot je een zadel vind wat zowel voor je paard als jezelf past. Je kan ter voorbereiding zoeken op youtube naar de zadelpasfilmpjes van schleeze sattels. Zijn tips waar op te letten bij het passen van een zadel. Is in het engels maar super informatief en simpel en duidelijk. Ik zou niet zo snel alleen een springzadel als enige zadel aaraden omdat de balans in zo'n zadel toch anders is en je hoop ik niet elke dag gaat springen. Er zijn veel vormen veelzijdigheidszadels en met wat goed zoeken vind je vast iets wat voor jullie beide werkt.

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 22:34

Lolaxx18 schreef:
Hee
Dan kom je al snel bij een veelzijdigheid zadel, maar die vind ik niet zo fijn.


Waarom vind je dat niet fijn?

Lolaxx18
Berichten: 57
Geregistreerd: 15-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-18 07:55

Nielojram schreef:
Lolaxx18 schreef:
Hee
Dan kom je al snel bij een veelzijdigheid zadel, maar die vind ik niet zo fijn.


Waarom vind je dat niet fijn?


Ik vind ze niet fijn zitten

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 08:30

Lolaxx18 schreef:
Nielojram schreef:

Waarom vind je dat niet fijn?


Ik vind ze niet fijn zitten


Maar vind je een springzadel dan wel fijn zitten?

mairead

Berichten: 3215
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 08:41

Idd, vind je een springzadel dan wel fijn?

Verder is het ene merk vzh zadel het andere niet. Lijkt me sterk dat je alle vzh zadels niet lekker vind zitten? Vraag een zadelpasser die een aantal verschillende merken verkoopt en kijk of je verschil voelt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34632
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 08:58

Je kan ook gewoon een springzadel nemen hoor, niks mis met altijd op een springzadel rijden. Maar idd wat anderen ook zeggen laat je goed voorlichten en neem een goede zadelpasser in de arm.

san4nie
Berichten: 3563
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 09:28

lyanne22 schreef:
ik zou een springzadel kopen, aangezien je zegt dat je wil gaan springen. het is namelijk ook beter om met een springzadel te dressuren dan met een dressuurzadel te springen, dat is heel slecht voor de rug van je paard. je kan natuurlijk ook een vzh zadel kopen, omdat er natuurlijk heel veel verschillende soorten zijn en er wss wel een fijne bij zit.


Springen met een dressuurzadel heel slecht voor de rug? Waarom dan?

Ts, laat een zadelmaker komen die veel verschillende zadels meeneemt. Kun je van alles proberen en voelen. Dan weet je na die tijd vast al een stuk beter wat je wilt.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 09:34

Welk zadel is lang niet zo belangrijk als dat hij past. Zelfs een zadel met de goede boommaat kan beroerd liggen. Daarom moet er iemand bij die er verstand van heeft en hem aan kan passen als het nodig is want met de tijd veranderd een rug ook.

Zelf vond ik veelzijdig richting dressuur altijd wel fijn.

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 09:36

Ik heb een vzh zadel van frank baines (enduro geloof ik maar is wel geschikt voor dressuur en springen) en ik zit het lekkerst en het best in dat zadel. Beter als mijn poepie dure dressuurzadels.