problemen met groepswerk, advies nodig

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Petra_O

Berichten: 3138
Geregistreerd: 24-10-03

problemen met groepswerk, advies nodig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-18 12:10

Ik doe op het moment een hbo opleiding waarbij heel veel groepswerk gedaan moet worden. Dat loopt uieraard niet altijd even soepel, maar nu is het echt even mis...

Het gaat om een hele groet opdracht die twee blokken beslaat. Het eerste blok, nu bijna afgelopen, moeten we een bedrijfsplan maken. In het volgende blok moeten we die gaan uitvoeren door middel van een management game.
Nu zit ik in een groepje meiden die echt bloedfanatiek zijn. In het begin ben ik daarin meegegaan, maar merkte ik dat ik er wel moeite mee had om alles bij te benen. Ik werk een dag meer dan zij, en ben misschien iets minder gedreven, maar werkte hard en het ging verder eigenlijk prima.

Halverwege het blok werd helaas mijn opa ziek. Hij is opgenomen in het ziekenhuis en een week later overleden. Ik was erg gehecht aan mijn opa en dat heeft me dan ook veel gedaan. Ik werg op school gebeld dat hij was overleden, en heb daar een flink potje staan huilen.

Ik kreeg toen van de dames een bericht dat ik maar een week vrij moest nemen van de opdracht, en dat heb ik gedaan. Ik heb nog een stukje proberen te schrijven, maar wist dat het eigenlijk niet goed genoeg was. Maar goed, toch maar gemaild, dan konden zij er nog wat mee misschien. Na die week kwam ik weer op school (we hebben een keer in de week les) en ik krijg gelijk het idee dat het niet goed zat. Ik werd een beetje genegeerd, werd niet echt naar mij gevraagd, en alles wat ik aandroeg werd zo'n beetje van tafel geveegd. er kon nog geen 'hoe gaat het met je' vanaf.
Van de docent kregen we echter prima feedback, alles wat we hadden was in principe al inleverwaardig, en de feedback die we kregen was echt om het op een nog hoger niveau te krijgen.
Er moesten wat aanpassingen worden gedaan, en ik zou het promotieplan voor mijn rekening nemen. Ik heb wat dingen aangepast, en kreeg direct een pinnige reactie dat het niet goed genoeg was en de betreffende studiegenoot had er zelf een heleboel aan aangepast en een hele lijst suggesties gegeven.
Ik haar suggesties uitgewerkt, nog allerlei opmerkingen erbij gezet.
Net kreeg ik een app met de vraag wat ik zelf nog had gevonden, en een reactie dat ze zich eraan ergerde dat er te weinig input van mij was gekomen en dat we maar een afspraak moeten maken met de samenwerkingscoach.
ik voel me nu echt een soort van in de hoek gezet. Mijn opa is net twee weken dood en en nu wordt ik al afgekat dat ik niet hard genoeg werk, terwijl het product dat we hadden al van prima niveau is.
Als dat zo moet, zie ik echt niet zitten om hier volgend blok een managementgame mee te doen.

Ik heb net weer een potje zitten huilen, en ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen. Volgende week is de toets over het bedrijfsplan en moeten we samen presenteren. Ik ziet het gewoon echt niet meer zitten met die hele opdracht en zou er het liefste gewoon mee kappen. Ik heb echt even advies nodig.

Anoniem

Re: problemen met groepswerk, advies nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:24

Wat vervelend TS. Gecondoleerd en sterkte allereerst.

Wat betreft het groepswerk. Heb je een docent ingelicht over je situatie? Daar zou ik mee beginnen.

Dan het groepje zelf, ik zou gewoon wel een berichtje sturen, of face to face zeggen dat het overlijden van je opa je heel diep zit, je er moeite mee hebt en wat meer begrip verwacht van derest. Ga desnoods met een docent erbij in gesprek erover met de groep.

Ik heb een soortgelijke situatie meegemaakt en ben toen echt zo kwaad geworden dat ik 0,0 begrip kreeg. Ik kreeg een excuus en meer begrip van ze. Het is uiteindelijk ook allemaal wel gelukt maar ik vond het een nare situatie.

upendo

Berichten: 22273
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:26

Wat poedersuiker dat ze zo belachelijk reageren. Getuigt niet echt van empathisch vermogen.. :(:) Sterkte met het verlies van je opa.

Denk dat een gesprek met die samenwerkingscoach juist iets zou zijn waar ik op aan kan dringen. Vertel maar hoe jij erin zit en hoe het voor jou voelt..

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:30

Helaas is dit precies waar het groepswerk voor is... leren met zulke situaties om te gaan. Je gaat ook ellendige collega’s tegenkomen met wie je toch moet samenwerken :')

Ik zou gewoon met ze allemaal bespreken dat je het erg moeilijk hebt gehad met het overlijden van je opa en je echt wel je best hebt gedaan maar dat meer er even niet in zat. En dat je wel op wat begrip gerekend had.

Zo’n samenwerkingscoach lijkt me zo gek nog niet. Dan komt ook vast alles boven tafel.

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:35

verootjoo schreef:
Helaas is dit precies waar het groepswerk voor is... leren met zulke situaties om te gaan. Je gaat ook ellendige collega’s tegenkomen met wie je toch moet samenwerken :')


Wat een vreemde en ongepaste smiley?
Ik vind deze situatie niet echt vergelijkbaar met een situatie in het werk trouwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:38

Shadow0 schreef:
verootjoo schreef:
Helaas is dit precies waar het groepswerk voor is... leren met zulke situaties om te gaan. Je gaat ook ellendige collega’s tegenkomen met wie je toch moet samenwerken :')


Wat een vreemde en ongepaste smiley?
Ik vind deze situatie niet echt vergelijkbaar met een situatie in het werk trouwens.


Inderdaad. Ben nog niet echt in de praktijk tegen gekomen dat collega’s zo begriploos zijn.

Petra_O

Berichten: 3138
Geregistreerd: 24-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-18 12:41

We gaan inderdaad soieso naar de samenwerkingscoach. Docent en coach weten in ieder geval van het overlijden af, omdat ik dat toen in de lessen heb gemeld. Het conflict nu weten ze nog niet van.

Ik heb net bericht gehad dat ik had moeten zeggen dat het me zo diep zat, maar het is duidelijk dat ze van me verwachtten dan ik gewoon net zo hard door zou stomen, maar dat lukt me gewoon niet nu. Naar mijn idee was wat ik gedaan had gewoon goed genoeg, maar zij verwachtten meer.

Ik heb mijn excuses gemaakt dat ik naar hun idee niet hard genoeg heb gewerkt, ik wordt nu echt een beetje buitenspel gezet naar mijn idee. Ik voel me zo klote, het is echt twee tegen één en ik kan zo niet met ze verder... snap dat het bij samenwerken hoort, maar zo gaat het echt niet...

Dankjewel voor jullie reacties! Ik weet niet echt wat ik hiermee wil bereiken eigenlijk... maar het helpt wel.

Edit: op werk heb ik inderdaad ook nog nooit gehad dat mensen zo reageerden... maar ook niet dat ze zo bloedfanatiek waren.

Sansevieria
Berichten: 4189
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:43

_Dominique schreef:
Inderdaad. Ben nog niet echt in de praktijk tegen gekomen dat collega’s zo begriploos zijn.

Misschien off-topic, maar jawel hoor.
En helaas al meer als eens, betrof niet eens mezelf, maar andere collega's, waar ik echt dacht wtf?

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:46

ik snap jouw probleem, maar ik snap je studiegenoten ook wel.
Ik heb ook enorm veel groepswerken, en wil ook wel graag een zo hoog mogelijk cijfer. Als je dan met 4 erg hard werkt en 1 persoon doet veel minder of het werk is van veel lagere kwaliteit is dat enorm frustrerend. Voor de andere loopt de taak namelijk gewoon door, het is enorm vreselijk dat je opa overleden is, maar als je later werkt en er gebeurd zoiets krijg je ook geen maand de tijd om alles rustig te verwerken.

Enkele jaren geleden is mijn vader overleden, ik had ook een enorme band met hem, maar na ene weke moest ik toch echt terug naar school en "normaal" meedraaien.
De studiegenootjes hebben toch al medeleven getoond en meer werk op zich genomen met dat je een week thuis bleef en hebben hier toen heel begripvol op gereageerd. zij kunnen niet weten dat je wil dat ze ernaar vragen, ik had net vele liever dat iedereen over mijn vader zweeg de eerste maandne, alle vragen hoe het er mee ging drukte me net omlaag ipv dat ik op ene gewoon tempo door de dag kon komen. Ze weten helemaal niet wat jij daarin aangenaam vind he.

Dat jij nu mee moet werken en doordoen op het gewone niveau lijkt me toch vrij logisch, zij kunnen toch niet al het werk doen op hoog niveau en dan jouw stuk dat beduidend lager is erbij zetten of zelf meer werk op zich nemen.

Het klink misschien hard, maar uit ervaring heb ik geleerd, het leven gaat door en je verplichtingen ook. in de avond kan je lekker een potje huilen, maar op school moet je toch echt gewoon door.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:49

Shadow0 schreef:
verootjoo schreef:
Helaas is dit precies waar het groepswerk voor is... leren met zulke situaties om te gaan. Je gaat ook ellendige collega’s tegenkomen met wie je toch moet samenwerken :')


Wat een vreemde en ongepaste smiley?
Ik vind deze situatie niet echt vergelijkbaar met een situatie in het werk trouwens.


Huh, hoezo is dat ongepast? Ik heb regelmatig projecten moeten oppakken met collega’s die er totaal anders instaan en die over weinig empatisch vermogen beschikken helaas :+. Kan er maar beter om lachen dan om huilen.
En je leert ervan :) Je moet het toch tot een goed einde zien te brengen.

Petra_O

Berichten: 3138
Geregistreerd: 24-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-18 12:56

Zoe_97 schreef:
ik snap jouw probleem, maar ik snap je studiegenoten ook wel.
Ik heb ook enorm veel groepswerken, en wil ook wel graag een zo hoog mogelijk cijfer. Als je dan met 4 erg hard werkt en 1 persoon doet veel minder of het werk is van veel lagere kwaliteit is dat enorm frustrerend. Voor de andere loopt de taak namelijk gewoon door, het is enorm vreselijk dat je opa overleden is, maar als je later werkt en er gebeurd zoiets krijg je ook geen maand de tijd om alles rustig te verwerken.

Enkele jaren geleden is mijn vader overleden, ik had ook een enorme band met hem, maar na ene weke moest ik toch echt terug naar school en "normaal" meedraaien.
De studiegenootjes hebben toch al medeleven getoond en meer werk op zich genomen met dat je een week thuis bleef en hebben hier toen heel begripvol op gereageerd. zij kunnen niet weten dat je wil dat ze ernaar vragen, ik had net vele liever dat iedereen over mijn vader zweeg de eerste maandne, alle vragen hoe het er mee ging drukte me net omlaag ipv dat ik op ene gewoon tempo door de dag kon komen. Ze weten helemaal niet wat jij daarin aangenaam vind he.

Dat jij nu mee moet werken en doordoen op het gewone niveau lijkt me toch vrij logisch, zij kunnen toch niet al het werk doen op hoog niveau en dan jouw stuk dat beduidend lager is erbij zetten of zelf meer werk op zich nemen.

Het klink misschien hard, maar uit ervaring heb ik geleerd, het leven gaat door en je verplichtingen ook. in de avond kan je lekker een potje huilen, maar op school moet je toch echt gewoon door.


Het ging hier om het laatste stukje van het project, de eerste weken heb ik net zo hard meegedraaid als ieder ander. En de aanpassingen die gedaan moesten worden waren om van een 8 naar een 9 te komen... ik dacht oprecht dat we er al waren. Maar de dames willen een 9 schijnbaar. Het is eigenlijk de toon van de reacties die me nog het meest pijn doet. Het feit dat ze me zelf een week vrij geven, maar daarna pinnig gaan doen omdat ik niet genoeg doe...

En het gaat hier om een deeltijd studie naast mijn werk. Ik ben 32, werk al jaren gewoon volledig. En zoiets heb ik op mijn werk nog nooit meegemaakt.

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:58

Ik vind een smiley die in de omschrijving heeft 'huilen van het lachen' gewoon nogal ongepast in een topic als dit. Snap je dat echt niet?

Ik heb ook geen idee wat je hier nou precies van zou leren, volgens mij geeft het vooral veel stress en teleurstelling aan alle kanten. Misschien 'leer' je daar wat van, maar ik vraag me af of het iets positiefs is dat je leert. Volgens mij is wat mensen ervan leren dat we onze maatschappij zo indelen dat er weinig ruimte is voor dingen die voorkomen in ieders leven: ziekte, verdriet... maar is dat de les die je mensen mee wilt geven?

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 13:03

Maar wij weten ook niet hoe de samenwerking de eerste weken is verlopen. Ik herken dit heel erg van mijn eigen studietijd. Ik haatte het om in groepjes te werken, omdat er altijd wel iemand was die minder kon doen / slechtere kwaliteit afleverde omdat [excuus]. Ik snap dat het moeilijk is met je opa, maar heel eerlijk, toen mijn oma overleed kreeg ik van werk een paar vrije dagen maar daarna werd gewoon verwacht dat ik mijn projecten weer oppakte en kwaliteit afleverde. Dat is nou eenmaal zo. Je kunt niet verwachten dat mensen jou het makkelijk maken en blijven ontzien na zo’n gebeurtenis. Het leven gaat door en je weet ook niet waar zij in hun privéleven nog tegen aan lopen. Dus rouw om je opa, en zet op school gewoon je schouders eronder en werk even hard mee als de rest.

Petra_O

Berichten: 3138
Geregistreerd: 24-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-18 13:06

dat vind ik heel goed gezegd Shadow... Ik leer hier helemaal niks van. Ik heb er alleen heel veel frustratie en verdriet van. Als het echt zo moet zou ik het liefste met die hele opleiding stoppen, maar dat is eigelijk geen optie. Ik zit er nu echt zo ongelofelijk doorheen, ik slaap er al de hele week niet van. ik vind het zo naar allemaal... En ik ben echt geen broekie...

Ceffyl schreef:
Maar wij weten ook niet hoe de samenwerking de eerste weken is verlopen. Ik herken dit heel erg van mijn eigen studietijd. Ik haatte het om in groepjes te werken, omdat er altijd wel iemand was die minder kon doen / slechtere kwaliteit afleverde omdat [excuus]. Ik snap dat het moeilijk is met je opa, maar heel eerlijk, toen mijn oma overleed kreeg ik van werk een paar vrije dagen maar daarna werd gewoon verwacht dat ik mijn projecten weer oppakte en kwaliteit afleverde. Dat is nou eenmaal zo. Je kunt niet verwachten dat mensen jou het makkelijk maken en blijven ontzien na zo’n gebeurtenis. Het leven gaat door en je weet ook niet waar zij in hun privéleven nog tegen aan lopen. Dus rouw om je opa, en zet op school gewoon je schouders eronder en werk even hard mee als de rest.


Maar ik ben niet iemand die de kantjes eraf loopt, en dat weten ze donders goed. Wat we hebben is gewoon al van prima kwaliteit. En blijven ontzien... de man is amper een week begraven. Ik vind het best heftig dat een acht in plaats van een negen blijkbaar belangrijker is.

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: problemen met groepswerk, advies nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 13:10

wat ceffyl zegt is inderdaad iets wat ik (op ene choatischere manier) probeerde te zeggen.
Als het beter kan zou ik (en met mij heel veel studenten) inderdaad het nog beter willen maken, dat is nu eenmaal ook de bedoling van die feedback. =je hebt al een week niet meegewerkt, ikzelf zou denk net nog harder mijn schouders eronder zetten omdat mijn studiegenoten het al hebben opgevangen. Ik zou ook echt geen lager cijfer tevreden mee zijn omdat er weer eens iemand in een groepswerk minder doet onafhankelijk voor de reden? want eerlijk ik heb voor elk vak wel minstens 1 groepswerk en vaak nog meer, en in elke groep is er wel 1 iemand die voor een of andere rede minder doet of lagere kwaliteit afleverd.

Petra_O

Berichten: 3138
Geregistreerd: 24-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-18 13:15

Blijkbaar en ik dan nu een student die de kantjes eraf loopt... Ik ben altijd iemand die keihard werkt voor mijn studie, sta gemiddeld een 8.5 en ik heb nog nooit problemen gehad met een groepsopdracht. Ik pas me altijd redelijk aan aan het niveau van mijn groepsgenoten, en ik ben ook nooit te beroerd op iets extra op te pakken of een ander op te trekken.
Ik heb ook normaal meegedraaid, heb geen les gemist niks. heb ook alles gedaan wat ik dacht dat ik moest doen. Alleen was mijn aanpassing blijkbaar niet goed genoeg.

Ik weet ook oprecht niet wat ik moet gaan zeggen bij de coach... ik ben bang dat ik dichtsla en er niets uitkomt, of dat ik niet kan formuleren wat me dwars zit. Ik merk nu al dat ik het niet goed onder woorden kan brengen...

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Re: problemen met groepswerk, advies nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 13:31

Maar waarom kun jij je niet in hun verplaatsen? Het gaat ook om hun toekomst. Ik snap dat ze de feedback willen verwerken om er een hoger cijfer uit te slepen. Er mag heus ruimte zijn voor je verdriet, maar als jij naar de tandarts gaat wil je ook dat hij zich 100% inzet. Ook als hij een rotdag heeft of er iets ergs is gebeurd. En nu heb jij iets, volgend blok gaan de ouders van pietje scheiden, blok erna maakt het vriendje van Anna het uit. En hierdoor is er altijd wat in een groep waardoor je nooit het maximale eruit lijkt te kunnen halen. Ik vond dit gedurende mijn opleiding het ergste. Dat mijn cijfers altijd afhankelijk waren van de gemoedstoestand van mijn medeleerlingen.

Zazoe_

Berichten: 267
Geregistreerd: 04-09-10
Woonplaats: West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 13:33

Vergelijk jezelf aub niet met anderen! Hoe jij reageert op een situatie is niet hoe een ander hierop reageert. Ik ben zelf m'n vader verloren in mijn afstudeerjaar. Van school uit kreeg ik toen énorm veel begrip en steun. Zowel van mijn docenten als van mijn medestudenten. Ik zette ook alles op alles om mijn examens en eindwerk tip top in orde in te dienen. Voor mijn eigen gevoelens maakte ik toen even gaan plaats.. Ik werd er ook goed voor beloond. Korte tijd erna ben ik aan een stage begonnen in een nieuwe richting. Dan pas kwam de grootste slag. Door het werken en willen goed presteren was er geen plaats voor eens rustig alles op een rijtje te zetten. Dan ben ik ook eerlijk tegen mezelf en m'n werkbegeleider geweest en ermee gestopt. Je geeft zelf ook al aan dat je opa belangrijk voor je is. Neem je tijd. Niets is zo belangrijk dan je eigen welzijn. Communiceer dit met je groepsleden. Vertel je eigen gevoel. Misschien lukt het je nu eventjes niet. Ga niet te ver, want voor je het weet ga je d'r zelf aan onderuit. Je weet gerust wel zelf hoe en wat je op dit moment kan presteren. Begin met een goed en eerlijk gesprek en luister ook naar je groepsleden. Want hun verwachtingen van jou zijn ook terecht.

Tytonidae
Berichten: 949
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 13:35

Ceffyl schreef:
Maar waarom kun jij je niet in hun verplaatsen? Het gaat ook om hun toekomst. Ik snap dat ze de feedback willen verwerken om er een hoger cijfer uit te slepen. Er mag heus ruimte zijn voor je verdriet, maar als jij naar de tandarts gaat wil je ook dat hij zich 100% inzet. Ook als hij een rotdag heeft of er iets ergs is gebeurd. En nu heb jij iets, volgend blok gaan de ouders van pietje scheiden, blok erna maakt het vriendje van Anna het uit. En hierdoor is er altijd wat in een groep waardoor je nooit het maximale eruit lijkt te kunnen halen. Ik vond dit gedurende mijn opleiding het ergste. Dat mijn cijfers altijd afhankelijk waren van de gemoedstoestand van mijn medeleerlingen.


Als de hoogste cijfers halen zo ongelofelijk belangrijk voor je is dat je het leed van anderen om een ernstige situatie op de tweede plek zet, zou ik eens goed naar jezelf en je prioriteiten kijken.

Petra_O

Berichten: 3138
Geregistreerd: 24-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-18 13:37

Ceffyl schreef:
Maar waarom kun jij je niet in hun verplaatsen? Het gaat ook om hun toekomst. Ik snap dat ze de feedback willen verwerken om er een hoger cijfer uit te slepen. Er mag heus ruimte zijn voor je verdriet, maar als jij naar de tandarts gaat wil je ook dat hij zich 100% inzet. Ook als hij een rotdag heeft of er iets ergs is gebeurd. En nu heb jij iets, volgend blok gaan de ouders van pietje scheiden, blok erna maakt het vriendje van Anna het uit. En hierdoor is er altijd wat in een groep waardoor je nooit het maximale eruit lijkt te kunnen halen. Ik vond dit gedurende mijn opleiding het ergste. Dat mijn cijfers altijd afhankelijk waren van de gemoedstoestand van mijn medeleerlingen.


Ik kan me best in hun verplaatsen, ik heb ook wel eens in de situatie gezeten dat ik een ander mee moest trekken. Maar het is niet zo dat ik niets heb gedaan. Ik dacht oprecht dat het goed genoeg was wat ik heb gedaan, en ik ben er ook echt lang mee bezig geweest. En zij weten wat mijn standaard normaal gesproken is, we werken al samen vanaf september en tot nu toe is er geen enkel probleem geweest.

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 13:39

Tytonidae schreef:
Ceffyl schreef:
Maar waarom kun jij je niet in hun verplaatsen? Het gaat ook om hun toekomst. Ik snap dat ze de feedback willen verwerken om er een hoger cijfer uit te slepen. Er mag heus ruimte zijn voor je verdriet, maar als jij naar de tandarts gaat wil je ook dat hij zich 100% inzet. Ook als hij een rotdag heeft of er iets ergs is gebeurd. En nu heb jij iets, volgend blok gaan de ouders van pietje scheiden, blok erna maakt het vriendje van Anna het uit. En hierdoor is er altijd wat in een groep waardoor je nooit het maximale eruit lijkt te kunnen halen. Ik vond dit gedurende mijn opleiding het ergste. Dat mijn cijfers altijd afhankelijk waren van de gemoedstoestand van mijn medeleerlingen.


Als de hoogste cijfers halen zo ongelofelijk belangrijk voor je is dat je het leed van anderen om een ernstige situatie op de tweede plek zet, zou ik eens goed naar jezelf en je prioriteiten kijken.

het gaat wel om je toekomst hoor. en ja dit is oprecht vreslijk voor TS, maar zo is er altijd wel iemand in de groep die om ene reden minder presteerd. moete anderen dit maar altijd opvangen en hun puntne zien dalen hierdoor? Ik dnek het niet. als je niet meer mee kan draaien moet je een sabatperiode inlassen (ja ik ken meerdere die dit gedaan hebben) of gewoon hard doorwerken (wat ik dus wel gedaan heb toen mijn vader stierf). Je kan niet verwachten dat anderen hun toekomst op het spel zettn voor iemand anders want nu is het dit, en bij eht volgende groepswerk is er wel weer iemand die wat anders heeft.

Petra_O

Berichten: 3138
Geregistreerd: 24-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-18 13:39

Petra_O schreef:
Ceffyl schreef:
Maar waarom kun jij je niet in hun verplaatsen? Het gaat ook om hun toekomst. Ik snap dat ze de feedback willen verwerken om er een hoger cijfer uit te slepen. Er mag heus ruimte zijn voor je verdriet, maar als jij naar de tandarts gaat wil je ook dat hij zich 100% inzet. Ook als hij een rotdag heeft of er iets ergs is gebeurd. En nu heb jij iets, volgend blok gaan de ouders van pietje scheiden, blok erna maakt het vriendje van Anna het uit. En hierdoor is er altijd wat in een groep waardoor je nooit het maximale eruit lijkt te kunnen halen. Ik vond dit gedurende mijn opleiding het ergste. Dat mijn cijfers altijd afhankelijk waren van de gemoedstoestand van mijn medeleerlingen.


Ik kan me best in hun verplaatsen, ik heb ook wel eens in de situatie gezeten dat ik een ander mee moest trekken. Maar het is niet zo dat ik niets heb gedaan. Ik dacht oprecht dat het goed genoeg was wat ik heb gedaan, en ik ben er ook echt lang mee bezig geweest. En zij weten wat mijn standaard normaal gesproken is, we werken al samen vanaf september en tot nu toe is er geen enkel probleem geweest. Als het dan even niet is zoals het naar hun idee moet, dan hoeven ze me niet gelijk als een stout kind in de hoek te zetten...

En punten zien te halen... het ging om een 8 naar een 9, die punten hebben we zo goed als binnen hoor. toekomst op het spel vind ik echt gruwelijk overdreven
Laatst bijgewerkt door Petra_O op 26-10-18 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Zazoe_

Berichten: 267
Geregistreerd: 04-09-10
Woonplaats: West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 13:41

Dan denk ik dat je jezelf oprecht niets kan én mag kwalijk nemen hoor! Niet jezelf en niet de anderen. Ga eens een goed gesprek aan. Schrijf eventueel vooraf enkele puntjes op dat je zeker wil aankaarten. Waarschijnlijk lucht dit al wat op.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 13:43

Petra_O schreef:
Blijkbaar en ik dan nu een student die de kantjes eraf loopt... Ik ben altijd iemand die keihard werkt voor mijn studie, sta gemiddeld een 8.5 en ik heb nog nooit problemen gehad met een groepsopdracht. Ik pas me altijd redelijk aan aan het niveau van mijn groepsgenoten, en ik ben ook nooit te beroerd op iets extra op te pakken of een ander op te trekken.
Ik heb ook normaal meegedraaid, heb geen les gemist niks. heb ook alles gedaan wat ik dacht dat ik moest doen. Alleen was mijn aanpassing blijkbaar niet goed genoeg.

Ik weet ook oprecht niet wat ik moet gaan zeggen bij de coach... ik ben bang dat ik dichtsla en er niets uitkomt, of dat ik niet kan formuleren wat me dwars zit. Ik merk nu al dat ik het niet goed onder woorden kan brengen...

Jouw aanpassing was prima, een acht is een daverend cijfer. Ik weet niet hou oud die twee dames zijn maar bijt maar eens van je af. En bij de samenwerkingscoach duidelijk aangeven dat wanneer samenwerking verlangt word het van drie kanten moet komen. . Helaas, dit soort achterbakse strebers zal je veel meer tegenkomen. Jouw verdriet over je opa is even belangrijker dus geef die dames maar eens flink tegengas. NIets mis mee. En niet aan jezelf gaan twijfelen, ben je nou helemaal!!!

Zazoe_

Berichten: 267
Geregistreerd: 04-09-10
Woonplaats: West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 13:45

Zoe_96: waar geeft TS aan dat ze niet meer kan meedraaien? Zoals ik lees is er nog steeds een even grote inzet bij TS en wil ze OOK het groepswerk tot een goed einde brengen. En toekomst op het spel zetten? Sorry dit gaat even wat te ver hoor... Beetje empathie mag hier wel op zijn plaats zijn vind ik. En ja daar is er in deze maatschappij nog weinig plaats voor, maar begin met zelf het goeie voorbeeld te geven...