[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 08:17

Mij werd in de winkel verteld dat ze geen big neck meer verkopen maar dat ze allemaal uitgesneden eorden met een bigneck!


Josien_

Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 08:23

Zou een rambo optimo liner onder een amigo bravo plus deken passen? :)

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 08:35

Oei durf ik niet met zekerheid te zeggen. Een berichtje naar paardendrogist biedt vast uitkomst!

ApplePapple

Berichten: 2738
Geregistreerd: 12-02-13

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 08:45

Dat weet ik ook niet zeker...
Heb een beetje hetzelfde probleem. Heb gekozen om ook onderdekens te doen, en wil ze onder mijn amigo hero ACY. Hier zitten geen bevestigingspunten aan en twijfel of ik horseware liners eronder doe of gewoon van Harry’s horse. Dat zijn ook fijne liners en goedkoper...

Rust zacht mijn Appeflap Y;(

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 08:47

Horseware liners blijven in elk geval goed liggen zonder ze aan de voorkant vast te maken, die heb ik ook onder mijn weatherbeeta liggen. Als de HH een beetje vergelijkbare pasvorm hebben en achter vast kunnen kan dat vast ook wel :)

Optimo gaat wel passen denk ik, maar je verliest vermoedelijk wel de functie van die hoge split en zitten de sluitingen niet aan de zijkant?

"Een draver, is gaver" :D

ApplePapple

Berichten: 2738
Geregistreerd: 12-02-13

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 08:52

dankjewel voor je advies! :o

Rust zacht mijn Appeflap Y;(

Josien_

Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 09:08

RianneH schreef:
Horseware liners blijven in elk geval goed liggen zonder ze aan de voorkant vast te maken, die heb ik ook onder mijn weatherbeeta liggen. Als de HH een beetje vergelijkbare pasvorm hebben en achter vast kunnen kan dat vast ook wel :)

Optimo gaat wel passen denk ik, maar je verliest vermoedelijk wel de functie van die hoge split en zitten de sluitingen niet aan de zijkant?


Zoals ik aan het plaatje kan zien is hij behalve de loopsplit verder hetzelfde. Zat eens met de gedachte te spelen dat je dan juist net iets meer bewegingsvrijheid krijgt ten opzichte van de normale horseware liners. Maar weer niet of hij er perfect onder past.

Wil sowieso nog een 200/250/300 gram outdoordeken naast mijn regendeken met liners. Ben dus weer wat rond aan het kijken. De Amigo bravo plus past goed, enkel is hij vrij lang voor mijn pony. Voorkant komt tot haar knieën. Ze lijkt er geen last van de hebben en ik heb de deken ook nog geen enkele keer scheef aangetroffen.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

ApplePapple

Berichten: 2738
Geregistreerd: 12-02-13

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 09:54


Rust zacht mijn Appeflap Y;(

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 10:56

Ik heb de amigo bravo 0 grams, niet met zo’n disc-sluiting maar rechte sluiting.
Hele fijne deken, ook met de liners eronder nog geen 1dag gehad dat het deken scheef ligt. Bij mijn paard liggen dekens als een huis en heel comfi!

Vossie <3
B+11L1+14L2+9

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 10:56

Nee maar ik zou voor dat geld voor safe kiezen en een Rambo nemen. Zit ook 1 liner bij en een halsstuk

_Nero
Berichten: 334
Geregistreerd: 04-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 11:18

ApplePapple schreef:
https://www.paardendrogist.nl/product/d ... 365/58662/

Iemand ervaring met deze deken? Lijkt me een mooie prijs voor 3 dekens.


Ik heb voor mijn haflinger de
Amigo bravo 0 gram (niet met zo'n disk)
Amigo hero 200 gram (+ 150 hals)
100 en 200 liner, en ben er heel blij mee! (eindelijk goede pasvorm voor mijn haflinger)
Heb het niet in een set gekocht (Alles los met korting was toen goedkoper) maar dit is indd geen gekke prijs! Als mijn dekens aan vervanging toe zijn ga ik denk ik ook voor zo'n set

judithM
Berichten: 1489
Geregistreerd: 17-02-01

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 13:46

Ik heb nu voor mijn oude pony die wat schraal is tot de volgende combi gekomen denk ik: een 0 Grams amigo bravo 12 plus pony lite met een 100 Grams liner. Vallen deze dekens normaal? Het is maar een kleintje van 1,20 ongeveer.

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 14:01

Poeh, geen idee hoe ze voor die kleintjes vallen eigenlijk..

Ik was vanmorgen redelijk vroeg op stal en toen had mijn paard het toch echt flink warm onder haar regendeken met 100grams liner. Blijkbaar genoeg vacht om maar een klein laagje om te hebben, vannacht maar terug naar 50gram.

"Een draver, is gaver" :D

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 14:36

SBravour schreef:
Mij werd in de winkel verteld dat ze geen big neck meer verkopen maar dat ze allemaal uitgesneden eorden met een bigneck!


Ik begreep dat dit alleen voor de vliegendekens was. Smartex is ook gewoon als big neck te krijgen.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 14:37

Josien_ schreef:
Zou een rambo optimo liner onder een amigo bravo plus deken passen? :)


Denk het niet. Denk dat de loopsplit in de weg zit en dat de liner onder de bravo uitkomt. Optimo is volgens mij langer van boven naar beneden.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 15:11

hier net genoeg aan 100 gr. Wat een verschil onderling! Was vanacht 4 gr. nu gevoelstemp ook 4 graden ;P

Isabel_k

Berichten: 4762
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 15:37

Mijn paard staat nu weer kaal. Het is fris maar een lekker zonnetje erbij en droog waardoor hij het toch niet echt koud heeft

IG: @arabierjoep

Koper

Berichten: 30096
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 17:53

judithM schreef:
Ik heb nu voor mijn oude pony die wat schraal is tot de volgende combi gekomen denk ik: een 0 Grams amigo bravo 12 plus pony lite met een 100 Grams liner. Vallen deze dekens normaal? Het is maar een kleintje van 1,20 ongeveer.

De liner sowieso wel. De Bravo weet ik niet, wel kan ik je vertellen dat de Rhino (ook Horseware) van mijn shet normaal valt.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

MelanieB

Berichten: 25864
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 18:01

De liners van de pony's moest ik hier allemaal vermaken (voorsluiting omhoog) want die zat veel te laag voor. Verder qua pasvorm heb ik hier van zowel amigo als rhino 5.0 voor pony's van 1.16 tot 1.22. En liners heb ik 4,9 en 5.0. :j


De PE liners passen ook onder de horseware, die hebben wel mooie pasvorm voor en mooi bontje op de schoft. Alleen die vallen dan wel weer klein zat.

www.MelanievandeBunt.com Mensport Instructie en Africhting
Internationaal 2 span ponymenner A-Kader lid |
Individueel Zilver en team Zilver Wereldkampioenschap Kisbér 2019 | Team Goud Wereldkampioenschap Haras du Pin 2021 | Individueel Zilver en team Goud Wereldkampioenschap Oirschot 2023

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 18:06

Hier paard onder 300 gram gezeg. Geschoren. Ze stond er al snel heerlijk warm onder..

[o]

Koper

Berichten: 30096
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 18:08

Koper schreef:
Besje schreef:
Grote afstand van boeg tot achterkant schouderblad :)

Weatherbeeta!

Ik quote mezelf even om mijn nogal korte reactie toe te lichten.

Met een paard met veel schouder heb je al gauw de neiging om een deken te zoeken waarvan de bovenkant (de "schoft" zeg maar) verder naar achteren ligt. Dat is logisch geredeneerd maar wat je dan krijgt is dat de deken achter de schoft van je paard terechtkomt en gaat trekken. Wat je dus nodig hebt is een deken waarvan het schoftbontje gewoon normaal vóór de schoft van je paard valt, en die op een andere manier ruimte biedt aan de schotelantennes die zitten op de plek waar andere paarden schouderbladen hebben.

Als illustratie even mijn paard in z'n nakie:

Afbeelding

Je ziet dat hij voldoet aan de beschrijving "veel schouder".

Zijn (afgezien van verticale lengte) best passende deken is een Weatherbeeta Freestyle. Hier zie je paard + deken:

Afbeelding

In tegenstelling tot zijn Horsewaredeken kan hij hier zijn schouders helemaal vrij in bewegen, zonder dat het trekt. De "voorbeensplit" aan de voorkant (die witte inzet die op deze foto links van het merklogo zit) maakt dat de deken nog wat meer bewegingsvrijheid geeft. Hij heeft ook een deken met normale schoudersplitten (van Nika) en dat trekt ook iets. Alleen is die stof zo dun dat het wat minder hinderlijk is. Zijn Bucas ligt ook goed alleen heb ik die zelf verbouwd aan de voorkant, en de Bucas trekt altijd scheef terwijl de andere dekens recht blijven liggen.

Bovenstaand model, de Landa Freestyle, wordt niet meer verkocht. Er zijn wel nieuwe modellen Freestyle, als ik mij niet vergis heeft RianneH in het topic daar ervaring mee.
Laatst bijgewerkt door Koper op 28-10-18 18:15, in het totaal 2 keer bewerkt

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Koper

Berichten: 30096
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 18:10

MelanieB schreef:
De liners van de pony's moest ik hier allemaal vermaken (voorsluiting omhoog) want die zat veel te laag voor.

Ik ook. Aangezien ik ze toch opnieuw moest vaststikken heb ik verschillende kleuren garen gebruikt voor de voorsluiting. Mijn liners zitten namelijk in 1 tas en ik vind het handig om te kunnen zien welke dikte ik pak zonder dat alles uit de tas hoeft. Mijn 100 grams heeft een rood stiksel en de 200 een wit B-)

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

judithM
Berichten: 1489
Geregistreerd: 17-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 18:15

Koper schreef:
judithM schreef:
Ik heb nu voor mijn oude pony die wat schraal is tot de volgende combi gekomen denk ik: een 0 Grams amigo bravo 12 plus pony lite met een 100 Grams liner. Vallen deze dekens normaal? Het is maar een kleintje van 1,20 ongeveer.

De liner sowieso wel. De Bravo weet ik niet, wel kan ik je vertellen dat de Rhino (ook Horseware) van mijn shet normaal valt.


Ik heb ook gekeken naar een rhino met liners maar welke heb jij waar ook een liner in kan?

Koper

Berichten: 30096
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 18:17

Ik heb een Rhino regendeken met halve hals. De liners maak ik vast aan de achterkant, aan de voorkant kunnen ze niet vast. Maar het blijft gewoon allemaal recht zitten :)

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.


judithM
Berichten: 1489
Geregistreerd: 17-02-01

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 18:19

Oké, vandaar dat ik geen rhino kon vinden waar officieel een liner in kan.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers