Ervaring met klachtafhandeling reis?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37223
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Ervaring met klachtafhandeling reis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-18 23:20

Simpele vraag. Zijn er bokkers met ervaring in klachten afhandeling na een reis? Inmiddels heel wat weken verstreken en als ik niet mail komt reisorganisatie met geen enkele reactie. We zijn het nu wel aardig zat. Heb ze nu ook via messenger bericht gestuurd en een duidelijke recentie op hun facebook pagina. Eens zien of ze daar beter op reageren. -O- aardige kosten gemaakt ivm moeten voorschieten ter plaatse en hoge telefoonrekening door contact vanuit usa naar nl omdat ze niet veel deden. _-:( dankzij mijn hardnekkigheid hebben we het op een slapeloze nacht en een verloren dag met wachten die er op volgde verder leuk gehad maar ook aardig kosten gemaakt

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man


Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Ervaring met klachtafhandeling reis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 09:03

Zijn ze aangesloten bij de ANVR?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37223
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-18 09:36

Jazeker, is een grote bekende organisatie. :j

Maar zowaar hun webcare team is wat allerter. Vannacht nog een bericht gehad :+ al konden ze niet in de klantenservice mail komen. Daar zou vandaag iemand achterheen gaan. Maar ja eerst zien dan geloven :')

Heb nog nergens openlijk gezegd welke organisatie maar blijven ze laks denk ik wel dat ik ga melden wie het is. Groot en maken veel reclame ook op tv. :list:

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Fitzroy

Berichten: 25091
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Ervaring met klachtafhandeling reis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 17:57

Heb je ter plekke geklaagd? Anders heb je je kansen verspeeld vrees ik. En volgens mij hoef je er niet geheimzinnig over te doen, je hebt vaak genoeg op Bokt aangegeven dat je met TUI was.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37223
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-18 18:19

Alleen die was het dus niet. :+ zaten nog wat voor. De reis zelf was idd met tui alleen hebben zij niks geregeld of geboekt. Dus vandaar dat ik even niet meld over wie het gaat. :P En ja daar ter plaatste geklaagd. Midden in de nacht zelfs nog. De nachtmanager ging over zijn nek van de ranzigheid die ik aantrof. En heb heel wat uren met noodlijn gebeld ook. Dus ja daaraan voldoe ik. En meteen thuis ook schriftelijk en telefonisch geklaagd. Het enige telefonische contact dat er is geweest na terugkomst is ook gezegd dat klacht volgens alle regels is ingedient (mag ook wel ik heb ooit bij edah klachten afhandeling gedaan :') ) maar ook de toegezegde eerste vergoeding alvast voor paar kleine dingen is na ruim 3 weken nog niet betaald

Alleen zit er totaal geen vaart in. Meld ik me niet zijn zij stil.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Fitzroy

Berichten: 25091
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Ervaring met klachtafhandeling reis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 20:25

Nou ja, Kras is onderdeel van de TUI groep. 1 pot nat uiteindelijk.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37223
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-18 20:32

Daarvoor zit dus nog wat ;) zou anders geen zin hebben niks te melden toch

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

pvdbosch
Berichten: 491
Geregistreerd: 22-11-05

Re: Ervaring met klachtafhandeling reis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 20:44

Je kunt altijd melding maken bij de geschillencommissie. Vaak helpt dreigen dat je de klacht daar deponeert als je niet voor die en die datum antwoord/compensatie hebt al genoeg om organisaties in beweging te krijgen. Het deponeren van de klacht is overigens niet gratis maar zij doen uitspraak en daar heeft de organisatie zich aan te houden.

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Ervaring met klachtafhandeling reis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 20:54

Als je in je gelijk staat dan zou ik het bij de geschillencommissie leggen. Daar betaal je voor maar als je gelijk krijgt krijg je dat bedrag ook weer terug. Een beetje dreigen met die stap wil ook nog wel eens schelen heb ik gemerkt.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37223
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Ervaring met klachtafhandeling reis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-18 21:02

Ok dat is weer leerzaam. Dat staat dan los van de anvr of is dat van de anvr? Er is me nu toegezegd dat ze maandag contact op zouden nemen. Ben benieuwd.

Wat is overigens gebruikelijk? De gemaakte kosten van voorschieten hotels, de telefoonkosten (150 euro pfff) maar heb je ook recht op compensatie van een slapeloze nacht en compleet verloren dag door eerst onnodig wachten doordat niks was doorgegeven aan ons?

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man


Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Ervaring met klachtafhandeling reis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 21:11

Dat ligt aan de situatie en dat is met de informatie die je geeft moeilijk te zeggen. De geschillencommissie is geen onderdeel van de ANVR maar om zaken daar voor te kunnen leggen moet de reisorganisatie wel aangesloten zijn bij de ANVR.

pvdbosch
Berichten: 491
Geregistreerd: 22-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 21:35

Wat is er precies gebeurd dan?


karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37223
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-18 22:10

Een hotel oud en aftands veel kapot maar nog te doen maar zeker geen luxe comfort hotel. Waar we wel voor betaald hadden. ander hotel heel smerig (poep op de wc bril, schaamharen in de handdoek, dikke schimmel in en naast de koelkast oa), oud kapot, verkeerde plaats ook nog (8 km van waar we zouden moeten zitten. Werd die plaats genoemd maar was het dus niet), airco en koelkast stekker zelf uitgetrokken vanwege de herrie en de muren zo dun dat je alles van rondom hoorde.

maar nog erger nagenoeg volledig verhuurd aan een bruiloft (50 kamers er aan verhuurd en 5 aan andere gasten) bruiloft was dag erna en wij zouden er twee dagen zijn. Maar feestje begon middag ervoor en om 3 uur s nachts waren ze nog in zwembad aan het gillen met keiharde muziek. Zwembad sloot om 2200 maar manager deed er niks aan en was dat ook niet van plan te gaan doen en ik was al gigantisch uitgescholden door een paar stomdronken gasten en manager meldde alleen maar droog dat dag erop nog erger zou zijn.

Kortom een plek waar we geen tweede nacht wilden zijn. Om 0130 al begonnen met bellen naar reisorganisatie en ze ook laten horen hoe het klonk buiten en in de kamer.

Een dergelijk hotel in je pakket hebben is tot daar aan toe, dergelijke gasten kan alleen hotel wat aan doen. Organisatie niet. Maar vooral de afhandeling was een ramp. Verbinding verbroken, tig keer moeten terugbellen, krijg je smsdie je moet beantwoorden die je niet kunt beantwoorden. Waardoor je weer moet gaan bellen en weer iemand anders aan de lijn krijgt. Daarna geven ze door wat ze gedaan hadden wat nou juist niet de afspraak was wat weer rechtgezet moest worden. Die nacht dus helemaal niet geslapen en alleen maar gebeld en tussendoor naar gegil geluisterd. Ivm mijn gezondheid is slaap erg belangrijk en die dag en dag erop zijn fysiek verloren gegaan ongeveer.

Uren en uren later zelf weer teruggebeld en doorgeduwd dat ik telefoonnummer van organisatie in usa wilde hebben. Die gebeld en die hadden al vier uur eerder telefoontje van ons verwacht. Hadden ze ook gemeld aan organisatie in nl die dat nooit aan ons hebben gemeld. Daardoor zijn we zes uur kostbare reistijd verloren en hebben we ruim driehonderd mijl moeten afleggen in korte tijd, we laat en in het donker kapot me aankwamen in volgende hotel en we juist een stuk doorheen hebben moeten racen ongeveer ipv rustig kijken en boottocht tocht doen en zo. Wat de planning was.

Oftewel de oorzaak is of slechte planning van twee hotels van hun in combinatie waar ze niks aan kunnen doen maar de afhandeling was een ramp dus. En vooral dankzij mijn volharding ook goed opgelost.
Verder een top vakantie gehad en de rest van de hotels was ook mega luxe. Was ongeveer amstel hotel tegen studentenhuis

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Thats_Me

Berichten: 10938
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Ervaring met klachtafhandeling reis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 22:37

Ik zou zeggen let it go... Had een grote ramp verwacht maar dit is vervelend en zeker niet zoals verwacht maar om daar nu zo'n punt van te maken. Wacht het rustig af en ga genieten van de herinneringen die wel het herinneren waard zijn en klamp je niet vast aan de minder leuke.

All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen

BigOne
Berichten: 38184
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 22:38

Hoeveel dagen zijn er verknalt en hoeveel dagen ben je weg geweest?? Zou het reisgedrag delen door aantal vakantiedagen keer de verloren dagen. Die kosten minimaal eisen + de extra kosten .

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37223
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-18 23:01

Thats me, let it go? 150 euro telefoonkosten en 230 euro hotelkosten is toch een best bedrag. Dat wil ik toch wel terug krijgen op zijn minst. Kosten had ik liever niet gemaakt. En ook niet gemaakt als er een goed hotel was geboekt.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

pvdbosch
Berichten: 491
Geregistreerd: 22-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 23:02

Heel vervelend allemaal maar ik heb 20 jaar als chefhostess gewerkt voor de grootste nederlandse touroperator en vrees dat je helaas niet heel veel kans hebt een eventueele zaak te winnen. Dit is overmacht, de organisatie kan natuurlijk niet toezien op de gasten die in een hotel verblijven. Als het je hele vakantie zou hebben geduurd dan had je wel een punt. Maar je zou het gewoon neer kunnen leggen bij de geschillencommissie indien het antwoord dat je maandag krijgt je niet bevalt. Je weet nu dat die geschillencomm. er is en het kan geen kwaad dat even te laten vallen.

Thats_Me

Berichten: 10938
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 23:08

karuna schreef:
Thats me, let it go? 150 euro telefoonkosten en 230 euro hotelkosten is toch een best bedrag. Dat wil ik toch wel terug krijgen op zijn minst. Kosten had ik liever niet gemaakt. En ook niet gemaakt als er een goed hotel was geboekt.


Ja, let it go. Het is overmacht en je hebt je probleem al aangekaart welke nu in behandeling is. Je hebt er zelf voor gekozen die telefoonkosten te maken. Daarbij weet een reisorganisatie ook niet wat voor andere gasten er nog in een hotel zitten. Gewoon heel zuur maar ja, hoort ook bij het reizen dat niet alles altijd volgens plan verloopt. De rest van de reis was wel goed en naar verwachting. Dan laat je een vervelende herinnering toch niet overheersen. Ga lekker genieten van de mooie dingen die je beleefd hebt in plaats van je te ergeren en druk te maken over de zaken die niet goed gingen. Je hebt je punt gemaakt en het is nu aan de reisorganisatie om te reageren.

All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37223
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-18 23:10

Klopt overmacht kunnen ze niks aan doen. Maar een comfort hotel wat geen comforthotel is, op een plek waar het niet hoort te liggen en nog zo smerig ook. Dat hotel had gewoon nooit geboekt mogen worden allereerst. Het goedkopere hotel was veel beter dan ons "comfort" hotel. Wat gedaan is is een dag alles naar voren halen en een extra nacht op een andere plek. Simpel zat. Alleen wil ik geen dubbele hotels betalen door iets. Op zich dus simpel zou je zeggen. Maar heeft bijna een dag geduurt voor het geregeld was door dat ze niet doorgegeven hadden dat we de operator ter plaatste moesten bellen.

Ik wil toch zeker de gemaakte kosten terughebben. Ik heb niet voor mijn plezier zo n hoge telefoonrekening gemaakt. En en hotel dubbel betalen is ook zot natuurlijk. De ene dag naar voren halen heeft ons al 110 euro gekost. Terwijl hotel de oorspronkelijke overnchting netjes zonder kosten heeft geannuleerd en de reisorganisatie daar niet voor heeft hoeven betalen. Maar wij dus wel dubbel betaald hebben. Idem voor de extra toegevoegde overnachting op andere plek. Beide hotels waren even duur. Ook daar dus geen extra kosten voor organisatie, en viese hotel heeft kostenloos voor organisatie de tweede nacht geschrapt. Waar wij dus ook wel voor betaald hebben.

De kosten heb ik moeten maken om ter plaatste klacht in te dienen en om te voorkomen dat ik een tweede nacht niet zou slapen in een hotel vol schimmel poep en schaamharen

En organisatie reageert niet als ik niet reageer en heeft toegezegde eerste vergoeding voor nog andere dingen die door hun fout waren gegaan niet uitgekeerd.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

pvdbosch
Berichten: 491
Geregistreerd: 22-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 00:13

De geschillencommissie gaat zeker een aantal dingen uitzoeken.
Daar moet je dus op voorbereid zijn. Kijk of je de volgende vragen kunt beantwoorden.
Klopt het wel wat je zegt dat ze niet betaald hebben voor de kamers? De receptionist kan dat nou wel zeggen maar is dat ook zo.
Ligt namelijk wel aan de contracten die ze hebben met de hotels.
Betalen ze per kamer of nemen ze kamers af? In het eerste geval betalen ze meer per kamer want ze lopen geen risico. In het tweede geval betalen ze minder maar niet verhuurd of bezet is toch betalen.
Dan ligt het ook nog aan de annuleringsclausule die ze met de acco hebben.
Hoe lang van te voren mogen ze kostenloos annuleren.
Hoe komt het comfort hotel aan zijn naam, is dat de touroperator in NL die die naam eraan hangt of is dat een status van het hotel daar wat gewoon is overgenomen door de touroperator.
Wie bepaald dat het een comfort hotel geen comfort hotel is? Jij kan dat niet vinden maar als het hotel die status officieel voert dan is dat zo, slecht hotel volgens jullie of niet.
Je kunt ook vragen aan de touropertor in NL;
als die organisatie weet dat ze al 4 uur op jullie tel wachten waarom heeft die jullie niet gebeld?
In je reispapieren staat altijd een tel nr wat je in geval van nood van een agent (=organisatie) of hostess in het land zelf kunt bellen. Waarom hebben jullie naar NL gebeld en niet direct naar hen? Dat is relevant voor de hoge telefoonkosten die je nu hebt gemaakt. Kun je (middels bewijs) aantonen dat er bij je reisbescheiden geen tel nr zat van de agent?

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Re: Ervaring met klachtafhandeling reis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 00:27

Ik vind je verhaal soms erg lastig te volgen en kan mij voorstellen wanneer je in je contact naar de reisorganisatie op dezelfde manier schrijft er een hoop onduidelijkheid is voor de lezer.

Verder ben ik ook wel benieuwd waarom je niet naar de reisagent gebeld hebt in je vakantieland. Die moet je immers normaal gesproken bellen in geval van problemen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37223
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-18 00:31

Niet meteen gebeld omdat we alleen algemeen nummer hadden dat midden in de nacht niets deed. Bandje met kantoortijden. En bij tweede nummer ontbrak een cijfer. Dus moesten we wel naar nl bellen. En zij hadden ons nummer ook niet van organisatie gekregen dus konden ons ook niet bellen. Zowel de lokale organisatie als de beide hotels hebben geen kosten bevestigd van de afgezegde kamer. En ze nemen per kamer af. Comforthotel zijn de iets luxere hotels waar je ook extra voor betaald. Organisatie noemt dat zo. Een door ons betaalde upgrade om iets luxer te slapen.

Vanwege de heel erg last minute was het nogal een gepuzzel voor ze het rond te krijgen. Eerste slechte hotel was niet eerste keuze van organisatie. Maar het echt beroerde wel. Typisch dat beide hotels (nou ja gewoon motels) rest was op een na echt een hotel) bij dezelfde keten hoorde. Die vreemd genoeg heel goed bekend staan. En beide hotels waren beroerder dan de klasse lager hotels in dezelfde plaats. Sterker nog de goedkope mogelijkheid lag wel in de plaats waar we dachten te zitten. En het dure smerige kapotte lawaai ding lag 8 mijl en twee dorpen verderop.

En alle punten die je noemt zijn in het enige telefoongesprek ook bevestigd door klantenservice. Dat de klacht correct was ingedient. Ik moest alleen nog de twee hotel rekeningen indienen, de telefoonkosten doormailen en de naam van de dame van de lokale organisatie. Maar daarna dus weer doodse stilte van hun kant. Geen mail, geen telefoontje, geen eerste betaling niks

Robert klacht is duidelijk punt voor punt omschreven. Topic schrijfstijl is niet klacht schrijfstijl :+

Het probleem zit hem dus vooral in hoe de organisatie tot vaart manen?

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

pvdbosch
Berichten: 491
Geregistreerd: 22-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 15:28

Dreigen dus dat je klacht bij geschillencommissie neer zult leggen en dat die dan wel met een uitspraak zullen komen.
Maar hebben ze wel een redelijke termijn gehad om met een oplossing te komen? Wanneer ben je teruggekomen? Wanneer heb je klacht gemeldt en hoe heb je dit gedaan?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37223
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-18 15:47

Gemeld de dag na terugkomst. Zowel telefonisch als schriftelijk. Daar zijn drie weken overheen gegaan zonder enig bericht, toen een herrinnerinsmail waarna een week later een telefoontje volgde door hun. Met een eerste toezegging op vergoeding ivm paar kleine dingen alvast die los staan van het hotel gedoe. Meteen per ommegaande de overige door hun gewenste informatie en documenten gestuurd. Dat is inmiddels ruim 4 weken geleden. Vorige week herrineringsmail gestuurd. Dit keer een wat scherpere. Maar doodse stilte van hun kant, ook de al toegezegde eerste vergoeding nog niks van gezien

Genoeg tijd verstreken lijkt me :j

Overigens de klachtenmeneer aan de telefoon had het over een wet van murphy vakantie omdat er nog meer grondig was fout gegaan, oa geen eten in vliegtuig, geen aangepaste kaners of melding van rolstoel, bij elk hotel dit dus zelf moeten regelen. Aardig wat kamers gezien per hotel zeg maar. Behalve het vieze hotel daar geen keuze. rolstoelbegeleiding die ze afzeggen zomaar uit het niets waardoor je 2 uur doodmoe van lang vliegen bij de gate zit te wachten en nog eea :+ heel veel verkeerde communicatie of geen communicatie zeg maar :')

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 105 bezoekers