Nee,ik hoef geen vriend! ik ben al met mijn paarden getrouwd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Nee,ik hoef geen vriend! ik ben al met mijn paarden getrouwd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-18 09:26

Zijn er nog meer mensen die bewust partner loos zijn en hoe bevalt dat jullie?
Vaak krijg ik de vraag waar zowel mijn kinderen als partner zijn, nou die heb ik niet en het bevalt prima :D
Als tegenargument geef ik; dat ik met mijn paarden getrouwd ben om maar van het gezeur en gezeur af te zijn }>
Dus zit jij in het zelfde schuitje of maak je dingen mee die erop lijken. Dan kun je in dit topic je hart komen luchten.
Laatst bijgewerkt door Anoniemk2 op 26-10-18 09:32, in het totaal 1 keer bewerkt

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: Nee,ik hoef geen vriend ik ben al met mijn paarden getrouwd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:27

Hier zelf geen ervaring mee, maar wel heel nieuwsgierig waarom je bewust kiest om partnerloos te zijn? Is het omdat je altijd je eigen keuzes kan maken, veel vrijheid, geen rekening houden met? :-)

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Nee,ik hoef geen vriend! ik ben al met mijn paarden getrouwd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:37

Tot mijn 30e :j

Toen ineens gingen alle bellen af dat ik dit tóch niet wilde.

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Nee,ik hoef geen vriend! ik ben al met mijn paarden getrouwd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:45

Is dit echt een bewuste keuze? Of is het zo dat je "de juiste" nog niet tegen het lijf bent gelopen?

Memories

Berichten: 2629
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:49

Zelf niet bewust partnerloos (alstublieft niet zeg) maar vind het wel interessant om even te volgen.
Ben ook inderdaad heel benieuwd naar je achterliggende motivatie. Je wijst dus ook echt potentiele partners af die interesse in je hebben? En andere 'vormen' van het hebben van een relatie of bepaalde verhoudingen (lat-relatie oid, of iets dergelijks waar de druk niet is dat je je heel erg met elkaar leven bemoeit ofzo, of FWB achtige constructies) dat zie je ook niet zitten?

Anoniem

Re: Nee,ik hoef geen vriend! ik ben al met mijn paarden getrouwd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:55

Tja of je het bewust partnerloos kan noemen bij mij weet ik niet, maar ik doe overduidelijk geen enkele moeite om mannen te ontmoeten, of mijzelf een beetje representabel ten toon te spreiden. En zelfs bij een heel lekker exemplaar denk ik tegenwoordig: “neeh is het scheren niet waard”.

Nu ben ik 47 en mijn share in het verleden echt wel gehad, ook met langdurige relaties en ik vind het echt een hoop gezeik voor wat je er met een beetje geluk voor terug krijgt, dus tja...

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:59

Aanwezig!
Of nouja... toch ongeveer.
Altijd het gevoel gehad dat ik geen tijd heb voor een vriend en al mijn energie liever in mijn werk en in de paarden steek. Ook een van de voornaamste redenen dat ik het in mijn eerste relatie had uitgemaakt en daarna keer op keer nieuwe relaties weigerde, altijd als ik bij mijn ex was had ik het gevoel liever ergens op stal of in het zadel te willen zijn.

Uiteindelijk liep het leven na een paar jaar toch anders, maar mijn huidige vriend woont heel ver weg (lees duur vliegtuigticket) en zie ik een paar keer per jaar voor een weekje of zo. Dat kan nog net ;) Geen idee wat we zouden doen moest hij ooit naar hier komen, gelukkig houdt hij ook van paarden. Dat was de enige eis die ik absoluut voorop stelde voordat ik uberhaupt wou nadenken over een vriend. Maar zelfs dan twijfel ik nog steeds of ik het wel wil. Ik vermaak me prima alleen.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Nee,ik hoef geen vriend! ik ben al met mijn paarden getrouwd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 10:18

Bewust niet actief op zoek? Of wijs je bewust ook mannen af die je leuk vind?

Dat is een ontzettend groot verschil.

Je vermeld ook het gezeur niet te willen, maar als je je partner een zeur vind heb je echt niet de juiste.

Geen kinderen willen is iets helemaal anders, dat is een grote verantwoordelijkheid waar je minsten 18 jaar aan vast zit, en heb geen controle over wat voor mens eruit komt.

De juiste partner geeft je de vrijheid die je nodig hebt/wilt.

Dus ik ben oprecht ge-interesseerd waarom je zo negatief staat t.o.v een partner (in de breede zin van het woord). Je kan het helemaal invullen zoals je zelf wil, hoeft geen standaard relatie te zijn.

Zelf ben ik niet actief op zoek, maar als ik nu een leuke man tegen kom, die goed bij mij past dan ga ik hem echt niet afwijzen hoor.

_Lorette_

Berichten: 12081
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 10:32

Als je er zelf geen behoefte aan hebt, dan lijkt me dat helemaal prima.

Ik wilde pertinent geen (vaste) relatie. Kinderwens heb ik nooit gehad. Misschien komt het ooit nog, maar dat is nooit een toekomstdoel geweest. Mijn omgeving vond het prima bij mij passen (die kwamen zelf al met de 'ze is getrouwd met de paarden'-uitspraak) en ik zag mezelf zonder partner heel gelukkig oud worden. Dat klinkt voor een buitenstaander misschien gek, maar ik ben alleen heel tevreden. Alleen is dan wel met de juiste sociale contacten, zoals geweldige vriendinnen, maar zonder relatie/partner.

Nu ben ik al ruim 2 jr samen met mijn vriend. Dat is zo gegroeid. Ik had een beetje 'per ongeluk' een kerel gevonden die toch wel graag duidelijkheid wilde over of we bij elkaar hoorden of niet en ik ben er niet meer vanaf gekomen. :P We wonen niet samen, terwijl dat op mijn leeftijd wel gebruikelijk is. Ik ben ontzettend introvert, dus gezelschap is voor mij al snel vermoeiend. Daarnaast heb ik heel erg mijn eigen leven, ben/was ik bijzonder druk met de paarden (eigen paarden en tot voor kort ook trainingspaarden) en vond ik het echt fantastisch dat ik met niemand rekening hoefde te houden. Mijn vriend is heel rustig, ook introvert en heeft net als ik tijdrovende hobby's. Ik kan hem heel goed verdragen (goh, dat klinkt wat te negatief, maar heel introverte mensen zullen dat snappen), terwijl ik niet had gedacht dat ik ooit zo ver zou komen. In het begin moest ik wel wennen aan het hebben van een relatie en ik hield er rekening mee dat het niet lang zou duren, maar tot nu toe valt het alles mee. Ik heb zelfs een weekend weg met de schoonfamilie overleefd. In het begin vond ik het fijn als we tussen ons samenzijn wat rust van elkaar hadden, maar inmiddels krijg ik er last van als we elkaar wegens omstandigheden minder zien. Daarnaast vind ik het afgrijselijk irritant dat we nog steeds veel moeten afspreken om elkaar te zien. Het afspreken doe je alleen als je echt tijd kan vrij roosteren voor elkaar en die tijd hebben we soms niet, terwijl we dan bijv. best samen hadden kunnen eten. Dan hadden we elkaar ten minste even gezien. Daarom denk ik de laatste tijd at het goed is als we gaan samenwonen en dat is iets waarvan ik altijd heb gedacht dat ik dat nooit zou willen. :oo Ik blijf mezelf verbazen. Maar oké, waar anderen binnen de kortste keren bij elkaar intrekken, trouwen en kinderen krijgen, doe ik alles heeeeeeel traag en ik weet ook niet of het ooit meer gaat worden dan samenwonen.

Dit klinkt misschien alsof ik wil zeggen dat jij (TS) vanzelf van gedachten gaat veranderen, maar dat bedoel ik juist niet. Ik ben volgens mij nog steeds iemand die graag op zichzelf is. Mijn vriend zou ik echt niet meer willen missen, maar dat is om hem, absoluut niet om het hebben van een relatie. Zonder partner zou ik ook heel gelukkig zijn. Een lat-relatie of soort van fwb had ik aanvankelijk meer iets voor mij gevonden, maar daar moet je dan ook maar net de juiste persoon voor treffen. Als je maar doet waar je je goed bij voelt, dan is het prima. Ongeacht wat je omgeving daar van zegt.


Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-18 11:28

Het is zeker een bewuste keuze en ergens op gebaseerd
Waar ik zelf voornamelijk de kriebels van krijg is als een partner zelf geen leven heeft naast zijn werk en dan doel ik voornamelijk op eigen hobby's en zichzelf kunnen vermaken in het dagelijkse leven.
Vriendinnen van mij hebben het standaard ritueeltje dat zij elk weekend verplicht met hun partner opstap moeten en dan het liefst het hele weekend erbij
Ik heb het vaak genoeg met hun erover gehad, waar dit nou goed voor moest zijn. Maar dan krijg ik als tegen argument je moet wat over hebben voor je relatie
Leuk en aardig allemaal denk ik dan, maar ik ga geen heel weekend opofferen voor een partner. Hoe lief en leuk en knap die dan ook mag zijn.
Ik ga relaties uit de weg voor de genen die dat wilde weten, mocht er iemand interesse in mij hebben dan wijs ik dat aanbod per direct af voor de komende tig jaren
Dat is puur op de bovenstaande ervaringen en bevindingen gebaseerd, die ik hierboven heb beschreven.
Voor de komende tig jaren ben ik genezen verklaard van dit alles of er moet een wonder gebeuren dat ik op eens wel een omslag krijg en mijzelf wel voor een relatie wil inzetten.
Voordat het ter sprake komt van egoïsme is absoluut geen spraken, ik kan prima tijd voor iemand maken en mijzelf opofferen voor bepaalde situaties.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:45

Jij kan zelf bepalen wat voor een relatie je wil.

Zat mensen met ook een eigen leven en hobbies. Je hoeft toch niet te kiezen voor aandacht eisende kneusjes?

Ik offer ook niets op voor een partner. Waarom zou dat moeten?

Je moet doen wat je gelukkig maakt. Maar blijf open minded, je scheert het allemaal een beetje over dezelfde kam.

Brainless

Berichten: 29726
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Nee,ik hoef geen vriend! ik ben al met mijn paarden getrouwd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:48

@FatCat
Dat mensen graag aandacht willen binnen een relatie maakt ze nog geen aandacht-eisende-kneusjes.

Iedereen heeft zijn eigen behoeftes en soms doe je dingen binnen een relatie die je doet voor je partner.
Maar iedereen heeft zijn eigen relatie en de 1 zit elke dag op elkaars lip de ander zien elkaar amper.
Dat is niet goed of fout; als het maar iets is wat je samen wil.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:50

Brainless schreef:
@FatCat
Dat mensen graag aandacht willen binnen een relatie maakt ze nog geen aandacht-eisende-kneusjes.

Natuurlijk niet. Ik benoem enkel het uiterste van het spectrum. Veel veeel grijs en zo.

Memories

Berichten: 2629
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:50

Maar dat is toch helemaal niet hoe een relatie eruit hoeft te zien :')
Ik ga echt niet elk weekend de hort op met partner, en zo zijn er velen met mij. En er zijn zoveel mannen die naast hun werk gewoon hobby's en bezigheden hebben?

Niet dat ik je keuze in twijfel wil trekken, maar ik vind dit wel heel bijzonder. De motivatie waarom raakt voor mijn gevoel namelijk kant nog wal. Zoals hier boven beschreven, er zijn echt heel veel vormen van het hebben van en relatie, dat kan ook betekenen dat je elkaar maar een paar keer per jaar een poosje echt ziet.
Nogmaals, een ieder moet doen wat ie zelf wil maar ik denk dat je gewoon een heel verkeerd beeld van "een relatie hebben" hebt meegekregen.

Brainless

Berichten: 29726
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:55

FatCat schreef:
Brainless schreef:
@FatCat
Dat mensen graag aandacht willen binnen een relatie maakt ze nog geen aandacht-eisende-kneusjes.

Natuurlijk niet. Ik benoem enkel het uiterste van het spectrum. Veel veeel grijs en zo.

Maar misschien is degene wel heel blij met iemand die veel aandacht nodig heeft.
Dat bedoelde ik er mee.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:58

@Brainless
Oh natuurlijk! Maar TS duidelijk niet. En ik wilde gewoon duidelijk maken dat ze niet voor zo iemand hoeft te kiezen

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-18 12:05

@Memories: Er ontbreekt nog een heel stuk waar jij geen weet van hebt en dat wil ik niet openbaar hebben staan.

Memories

Berichten: 2629
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:10

Moet eerlijk zeggen dat dat namelijk ook in me op kwam maar dat ik dat niet gelijk wilde posten.
Als je nare ervaringen hebt opgedaan of gezien in het verleden of met bepaalde dingen rondloopt kan ik me ook wel voorstellen dat je een relatie helemaal niet ziet zitten. Maar dan is het meer daar op gebaseerd dan wat anders, dat vind ik natuurlijk wel een heel logische motivatie ipv "alle relaties zitten zo in elkaar en dat is stom!!!!" waar het eerst op leek.

Forcalquier

Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:21

Na meerdere mislukte (langdurige) relaties, waarvan ik er bij 1 een pracht dochter heb overgehouden,heb ik nu ruim 6 jaar een relatie met een alleenstaande papa. Hoewel alles goed verloopt hebben wij ook onze problemen als samengesteld gezin.
Wanneer deze relatie kapot zou gaan (hoop het natuurlijk niet) heb ik ook besloten om zonder partner verder te gaan. Ik ben heel erg zelfstandig en gesteld op mijn persoonlijke ruimte en vrijheid, gelukkig begrijpt mijn huidige partner dit volledig maar ik heb genoeg gesprekken gevoerd met vrienden,kennissen en collega's die dit niet zouden accepteren.

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:25

Afbeelding


Ik ben al mn hele leven single and I love it.
Ik zou niet eens weten hoe ik een relatie moet aangaan en onderhouden.
Ik heb mn eigen ding en mn eigen leven, ja soms mis je even een arm om je schouders in bepaalde situaties. Maar ook daar leer je mee omgaan.

Er zijn echt wel tijden geweest dat ik er van baal. Bij familieuitjes altijd het 5de of 7de wiel aan de wagen. Op vakantie extra toeslag want je bent alleen, verjaardagen/ Sinterklaas/ Kerst cadeautjes kopen. Ik allenig met mn inkomsten en de rest spreid het uit met dubbele salarissen :+


Tussen werk en paard in zou ik ook echt niet weten waar er ruimte voor is voor een ander in mn leven.

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:27

Hoi TS, heb je al wel eens van de term aromantisch gehoord? Is misschien wel interessant om daar even op te googlen. Er zijn echt meer mensen die echt geen behoefte hebben aan een relatie.

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:29

ik ben nu 46 en 18 jaar partnerloos, ene kant vind ik dat wel prima zo, ben het ook gewoon gewend.
Maar andere kant zou ik echt wel graag weer een partner willen.
En er loopt vast wel iemand rond die mijn hobby accepteerd en mij vrij genoeg laat.
En ach dat ik geen kinderen heb gekregen heb ik geen moeite mee.

Uiteindelijk dient mijn partner zich ook nog wel eens aan :D

LisaFalco

Berichten: 770
Geregistreerd: 02-04-11
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:39

Ik snap dat mensen liever alleen zijn want ik ben zelf ook heel zelfstandig en heb ook graag momenten voor mezelf. Gelukkig heb ik wel een vriend die zelf ook een hobby heeft en ook veel werkt dus we zijn allebei druk en geven mekaar ook alle vrijheid. Zo heb ik toch nog steeds mijn eigen dingen en zijn er ook momenten dat ik geniet van het samen zijn.

Als ik iemand zou hebben die echt alleen maar met mij zou willen zijn zou de relatie voor mij ook echt niet lang stand houden :')

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Nee,ik hoef geen vriend! ik ben al met mijn paarden getrouwd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:40

haha nee inderdaad, dat zou ik ook niet kunnen