[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Sherivey
Berichten: 8576
Geregistreerd: 06-11-15

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:29

Die van mij is over het algemeen heel kalm. Maar vanmiddag buiten wel heel erg schrikkerig op bankjes en elektriciteitshuisje... :=

Grootste probleem is dan het achterwaarts richting de sloot gaan

:wave:


No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 19:29

Oeps!! Dat is niet heel fijn nee!
Hier heb je ook nog wel eens prikkeldraad.. ook zo fijn als ze gaan draaien en achteruit lopen.

Ik hoop volgende week er weer even op te kunnen stappen en weer te gaan opbouwen. Ik heb het nu wel gehad met blessures en ziek zijn, van mij mag het tijd worden voor genieten! Ik zie steeds fotos van mensen die lekker kunnen buitenrijden met hun paard, wordt er tegenwoordig wel jaloers van moet ik bekennen :x

Fleur ❤️

Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 19:38

Woody is druk maar goed te hanteren. Buiten vindt hij best wel wat dingen eng maar met aanmoediging gaat hij overal langs.

Fkimberly

Berichten: 0
Geregistreerd: 25-10-18
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 20:28

Mijne is echt een slome koele kikker tenminste wat hij heeft laten zien haha :P nu kwam ik vanavond op stal en ik mocht niet aan meneer zijn hoeven komen :( ik denk dat hij opnieuw rotstraal heeft zijn jullie bekend met dit probleem bij jullie draver? En wat is het beste middeltje hiervoor?

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 20:55

Kimberly, de mijne heeft op t moment ook iets last aan een hoef. Maar mag er gewoon aankomen en t doet ook niet zeer oid.

Verder is de mijne ook echt wel een koele kikker, gister weer voor t eerst opgestapt na 2.5 week (mijne is 4.5jaar) meneer was eerder lui geworden van t niks doen.
Heeft ook nog nooit gebokt ohz of iets anders geks.
Lieverds zijn het.

Eclair dore B+3 - L1+7 - L2+3 - M1+1 - M2+9
Ingmar M2+4 ⭐

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 21:29

Haha, leuk die verschillen. De mijne gaat zodra je er op gaat zitten aan, reageert op de kleinste hulpen het ik hoef soms maar iets te denken en hij doet het al. Als hij gefrustreerd raakt kan hij heel hard maar dat is steeds beter terug te rijden, hij zit als een huis dus er af vallen gebeurt niet zo snel. Verder is hij superlief, heel sociaal naar mensen en heel erg beleeft.

doe nou maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!
pas op, dyslectie!!

RianneH

Berichten: 28224
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 21:38

Wat een drukte hier, leuk!

Ik heb ook een tijdje bitloos gereden maar merkte dat er erg veel ruis was toen ik mijn hulpen wou gaan verfijnen.
Buiten rijd ik wel altijd met een touwhalster eronder en dan haal ik wel regelmatig het hoofdstel eraf zodat ze ook nog een deel zonder bit kan lopen :)

Hier overigens geen traag type, ik moet d'r eigenlijk altijd iets terug nemen om meer te gaan dragen en minder over het tempo te lopen. Tenzij we buiten rijden, dan mag ze lekker d'r eigen tempo in stap kiezen en hebben we onze langere paden voor wat tempowisselingen in draf :D
Verder wel een keiharde werker onder het zadel, maar als ze niet goed begrijpt wat ik wil lost ze dat altijd op door gewoon sneller te gaan :P En super bomproof, alleen soms wat snurkend de bossen door :')

Rotstraal is vervelend! Meestal gaat het fout in het stalmanagement, komt ie voldoende de box uit? Misschien een andere bodembedekking?
En er is een goedje dat perfect schijnt te helpen, maar kom niet op de naam...

"Een draver, is gaver" :D

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 21:40

RianneH schreef:
Wat een drukte hier, leuk!

Ik heb ook een tijdje bitloos gereden maar merkte dat er erg veel ruis was toen ik mijn hulpen wou gaan verfijnen.
Buiten rijd ik wel altijd met een touwhalster eronder en dan haal ik wel regelmatig het hoofdstel eraf zodat ze ook nog een deel zonder bit kan lopen :)

Hier overigens geen traag type, ik moet d'r eigenlijk altijd iets terug nemen om meer te gaan dragen en minder over het tempo te lopen. Tenzij we buiten rijden, dan mag ze lekker d'r eigen tempo in stap kiezen en hebben we onze langere paden voor wat tempowisselingen in draf :D
Verder wel een keiharde werker onder het zadel, maar als ze niet goed begrijpt wat ik wil lost ze dat altijd op door gewoon sneller te gaan :P En super bomproof, alleen soms wat snurkend de bossen door :')

Rotstraal is vervelend! Meestal gaat het fout in het stalmanagement, komt ie voldoende de box uit? Misschien een andere bodembedekking?
En er is een goedje dat perfect schijnt te helpen, maar kom niet op de naam...


Dry Feet!

De kunst is om zo snel te vallen
dat je jezelf voorbij vliegt
en nog net op tijd bent
om jezelf op te vangen.


Fkimberly

Berichten: 0
Geregistreerd: 25-10-18
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 21:43

RianneH schreef:
Wat een drukte hier, leuk!

Ik heb ook een tijdje bitloos gereden maar merkte dat er erg veel ruis was toen ik mijn hulpen wou gaan verfijnen.
Buiten rijd ik wel altijd met een touwhalster eronder en dan haal ik wel regelmatig het hoofdstel eraf zodat ze ook nog een deel zonder bit kan lopen :)

Hier overigens geen traag type, ik moet d'r eigenlijk altijd iets terug nemen om meer te gaan dragen en minder over het tempo te lopen. Tenzij we buiten rijden, dan mag ze lekker d'r eigen tempo in stap kiezen en hebben we onze langere paden voor wat tempowisselingen in draf :D
Verder wel een keiharde werker onder het zadel, maar als ze niet goed begrijpt wat ik wil lost ze dat altijd op door gewoon sneller te gaan :P En super bomproof, alleen soms wat snurkend de bossen door :')

Rotstraal is vervelend! Meestal gaat het fout in het stalmanagement, komt ie voldoende de box uit? Misschien een andere bodembedekking?
En er is een goedje dat perfect schijnt te helpen, maar kom niet op de naam...


Jaa hij staat alleen snachts op stal overdag nu in paddock en zijn box wordt elke dag uitgemest. Vandaag had ik dus zn voorste hoeven ingesmeerd met hypozin, maar ik mag dus absoluut niet aan zn achterste hoeven komen...

RianneH

Berichten: 28224
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 21:46

Hypozin ja! Maar Dry-feet kan ook wel goed spul zijn!

Heeft ie smalle voeten? Overleg eens met de hoefsmid of hij de stralen iets verder kan verbreden zodat er meer zuurstof bij kan.

En mest ie keurig achterin de box waarna hij toch vaak in zn mest staat? Wat voor strooisel heb je?

"Een draver, is gaver" :D

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 21:59

Dry Feet :j van Naf. Werkt fantastisch, wel zorgen dat het niet op je eigen vingers komt :D

Sherivey
Berichten: 8576
Geregistreerd: 06-11-15

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 22:14

Zal bij Titane ook opletten of zn stralen goed blijven. Ziet er nu prima uit. En de smid had er dinsdag ook niets op aan te merken :)

Hij staat overdag buiten (van 9 tot 6 ongeveer) en 's nachts in een box van 3x5 waar stro in ligt. Wordt dagelijks uitgemest. Dus ga er vanuit dat hij geen rotstraal krijgt

:wave:

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 22:46

De mijne staat ook de hele dag buiten, 7 tot 18.00. Staat snachts op een dikke laag zaagsel, wordt elke dag gemest.
Het is bij mij begonnen, toen we van zo droog naar opeens slecht nat weer gingen. Heb toen een tijd hoofcare gesprayed. Stralen zijn nu wel hard. Maar houd t wel in de gaten.

Eclair dore B+3 - L1+7 - L2+3 - M1+1 - M2+9
Ingmar M2+4 ⭐

Hootje

Berichten: 273
Geregistreerd: 05-05-18

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 22:56

Mijne staat indd ook van 8 tot een uur of 4 buiten, staat op stro en word elke dag gemest, bij mij blijven dr stralen wel goed!

ღ Holinda, Solinda & Tourterelle
L1+7

Fkimberly

Berichten: 0
Geregistreerd: 25-10-18
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 22:58

Opzich zijn zn stralen nog niet heel zacht alleen het begint bij hem in zn middelste straalgroef ik mag hier niet aanzitten zegmaar erg lastig om het zo te behandelen.. :( :(

ELUNA

Berichten: 141
Geregistreerd: 23-08-10

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 09:17

Afbeelding

Afbeelding

Ik rij ook bitloos :) met een sidepull! Tijdje ook bosal moeten gebruiken maar is niet meer nodig nu! Een veel rustiger paardje zo!

Esmeralda, forever in my heart ♥
Eluna, the best thing that ever happened to me ♥

Hootje

Berichten: 273
Geregistreerd: 05-05-18

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 11:46

Ah fijn! Ik ben nu idd ook beetje aan oriënteren wat voor haar goed werkt. Die van mij is inmiddels naar de tandarts geweest, echt super gegaan (wel gesedeerd). Moest wel wat gebeuren maar dr gebitje ziet dr nu weer goed uit!

ღ Holinda, Solinda & Tourterelle
L1+7

Itsmechrista
Berichten: 4
Geregistreerd: 29-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 10:34

Echt super leuk om alles te lezen over de dravers
Ik heb ook een draver is mijn eerste paard is nu 3,5 jaar oud maar ik vind het echt een super ras
Zo lief en braaf en vooral een echte clown
Sinds kort onder het zadel en voor de kar hij vind het echt heerlijk om te werken

ELUNA

Berichten: 141
Geregistreerd: 23-08-10

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 20:10

Echt wel mijn droompaardje gevonden, al 6 jaartjes en 3 maanden lang :D dravers zijn toch de beste paarden!

Maandje stil gestaan en blokje rond gaan wandelen op neckrope! Doodbraaf :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Esmeralda, forever in my heart ♥
Eluna, the best thing that ever happened to me ♥

fjordjes

Berichten: 12013
Geregistreerd: 03-07-05

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 20:51

Lekker hoor!

Wij gaan ook met sprongen vooruit. Inmiddels kan die al heel goed galopperen linksom aan de lounge en ik heb op de nieuwe stal afgelopen zaterdag er even op gereden.

When you're close to tears remember someday it'll all be over
[BB-ITP] Mijn shrimpies (garnalen)

Sherivey
Berichten: 8576
Geregistreerd: 06-11-15

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 21:43

Ah wat gaaf dat je dat zo kunt doen! :D

:wave:

ELUNA

Berichten: 141
Geregistreerd: 23-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 22:36

Dilan93 schreef:
Ah wat gaaf dat je dat zo kunt doen! :D


Is nog maar de 5de keer ofzo maar is zo hard genieten! Ze is zo ontspannen dan en super rustig.. doe wel enkel blokje rond de weide van een 40min, waarbij maar 1 straat! Dus nog geen zotte dingen haha!

Esmeralda, forever in my heart ♥
Eluna, the best thing that ever happened to me ♥

Sherivey
Berichten: 8576
Geregistreerd: 06-11-15

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 09:55

Dat maakt niks uit toch ;) ik zie het mezelf nog niet zo gauw doen met Titane

:wave:

marley93

Berichten: 6028
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 09:46

Ik meld me ook! Misschien hebben sommigen hem al voorbij zien komen op Facebook in de groep 'Dravers als recreatiepaard'. :)

Sinds 2 september ben ik helemaal gelukkig met Mattie, voorheen beter bekend als Urbino Ludois. Hij komt uit Frankrijk, ik heb hem bij stal Westfriesedijk vandaan.

Op het moment staan we qua rijden helaas stil op advies van de osteopaat. Door familieomstandigheden in het buitenland heb ik hem ook niet consequent de beweging kunnen geven om hem voldoende zijn spieren te laten bijhouden. Grote geluk is wel dat ze door het lekkere weer zo lang op het land kunnen blijven, dus hij staat niet opgesloten in een stalletje. Sinds gisteren heb ik weer gewoon goed de tijd voor mijn Mattie, dus we zijn al lekker bezig met de fiets om zijn conditie weer op peil te krijgen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Overigens is hij wel een enorm varken. Hoe schoon je m ook poetst, een uur later zit hij weer onder de modder. :')

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 10:51

Leuk dier die Mattie! Hoe groot is hij? Ze zijn meestal wat meer aan de maat.

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 bezoekers