SGW Hattem met Barbedos

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
saarie

Berichten: 2148
Geregistreerd: 22-02-08
Woonplaats: Den Haag

SGW Hattem met Barbedos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-18 08:57

Poeh, dat was even vroeg op zeg... -O- Maar dan heb je ook wat!

De schitterende cross van Hattem stond op het programma. Na een lange (lange lange) trailerrit kwamen we nog in het schemerdonker aan op het wedstrijdterrein. Na het lopen van de cross was ik wel onder de indruk van bepaalde lijntjes/combisprongen :oo Konden we dit al aan? Er zaten een aantal nare bomen in de weg en wat lastige afstanden tussen combinaties, vooral voor mijn niet heel krap te wenden reus van 1.80. Hopen op de goede afloop dus!

En dat is helemaal gelukt, een heerlijke foutloze rit!! Net buiten de tijd maar zeer tevreden. Op de enalaatste hindernis was ie toch nog even aan het draken, maar gelukkig kon ik hem er toch doorheen rijden en sprong hij uiteindelijk vanuit een bijna stilstand :z
Water blijft een dingetje maar gaat gelukkig steeds beter.

Hier een paar mooie foto's en natuurlijk de GoPro film!

Hindernis 9, tonnen met heg
Afbeelding

Hindernis 12 b, kwam van een heel steil klimmetje bijna in een boom wat onhandig over 12 a, maar deze pakte hij super!
Afbeelding

Racemonster in het veld
Afbeelding

Zijn volbloedafstamming leeft helemaal op!
Afbeelding



Zondag mogen we weer van start op SGW Diepenheim (nog vroeger bed uit _O- ) We hebben er zin in!


DoretteK

Berichten: 843
Geregistreerd: 12-04-15

Re: SGW Hattem met Barbedos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 14:00

Ziet er goed uit, hij pakt het goed aan!

Maar wat een bomen zeg, dat zou echt niets voor mij zijn. Ik zou tegen minimaal één boom aan rijden :') Ik ben wel benieuwd wat die ene vrouw tegen je zei, kan het net niet horen <<)

saarie

Berichten: 2148
Geregistreerd: 22-02-08
Woonplaats: Den Haag

Re: SGW Hattem met Barbedos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-18 09:31

Was inderdaad even prakken af en toe, gelukkig is hij alleen hoog en niet zo breed haha. Die mevrouw riep: pas op, scherpe bocht! Dat was ongetwijfeld lief bedoeld maar haalde mij juist uit mijn concentratie haha.

Melisje_92

Berichten: 1087
Geregistreerd: 02-12-12

Re: SGW Hattem met Barbedos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 23:20

Super gaaf!

Ik wil volgend jaar officieel gaan starten, maar ben stiekem een beetje bang dat ik echt verkeerd ga rijden :')

Linde99
Berichten: 859
Geregistreerd: 19-06-17

Re: SGW Hattem met Barbedos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 07:03

Wat leuk dat je het gefilmd hebt met de go pro! Die vrolijke oortjes van hem in het beeld, echt schattig :D

https://www.lindejansen.com
Instructrice Human & Horse in opleiding
Dressuurmatig grondwerk | longeren | werken aan de hand
Omgeving Zuid Holland & Utrecht

saarie

Berichten: 2148
Geregistreerd: 22-02-08
Woonplaats: Den Haag

Re: SGW Hattem met Barbedos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-18 08:15

Bedankt voor de leuke reacties!
@Melisje_92: routes verschillen echt per cross hoe ingewikkeld het is, je moet ze van tevoren natuurlijk goed verkennen! Deze route vond ik wat minder goed aangegeven, ik reed na de enalaatste hindernis ook bijna verkeerd.

@Linde99: Ik ben altijd blij dat ik het gefilmd heb haha, want als je rijdt gaat het zo snel voorbij! Ik geniet soms meer van het terugkijken dan van de rit zelf :')

Tuigje

Berichten: 399
Geregistreerd: 10-01-08

Re: SGW Hattem met Barbedos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 09:07

Ik dacht al een bekende foto op de voorpagina te zien!
Super gave foto's weer *\o/* Als hij vingers had gehad, hadden er spreekwoordelijk twee in zijn neus gezeten, zo ziet het eruit op de foto's :D

HET LEVEN IS RUIGER MET EEN TUIGER!

Lisa_WB

Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Re: SGW Hattem met Barbedos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 09:27

Wat gaaf!! En echt een super leuk filmpje! Ik heb ook stiekem wel zitten genieten van jouw commentaar / reactie tijdens de cross, heel vriendelijk en leuk!

Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Re: SGW Hattem met Barbedos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 14:05

Ziet er goed uit! Cross is volgens mij erg mooi!

Uit het oog, maar niet uit het hart. Voor altijd in mijn hart, mijn knapste en liefste Namke.
Shauniraquel @ [IM] Rust zacht mijn knappe, liefste Namke, 18-04-04 - 30-03-17

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 14:34

Heb filmpje gezien, en Owww, wat eng, kreeg er zowat hartkloppingen van. Vind het super knap gesprongen! Chapeau!
Mijn hemel, die bomen overal, en ook nog weten waar je naartoe moet, mensen die overal rondlopen en tussen de bomen op half op het pad staan, en dan ook nog veel andere sprongen waar je weer niet overheen moet.
_/-\o_

Is dit een gemiddelde cross wat moeilijkheidsgraad, parcours, omgeving, slingerpaadjes, bomen, bochten, weggetjes, etc. betreft?
Ben geen cross expert, maar vond dit er echt pittig uitzien. Niet zozeer betreft hoogte, maar juist 'al het andere'.

"Hey, I saw that..."
~ Karma

Anoniem

Re: SGW Hattem met Barbedos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 20:39

Jemig ik was volgens mij al 10x de verkeerde kant op gegaan :') Hoe weet je nou welke speong je moet hebben en welke kant je op moet? _O-

Wel heel tof je cap filmpje!

shirleyp

Berichten: 2780
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 09:06

Gaaf zeg! Hij pakt het heel fijn aan! Dat was het vroege opstaan wel waard.

En dit is idd een normale cross! Soms heb je iets meer weiland, ligt aan de omgeving. Je weet de route doordat je te cross vooraf hebt verkend. Dan kijk je naar de sprongen die je moet en welke lijnen je wilt rijden. Dat onthouden gaat dan best makkelijk eigenlijk!

Conarde E (Van Gogh x Narcos II) Dr: Z1+10 Spr: B+8 SGW: B+23

saarie

Berichten: 2148
Geregistreerd: 22-02-08
Woonplaats: Den Haag

Re: SGW Hattem met Barbedos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-18 09:09

Bedankt allemaal! Dit is een redelijk normale cross, wel wat aan de technische kant maar dat heb je vaker aan het eind van het seizoen. De route loop je van tevoren een of twee keer (zonder paard uiteraard) dus je weet wel welke kant je op moet. Ook staan er bordjes bij afslagen en bordjes bij de sprongen in je eigen kleur (voor de B meestal groen). De vlaggen (rood rechts, wit links) geven aan vanaf welke kant en welk deel van de hindernis gesprongen moet worden.

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Re: SGW Hattem met Barbedos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 09:19

Knap hoor! Diep respect ik zou het niet durven... erg gaaf je filmpje ook! Je paard heeft er zin in vol de oortjes erop!

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 13:46

saarie schreef:
en bordjes bij de sprongen in je eigen kleur (voor de B meestal groen).


Ah, dat is inderdaad handig, had er geen idee van. (Ik weet echt bijzonder weinig van hoe SGW opgezet is. Heb alleen spring- en dressuur wedstrijden gereden, en verder ingelezen in WE en TREC)
Ik verdwaal overal ook als ik er vaker geweest ben, heb werkelijk nul richtingsgevoel, voor mij zag het er indrukwekkend uit!

"Hey, I saw that..."
~ Karma

Melisje_92

Berichten: 1087
Geregistreerd: 02-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 20:13

Rivano schreef:
saarie schreef:
en bordjes bij de sprongen in je eigen kleur (voor de B meestal groen).


Ah, dat is inderdaad handig, had er geen idee van. (Ik weet echt bijzonder weinig van hoe SGW opgezet is. Heb alleen spring- en dressuur wedstrijden gereden, en verder ingelezen in WE en TREC)
Ik verdwaal overal ook als ik er vaker geweest ben, heb werkelijk nul richtingsgevoel, voor mij zag het er indrukwekkend uit!


Hahah dit, ik ben ook al bang dat ik een springparcours niet kan onthouden :')

Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Re: SGW Hattem met Barbedos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 20:40

Wat knap erdoorheen gestuurd met zo'n kanon! Goed opgelost ook bij de dubbel en de eenalaatste! Had je nog prijs?

Hebben wij niet samen pacours gelopen? :=

Gerrits Fabrio RW (Krack C x Gribaldi) : B+10 |PR: 197| L1+11 |PR: 210| L2+10 |PR:197| M1+13 |PR:206,5| M2+10 |PR:197,5| Z1+12 |PR:233.5| Z2+10 |PR:220| ZZL+1 |PR:213,5|
SGW: B+17 Springen: B*

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 15:20

Melisje_92 schreef:
Hahah dit, ik ben ook al bang dat ik een springparcours niet kan onthouden :')


Met springwedstrijden had ik hetzelfde inderdaad :'). Maar dat is gelukkig binnen een omheining. Denk met een cross, dat ik niet raar op zou kijken als ik opeens ergens op de snelweg zou belanden. En Endurance..., haha, jullie zien me nooit meer terug. (Ja, het is zo erg. Maar ik heb een excuus, mijn vader heeft exact hetzelfde. :+ )

"Hey, I saw that..."
~ Karma


saarie

Berichten: 2148
Geregistreerd: 22-02-08
Woonplaats: Den Haag

Re: SGW Hattem met Barbedos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-18 08:12

Bedankt voor alle leuke berichtjes!

Verkeerd rijden is inderdaad wel een dingetje. Mij lukt het meestal wel maar er zijn elke cross wel mensen die een verkeerde hindernis springen, of van de verkeerde kant, of een verkeerde afslag nemen. Het is dus heel belangrijk om je cross goed te verkennen.

Of in mijn geval: het springparcours! Toevallig deze wedstrijd reed ik voorbij de laatste hindernis wat me een dure balk opleverde. Geen prijs dus. En Elise_K, klopt, volgens mij liepen we samen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 bezoekers