Nieuwe inrichting kamer.... help!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Nieuwe inrichting kamer.... help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-18 14:16

Jazeker, ook ik wil mijn kamer gaan verbouwen. Maar ik kom er niet uit hoe!

Ik heb een zolder kamer, met zadeldak. Alleen lopen de schuine zijden niet door tot de grond. Ja dat doen ze wel, maar achter schuifdeuren. Zoals je op de tekening ziet heb ik dus aan beide kanten schuifdeuren met daarachter een plank. Hier liggen momenteel aan de ene kant kleren en aan de andere kant rommel (want hier kom ik minder makkelijk bij). Maar het is erg donker in die hokken (als ik ze zo mag noemen) en ook als het dus donker buiten is en ik mijn licht in mijn kamer aanzet, heb ik Nogsteeds mijn zakkam nodig om daar goed in te kunnen kijken. Ook sta heb heel erg bukkend als je erin wil. Er hangen vier schuifdeuren voor en als je deze niet op een goede manier schuift gaan ze niet langs elkaar en dus kan ik heel lastig bij bepaalde stukken kast. Aangezien die achter een stuk deur zitten die je amper goed weggeschoven krijgt.
Ook vallen de deuren vaak uit de rails waardoor je ze amper kan schuiven en ze helemaal schuin gaan staan waardoor je de andere deuren ook niet meer kan schuiven. Omdat je er zo moeilijk bij/ in komt, is t een rommeltje. Wat begint als nette stapeltjes shirts, is al gauw een berg. Omdat je er niet goed bij kan en alles om valt als je niet heel voorzichtig doet. En je kan niet echt voorzichtig doen omdat je er niet lekker bij kan.

Ook moet je hogere stapeltjes bijvoorbeeld gaan splitsen. Want hoe verder naar achter je in die dingen komt, hoe schuiner en hoe lager het dak. Waardoor we ook veel om valt.

Ook staan er aan de kant van mijn kleren, onderin sleich spullen. Doe ik niks meer mee maar wil ze ook niet kwijt.

Achter de schuifdeuren wordt het snel vies want je komt er niet lekker bij om t schoon te maken.

Ik vind deze dingen eigenlijk echt ondingen en had veel liever rechte muren, maar goed. Ook omdat ik nu dus niks tegen de zijkanten van mijn kamer mag zetten, wil ik nog achter die schuifdeuren komen. Dus veel ruimte wordt al ‘onbruikbaar’.

Ik heb momenteel een 1 persoonsbed maar wil graag naar een twee persoonsbed. Ik heb ook veel kasten met bijvoorbeeld bakken met playmobil waar ik niks mee doe. (Kast naast de deur rechts, en trapkast links). Die kasten zouden qua inhoud weg kunnen. MAAR ze bieden wel weer extra oppervlakte om iets op te leggen. Op de trapkast liggen bijvoorbeeld oude tijdschriften Die ik nog moet lezen. Of schoenendozen die ik niet kwijt wil. Op de andere kast staat een lamp en liggen ook weer spullen.

Ook heb ik naast de verwarming een display staan. Dit is een miss melody display die ik lang geleden daar heb geplaatst (
Afbeelding
). Deze heeft ook vier ‘tredes’ waar ook zat op ligt. Het is een lelijke kast en ik wil m weg. Maar ik heb dansen ruimte voor het spul wat erop staat. (Lees: sleich collectie, prijzen, nog meer tijdschriften, dingen waar ik geen afscheid van kan nemen maar waar ik niks meer mee doe.)

Ook is het kastje naast mijn bed eigenlijk een babykamer kastje en heb ik daar liever iets ‘volwasseners’. Maar deze heeft wel ruime lades en er staat ook weer erg veel op wat ik afentoe gebruik en dus niet weg wil doen.

Dan mijn bureau. Mijn bureau is geen bureau, maar meer een plek waar de schone was ligt die ik nog achter de schuifdeuren moet leggen (waar ik dus tegenop kijk omdat dat echt ondingen zijn) en waar nog veel meer rommel op ligt die ik eigenlijk niet kwijt wil. Denk aan Sims spellen bijvoorbeeld. Naast mijn bureau staat een kastje op wielen met lades. Deze lades zitten wederom vol met rommel. Zijn zeker geen grote lades en dus echt voor naast mijn bureau bedoeld voor schrijfgerei etc. Maar nu zitten er bijvoorbeeld ook pyjama’s in gepropt omdat ik die dus liever ook niet achter de schuifdeur leg.

Daar naast staat nog eens zo’n zelfde Ikea kast met bakken als naast mijn deur. Met sokken en paardrijkleren. Maar daar is veel te weinig ruimte voor waardoor die bak met rijklerwn uitpuilt en niet meer netjes in de kast past. Achter de schuifdeuren staat ook nog een bak met oa rijkleren.
Ook op deze kast ligt veel schone was altijd. Ook staan hier (als er eens geen was ligt) twee fotolijstjes en een plantje op.
Tussen dat kastje en de deur hangt een overvol prikbord met dierbare fotos. De fotos die er echt niet meer oppassen liggen of ergens te zwerven of zijn in nood nog ergens tussen gestoken achter een magneet bord (wat nieteens gebruikt wordt) of een poster bijvoorbeeld. Ik heb veel posters en ondingen aan de muur die ik er ook af wil halen om t wat cleaner te maken. (Denk aan oude K3 posters en grote posters uit de penny). Ook heb ik een klok die enorm veel ruimte in neemt want het is de vorm van een horloge :+ deze doet t momenteel niet eens omdat ik steeds vergeet er nieuwe batterijen in te doen. Deze wil ik gaan vervangen door een schonere kleinere klok.

Ik heb voor de verwarming ook een rode zitzak staan. Gebruik ik nooit meer maar goed er liggen ook daar een hoop kleren op dus het functioneert als kast dus ik wil hem niet weg doen.

Zoals je ziet kan ik bijna niet bij de rommel kasten links, dus daar ligt echt veel oude rommel en is het ook echt vies dus dat zal echt goed schoon gemaakt moeten worden.
Voor deze kasten staat oa die Ikea trapkast. Deze staat onder mijn raam. Er vallen regelmatig dode beestjes naar beneden als mijn raam open heeft gestaan mer de hor er voor. Als ik mijn rolgordijn dicht wil doen moet deze hor open en hoppa dan valt er weer wat uit. Waardoor het op dat kastje ook vies wordt. Ik zou dus liever niks onder mijn raam hebben staan zodat t makkelijk schoon te maken is.

Zoals je misschien wel uit mijn verhaal kan halen heb ik lange tijd gedacht ‘oh het is paars/blauw/kinderachtig etc. Maar het functioneert dus zet maar lekker neer.
Nu wil ik dus een wat meer ‘volwassenere’ kamer. Ook omdat ik me as puber een beetje begin te schamen voor mijn kamer als er bijvoorbeeld iemand komt slapen. Dus ik zou sowieso warm meer wit willen (ook zodat mijn kamer wat ruimer lijkt).

Mochten jullie willen zal ik mijn kamer kunnen proberen op te meten.
Op de tekening zijn sommige dingen een beetje uit verhouding want dit is niet op schaal getekend.


Afbeelding

Met troepen aangegeven wat voor kasten er staan.
Deur: onderin wat meer naar rechts. Je ziet twee streepjes staan. (Onderste tekening).
Raam zit links (zie bovenste tekening streepjes in t schuine dak).
Aan beide kanten zitten daar dus die schuifdeuren. Achterwand en muur waar deur in zit is wel ‘muur’.
Rechts bovenin op onderste tekening is verwarming. dat er voor is zitzak.

Ik heb dus echt geen idee waar ik mijn grote bed kwijt moet en waar ik een andere nieuwe kast kan neer zetten etc.

Wellicht de schuifdeuren eruit zodat t alleen maar planken zijn?
Laatst bijgewerkt door Trui op 27-10-18 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 14:31

Ik zou beginnen met eens heel grondig opruimen, want als ik het zo hoor is je hele kamer één grote verzamelplaats voor kleding en troep.

Begin eens met dingen vastpakken en bedenken of je het ècht nog gebruikt of dat je het alleen maar bewaard omdat je bang bent het ooit nog eens nodig te gaan hebben. Heb je echt 15 pennen nodig? 15 schrijfblokken? 4 opschrijfboekjes?
Bij kleding kun je je bedenken of het het echt allemaal nog gaat dragen, of het nog wel heel is en nog wel past, of je het allemaal nodig hebt. Als je zo veel rijkleding en sokken hebt dat het uit de kast puilt, dan kan ik me niet voorstellen dat je dat allemaal draagt. Je houdt een zitzak in je kamer waar je nooit op zit, omdat er kleren op liggen en nu is het dus een kast. Je bureau is een kast. Zo veel kleding kun je gewoon realistisch gezien niet nodig hebben. Dus maak een schifting, hou alleen wat je ècht mooi vind en ècht draagt.
Van alles wat je wel draagt kun je een schifting maken tussen zomer en winterkleding, en dan naar gelang het seizoen dingen opslaan in kratten die je achter de luiken kunt zetten waardoor het allemaal wat minder vol wordt.
En heb je spullen die je bewaard omdat je er goede herinneringen aan hebt? Dan kunnen ze misschien wel weg, want heb je die spullen echt nodig om de herinnering te hebben?
Open je kasten met rommel eens, en vraag jezelf af waarom je rommel bewaard...

Als je namelijk wat minder spullen hebt hoef je minder op te ruimen, heb je minder plank/kastruimte nodig en kun je dus ook wat meer ruimte maken in je kamer. Je hoeft dan ook minder schoon te maken, er is minder kans dat er van alles omvalt waardoor het een puinhoop wordt etc.

En dàn kun je veel gemakkelijker een nieuwe indeling maken. Misschien kun je achter je schuifwanden wel roedes maken waar je met kleerhangers dingen op kunt hangen. Bijna alle kledingstukken kunnen hangen, en dan zijn ze makkelijker toegankelijk, kreuken ze minder en valt er niets om als je 'die ene' wil hebben. Je kunt daar zelfs (led) verlichting aanleggen die op een soort koelkast sensor werkt, waardoor het aangaat zodra je de schuif open doet.

Succes!

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Re: Nieuwe inrichting kamer.... help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 14:45

Ik zou ook beginnen met eens kritisch kijken naar welke spullen je wel en niet wil bewaren. Je hebt het nu over zooi en troep, het lijkt me dat dat dan een kwestie van weggooien is? Eerst die dingen eruit en dan kun je kijken hoeveel opbergruimte je nog nodig hebt.

Ik ben wel benieuwd naar foto's en een betere plattegrond van de ruimte. Vind het heel leuk om met je mee te denken, maar vind dat op basis van je huidige tekening vrij lastig. Misschien kan je iets maken op Floorplanner?

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-18 14:46

Achter die rommel kant liggen bijvoorbeeld knutselwerkjes van de basisschool, en bordspellen. Bordspellen speel ik amper nog maar soms hebben wij thuis daar echt zin in. Dus dat soort dingen durf ik dan ook weer niet weg te doen. Zo ligt er ook twister. Speel ik nooit maar wellicht een keer leuk als er visite is ofzo? En ook een hele collectie Pinkeltje boeken en andere boeken.

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Re: Nieuwe inrichting kamer.... help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 14:48

Zijn er dan ruimtebesparende manieren om die dingen op te bergen? Kan het bvb compacter als je het in dozen stopt?

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 14:49

In aanvulling op Vjestagirl: zorg dat die kastdeuren fatsoenlijk schuiven! Zet het spul op wieltjes of maak een hangconstructie.
De Praxis en Gamma en zo hebben daar allerlei oplossigen voor.

Verlichting doe je met simpele TL of LED lampjes per deur of zelfs onder elke plank. Je kunt dat automatisch doen op een contact of gewoon met een schakelaar.

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 14:53

Trui schreef:
Achter die rommel kant liggen bijvoorbeeld knutselwerkjes van de basisschool, en bordspellen. Bordspellen speel ik amper nog maar soms hebben wij thuis daar echt zin in. Dus dat soort dingen durf ik dan ook weer niet weg te doen. Zo ligt er ook twister. Speel ik nooit maar wellicht een keer leuk als er visite is ofzo? En ook een hele collectie Pinkeltje boeken en andere boeken.


Hoelang geleden heb je twister gespeeld met je visite?
Als het weg is, dan is het ook geen optie meer. En dat klinkt nu als iets wat je erg moet vinden, maar als je al 'nooit' meer twister hebt gespeeld, dan beschouw je het nu blijkbaar ook niet als optie. Gewoon wegdoen dus. Je kunt het weggeven via facebook (misschien wil een van je vrienden het wel hebben) of doneren aan een kringloopwinkel, dan worden er andere mensen blij van.

Ik weet dat dit eng klinkt, maar uiteindelijk moet je je afvragen wat je belangrijker vind: de optie om ooit eens een keer twister te gaan spelen met visite, of je kamer netjes kunnen maken en daar iedere dag plezier van hebben?

Zo moet je eigenlijk naar alles kijken. Ik ben bijvoorbeeld nu mijn kledingkast aan het opruimen. Ik gooi kledingstukken weg die ik al jaren niet gedragen heb, ondanks dat ik ze nu in mijn handen heb en denk "oh maar misschien kan ik....." want als ik realistisch kijk weet ik dat dat niet gaat gebeuren. Dus doe ik het weg, naar een kringloopwinkel waar een ander er plezier van kan hebben. Ik ga het niet missen, want nu draag ik het ook niet.

Divers

Berichten: 1060
Geregistreerd: 27-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 14:57

Maak eens een foto van je kamer, kan me er nu niks bij voorstellen... Maar om toch een reactie te plaatsen waar je misschien wat aan hebt;

Vervang al je ''kasten'' voor nieuwe meubeltjes. Ga naar de Xenos, Action, Blokker, Ikea en koop kasten/nachtkastjes/opbergruimte (kallax kast?), en vervang je kinderkastje en je zitzak.
Als alles bij elkaar past qua uiterlijk zal het er ook een stuk opgeruimder uit zien.

Als je zo'n kallax kast voor de schuifdeurtjes zet, kan je al je ''zooi'' (playmobil, dingen waar je geen afscheid van kunt nemen, dingen die je dus eigenlijk nooit nodig hebt of in handen hebt) achter die schuifdeuren verbergen.

Ja, je kamer zal kleiner worden maar ook handiger.

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Nieuwe inrichting kamer.... help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 15:06

Ik lees trouwens heel veel "waar ik niets mee doe maar die ik ook niet weg wil doen". Playmobil, zitzak, sleich collectie, prijzen, oude tijdschriften. Waarom wil je dat niet wegdoen? Wat heb je aan spullen die je niet gebruikt?

Heb je echt de fysieke roset nodig om je te herinneren dat je ooit een prijs gewonnen hebt? Wat heb je aan sleich en playmobil die stof liggen te happen maar waar je eigenlijk niet eens naar omkijkt? Ga je al die tijdschriften echt nog lezen (en zo ja: neem je dan eens voor om een week lang iedere dag 3 tijdschriften te lezen, en wat je gelezen hebt weg te gooien).

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-18 15:10

Prijzen houd ik sowieso denk ik. Met de schleich is t vaak ‘hoe ouder hoe meer geld waard’ Maarja met due gedachte kan ik t nog eeuwen blijven houden inderdaad...

En afentoe een tijdschrift in bed kezen is toch wel fijn. Ik heb sinds oktober geen abonnement meer dus krijg niet meer steeds nieuwe die zich opstapelen. Heb namelijk nieuwste drie exemplaren nieteens gelezen
Laatst bijgewerkt door Trui op 27-10-18 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Divers

Berichten: 1060
Geregistreerd: 27-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 15:11

Ik heb foto's gezien van de kamer van TS en het is inderdaad echt een rommeltje... Ik denk dat bij elkaar passende meubeltjes al een hoop zullen doen (met plek om al die zooi dus in te bewaren). Beddenlakens en kussentjes die bij elkaar passen, kleedje op de grond...

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-18 15:13

Ja want wat betreft lakens ben ik ook weer erg van het ‘het functioneer dus of t nou roze is of wit maakt niet uit’ maar goed als ik een groot bed wil moet ik ook nieuwe lakens dus moet ik toch nieuwe kopen

Divers

Berichten: 1060
Geregistreerd: 27-06-18

Re: Nieuwe inrichting kamer.... help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 15:15

Ja, dat ''het functioneert...'' is een prima instelling maar maakt wel dat je kamer er rommelig uit ziet.

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 15:16

Tijdschriften die je toch niet weg wil doen, kun je ook nog voor kiezen om ze in te scannen.

Spullen die je om emotionele reden toch niet kwijt wil, kun je beter goed opbergen in een doos zodat het wel opgeruimd is. Zet erop wat erin zit, kun je het simpeler terug vinden, mocht je er toch iets mee gaan doen. Dat geldt ook voor spelletjes die je nog maar af en toe speelt.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Nieuwe inrichting kamer.... help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-18 15:19

Ik zit er ook aan te denken om wat planken Op te hangen zodat ik minder krijg ‘ligt vast ergens onderin een bak’ en dat t meer opvalt als een plank vol is van ‘oh oliebol ja misschien moet er iets af wil ik er iets nieuws op zetten’

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 15:24

Trui schreef:
Prijzen houd ik sowieso denk ik. Met de schleich is t vaak ‘hoe ouder hoe meer geld waard’ Maarja met due gedachte kan ik t nog eeuwen blijven houden inderdaad...

En afentoe een tijdschrift in bed kezen is toch wel fijn. Ik heb sinds oktober geen abonnement meer dus krijg niet meer steeds nieuwe die zich opstapelen. Heb namelijk nieuwste drie exemplaren niet eens gelezen


Maar met die gedachte kun je alles blijven bewaren. Want misschien zijn je tijdschriften over 40 jaar ook nog wel wat waard als 'vintage'. En dat ene kledingstuk kan over 10 jaar wel weer helemaal in de mode zijn, en dan heb jij het maar alvast.
Je kunt ook nu je sleich verkopen. Dan heb je nu de ruimte die het innam, plus het geld wat het nu opbrengt wat je kunt investeren in nieuwe meubels, in opslag capaciteit, in nieuw beddengoed. En ja, misschien is de hele collectie over 10 jaar wel €20,- meer waar. Is het dat echt waard om het nog 10 jaar ergens op te moeten slaan?

Ik merk dat je heel erg in gaat op specifieke voorbeelden die ik noem. Het gaat over het algehele idee. Je hebt zo veel kleren en zo veel spullen waar je niets mee doet, dat je je hele kamer wel vol kan bouwen met kasten om het allemaal op te slaan en ik denk dat je dan nog ruimte tekort komt. En dat mag hè, dat is een keuze die je kan maken. Maar als je meer ruimte wil, meer lucht wil etc. Ja dan zul je dingen weg moeten doen.

En ik zeg niet dat alles weg moet. Maar wees kritisch. Investeer in goede manieren om dingen op te slaan (stapelbare kratten bijvoorbeeld, maken dat je veel spul kwijt kan en dat het ook schoon blijft, zelfs achter de luiken).

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 15:24

Trui schreef:
Ik zit er ook aan te denken om wat planken Op te hangen zodat ik minder krijg ‘ligt vast ergens onderin een bak’ en dat t meer opvalt als een plank vol is van ‘oh oliebol ja misschien moet er iets af wil ik er iets nieuws op zetten’


En je denkt niet dat dat zo gaat zoals nu, dat iedere plank een nieuwe plek word om schone was en 'zooi' neer te leggen? Jij hebt niet meer opslagruimte nodig, je hebt minder spullen nodig.

Achterom
Berichten: 23029
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 15:25

Divers schreef:
Ja, dat ''het functioneert...'' is een prima instelling maar maakt wel dat je kamer er rommelig uit ziet.

Uh, zo te lezen is het gewoon rommelig. Vooral door te veel spullen.

Opruimen is eigenlijk heel simpel: alles wat je langer dan een jaar niet gebruikt hebt gaat weg. Tijdschriften die gelezen zijn gaan weg. Alles waar je er meer dan 2 van hebt gaan weg.

Als je dat gedaan hebt, weet je echt wat je nodig hebt aan meubeltjes. Pas dan zou ik daar over na gaan denken.

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Nieuwe inrichting kamer.... help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 15:35

Moet alles in jouw kamer bijven? Heb je geen rommel/opslagkamer in huis waar je bijvoorbeeld je playmobil, knutselwerken en gezelschapsspellen kan zetten?

Verder inderdaad: gooi de helft weg, koop nieuwe kasten die bij elkaar passen en die veel opslagruimte hebben, ruim op en je kamer zal er al een stuk beter uitzien :)

Divers

Berichten: 1060
Geregistreerd: 27-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 15:36

Wendy schreef:
Divers schreef:
Ja, dat ''het functioneert...'' is een prima instelling maar maakt wel dat je kamer er rommelig uit ziet.

Uh, zo te lezen is het gewoon rommelig. Vooral door te veel spullen.

Opruimen is eigenlijk heel simpel: alles wat je langer dan een jaar niet gebruikt hebt gaat weg. Tijdschriften die gelezen zijn gaan weg. Alles waar je er meer dan 2 van hebt gaan weg.

Als je dat gedaan hebt, weet je echt wat je nodig hebt aan meubeltjes. Pas dan zou ik daar over na gaan denken.

''Uh'', dus dan mag ik niet vast de tip geven om daar ook wat mee te doen? :+
Als mijn hele kamer een klerezooi is en niks bij elkaar past, ben ik ook echt niet gemotiveerd om de rest wel op te ruimen. Misschien dat het TS motiveert.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-18 15:37

Damned schreef:
Moet alles in jouw kamer bijven? Heb je geen rommel/opslagkamer in huis waar je bijvoorbeeld je playmobil, knutselwerken en gezelschapsspellen kan zetten?


nee helaas geen extra ruimte

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 15:46

Ik heb even snel op pinterest wat handige ideeën opgezocht voor hoe je een schuine wand opslag beter kan gebruiken



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 15:47

Uit onderzoek is gebleken de volgende theorie:
2 jaar, 20€, 20km.

Heb je iets 2 jaar niet gebruikt, kost het minder dan 20€ en Kun je het binnen 20 km rijden kopen. Dan Kun je het weggooien.

Ik zou gewoon eens een scheiding maken in je spullen op deze manier. Je kan altijd nog beslissen om iets toch te houden.
Maar het is een mooie manier om je spullen eens te scheiden en kijken waar je op uit komt.

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 15:48

daantjuhhh schreef:
Uit onderzoek is gebleken de volgende theorie:
2 jaar, 20€, 20km.

Heb je iets 2 jaar niet gebruikt, kost het minder dan 20€ en Kun je het binnen 20 km rijden kopen. Dan Kun je het weggooien.

Ik zou gewoon eens een scheiding maken in je spullen op deze manier. Je kan altijd nog beslissen om iets toch te houden.
Maar het is een mooie manier om je spullen eens te scheiden en kijken waar je op uit komt.


Of alles in dozen stoppen (ja echt alles) en dan alleen eruit halen wat je wil gebruiken, op het moment dat je het wil gebruiken. Alles wat na een jaar nog in een doos zit kan ongezien weg.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-18 15:49

Vjestagirl schreef:
Ik heb even snel op pinterest wat handige ideeën opgezocht voor hoe je een schuine wand opslag beter kan gebruiken



[ [url=m/ppCOa2.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Uxk6kp.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/s1Ra2K.jpg]Afbeelding[/url] ]



Handig. Dankje. Maar wordt erg veel slopen ben ik bang. En die laaste gaat dus niet wegens die schuine ruimte era hter