Raar gevoel met verhuizing

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 

Gwenvd

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Raar gevoel met verhuizing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-18 12:11

Eindelijk hebben we een nieuw (huur) huis. Het bied echt alleen maar voordelen ten opzichte van ons huidige huis maar we wonen nu in een grote stad waar we ons zo fijn voelen en verhuizen nu naar een klein dorp op enkele kilometers afstand.

We hebben er beide (mijn partner en ik) een raar gevoel van in ons buik, en geen lekker gevoel eerder een steen in ons maag zeg maar.

Voelen we ons straks wel thuis in dat dorp, is de buurt wel leuk of hele ander soort mensen, gaan we ons vertrouwde stadje niet verschrikkelijk missen.... en zo kan ik nog wel even door gaan... ook moet ons zoontje naar een andere opvang, gaat dat dan wel goed?

Oftewel zorgen.... herkent iemand dit?

Strooigoed


Elisa2

Berichten: 36688
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Raar gevoel met verhuizing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 12:15

Ja lijkt me heel normaal..ik denk dat het gewoon onzekerheden zijn die voortkomen uit de verandering.

Richt je op de positieve punten van het huis en bedenk dat je altijd terug kunt gaan als jullie niet kunnen aarden.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 12:16

Verhuizen is altijd moeilijk. Toen wij naar een dorp verhuisden zijn we gelijk naar alle buren gegaan om ons voor te stellen, dat heeft alles zoveel gemakkelijker gemaakt.

Taffje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Re: Raar gevoel met verhuizing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 12:20

Wat is de reden dat jullie verhuizen? En waarom hebben jullie voor dat dorp gekozen?

Voor CranioSacraal therapie voor je paard/pony zie: http://www.EquiCranio.nl = EquiCranio ook te volgen op facebook
Voor coaching met inzet van paarden: http://www.Equi4You.nl = Equi4You ook te volgen op facebook
Voor informatie zie de website of facebook, heb je nog meer vragen stuur gerust een mail of pb.

Gwenvd

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-18 12:26

Elisa2 schreef:
Ja lijkt me heel normaal..ik denk dat het gewoon onzekerheden zijn die voortkomen uit de verandering.

Richt je op de positieve punten van het huis en bedenk dat je altijd terug kunt gaan als jullie niet kunnen aarden.


Ja die veranderingen spelen heel erg mee, toen we naar ons huidige huis gingen waren we al helemaal bekend in de buurt, dit huis was 100 meter verder dan t oude :D

Ja dat proberen inderdaad te doen maar vandaag nam de spanning even de overhand.


nynke55 schreef:
Verhuizen is altijd moeilijk. Toen wij naar een dorp verhuisden zijn we gelijk naar alle buren gegaan om ons voor te stellen, dat heeft alles zoveel gemakkelijker gemaakt.


Bedankt voor de tip! Bij 1 van de buren al aangebeld. Nu de rest nog, mijn man doet dat makkelijk, ik vind dat wat spannender.


Taffje schreef:
Wat is de reden dat jullie verhuizen? En waarom hebben jullie voor dat dorp gekozen?


We wonen nu 2 hoog in een appartement, we hebben een zoontje maar ook een 2e op komst, een eengezinswoning met tuin wilde we zo graag. Daarbij hebbben we hier heel veel overlast gehad van hangjeugd en buren, hierdoor zijn we ook behoorlijk gespannen wat ons nu te wachten staat ( al lijkt het nu echt super rustig).
Het dorp is meer omdat er in onze stad in leuke buurten geen huurwoningen te vinden zijn of ze zijn onbetaalbaar. Dus dan wordt het al snel in naastgelegen dorpen. Het plan is 5 jaar hier blijven, sparen en dan een huis kopen.

Strooigoed

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 12:26

Ik weet niet of ik wel helemaal meetel wat betreft mijn ervaring.

Ik ben vorig jaar uit huis gegaan. Alleen. Ik heb een huis gekocht in een ander dorp dan waar mijn ouders wonen. Ik ben geboren en getogen in het huis van mijn ouders, in dat dorp...
Maar ik heb geen enkel moment getwijfeld over mijn huidige huis, laat staan over het dorp.
Er waren een aantal dorpen in mijn omgeving waar ik bij voorbaat al niet wilde wonen. Daar ben ik dus niet eens gaan kijken naar huizen. Maar dit huis, dit dorp... alles voelde meteen goed. (ook al had ik geen bijkeuken en is de keuken echt waardeloos, dingen die dus aangepakt moesten/moeten worden)

Ik kan prima met mijn buren, maar ben maar weinig thuis. Paard staat 20km verderop en verder werk ik voornamelijk. Dus ik had in de eerste plaats al weinig bezwaren. (hooguit dat alles wat rondom de koop verkeerd kon gaan ook verkeerd ging :') )

Ik kan me goed voorstellen dat er voor jullie veel meer belangen meespelen en dat het daardoor dus nu heel spannend is. Maar ga eens terug naar het gevoel dat jullie bij het huis en het dorp hadden toen jullie er voor het eerst over hoorden, er voor het eerst keken.

Gwenvd

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Raar gevoel met verhuizing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-18 12:38

Dank je wel voor je reactie. Toen ik uit huis ging was er ook echt geen spanning, hooguit wat gezonde spanning. Ik ben tot mijn 26ste vaak verhuisd en het deed me niks. Vond het wel prima allemaal. Maar nu...

Het huis is echt heerlijk, alleen maar voordelen voor iedereen, als ik er binnen loop is wr ook niks aan de hand.

Strooigoed

tyleysmiley

Berichten: 1894
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Raar gevoel met verhuizing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 12:45

Ik herken je verhaal wel, helaas geen tips. We zijn van het ene dorp, naar een ander dorp verhuisd, in ons oude dorp zijn de huizen zo schrikbarend duur en we hadden nogal wat wensen:5 slaapkamers min, garage en oprit en een grote tuin. Dat hebben we allemaal en we zitten in een prachtige omgeving heerlijk vrij te wonen. We hebben een fikse verbouwing van 3 maanden achter de rug en alles is aangepakt. We wonen hier inmiddels 4 maanden en ik heb hier al vele liters tranen gehuild van heimwee. Echte knopen nog niet doorgehakt, maar binnenkort komt de makelaar wel naar ons huis kijken. Dan maar een slaapkamer minder, weinig tuin en geen garage als we pech hebben, maar wel weer in de vertrouwde omgeving(of een dorp daar vandaan) We hebben 1 kleintje van bijna 2,maar ik heb zelf nog een paar grotere kinderen, ik zou het iig nooit meer doen. In jullie geval zou ik lekker gaan voor het nieuwe huis, zeker als ik lees wat je krijgt en hoe je er nu bij zit. Jullie kindje is nog niet zo oud denk ik?

Succes!!

karijn

Berichten: 5392
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 12:49

Ik ben in mijn hele leven al zo vaak verhuisd maar bij de laatste verhuizing, nu elf jaar geleden, moest ik ook weer heel erg wennen. Wij kochten een huis aan de rand van het dorp. Veel ruimte, rust en in een dorp waar ik vroeger nooit zou willen wonen. De straat werd vooral bewoond door oudere stellen. We hadden totaal geen klik met de buren, ook niet de wens voor een intens contact. Maar we kwamen er wel achter dat als je import bent, je net even wat meer moeite moest doen om je weg te vinden. Vooral in winkels. Toen we er gingen wonen hadden we nog geen kinderen. Intussen hebben we veel vrienden en kennissen hier door de kinderen en zijn we goed ingeburgerd. Ik zou er best moeite mee hebben om nu te moeten verhuizen naar een ander dorp of stad.
Intussen zijn veel huizen in de straat en om de hoek verkocht en zie je steeds meer jonge mensen hier komen wonen. Dus veel levendigheid en een normaal contact met de buren. 1x per jaar hebben we een burenborrel. Heel gezellig maar daarna doet iedereen zijn eigen ding en het stoort elkaar ook totaal niet.

Dus TS, gewoon kijken hoe het gaat...geef het tijd. En als je toch denkt dit is het niet, gewoon verder kijken.

MoniqueT

Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Raar gevoel met verhuizing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 13:17

Ik twijfelde even of ik zou reageren, maar ik kan het niet nalaten om aan te haken bij Karijn, omdat zij juist in dat dorp woont, waar ik geboren en getogen ben én nooit gedacht had dat ik er nog eens terug zou komen.

Ik ben op mijn 23e getrouwd en verhuisd naar het dorp van mijn man, midden in de polder, op een melkveebedrijf. Eigenlijk totaal geen moeite gehad om te wennen in een ander gebied, hij had er al een vaste vriendengroep, ik sloot aan en vond vooral mijn eigen weg doordat ik actief was in allerlei groepen op school (snel kinderen gekregen) en binnen de kerk (terwijl ik niet echt diep gelovig was of zo, maar sociaal was het wel sterk!). Mijn man had zo zijn eigen bestuurswerk, naast ons melkveebedrijf. Toen hij krap tien jaar later overleed, was er geen haar op mijn hoofd dat er aan dacht terug naar het dorp van mijn jeugd te gaan, ondanks dat mijn ouders er nog woonden. Voor mij dus duidelijk: als je actief moeite doet om te wennen op een nieuwe plek, is vrijwilligerswerk vaak dé manier! Ik bleef er wonen en kreeg een nieuwe liefde, die bij mij introk. Langzamerhand trokken we ons meer terug uit het dorpsleven, hij hoorde er nooit echt bij, toch weer die import , we voelden dat gewoon, de kinderen werden groter, de kerk trok me niet meer.

Op mijn 45e verhuisd naar Spanje met mijn man, met name voor zijn gezondheid. Hier heb ik veel minder behoefte aan al die sociale contacten, we hebben een paar goede vrienden, Nederlands en Spaans en heel geregeld een aantal dagen of een week bezoek uit Nederland. Maar ook hier weer: er gaat veel energie in zitten om dagenlang logées te hebben, het komt je niet aanwaaien, je moet er wel wat voor doen.

En dan, op mijn 50e, erf ik een appartement in het dorp van Karijn en dus van mijn ouders en we besluiten het als vakantiewoning te gaan gebruiken. En compleet tot mijn verrassing, voelt het als een warm nest om terug te komen in ´ons dorp´, waar heel veel veranderd is en toch de basis nog zo hetzelfde is. Ik maak contact met oude klasgenootjes, buurtkinderen en merk dat ik veel meer veranderd ben dan degenen die nooit uit het dorp weg zijn geweest. Niet vreemd natuurlijk, ik heb enorme veranderingen meegemaakt, van boerin tot emigrant, veel gereisd, van alles gedaan in mijn leven en veel gezien. Maar toch, ik zie me weer oud worden in het dorp, als straks het heen en weer reizen naar Spanje teveel wordt. We hebben prima contact met de buren, ik voel me er heel erg thuis. En mijn import-man wordt hier gewoon als mijn partner, dus behorend bij een dorpsgenoot, volledig geaccepteerd. Hij voelt er zich net zo fijn bij als ik.

Ik denk dat je het moet laten gebeuren, als ik het goed begrijp gaan jullie huren en zit je er niet voor je leven aan vast. Maar je moet er wel zelf je best voor doen.

@Karijn: waarom wilde je er vroeger nooit wonen? Daar ben ik wel benieuwd naar :-)

Webshop - digital art: MoTekent

karijn

Berichten: 5392
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Raar gevoel met verhuizing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 16:03

Monique, ik woonde in Oosterhout. Ik had een aantal klasgenootjes die in Made woonden. Echt...als je uit Made kwam, was je raar. En zooooo ver weg! Boerendorp en nog meer van die aannames. Nee, in Made wonen was raar.

In 2001 zijn mijn man en ik naar Geertruidenberg verhuisd, we wilden NIET in Oosterhout wonen maar wel in de buurt ivm het bedrijf van mijn man. Daar vonden we een leuk huisje maar voor een gezin te klein. We hebben toen in de omringende dorpen van Oosterhout gekeken en kwamen uiteindelijk toch in Made uit.
Ik vind het er nu heerlijk wonen, alle voorzieningen bij de hand en ik denk dat de helft nu echt wel import is.

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Re: Raar gevoel met verhuizing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 16:09

:= Ik heb ook bij Made in de buurt gewoond. Te bizar dit.

Olifant voor de lens [BB-ITP] Up close and personal: olifantenonderzoek!

Say 'neigh!' to nonsense! FedUpFred.com

MoniqueT

Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Raar gevoel met verhuizing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 16:15

Ha ja, Oosterhout en Made was niet echt een combi. Ik ging naar het VWO in Raamsdonksveer, er zat bijna niemand in Oosterhout op school bij ons vandaan.

Nu fietsen we soms even naar Oosterhout voor een boodschapje :-) Geertruidenberg lijkt mij weer niks :-) Made en Raamsdonksveer hebben wel een heel fijn aanbod aan winkels. Nu nog een paar fijne restaurants.

Waar heb jij gewoond, Sokje? Ik ben na Made wel
echt de regio uit gegaan, de Betuwe is echt totaal anders.

Webshop - digital art: MoTekent

daantjuhhh

Berichten: 26790
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Raar gevoel met verhuizing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 20:27

Ik herken dat wel.

Nadat mijn relatie over ging wilde ik toch graag mijn eigen huisje kopen.
Maar ja weinig geld. Dus ik moest schikken.

Ik kom van een boerderij op het platteland en ben verhuisd naar een stad 3 hoog.
Had er echt een naar gevoel bij. Maar ja, veel keuze had ik niet.

Eerlijk mis ik het platteland zeker, daar hoor ik thuis. Maar inmiddels heb ik het hier zeker erg naar mijn zin. Heb leuke gezellige buren en het is wel echt mijn stekkie. Ik kom graag thuis na een dag werken.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Taffje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 19:11

Gwenvd schreef:
Dank je wel voor je reactie. Toen ik uit huis ging was er ook echt geen spanning, hooguit wat gezonde spanning. Ik ben tot mijn 26ste vaak verhuisd en het deed me niks. Vond het wel prima allemaal. Maar nu...

Het huis is echt heerlijk, alleen maar voordelen voor iedereen, als ik er binnen loop is wr ook niks aan de hand.


Gewoon richten op de leuke dingen nu, geniet van de voorpret, rest komt vanzelf.

Voor CranioSacraal therapie voor je paard/pony zie: http://www.EquiCranio.nl = EquiCranio ook te volgen op facebook
Voor coaching met inzet van paarden: http://www.Equi4You.nl = Equi4You ook te volgen op facebook
Voor informatie zie de website of facebook, heb je nog meer vragen stuur gerust een mail of pb.

senna21

Berichten: 11748
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Raar gevoel met verhuizing

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 19:14

Natuurlijk is er veel onzekerheid. Je weet wat je achterlaat, niet wat er komt.
Maar een huurwoning is niet voor eeuwig. Mocht het na een tijd toch niet goed uitpakken, kunnen jullie altijd weer op zoek naar wat anders.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Warboel
Berichten: 14643
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Raar gevoel met verhuizing

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 10:00

Ik heb echt een hekel aan verhuizen, herken je gevoel maar al te goed :P

In 2016 kregen wij de fantastische kans om 2 jaar huisoppas te spelen, in een grote eensgezinswoning in het dorp waar ik ook opgegroeid ben. Was eigenlijk een soort anti kraak constructie. Huis stond gewoon leeg dus we konden onze eigen spulletjes erin zetten.
Die verhuizing was echt vreselijk.... heb me 2 jaar lang niet echt helemaal thuis gevoeld in dat huis en in het begin had ik echt heel erg heimwee. Heel lang slecht slapen, overdag voelde ik me er ook zo misplaatst... uiteindelijk trok het wel een beetje bij maar heb het nooit een heel fijn huis gevonden.

Toen afgelopen juni moesten we eruit omdat de eigenaren er gingen wonen en hebben we een appartement gekocht. In Leiden, de “grote” :P stad. Ik zag echt vreselijk op tegen de verhuizing omdat ik bang was dat ik me weer zo naar zou gaan voelen. Nieuw huis, nieuwe stad, in een flat... ik was echt bang dat ik last zou hebben van de buren, dat het altijd druk zou zijn op straat en dat ik dus ook heimwee zou hebben.

Ik heb welgeteld 1 nachtje moeten wennen en toen was het gewoon goed! Het is nu echt “mijn” huisje, voelde me er direct heel erg thuis. We hebben ontzettend leuke buren, allemaal leuke mensen in de flat en heb nog geen 1 keer geluidsoverlast ervaren. Heb echt geen één keer echt heimwee gehad. Wel soms een klein beetje als ik in m’n oude dorpje kom maar dat is meer een gevoel van “Oja hier heb ik 25 jaar gewoond”.

Uiteindelijk is verhuizen dus de 1e keer tegengevallen en de 2e keer meegevallen :D maar het is logisch dat je er tegenop ziet. Alles nieuw, je weet gewoon niet wat je kan verwachten en je moet ook maar zien dat je leuke buren hebt enzo.

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Raar gevoel met verhuizing

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 10:14

Ik begrijp wel dat je het spannend vindt! Ik ga binnenkort ook voor het eerst uit huis en ik kan wel janken, hoewel ik aan de ene kant zo blij ben dat ik eindelijk mijn eigen plekje ga hebben ga ik wel naar een hele andere omgeving. Weg uit mijn vertrouwde 'omgeving' waar ik veel mensen ken, alle buurten ken, de weg uit mijn hoofd weet en zelfs nog weet hoe laat de treinen gaan :')

Ik weet zeker dat ik heimwee ga hebben maar probeer het juist als een uitdaging/nieuwe stap in mijn leven te zien en hoop dat de nieuwe plek net zo 'thuis' wordt

Iemand die verongelijkt in het leven staat slaagt nooit.

Gwenvd

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Raar gevoel met verhuizing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-18 19:52

Dank jullie wel allemaal voor de reacties. Het gevoel komt en gaat, we praten er goed over en hopen dat het inderdaad snel weg is als we er eenmaal zitten

Strooigoed

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Raar gevoel met verhuizing

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 20:06

Vooral het advies om je voor te gaan stellen bij de buren in de brede zin van het woord. Tien wij hier kwamen wonen (buitengebied én een zeer ingrijpende verbouwing) zijn we even bij de buren in de omgeving ompns gaan voorstellen met een kleinigheidje voor de eventuele overlast van de verbouwing. Dat werd enorm gewaardeerd en we zijn totaal geaccepteerd ondanks onze harde g ;)

Gwenvd

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Raar gevoel met verhuizing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-18 17:40

Vandaag weer even geweest, de schilder kwam langs om te kijke hoe of wat. We zijn even naar de winkeltjes om de hoek gelopen en even aan de buurman voorgesteld. T voelde al veel beter vandaag.

Strooigoed

tyleysmiley

Berichten: 1894
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Raar gevoel met verhuizing

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 22:23

Ooh wat fijn, ben benieuwd wat je ervan gaat maken. Wij hebben een flinke verbouwing van 3 maanden achter de rug en echt alles is verbouwd en helemaal naar onze smaak. We wonen hier nu net 4 maanden en toch met een zwaar gevoel de makelaar gebeld. Die komt binnenkort eens kijken en dan zit de kans er dik in dat het huis in de verkoop gaat. Ik wou dat ik het huis en flinke tuin kon oppakken en een paar dorpen verderop neer kon gooien, maar helaas...

Anoniem

Re: Raar gevoel met verhuizing

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 14:09

Wij zijn van Amsterdam naar Badhoevedorp verhuisd en ik vond dat ook heel pittig. Mijn vriend misschien nog wel erger. Het heeft echt wel nadelen. Langere reistijd naar werk/studie, vrienden zijn minder happig op langskomen, mensen die wel komen blijven vaak slapen, we missen allebei de reuring van de stad wel, je gaat minder snel ff de deur uit om iets leuks te doen..

Aan de andere kant valt het in de realiteit na 4 maanden reuze mee. Als we naar Amsterdam willen zijn we er met een half uurtje ofzo en de reistijd went ook wel. Ik kan me je gevoel heel goed voorstellen, maar het gaat echt over en uiteindelijk vind ik het zelfs heel fijn om in de rust te wonen, met stilte en bomen voor mijn deur.

MissNienke1

Berichten: 151
Geregistreerd: 18-06-10
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 14:49

TS, ik snap dat je hoofd en gevoel misschien verschillend zijn. Maar de stad blijft dichtbij en kun je waarschijnlijk makkelijk naar toe. Om een thuis gevoel te krijgen, vergt wel een investering in tijd. Probeer actief te worden als vrijwilliger, bijvoorbeeld in de oudercomissie van de nieuwe kinderopvang. Of wordt lid van een speeltuinvereniging als die er is. Via kinderen is het vaak makkelijk contact maken: de ouders zijn vaak je eigen leeftijd en herkennen de levensfase waar je in zit (werk, druk met kinderen, af en toe behoefte aan een oppas omdat jullie een avondje weg willen, etc).
Ik weet niet of je sport, maar kijk ook of je lid kunt worden van een locale sportclub, of hobbyclub. Dat zijn ook mensen met dezelfde interesse.
Op die manier zul je je ook sneller bekend voelen als je in de winkel of op straat loopt. Juist in dorpen is het gebruikelijk elkaar te groeten, en als je dan gegroet wordt door je nieuwe dorpsbewoners, kan dat echt een 'thuis' gevoel geven.

Veel succes in ieder geval.

Gwenvd

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-18 10:45

tyleysmiley schreef:
Ooh wat fijn, ben benieuwd wat je ervan gaat maken. Wij hebben een flinke verbouwing van 3 maanden achter de rug en echt alles is verbouwd en helemaal naar onze smaak. We wonen hier nu net 4 maanden en toch met een zwaar gevoel de makelaar gebeld. Die komt binnenkort eens kijken en dan zit de kans er dik in dat het huis in de verkoop gaat. Ik wou dat ik het huis en flinke tuin kon oppakken en een paar dorpen verderop neer kon gooien, maar helaas...


Ja soms zou je dat zou graag willen he! goed om het toch in werking te zetten dan, je huis moet gewoon goed voelen. Niet iedereen kan genoegen nemen met net niet. Ze zeggen bij makelaars ook altijd lokatie lokatie lokatie.

Mijn zoontje gaat naar de opvang dus daar zal ik vast contacten leggen, verder staat paard iets verderop maar dat is al bekend terrein natuurlijk.

We zeggen iedereen nu ook vriendelijk gedag, de buren hadden bij de woningbouw geklaagd over onze voorgevel dat die zo groenig was dus dat zullen we snel schoonmaken.

Strooigoed


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, dollyspikkel, douschka, Eleeke, Hennos, Kanto, leonie87, Mutti, MyrtheJ, Traiectum en 37 bezoekers