Mensenstallen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Nico12
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-02-12

Mensenstallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-18 10:39

Op het nieuws zag ik plannen voor het bouwen van nieuwe woontorens. Voor mij zijn dat mensenstallen. Reden zou zijn de woningnood. Ik zou het anders oplossen door het aantal inwoners in NL sterk te verminderen. Immers NL is al overvol en het milieu is reeds ernstig aangetast. Verminderen inwoners is m.i. mogelijk door bijvoorbeeld max. 1 kind per stel, financieel stimuleren van emigratie.
De huidige woningnood zou ik sneller oplossen dan het bouwen van woontorens !!! Oplossen door module bouw, verplaatsbare koppelbare containers. Zo koppel je dan een keukencontainer, slaapcontainers, woonkamercontainer, gangcontainer. De containers verdwijnen zodra er woningen vrij komen door minder inwoners. Prijzen van koop en huurwoningen dalen door voldoende aanbod. Nadeel van mijn visie zal zijn een negatieve economische groei, dit accepteer ik.
Zijn hier voor en tegenstanders ???


Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Re: Mensenstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 10:43

Dat jij niet in een woontoren wil wonen betekent niet dat andere mensen daar geen genoegen mee nemen. Populatievermindering vind ik maar een eng idee, we zijn geen China. Daarnaast vind ik de modulaire bouw erg inefficiënt klinken.

{இ}ڿڰۣ-ڰۣ~—
Doe altijd wat je niet durft

Linde99
Berichten: 859
Geregistreerd: 19-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 10:49

Nico12 schreef:
Verminderen inwoners is m.i. mogelijk door bijvoorbeeld max. 1 kind per stel,?


Hier in NL lijkt me zoiets sowieso niet nodig. https://www.cbs.nl/nl-nl/faq/specifiek/ ... r-geboren-

Je noemt ook emigratie, ik denk dat het dan beter is om eerst de immigratiestroom naar NL aan te pakken. Je gaat toch niet emigratie stimuleren als er een enorme immigratiestroom is?

Citaat:
Ruim vier vijfde van de bevolkingsgroei komt door buitenlandse migratie. Het CBS gaat ervan uit dat zich ongeveer 82.000 meer mensen zich in Nederland vestigden, dan er vertrokken. Dat aantal is vergelijkbaar met een jaar geleden. Het aantal immigranten lag op 233.000 duizend personen tegenover 151.000 emigranten.


Ik vind trouwens jouw idee meer klinken als mensenstallen. Mijn paarden hebben als schuilstal ook een container :') er zijn in ieder geval zat mensen die genoegen nemen met een woontoren

https://www.lindejansen.com
Instructrice Human & Horse in opleiding
Dressuurmatig grondwerk | longeren | werken aan de hand
Omgeving Zuid Holland & Utrecht

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 10:51

Ik denk dat we het land sws wat anders moeten gaan indelen. We zijn namelijk niet echt voorbereid op deze hoeveelheid mensen in dit land.
Voor mijn idee zijn we heel erg randstad georiënteerd. Terwijl er meer plaatsen zijn voor je grote bedrijf. Als we dat meer over het land verdelen kunnen de huizen elders opgevuld worden. En op andere plekken meer woningen gebouwd worden. Waardoor er dus minder druk in de steden ontstaat.

Ook denk ik dat we de komst van immigranten wat strenger onder de loep moeten nemen. En de procedures wat versnellen en verkorten. Mensen terug sturen die veilig naar hun land terug kunnen.

1 kind per gezin vind ik wat drastisch, we verdelen de capaciteit gewoon niet goed. Er is prima ruimte voor de mensen die er zijn. Alleen zitten we vooral rond de steden opgehoopt. En ons land is zo klein dat de druk best wat beter te verdelen is. Want in Amerika is het normaal om 3 uur naar je werk te rijden. Wij zijn in de stad alleen de luxe gewend dat alles om de hoek is. In bijv Friesland of Limburg is dat al een stuk minder normaal.

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

tamary

Berichten: 29165
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 10:52

Groeieconomie en dus de noodzaak van een groeiende (en werkende!) bevolking gaat inderdaad niet samen met de eindige draagkracht van ons enige beschikbare menselijke habitat. Dat systeem zal inderdaad heel anders moeten en iets als het afschaffen van kindertoeslag is daar zeker een onderdeel van.

Anders bouwen, door dingen als passief zonnewarmte (serre op het zuiden) ipv meer technologie te fixeren (want economische groei) en gaan werken aan heel een ander idee van succes, geluk en goed leven.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 10:52

Nico12 schreef:
financieel stimuleren van emigratie.

Want het is een strak plan als wij andere landen met ons 'probleem' opschepen? :+

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 10:56

Destination schreef:
Nico12 schreef:
financieel stimuleren van emigratie.

Want het is een strak plan als wij andere landen met ons 'probleem' opschepen? :+


Ja vind ik wel :+

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 10:56

Lau schreef:
Ja vind ik wel :+

Vooral leuk als een ander land met een hoger inwonersaantal dit plan ook gaat uitvoeren, wordt het nog knusser in ons land met de grootte van een postzegel :D

Nant

Berichten: 1655
Geregistreerd: 04-06-10
Woonplaats: De Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 10:58

Opzich snap ik de TS wel. Met gebouwen gaan we nu de hoogte in om ruimte te besparen, maar creëren we daarmee niet andere problemen?

Meer mensen betekend meer afval, drukkere wegen die nu al overvol zijn, meer mensen die een baan zoeken en zo zullen er nog meer dingen zijn waar Nederland niet op is ingesteld of te klein voor is.

Zijn onze rioleringen ingesteld op deze woning groei, is het elektriciteitsnetwerk geschikt voor zo veel afname?

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 10:58

Destination schreef:
Lau schreef:
Ja vind ik wel :+

Vooral leuk als een ander land met een hoger inwonersaantal dit plan ook gaat uitvoeren, wordt het nog knusser in ons land met de grootte van een postzegel :D


Ja en dan gezellig allemaal verbroederen bij een kampvuurtje :D

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:00

Nant schreef:
Opzich snap ik de TS wel. Met gebouwen gaan we nu de hoogte in om ruimte te besparen, maar creëren we daarmee niet andere problemen?

Meer mensen betekend meer afval, drukkere wegen die nu al overvol zijn, meer mensen die een baan zoeken en zo zullen er nog meer dingen zijn waar Nederland niet op is ingesteld of te klein voor is.

Zijn onze rioleringen ingesteld op deze woning groei, is het elektriciteitsnetwerk geschikt voor zo veel afname?



Maar dat is als je op 1 punt blijft zitten. Als we bedrijven nou eens aanbieden elders te gaan zitten dan de stad. Dan gaan mensen ook meer spreiden en neemt de druk af. We moeten minder in de stad gaan zitten en meer gaan spreiden door het land.

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:06

8)7

Matheno

Berichten: 7940
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:07

Haha misschien zouden ze juist wat minder focus op de randstad moeten hebben.
Ik woon ontzettend landelijk, buren op anderhalve kilometer afstand en 500 inwoners totaal.
Ruimte genoeg voor extra woningen.

En dat op slechts een uurtje afstand van Amsterdam!

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:11

Nico12 schreef:
financieel stimuleren van emigratie.


IK denk dat je dan vooral hoogopgeleide mensen met skills die erg in trek zijn gaat verliezen, en die heeft NL ook nodig.

Over het algemeen vind ik het geen strak plan :')

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:14

Citaat:
Verminderen inwoners is m.i. mogelijk door bijvoorbeeld max. 1 kind per stel, financieel stimuleren van emigratie.


En vervolgens zitten we straks in een nog ergere vergrijzing, waardoor pensioenen helemaal nihil worden..
Vind ik ook niet echt een strak plan.. of gaan we alle oudjes laten emigreren (60+ = wegwezen uit het land :+ )

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3


Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:16

Verminderen van inwoners door een 1 kind beleid … daar ben ik zeer op tegen. Wij hebben heel bewust gekozen voor 2 kinderen. Het is aan mensen zelf te bepalen hoe veel kinderen ze willen. Kijk eens wat er allemaal het land binnen gelaten wordt … waarom zou ik daar de dupe moeten worden. En dan over een x aantal jaren een enorme vergrijzing en dan worden we weer gestimuleerd om maar zo veel mogelijk koters op de wereld te zetten …. nee dank je!

Ze zouden eens beter moeten kijken naar alle immigranten, met name naar economische ''vluchtelingen''. En die toestroom van arbeidsimmigranten uit landen als Polen e.d. die hier allemaal binnen gelaten worden. Natuurlijk is er een heel deel dat zich keurig gedraagt en enorm hard werkt tegen een, volgens onze standaarden, laag inkomen. Maar er is ook een deel dat zich behoorlijk misdraagt en op grote schaal fraudeert en onterecht duizenden euro's aan uitkeringen ontvangt! Nederland is wat dat betreft een heel makkelijk luilekkerland. Daar moet eerst eens wat aan gedaan worden.

En dan het tekort aan woningen ... asielzoekers krijgen in de meeste gemeenten voorrang op een sociale huurwoning. Dit zou ook eens aangepakt moeten worden. Starters krijgen zo geen eerlijke kans meer. Voor sociale huurwoningen komen ze steeds niet in aanmerking, particuliere huur is vaak te duur en een hypotheek is nauwelijks af te sluiten voor ze en dan moeten ze vaak zelf de kosten koper uit eigen zak betalen omdat ze dat niet mee kunnen financieren. Maar dat spaargeld is er nog niet.
Starters zouden eens betere kansen moeten krijgen.

En uitkeringen zouden ze ook eens beter moeten bekijken. Mensen waar mogelijk makkelijker verplichten vrijwilligerswerk te doen in ruil voor hun uitkering. Kijk eens naar al het zwerfvuil wat er ligt. Ik woon achteraf en ik schrik echt van wat hier in bermen en sloten wordt gegooid. Al laat je mensen dat 15 uur per week opruimen in ruil voor een WW uitkering, bijstand o.i.d.. Zo scheidt je de mensen die liever lui op de bank zitten en hun handje ophouden van mensen die ongewild werkeloos zijn en wel willen werken voor hun geld. Laat gemotiveerde mensen vrijwillig helpen in een bejaardentehuis. Net als immigranten/vluchtelingen die werkeloos zijn! Zo raken ze ook sneller ingeburgerd.
Hier in het dorp woont een Nederlands gezin met 7 kinderen. Ouders aan de drugs, jeugdzorg zit er bovenop. Beide werken niet. Krijgen een uitkering, 7x kinderbijslag en nog eens allerlei toeslagen en fondsen. Zorgen voor veel geluidsoverlast in de buurt. Ik heb er een keer achter gereden dat er lege blikjes fris uit het raam van de auto gegooid werden. Kinderen sporten op kosten van de gemeente en zij lachen zich suf. Dit soort mensen moeten keihard aangepakt worden!
Laatst bijgewerkt door Vayo op 26-10-18 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

tamary

Berichten: 29165
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:17

Milieutechnisch is een goed opgezette compacte stad incl. verbouwen groentes en fruit, en zelfs kleinvee je beste optie. MInder energie nodig voor transport van mensen en goederen en keuken en tuinafval maakt een groot deel van de compost (geholpen door kippen en konijnenmest) voor de volgende lading groenten. De huidige steden zijn niet (meer) op die manier ingedeeld, maar het is mogelijk de boel zo op te zetten dat een stad zichzelf kan voeden. Van Nederland 1 "parkstad" maken, is noch voor de mens noch voor de natuur gezond.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:18

Celiien schreef:
Citaat:
Verminderen inwoners is m.i. mogelijk door bijvoorbeeld max. 1 kind per stel, financieel stimuleren van emigratie.


En vervolgens zitten we straks in een nog ergere vergrijzing, waardoor pensioenen helemaal nihil worden..
Vind ik ook niet echt een strak plan.. of gaan we alle oudjes laten emigreren (60+ = wegwezen uit het land :+ )

Dit zie je wel steeds meer gebeuren in Duitsland trouwens. Bejaarden kunnen niet naar verzorgingstehuizen want die zijn of onbetaalbaar of de juiste zorg kan niet geleverd worden door een gebrek aan personeel. Ik zag laatst een item over Duitse bejaarden die naar Polen waren verhuisd en daar in verzorgingstehuizen zaten die volledig in het Duits werden gerund met Poolse medewerksters. Daar was nog wel tijd voor een spelletje en Bingo, in Duitsland helaas niet... Ze vonden het vreselijk om bij hun familie weg te zijn, maar hun woonsituatie was in Polen vele malen beter, dus dat offer hebben ze maar gebracht.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:22

Destination schreef:
]

En vervolgens zitten we straks in een nog ergere vergrijzing, waardoor pensioenen helemaal nihil worden..
Vind ik ook niet echt een strak plan.. of gaan we alle oudjes laten emigreren (60+ = wegwezen uit het land :+ )

Dit zie je wel steeds meer gebeuren in Duitsland trouwens. Bejaarden kunnen niet naar verzorgingstehuizen want die zijn of onbetaalbaar of de juiste zorg kan niet geleverd worden door een gebrek aan personeel. Ik zag laatst een item over Duitse bejaarden die naar Polen waren verhuisd en daar in verzorgingstehuizen zaten die volledig in het Duits werden gerund met Poolse medewerksters. Daar was nog wel tijd voor een spelletje en Bingo, in Duitsland helaas niet... Ze vonden het vreselijk om bij hun familie weg te zijn, maar hun woonsituatie was in Polen vele malen beter, dus dat offer hebben ze maar gebracht.[/quote]


Maar dat zie je hier toch ook, de ouderen zijn steeds meer alleen. Mindere zorg, te kort aan personeel. Bijna geen sociale activiteiten meer want daar is geen tijd voor.

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Mensenstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:25

Maar vrijwillig is nog altijd anders dan verplicht :+

Zorg is dan ook weer een discussie puntje: meer ouderen, minder jongeren = meer zorg nodig = hogere kosten.
Minder mensen in Nederland = minder belastingbetalers = minder ruimte in het budget voor zorg (even heel, heel, heel kort door de bocht).

Met 'woontorens' is in principe niks mis. Als mensen er willen wonen en het kunnen betalen, why not? niet iedereen is gemaakt voor het platteland, om het zo maar even heel zwart/wit te stellen :+

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Nico12
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-18 11:41

Celiien schreef:
Met 'woontorens' is in principe niks mis. Als mensen er willen wonen en het kunnen betalen, why not? niet iedereen is gemaakt voor het platteland, om het zo maar even heel zwart/wit te stellen :+


Dus volgens jou bestaan er mensen in NL die een 'woontoren' prefereren boven laagbouw?
Ik kan nog geen mogelijk voordeel bedenken.

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:42

1 kind beleid zie ik ook niet zitten.
Maar kinderbijslag mag wel stop gezet worden.
Waarom een beloning voor nog meer mensen op de aarde te zetten die al zo vol is?

Nu is de vergrijzing nog groot. Maar duurt ook niet voor altijd. Volgens de cijfers zijn we in 2026 alweer over het hoogtepunt heen.
Daar hoeven nu dus geen kinderen meer voor geboren te worden.

Dan veel sneller de procedures laten lopen van de vluchtelingen die hier naartoe komen.
En beroep niet mogelijk.
Bij geen verblijfsvergunning ook direct het vliegtuig op en weg. Dan zijn er niet na jaren nog zielige kinderen en ook minder mensen die de illegaliteit in gaan.
Die wel mogen blijven schrijven zich ook maar in voor een huurhuis net als de rest van Nederland. Geen voorrang.
Ze zijn veilig in de opvang, ze zijn uit het gevaar en dat is het belangrijkste.
En een echte vluchteling zal daar ook dankbaar voor zijn.

Dan eens stoppen met de medewerkers uit het oostblok hier met grote getale te laten werken.
We hebben een hele berg gezonde mensen die dat ook kunnen.
Willen ze niet dan ook geen uitkering.
Taal is geen belemmering want dat spreken de oostblokkers ook niet.

Linde99
Berichten: 859
Geregistreerd: 19-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:45

Nico12 schreef:
Celiien schreef:
Met 'woontorens' is in principe niks mis. Als mensen er willen wonen en het kunnen betalen, why not? niet iedereen is gemaakt voor het platteland, om het zo maar even heel zwart/wit te stellen :+


Dus volgens jou bestaan er mensen in NL die een 'woontoren' prefereren boven laagbouw?
Ik kan nog geen mogelijk voordeel bedenken.


Voordelen:
- het uitzicht
- geen tuin om te onderhouden
- alles gelijkvloers

Zijn al 3 voordelen zo uit de mouw geschud. Dat jij het niks vindt hoeft niet te bedenken dat heel NL er zo over denkt

https://www.lindejansen.com
Instructrice Human & Horse in opleiding
Dressuurmatig grondwerk | longeren | werken aan de hand
Omgeving Zuid Holland & Utrecht

Amyyy

Berichten: 3497
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:46

Nico12 schreef:
Celiien schreef:
Met 'woontorens' is in principe niks mis. Als mensen er willen wonen en het kunnen betalen, why not? niet iedereen is gemaakt voor het platteland, om het zo maar even heel zwart/wit te stellen :+


Dus volgens jou bestaan er mensen in NL die een 'woontoren' prefereren boven laagbouw?
Ik kan nog geen mogelijk voordeel bedenken.


Ja, die zijn er genoeg.

Er zijn zo veel verschillende factoren die invloed hebben op het huidig woningtekort. Dat is niet 123 op te lossen door te zeggen, goh, iedereen maximaal 1 kind en alles komt goed jongens!

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:55

Nou de voorbeelden worden hierboven al genoemd :+
Neem dan ook nog eens lagere stookkosten (immers, als je in het midden woont heb je aan alle kanten ook mensen die stoken) erbij en bijvoorbeeld het feit dat niet iedereen kinderen hoeft en minimaal 3 slaapkamers wil met voldoende buiten. Ik zou zo in een mooi appartement op de 15e verdieping zitten hoor (mits lift :') ) zeker als de andere keuze ‘platteland’ is of een en al rust om je heen. Ik hou wel van een beetje bedrijvigheid.

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kamsel, Lukasje, Muiz, nonosb, Rex_Rolfo en 59 bezoekers