Bucas turnout winter deken.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nadiine__x

Berichten: 2798
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Bucas turnout winter deken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-18 21:25

Hallo allemaal,

Ik was van plan ok de bucas turnout voor mijn paard te kopen, met een losse hals erbij.
Zie ik opeens dat er ook een variant "extra" is.

En nu weet ik niet meer welke ik moet bestellen..

https://hypostore.nl/bucas-power-turnout.html


Afbeelding


Mijn paard heeft een gevoelige rug. Elke winter is het puzzelen naar de juiste deken verhoudingen.

Het zit namelijk zo;

Mer de minste regen staat hij met een zere rug en moet hij dus eigenlijk een regendeken op, dan heeft hij geen zere rug.

Maar dan zodrs het opklaard en de zon schijnt staat hij er zwetend onder.. Ook niet wat je wilt.

Nu heb ik een vliegendeken met regenrug gekocht, ideaal! Want die kan lang op met de warmere temperaturen met regen, dus dat probleem lijkt opgelost.

Maar nu zag ik de turnout dekens en dat vond ik toch wel ideaal ondat ze ook bezweet op kunnen en goed ademen waardoor hij het niet zo snel warm heeft eronder.

Maar wat is nou het verschil?
Welke hebben jullie, en waarom?

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 21:32

Het verschil is de temperatuursrange. De extra heeft een grotere “groene” zone, wat aangeeft dat een paard comfortabel onder deze deken kan zijn tussen -25 en +13 graden; de gewone deken heeft een wat hogere ondergrens en een ietsjes warmere bovengrens.

Als ik jouw geval goed lees, heeft je paard het eigenlijk al heel snel warm. Ik denk dat de gewone variant dan prima is.

Edit: als je paard het daaronder warm heeft, zou je bijv een jachtmodel kunnen scheren.

Nadiine__x

Berichten: 2798
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: Bucas turnout winter deken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-18 06:23

Ja aan de enne kant snel warm, aan de andere kant snel koud..

Als ik scheer, gaat hij helemaal kaal op ze zadeldek na, tot nu toe elkd winter gedaan. Maar zijn vacht is nu zo mooi dat ik het nog even wil aankijken en niet nodig vind..

Ik. Heb ook nog 2 onderdekens een 200gr en 350gr. Die kunnen ook gewoon onder de normale uitvoering lijkt mij?

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Bucas turnout winter deken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 06:52

Dan haal je het effect van de turnout weg dus dat zal ik dan niet zo gauw doen

Nadiine__x

Berichten: 2798
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-18 06:58

Jester_ schreef:
Dan haal je het effect van de turnout weg dus dat zal ik dan niet zo gauw doen


Dan neig ik toch meer naar die extra, hij heeft het toch wel snel koud, zeker vollop in de winter..

Kan daar ook een hals op?

Marisje76

Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 07:52

Ik zou de ook eens adviseren om naar de smartex te kijken.
Ik vind het perfecte dekens een basis deken te combineren met de 150 grams stay dry liner of zelfs met de paardjes 300 en je kan alle temperaturen aan.zelfs geschoren. Bij de smartex kan wel een losse hals.
Het is even een investering maar het zijn kwalitatief super dekens.en het loont de moeite om even te googelen zit veel verschil in prijs!

karelien

Berichten: 489
Geregistreerd: 23-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 08:20

Ik heb de Smartex aangrschaft met hals. Gisteren voor t eerst op gehad. Paard is al wel geschoren. s middags toen de zon hier toch best wel scheen, geen gezweet onder de deken. Terwijl ze dat wel had met een gewone winterdeken.

Yessy

Berichten: 23024
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 08:40

Ik heb de turnout light al jaren op m’n ongeschoren paard met zeer gevoelige rug. Ik doe hem om als het veel regent (niet met 25 graden maar wel met 18/19) of als de temperatuur structureel onder de 14/15 graden gaat. Met sneeuw of als het gaat vriezen gaat ook de hals erop. Dat werkt voor mijn paard goed, maar als je gaat scheren zou ik voor de extra gaan, anders lijkt het me echt te fris hartje winter.

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Re: Bucas turnout winter deken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 09:13

Turnout voor mijn paard is geen groot succes. Ik gebruik hem gewoon als fleece gevoerde regendeken maar hij is er alsnog snel koud onder, afgelopen weekend weer onder 200 grams gezet en voelde meteen beter aan. Mijn paard zet op kou ook zijn rug "vast" maar ik zou voor de extra gaan als je hem echt de hele winter wil gebruiken.

Kencamo

Berichten: 99
Geregistreerd: 29-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 15:22

Als je hem de hele winter wil gebruiken en je paard is geschoren, zou ik de extra nemen. Zelf ben ik heel tevreden over deze deken, en mijn paard heeft het er nooit koud onder. (Dit wordt het 4e jaar dat ik hem gebruik.)

Er kan een hals op die bevestigd wordt met klittenband.

linda_arnold
Berichten: 3326
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Ootmarsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 15:46

Wij hebben de turnout extra, gebruiken hem enkel in sept/okt en vanaf maart/april. In de echter winter staat mijn paard er koud onder en maakt enorme vacht aan, dus gebruiken we rhino dekens met liner systeem

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Bucas turnout winter deken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 16:07

Heb een vraag die hier een soort van mee te maken heeft.
Er staat (op de Hypostore) dat er 3 jaar garantie word gegeven op dit deken, alleen kan ik nergens vinden wat die garantie is. Deken kost namelijk een rib uit mn lijf (€285) en zou zonde vinden als die dit seizoen nog gesloopt word en de garantie dan niet geldt.

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 16:30

Dit staat op de site van Bucas;

Citaat:
Bucas biedt u een garantie van 2 jaar op fabrieks- en materiaalfouten. U kunt deze garantie nog een jaar verlengen op de Power en Smartex dekens. Het enige wat u nodig heeft is het aankoopbewijs en de details die op het label van de deken staan. De deken kunt u vervolgens registreren op de website, dit moet binnen 30 dagen van aankoop gebeuren. Geen garantie op normale slijtage, scheuren ed.


Slopen valt dus niet onder de garantie.

ImLucky

Berichten: 714
Geregistreerd: 26-09-13
Woonplaats: Zuid-Holland zuid

Re: Bucas turnout winter deken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 16:39

ik heb de gewone power turnout mijn paard trekt kou mentaal niet zo goed (klinkt heel raar, maar ga hier verder niet op in) vorige winter heel de winter opgehad. wel pas zodra de temperatuur onder de 10 graden zakt, want met 16 staat hij echt te zweten. heb wel voor het geval datk dit jaar wel wil scheren een losse onderdeken gekocht.
tussen 10 en 18-20 graden taat hij onder sun shower.
mijn paard krijgt geen dikke/volle vacht, maar zn haren zijn wel langer.
ben echt super tevreden over pasvorm, geen schuurplekken ofzo aan over gehouden, maar dat verschilt natuurlijk op ieder paard.

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Bucas turnout winter deken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 16:45

Mijne heeft de smartex (de lichte en de extra). Ze horen er niet warm onder te staan maar 'lauw' is mij verteld.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 16:48

ingvdh schreef:
Dit staat op de site van Bucas;

Citaat:
Bucas biedt u een garantie van 2 jaar op fabrieks- en materiaalfouten. U kunt deze garantie nog een jaar verlengen op de Power en Smartex dekens. Het enige wat u nodig heeft is het aankoopbewijs en de details die op het label van de deken staan. De deken kunt u vervolgens registreren op de website, dit moet binnen 30 dagen van aankoop gebeuren. Geen garantie op normale slijtage, scheuren ed.


Slopen valt dus niet onder de garantie.


Dankjewel! Dat verwachtte ik inderdaad al niet (duur grapje voor Bucas anders :$ )