Waarom piept mijn hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Zeeuwsemeid

Berichten: 1681
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Walcheren

Waarom piept mijn hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-18 23:21

Ja dat is mijn vraag, ik heb er sinds 2 dagen uit het asiel bij. En elke keer als we tegen de kat praten begint ze keihard te piepen.. Maar ook als de kat naar haar kijkt, begint ze te piepen. Ik dacht dus eerst dat ze piepte omdat een ander aandacht krijgt, maar ook als ik dus de kat geen aandacht geef en hij komt overeind begint ze te piepen.
Ze gaat hem ook uit de weg, als ie in haar buurt komt rent ze blaffend/piepend weg. Ik weet niet goed wat dit is.

http://nl.tinypic.com/r/9i94hz/9

Ik heb autisme, en zal soms bepaalde dingen anders verwoorden of opvatten als bedoeld.


Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 23:32

Wat heb je er uit het asiel bij, de kat of de hond?;p Schat zo in de kat? Gewoon even wennen, is toch nieuw, gek. Niet zo moeilijk doen erover, gaat vanzelf over.

Edit: Als het de hond is, is het natuurlijk ander verhaal;) Maar ja als die nieuw is, is het toch ook gewoon even wennen. Een hond is niet binnen een paar dagen helemaal op zijn gemak, dat duurt wel een tijdje.
Laatst bijgewerkt door Ianthe op 26-10-18 23:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Hutcherson

Berichten: 7326
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 23:32

Lijkt mij dat ze een traumatische ervaring heeft gehad met een kat.
Dat soort dingen zijn voor mij ook reden waarom ik niet kies voor een asielhond.
Heb ooit op proef een herplaatser in huis gehad. Die piepte bij reclame op tv's. Bloedirritant. Op gegeven moment ging ons dat enorm irriteren. Er was ook geen klik tussen ons het dier dus uiteindelijk moeilijke keus gemaakt het niet te doen.


Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 23:34

Onzeker/angstig gedrag. Die is gewoon geen katten gewend.
Even een paar dagen uit elkaars buurt houden zodat de hond eerst de kans krijgt het nieuwe huis en de baas te leren kennen en daarna rustig introduceren.

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 23:35

RoyceMack schreef:
Lijkt mij dat ze een traumatische ervaring heeft gehad met een kat.
Dat soort dingen zijn voor mij ook reden waarom ik niet kies voor een asielhond.
Heb ooit op proef een herplaatser in huis gehad. Die piepte bij reclame op tv's. Bloedirritant. Op gegeven moment ging ons dat enorm irriteren. Er was ook geen klik tussen ons het dier dus uiteindelijk moeilijke keus gemaakt het niet te doen.

Die hond is net in een nieuw huis, ze komen niet kant en klaar hoor. Ook een pup kan zo´n reactie hebben op een kat als die er net 2 dagen is :')

Brainless

Berichten: 29713
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Waarom piept mijn hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 23:55

Doet mijn hond ook.
Hadden altijd al katten in huis.
Toen ik hem kreeg ontliep hij die ook overdreven, maar dat was na ruim 1 maand helemaal over.
Vorig jaar kregen wij een nieuwe kat (een kitten) en deed hij dit ook weer.
Hij is zelf heel onderdanig naar katten en na 2 weken was het al een stuk minder.
Nu gaat het super en is hij voor de laatste kat het minst bang.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Hutcherson

Berichten: 7326
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 00:21

Ianthe schreef:
RoyceMack schreef:
Lijkt mij dat ze een traumatische ervaring heeft gehad met een kat.
Dat soort dingen zijn voor mij ook reden waarom ik niet kies voor een asielhond.
Heb ooit op proef een herplaatser in huis gehad. Die piepte bij reclame op tv's. Bloedirritant. Op gegeven moment ging ons dat enorm irriteren. Er was ook geen klik tussen ons het dier dus uiteindelijk moeilijke keus gemaakt het niet te doen.

Die hond is net in een nieuw huis, ze komen niet kant en klaar hoor. Ook een pup kan zo´n reactie hebben op een kat als die er net 2 dagen is :')


Dat besef ik :')
Ik weet hoe het werkt met dieren en gewenning. En weet dus ook dat zoiets maanden, jaren geduld kost. Of gewoon nooit weg gaat :').

dierenfan
Berichten: 9599
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 06:21

RoyceMack schreef:
Ianthe schreef:

Die hond is net in een nieuw huis, ze komen niet kant en klaar hoor. Ook een pup kan zo´n reactie hebben op een kat als die er net 2 dagen is :')


Dat besef ik :')
Ik weet hoe het werkt met dieren en gewenning. En weet dus ook dat zoiets maanden, jaren geduld kost. Of gewoon nooit weg gaat :').



Jep en een pup opvoeden kost ook maanden enorm veel tijd en ook altijd maar afwachten of deze uiteindelijk wordt zoals je hoopte ;)

Heb 6 herplaatsers gehad en 3 als pup. Alle herplaatsers met flinke rugzak en vind het aller ergste aan een hond het zindelijk maken haha. De rest vormd zich wel met tijd, geduld en directe duidelijkheid.


TS ik zou bach rescue in zetten voor paar weken. Geeft de hond net iets meer ontspanning. Verder totaal niet reageren op het gepiep dus ook niet naar haar gaan kijken. Gewoon uit laten zoeken. Meestal verdwijnt het dan vanzelf.
Verdwijnt het niet of wordt het erger dan kun je altijd nog in grijpen op andere manier. Persoonlijk zou ik dan bij gepiep haar aan de halsband pakken en nasr andere ruimte begeleiden en deur dicht. Na 2 minuten terug vrij geven en bij gemiep weer weg pakken.

Mijn onlangs overleden oudje had ik vanaf pup. Ooit is hij begonnen om met bepaalde muziek op de radio mee te gaan huilen. Heb dat er nooit uit kunnen krijgen maar wel vlot kunnen stoppen met een "klaar" als hij begon. Ik bedoel hier mee maar dat een hond dingen ook spontaan kan ontwikkelen en daar hoeft het dus geen herplaatser voor te zijn. Net als dat mijn huidige volwassen hond andere honden en mensen eetbaar vind. Heb hem als pup en nooit iets gebeurt. Inmiddels na 2 jaar gaat het qua mensen super goed en negeerd hij in principe vreemde honden maar ook hij geeft aan dat vanaf pup hebben nergens garantie op geeft (al is hij hier gekomen als bewaker dus zijn gedrag is niet ongewenst en niet gek voor zijn kruising)

Zeeuwsemeid

Berichten: 1681
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Walcheren

Re: Waarom piept mijn hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-18 12:56

Nee sorry de kat komt uit het asiel! Niet helemaal duidelijk verwoord :=

Hond heeft nooit iets traumatisch gehad met katten, ik had al een kat. Die heeft nooit naar haar gegromd of geblazen of gemept, buiten ook nog nooit een kat gehad die gegromd heeft, geblazen heeft of gemept heeft. Daarom vind ik haar gedrag zo raar..

Ik heb autisme, en zal soms bepaalde dingen anders verwoorden of opvatten als bedoeld.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, GoogleAdsense, YandexBot en 103 bezoekers