Eigen schuld dikke bult?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Eigen schuld dikke bult?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-18 19:10

Hoi!


Om niet het VV topic te kapen schrijf ik het hier even uit.
Een tijdje geleden won ik een vakantieveiling voor 4 dagen Marrakech, ik was sowieso van plan te gaan om een vriendin te bezoeken dus dit kwam mooi uit!
Bon betaald, allemaal prima. Verder werd alles geregeld bij de externe firma die deze vakantie dus aanbood op VV. Ben zelfstandige dus een hoop gedoe om personeel te vinden voor de 4 dagen dat ik weg ben en dan ook nog op de dagen dat je de bon mág boeken (want dat mag natuurlijk niet gewoon elke dag, dat snap ik).
Wij kwamen uit op 26 november; datum was beschikbaar bij deze firma en ik kon hier vervanging regelen dus ik heb de reis geboekt.

De dag erna krijg ik een mail van de firma dat de prijzen ondertussen gestegen waren en dat mijn bon dus eigenlijk niet meer kon op die datum. Raar, ik moest nochtans eerst mijn waardebonnummer ingeven dus zij hadden prima kunnen weten hoeveel ik betaald had en dat die reis dus niet meer ging, echter kon ik gewoon verder gaan met boeken.

Op mijn vraag of ze dan geen toeslag konden rekenen zodat ik toch kon gaan kreeg ik als reactie dat er op de gekozen datum geen vluchten meer beschikbaar waren. (Wat is het nu?) met excuses en het aanbod om mijn reis te verplaatsen naar 19/12 of gratis te annuleren.
Maar ik had mijn personeel al ingepland, en ik kan ook gewoon niet weg zo vlak voor de feestdagen, ik werk in de horeca.
En gratis annuleren wilt niet zeggen dat je je geld terug krijgt, dat is ‘niet gebruikelijk’.
Dus ik vraag of het dan gebruikelijk is dat ik een reis kan boeken die achteraf niet meer beschikbaar blijkt want dat lijkt me ook niet?
Toen moest ze overleggen met VakantieVeilingen zelf en dat verdict heb ik nog niet gekregen.

Heb ik hier kans om mijn geld terug te krijgen?
Ik begrijp dat ik de bon aan VakantieVeilingen heb betaald en niet aan de firma, ik heb de bon ook gekocht zonder beschikbare data te weten dus op de goede hoop dat er een datum tussen zou zitten dat ik we kon.
Maar ik heb zelf hotel en als mensen hier boeken via VakantieVeilingen en ik blijk geen kamers te hebben, moet ik het toch ook oplossen en niet Valantieveilingen?
Of is het mijn eigen schuld dat ik de bon maar niet moest kopen terwijl ik niet kon vertrekken wanneer het hun uit komt :')

Voor alle duidelijkheid, het is hier niet VakantieVeilingen die de fout maakte, maar de andere firma die de beschikbaarheid niet correct had bijgewerkt.

Hopelijk heeft iemand tips! Ik wacht nog steeds op reactie maar verwacht dat dat ten vroegste voor morgen zal zijn.


Avalanche

Berichten: 15794
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Eigen schuld dikke bult?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 23:42

Wat idioot zeg! Lijkt me dat ze dan gewoon je geld terug moeten geven.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

xRiiannex

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-12
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 01:56

Ik heb ook zoiets meegemaakt met vakantieveilingen naar milaan. Vliegticket kon wel geregeld worden voor 2 pers maar het hotel niet. We konden upgraden naar (ik dacht 4 sterren) hotel. Wel meer bij betalen maar ivm vrij vragen van werk en aangezien er geen andere datums meer beschikbaar waren.... toch gekozen voor upgraden.

Vakantieveilingen raad ik absoluut niet aan voor vakanties! Of weekendjes weg. Er zijn bijna geen datums vrij en als er een vrij is is er vaak gedoe. Vakantieveiling regelt het ook niet is ze zijn een tussenpersoon.

Ze blijven de tripjes ook verkopen ondanks dat er amper plek meer is.

Ik denk dat je helaas pech hebt.... ;(

• Liberty <3

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Eigen schuld dikke bult?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 06:59

Ik heb gewerkt in een hotel waar we werkten met Vakantie veilingen. Daar kwam het in drukke periodes wel eens voor dat er een overboeking was(door niet op tijd dicht zetten boeking sites etc). Wij zochten dan altijd iemand die moest verplaatsen. Meestal waren mensen van vakantieveilingen het haasje omdat die nou eenmaal bijna niks betalen. Maar wij waren dan wel zo dat de gasten kostenloos konden wijzigen, een gratis update kregen of we brachten ze op onze kosten onder in een ander hotel.

Ik hoop voor je dat het netjes opgelost kan worden!

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

Brainless

Berichten: 29662
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Eigen schuld dikke bult?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 07:15

Zelf ook contact met VV is mijn advies.
Zij zijn degene die hier in zeker kunnen bemiddelen.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Eigen schuld dikke bult?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-18 07:49

Ja klopt inderdaad dat VV slechts een tussenpersoon is, ik kan wel eens met hun contact opnemen.

We werken hier in het hotel ook met VV en als er wat fout gaat moet ik dat gewoon oplossen. Het vervelende is dat het bedrag dat ik nu betaald heb wellicht niet overeenstemt met het bedrag dat deze firma uitbetaald krijgt voor mijn boeking (als mensen bij ons bv 20€ betalen voor een nacht, of ze betalen 70€, ik krijg nog steeds 1 vast bedrag ongeacht wat de gast betaald) en dat maakt het zo moeilijk met geld teruggeven.

Hier gelukkig nog nooit aan de hand gehad dus geen ervaring met hoe VV dit soort dingen oplost. Ik ga ze zelf eens contacteren.

Queelens

Berichten: 8018
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Eigen schuld dikke bult?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 11:41

Hoop voor je dat er nog een oplossing kan komen. Heb zelf namelijk slechte ervaringen met je geld terugvragen bij VV als er wat fout gaat. Toen was het dus wel ‘jammer, eigen schuld dikke bult.’ Maar dat is al heel wat jaren geleden toen het in NL net in opkomst was. Misschien is dat inmiddels al verbeterd.

Peri H.h. B+10, L1+12, L2+20, M1+28 M2+12! 5x 1e 5x 2e - pensioen
Il Bueno Charmeur x United - B+20

Want ZIJ, zij was de betere helft van mij


Love_myhorse
Berichten: 599
Geregistreerd: 30-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 14:36

Even vv bellen...

Zoe_97

Berichten: 9443
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Eigen schuld dikke bult?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 09:41

wat jammer! ondertussen al wat van VV gehoord?

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Eigen schuld dikke bult?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-18 10:50

Sorry ik ben zo druk aan het regelen haha. VakantieVeilingen heeft gisteren gelijk akkoord gegeven en mijn geld terugbetaald! Heel fijn, heb ze ook een bedankt kaartje gestuurd. En heb nu de vakantie zelf kunnen boeken op deze data dus alles is toch goed gekomen, super blij!

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Eigen schuld dikke bult?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 11:02

Dus die firma was online al akkoord gegaan met de verzilvering van de bon, en trekt achteraf de keutel weer in? Mooi is dat zeg, doe dan geen veiling mee :+ Hun fout, toch?
Mooi dat je alles nog hebt kunnen regelen

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Eigen schuld dikke bult?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-18 11:05

Ja klopt, maar de moeilijkheid zat er in dat zij de boeking bij hun konden annuleren maar daarmee heb ik nog steeds een waardebon van VakantieVeilingen, waar zij niks mee te maken hebben zogezegd. Dus heel blij met valantieveilingen, iets minder met die andere firma haha


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, Astrid_Brann, Clairtje_Sun, Kim_S, lisawouda93, miereneter, Orchideee, Patriesje, Polarize en 49 bezoekers