Je beste vriendin pikt spullen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xPareltje

Berichten: 940
Geregistreerd: 14-02-18

Je beste vriendin pikt spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-18 01:15

Ik wil dit toch even graag delen met jullie, omdat ik echt niet meer weet wat ik moet doen.. :?

4 jaar geleden heb ik een hele lieve meid leren kennen op mijn voormalige school. De klik was er al snel en uiteindelijk nu 4 jaar later zijn wij hele goede vriendinnen met elkaar. Ik zie haar regelmatig en we gaan ook met regelmaat dingen doen (shoppen, bij mij logeren, uitgaan..) Maar ze kijkt al vanaf het begin dat ik alleen woon en daarvoor ook al maar iets minder heel erg naar mij op (hoe mijn make-up zit, hoe ik gekleed ben, en natuurlijk dat ik een eigen appartementje heb).

Maar een halfjaartje geleden begon mij toch wel iets op te vallen.. Op de badkamer heb ik een kastje staan waar ik mijn dagelijkse zaken altijd op leg (make-up, haarborstel enz). Wat mij heel normaal lijkt en waar ook iedereen met zijn handen van af moet blijven vooral als je bij iemand op bezoek komt, want het zijn NIET jouw spullen. Maargoed ik had dus ongeveer 1 jaartje geleden een camouflage haarspray gekocht bij de kapper (duur grapje) omdat ik bovenop wat minder haar heb en ik dat een beetje kon verbergen met die spray. Dat heeft er een lange tijd gestaan, en op een dag was het ineens verdwenen.. Ik had heel lang gedacht dat ik hem vergeten was bij familie, thuis, vriend maar nee. Dus ik heb er verder ook niet meer naar omgekeken. Tot ik op een dag naar een feest moest en ik toch heel graag die spray wou gebruiken. Thuis had ik alles gecontroleerd en in mijn appartement ook. Familie had niks gevonden, dus hmm dan ga je toch een beetje achterdochtig denken.. >;) Mijn vermoeden was dus zo sterk dat ik wist dat zij het heeft gepikt, uiteindelijk ben ik er nooit zeker van geweest maar wat moet het anders zijn?

Gisteren kwam ze dan weer. Ik had haar opgehaald van het station en toen onderweg naar huis. Ze bleef uiteindelijk een nachtje slapen dus tot vandaag. Toen we vanmorgen wakker werden ging zij zich als eerste even opfrissen op de badkamer. Ondertussen ging ik even de tafel dekken. Toen zij klaar was op de badkamer ben ik mij even gaan opfrissen. Ik kwam terug we hadden samen ontbeten en opgeruimd en toen het moment dat ik haar terug bracht naar het station. Haar afgezet aan het station en toen op weg naar mijn ouders. Ik kom net terug in mijn appartement en ik heb op de tafel een pot staan met milky way en kitkat. Af en toe 's avonds voor de televisie heb ik wel eens zin in iets lekkers. Ik wil de pot nemen en een milky way nemen zijn ze helemaal op? Uiteindelijk dan toch maar een kitkat genomen. Ik wil het papiertje netjes in de prullenbak weggooien, zie ik daar ineens alle papiertjes in liggen van de milky way die in de pot zaten.. Dat ze een milky way neemt vind ik absoluut geen probleem, maar het lijkt erop dat ze de leiding neemt in mijn eigen huis en doet wat ze wil? Mijn vertrouwen is helemaal gesloopt in vriendinnen..

Sorry voor dit lange bericht. Wat zouden jullie doen in deze situatie?

Groetjes

:wave:
Laatst bijgewerkt door xPareltje op 29-10-18 01:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Avalanche

Berichten: 15921
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Je beste vriendin pikt spullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 01:20

Allereerst er eens over gaan praten met haar, denk ik? Ik weet niet hoeveel de vriendschap je waard is, maar het lijkt me sowieso niet gelijkwaardig als ik het zo lees. Maar misschien dat een goed gesprek helpt :)

xPareltje

Berichten: 940
Geregistreerd: 14-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-18 01:27

Avalanche81 schreef:
Allereerst er eens over gaan praten met haar, denk ik? Ik weet niet hoeveel de vriendschap je waard is, maar het lijkt me sowieso niet gelijkwaardig als ik het zo lees. Maar misschien dat een goed gesprek helpt :)


Mijn vriendschappen zijn mij heel veel waard maar niet op z'n manier. Ik bedoel ik moet er ook voor werken als ik iets wil kopen.. En dat je jaloers bent op iemand, dat hoeft totaal niet? Je moet blij en gelukkig wezen met de dingen die je hebt, zonder bij andere wat te stelen omdat je dat ook wel mooi vind.. >;)

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 01:27

Even vragen of alles wel helemaal oké gaat met haar en als ze in de eerste instantie het van zich af schut toch even door vragen. voor je boos wordt.

xPareltje

Berichten: 940
Geregistreerd: 14-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-18 01:30

Absolem schreef:
Even vragen of alles wel helemaal oké gaat met haar en als ze in de eerste instantie het van zich af schut toch even door vragen. voor je boos wordt.


Ik heb heel veel geslikt en er altijd voor haar geweest in welke tijden dan ook. Ze is hier altijd hartstikke welkom geweest, maar dit is al de 2de keer dat ze hier iets wegneemt. Blijft het hier bij? Wat gaat het volgende zijn wat ze gaat meenemen.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 01:33

xPareltje schreef:
Absolem schreef:
Even vragen of alles wel helemaal oké gaat met haar en als ze in de eerste instantie het van zich af schut toch even door vragen. voor je boos wordt.


Ik heb heel veel geslikt en er altijd voor haar geweest in welke tijden dan ook. Ze is hier altijd hartstikke welkom geweest, maar dit is al de 2de keer dat ze hier iets wegneemt. Blijft het hier bij? Wat gaat het volgende zijn wat ze gaat meenemen.



Daarom ook vragen of het wel goed gaat. Als je de achter liggende reden weet kun je het misschien voorkomen..

Als na het gesprek door blijft gaan en ze ook aangeeft dat er niks is kun je er altijd nog een punt achter zetten en zeggen dat ze niet meer welkom is.

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 01:37

Dus je denkt bijna zeker te weten dat zij die bus heeft gepakt en nu je milky ways.
Ik weet niet hoe jullie vriendschap is maar hier en andersom is zeker etenswaren voor een ieder om te pakken en mocht ik dat niet willen wat is er mis mee om dat gewoon te zeggen.

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 01:38

Waarom haar niet gewoon confronteren, en vragen of het wel goed gaat? Als je haar toch al niet over de vloer wil hebben, heb je vrij weinig te verliezen? Met praten bereik je ook meer dan online klagen

xPareltje

Berichten: 940
Geregistreerd: 14-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-18 01:40

nuscaniels schreef:
Dus je denkt bijna zeker te weten dat zij die bus heeft gepakt en nu je milky ways.
Ik weet niet hoe jullie vriendschap is maar hier en andersom is zeker etenswaren voor een ieder om te pakken en mocht ik dat niet willen wat is er mis mee om dat gewoon te zeggen.


Ja dat weet ik 100% zeker. Ik zou namelijk niet weten wie hier anders mijn spullen zou wegnemen buiten mijzelf. :') Nou ik vind etenswaren geen ramp maar ik vind wel als je op bezoek bij iemand komt vraag je het netjes ipv er gewoon 10 in je zak te stoppen en uiteindelijk de papiertjes in de prullenbak gooien beetje vreemde gang van zaken lijkt mij

kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 01:41

Oké. Dus van die bus haarspul weet je niet een zeker en de milkyways, jeetje das toch maar snoep. Zou er gewoon naar vragen? Als je goede vriendinnen bent moet dat geen probleem zijn lijkt mij?

xPareltje

Berichten: 940
Geregistreerd: 14-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-18 01:43

Mossel schreef:
Waarom haar niet gewoon confronteren, en vragen of het wel goed gaat? Als je haar toch al niet over de vloer wil hebben, heb je vrij weinig te verliezen? Met praten bereik je ook meer dan online klagen


Er valt met haar over dit soort zaken niet te praten, want het enige wat er gezegd word is, ik heb helemaal niks meegenomen ik zou dat nooit doen.. Als jij dit klagen vind nou prima, ik probeer hier gewoon even om advies te vragen over hoe ik dit het beste zou aanpakken. Je hoeft niet te reageren hoor, reageren is vrij maar kritiek heb ik niet nodig.

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 01:43

xPareltje schreef:
nuscaniels schreef:
Dus je denkt bijna zeker te weten dat zij die bus heeft gepakt en nu je milky ways.
Ik weet niet hoe jullie vriendschap is maar hier en andersom is zeker etenswaren voor een ieder om te pakken en mocht ik dat niet willen wat is er mis mee om dat gewoon te zeggen.


Ja dat weet ik 100% zeker. Ik zou namelijk niet weten wie hier anders mijn spullen zou wegnemen buiten mijzelf. :') Nou ik vind etenswaren geen ramp maar ik vind wel als je op bezoek bij iemand komt vraag je het netjes ipv er gewoon 10 in je zak te stoppen en uiteindelijk de papiertjes in de prullenbak gooien beetje vreemde gang van zaken lijkt mij


Dat ligt eraan. Hier staat de deur open, even goed de koelkast. Mijn vriendinnen komen hier binnen en weten waar het staat, inc zelfservice. Heb je misschien die indruk afgegeven? Aldus ‘voel je thuis’?
Edit: overigens keur ik het absoluut niet goed dat je spray pleitte is, mits je natuurlijk 100% zeker weet dat zij het geweest is
Laatst bijgewerkt door Maureen_M op 29-10-18 01:45, in het totaal 1 keer bewerkt

xPareltje

Berichten: 940
Geregistreerd: 14-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-18 01:44

Kenyada schreef:
Oké. Dus van die bus haarspul weet je niet een zeker en de milkyways, jeetje das toch maar snoep. Zou er gewoon naar vragen? Als je goede vriendinnen bent moet dat geen probleem zijn lijkt mij?


Ja de bus heeft ze uiteindelijk meegenomen, want ik zou niet weten wie er hier anders mee vandoor zou moeten gaan.. ;) En ja het is MAAR snoep. Wat is het volgende dat ze gaat meenemen? Ik vind vragen nog altijd heel normaal als je op bezoek komt bij iemand, ik ga ook niet bij vrienden eens even de hele pot snoep leegroven en dan weggaan en denken och die komt er toch niet achter.

ZoZenn

Berichten: 3160
Geregistreerd: 05-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 01:45

Hmmm ja, ik eet vaak al m'n beste vriend zijn kitkats op en hij al mijn nachos. Is dat raar? :'). Je bent toch beste vrienden? Soms drink je elkaars drinken op, so what?

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Re: Je beste vriendin pikt spullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 01:46

Om Milky Ways? Serieus? Ben je daar zo kwaad over?

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 01:47

Het advies is praten.. that’s the key. Kan volgens jou niet dus dan is er weinig anders te doen. Ik geef geen kritiek, ik geef mijn mening. en zoals je zegt, reageren staat vrij.

Ik snap verder dat je boos bent over die bus haarspray, maar over eten? Ik eet ook wel eens bij een ander wat op :')

xPareltje

Berichten: 940
Geregistreerd: 14-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-18 01:50

ZoZenn schreef:
Hmmm ja, ik eet vaak al m'n beste vriend zijn kitkats op en hij al mijn nachos. Is dat raar? :'). Je bent toch beste vrienden? Soms drink je elkaars drinken op, so what?


Nee ik vind dat niet raar hoor, maar er speelt dominantie. Ze neemt hier gewoon de leiding in mijn eigen huis en dat vind ik gewoon compleet abnormaal. Ik vraag altijd heel netjes als ik ergens ben mag ik eentje nemen zelfs bij familie want zo ben ik opgevoed.

xPareltje

Berichten: 940
Geregistreerd: 14-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-18 01:51

Gooiske schreef:
Om Milky Ways? Serieus? Ben je daar zo kwaad over?


Nee, als je de hele tekst heb gelezen ben ik niet eens kwaad over de milky ways. :) Ik vind het gewoon niet netjes, als ze het gewoon even had gevraagd mocht ze van mij die hele pot eten. En het zijn nu een paar milky ways maar wat is het volgende wat ze meeneemt? Make-up, mijn glazen, borden, sieraden. Daar gaat het mij gewoon even om.

ReadTheRulez
Berichten: 1429
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 01:53

Zijn er meer dingen die je dwars zitten dan deze 2? Gezien de vriendschap van 4 jaar?

Het lijkt mij dat je haar wel van je verwachtingen op de hoogte mag stellen, mits op normale toon. En dat je voor jezelf een grens kunt trekken, tot hier pik ik het en niet verder

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 01:53

Maar wat wil je dan? Je wil tips. Dan krijg je de tip om met haar te praten; dat wil je niet.

Nou dan is mijn tip om de vriendschap te verbreken. Telefoonnummer blokkeren, facebook blokkeren en nooit meer aankijken.

xPareltje

Berichten: 940
Geregistreerd: 14-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-18 01:56

ReadTheRulez schreef:
Zijn er meer dingen die je dwars zitten dan deze 2? Gezien de vriendschap van 4 jaar?

Het lijkt mij dat je haar wel van je verwachtingen op de hoogte mag stellen, mits op normale toon. En dat je voor jezelf een grens kunt trekken, tot hier pik ik het en niet verder


Er zijn nog wel een hele hoop dingen die ik kan vertellen over de vriendschap. Maar naar de reacties van sommige hier ga ik ze liever niet hier droppen, mocht je mij willen helpen dan mag je mij altijd een bericht sturen dan leg ik het concreter uit. Ja precies want als ik geen grens trek dan gaat hier hier denk ik niet bij blijven.

xPareltje

Berichten: 940
Geregistreerd: 14-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-18 01:57

Vjestagirl schreef:
Maar wat wil je dan? Je wil tips. Dan krijg je de tip om met haar te praten; dat wil je niet.

Nou dan is mijn tip om de vriendschap te verbreken. Telefoonnummer blokkeren, facebook blokkeren en nooit meer aankijken.


Zoals je bij bovenstaande berichten misschien al hebt kunnen lezen heeft praten totaal geen zin. Het enige wat ze constant blijft herhalen: ik ben gelukkig met wat ik heb, ik zou nooit van je stelen zo zit ik niet in elkaar. Het enige wat ze in de vriendschap wil is dat ik luister naar haar ellendige lange verhalen en voor derest boeit het haar geen fluit.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 02:00

Maar dat klinkt alsof je deze vriendschap toch al zat bent. Zet er dan gewoon een punt achter

xPareltje

Berichten: 940
Geregistreerd: 14-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-18 02:03

Vjestagirl schreef:
Maar dat klinkt alsof je deze vriendschap toch al zat bent. Zet er dan gewoon een punt achter


Ik ben een luisterend oor hoor, ik luister graag en geef ook graag advies. Maar het enige wat mij nu stoort is dat ze gewoon dingen is aan het wegnemen. Ik bedoel sommige dingen heb ik gekregen en hebben waarde en deze worden dan in een keer gewoon weggenomen omdat iemand anders het kan gebruiken? Als mensen graag hetzelfde willen als mij, dan vragen ze het dan zeg ik waar ik het koop, ik zou zelfs nog meegaan maar aub blijf wel van mijn spullen af. Dadelijk moet ik alles nog achter slot en grendel doen, als er bezoek komt om maar niet te denken stel dadelijk nemen ze wat mee.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Je beste vriendin pikt spullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 02:08

Omdat je topic waarschijnlijk meer goede reacties krijgt in Leven Zonder Paarden, zet ik het topic daarnaartoe.

Succes, het is een lastige kwestie. Ik heb helaas geen goede raad voor je