Waarop letten voor goede prestaties smartphone

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nooor_

Berichten: 3852
Geregistreerd: 15-02-10

Waarop letten voor goede prestaties smartphone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-18 13:28

Het zoveelste smartphone topic :=

Mijn abonnement loopt bijna af en daarom heb ik nu de ruimte om rond te kijken naar een nieuwe mobiel. Ik heb er geen haast mee, omdat m'n huidige mobiel mij nu nog kan bijhouden op een aantal dingen na. Het kan dus zomaar dat ik tot de volgende zomer wacht met het kopen van een nieuwe smartphone.

Hiervoor heb ik er al een aantal topics gezien waarbij de camera er belangrijk was, nou is dat voor mij niet zo.
Wat ik wel belangrijk vind is:
- snelheid
- accuduur (minimaal 1 hele dag volhouden)
- opslag

Nou weet ik voor de opslag waarop ik kan letten, maar waarop moet ik letten om de accuduur en de snelheid van het mobieltje in te schatten? Een bepaalde processor, RAM, nog iets anders?

Voorstellen voor mobieltjes zijn opzich welkom, maar aangezien ik niet direct op het punt sta iets te kopen is dat niet persee wat ik zoek :)

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Waarop letten voor goede prestaties smartphone

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 16:21

Tja, ik zeg altijd: er worden geen slechte mobieltjes meer gemaakt.
Als je de prijs ook belangrijk vindt dan zou ik persoonlijk gaan kijken voor een Huawei.

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Waarop letten voor goede prestaties smartphone

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:05

Hier idd ook huawei, batterij is echt ongelooflijk. Camera is top en heb 128 g opslagruimte.

P20 pro.

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:26

Maar een HuaweiP20 Pro lijkt zo rond de 700 euro te kosten voor een los toestel. Dat is echt een flink bedrag. Zijn dit normale prijzen?
Na hoeveel jaar moet je een Huawei toestel dat nu op de markt is gebracht eigenlijk vervangen? Ik neem aan dat je ook een verzekering moet afsluiten dan?

In februari 2015 kocht ik voor 280/290 euro een Samsung S4 mini tijdens de BTW-vrij weken. Die moet ooit vervangen worden (slechte accuduur), maar door wat ...

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Waarop letten voor goede prestaties smartphone

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:33

Ik heb hem bij een abonnement, dat was inderdaad veel goedkoper. Ik weet even niet meer hoeveel precies maar 200 euro scheelde dat sowieso.

Bij een jaarabonnement

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:40

MissBambi schreef:
Ik heb hem bij een abonnement, dat was inderdaad veel goedkoper. Ik weet even niet meer hoeveel precies maar 200 euro scheelde dat sowieso.

Bij een jaarabonnement

Ik heb een goedkoop sim-only abonnement van 11,50 per maand. Ik denk dat zo'n jaarabonnement wel duur is?
Heb je na een jaar dat losse toestel dan afbetaald?

xNK

Berichten: 3037
Geregistreerd: 28-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:40

Gaby schreef:
Maar een HuaweiP20 Pro lijkt zo rond de 700 euro te kosten voor een los toestel. Dat is echt een flink bedrag. Zijn dit normale prijzen?
Na hoeveel jaar moet je een Huawei toestel dat nu op de markt is gebracht eigenlijk vervangen? Ik neem aan dat je ook een verzekering moet afsluiten dan?

Ik heb ook een Huawei P20 Pro met abonnement voor twee jaar. Ik hoop eigenlijk wel drie tot vier jaar met deze telefoon vooruit te kunnen. Dus als het ware 150 tot 200 euro per jaar te investeren.
Met mijn Samsung Galaxy S6 heb ik 3,5 jaar gedaan, batterij is daarvan nu wel echt op. Had ik kunnen laten vervangen voor ongeveer 40 euro, maar wilde begin volgend jaar toch al een nieuwe. Dus de Huawei is een halfjaartje eerder gekomen dan gepland. := Wel heel blij mee! :)

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Waarop letten voor goede prestaties smartphone

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:43

Ik heb een moto E4 waar ik ook heel erg blij mee ben en hij houdt het makkelijk een dag vol. Je kunt alles natuurlijk zo gek maken als je zelf wil. De camera is niet top maar zeker voldoende, ben er meer dan blij mee. Heb er 129 voor betaald.

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Waarop letten voor goede prestaties smartphone

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:50

RAM/werkgeheugen is inderdaad van belang voor je snelheid. Ik denk dat voor de huidige begrippen 4GB een gemiddeld werkgeheugen is? Als het ook om internetsnelheid gaat, het type netwerk dat hij gebruikt.
Opslag is natuurlijk gewoon de opslag. Eventueel uitbreidbaar met een SD, maar mijn ervaring is dat je eigenlijk alleen je foto's en video's op je SD kan zetten, maar over het algemeen geen apps.
Accuduur is van heel veel factoren afhankelijk. Een accu met een grotere capaciteit gaat natuurlijk langer mee, maar als je bijvoorbeeld een supergoed scherm hebt, kost dat ook meer energie en gaat je batterij minder lang mee dan een mobiel met dezelfde capaciteit maar minder goed scherm

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 01:09

Gaby schreef:
MissBambi schreef:
Ik heb hem bij een abonnement, dat was inderdaad veel goedkoper. Ik weet even niet meer hoeveel precies maar 200 euro scheelde dat sowieso.

Bij een jaarabonnement

Ik heb een goedkoop sim-only abonnement van 11,50 per maand. Ik denk dat zo'n jaarabonnement wel duur is?
Heb je na een jaar dat losse toestel dan afbetaald?


Nou breekt mijn klomp, even nagekeken. Ik betaal 24,50 per maand aan het toestel. Ik was er heiligs van overtuigd maar een jaarcontract te hebben echter blijk ik toch een 2 jarig contract te hebben. Enfin, ik heb na die 2 jaar dus 588 euro betaald voor het toestel.

Voor onbeperkt bellen en sms'en en 5 gigabyte internet betaal ik18 euro per maand.