Loot graag mee....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zwanepol

Berichten: 1979
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Kamperveen

Loot graag mee....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-18 11:00

Facebook en ik.... :?

Er ontgaat mij denk ik iets....

Als ik ergens een advertentie zet dan krijg ik best wel vaak de opmerking “loot graag mee”.
Nu had ik al begrepen dat dit wel eens per ongeluk gebeurt, maar hoe dan?
Zelf heb ik nog nooit meegemaakt dat ik dit (per ongeluk) gepost heb.
Ook kan ik mij voorstellen dat het eens een keer als grapje wordt neergezet, maar zoveel grapjes... >;)
Het zijn ook geen items die ik b.v. op een weggeefhoek heb staan, maar echt wel duurdere dingen, lees een paard en speciaal gemaakte zadelkast b.v.

Ik zie die opmerking ook wel vaak bij advertenties van andere mensen staan, soms een paar keer bij dezelfde advertentie. Dusssss, wat ontgaat mij hier?

Verder maak ik ook best vaak mee dat mensen reageren met “ik heb je een pb gestuurd”, maar ik ontvang niets. Toch kijk ik regelmatig bij messenger zelf of ik nieuwe berichten heb ontvangen, of ik “zwaai” dan naar diegene die mij een bericht zou sturen, maar niets....

Afgelopen zondag viel mij op dat ik bij messenger ineens een stuk of 5 berichten van mensen had staan, van een advertentie van begin deze maand :oo . Deze stonden dus echt niet eerder in messenger. Allemaal terug geantwoord, maar niemand reageerd meer (zullen wel denken, domme muts :o? ).

Deze week heb ik dus de advertentie weer geplaatst, en weer verschillende reacties dat ze een pb hebben gestuurd, maar niets ontvangen.....

Wat snap ik niet, of doe ik verkeerd?

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Loot graag mee....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 11:02

Dat zijn "suggesties" die je inderdaad super makkelijk per ongeluk aan klikt en amper verwijderd krijgt als je apparaat niet meer werkt, mega irritant.

Paris_
Berichten: 2122
Geregistreerd: 12-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 11:02

Dit zijn standaard antwoorden van facebook. Die krijg je soms als optie te zien als je de opmerkingen wil lezen.
Als je dan net verkeerd drukt, wordt er zo'n automatisch antwoord geplaatst namens jou.
Doe je helaas niks aan :Y) Gebeurt mij ook wel eens. Als ik het door heb dan verwijder ik de reactie meteen, maar soms ontgaat het me als ik gewoon even snel wat heen en weer scroll...

En van je messenger berichten; heb i soms ook wel eens Zo raar! Kijk je wel bij berichtverzoeken?

nine1987

Berichten: 8324
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 11:02

Bij verkoopadvertenties staan voor kopers al standaard reacties klaar, maar deze beslaan je halve telefoonscherm.. Zo druk je dus heel snel per ongeluk op zo'n standaard reactie..

Anoniem

Re: Loot graag mee....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 11:03

"Deze week heb ik dus de advertentie weer geplaatst, en weer verschillende reacties dat ze een pb hebben gestuurd, maar niets ontvangen....."

Deze staan bij je berichtverzoeken :)

zivazoef

Berichten: 434
Geregistreerd: 06-01-13
Woonplaats: best/ sint-oedenrode

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 11:05

Bij advertenties staan er standaard antwoorden waar je op kunt klikken als je wil reageren. Gebeurd vaak dat mensen willen scrollen en dan per ongeluk aantikken. Dan krijg je dus die reacties.
Afbeelding

zwanepol

Berichten: 1979
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Kamperveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-18 11:06

Oké, zijn die opmerkingen dan alleen te zien als je op facebook via je mobiel wil reageren dan? Ik doe alles via mijn ipad en heb die standaardopmerkingen nog nooit gezien.

zwanepol

Berichten: 1979
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Kamperveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-18 11:08

_Dreamer schreef:
"Deze week heb ik dus de advertentie weer geplaatst, en weer verschillende reacties dat ze een pb hebben gestuurd, maar niets ontvangen....."

Deze staan bij je berichtverzoeken :)



Nee, echt niet.

Nu ook iemand die (naar mijn idee echt interesse heeft), maar niets ontvangen. Hij heeft zelfs een tweede keer gereageerd dat hij belangstelling heeft, maar geen bericht -O-

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 11:09

Ik heb ze ook nog nooit zien staan, ook niet via mobiel.
Net als jij wist ik eerst ook niet waarom loot graag mee er zo vaak staat.
Toen maar eens gevraagd en kreeg ik ook het antwoord van hierboven. En eens op gaan letten of ik die opties dan ook had, maar gelukkig nog nooit gezien.

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 11:11

Het zijn inderdaad standaard reacties. Wat ik nog meer tenenkrommend vind is dat je als winkel / merk niks meer over een product op Facebook kunt zetten zonder reacties te krijgen als 'ik zou dit graag winnen want -zielig verhaal hier- ' |o

Steppe

Berichten: 2798
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 11:12

Kan je dan die persoon zelf geen bericht sturen via Messenger?
Doe ik soms ook werkt meestal goed

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Re: Loot graag mee....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 11:14

Dat heb ik ook wel eens dat ik dan geen bericht zie, stuur dan zelf een berichtje met, ik heb begrepen dat je mij een pb hebt gestuurd maar ik zie hem niet, daarom stuur ik er jou nu maar 1.

zwanepol

Berichten: 1979
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Kamperveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-18 11:16

rumay schreef:
Kan je dan die persoon zelf geen bericht sturen via Messenger?
Doe ik soms ook werkt meestal goed


Heb ik dus ook gedaan, maar ze reageren niet. Ik zie nu dat de opmerking “pb gestuurd” ook bij de standaard opmerkingen staat. Dus wellicht is dit dan ook per ongeluk aangetikt :)*

En ik maar denken dat er zoveel belangstelling voor is :')

Lynnepinny

Berichten: 2705
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Loot graag mee....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 11:20

Jup, standaard reacties op mobiel.. Echt vreselijk irritant, ik heb het ook wel eens per ongeluk verstuurd. Iemand een idee hoe je die balk weghaalt? :')

Steppe

Berichten: 2798
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Loot graag mee....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 11:24

Je kan onder al die standaard reacties ook gewoon reageren lijkt van niet maar kan wel.
zwanepol ik zet altijd als reactie bij een reactie dat is ze een PB heb gestuurd dan weten ze hoe of wat.
misschien eens testen hoe het wel werkt met iemand die je kent maar nog nooit Messenger hebt gebruikt

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 11:49

Vanillia schreef:
Het zijn inderdaad standaard reacties. Wat ik nog meer tenenkrommend vind is dat je als winkel / merk niks meer over een product op Facebook kunt zetten zonder reacties te krijgen als 'ik zou dit graag winnen want -zielig verhaal hier- ' |o


Ohh hier krijg ik zo de kriebels van, krijg de neiging om er dan een reactie van te maken 'Lezen helpt' :')

Morniclum
Berichten: 217
Geregistreerd: 13-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 11:53

Kun je eens op je pc kijken? Daar heb je in messenger een categorie “overige” (als ik het me goed herinner heet dat zo) eb daar komen regelmatig berichten binnen van mensen met wie je Niet via fb bevriend bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 11:56

Je krijgt dat bij een advertentie van een paard? Ik loot ook graag mee hoor! :)) :')

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Re: Loot graag mee....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 12:06

Ik zag het pas ook staan bij de verkoop van een huis. Ik heb geen ander huis nodig maar als het verloot word doe ik wel graag mee :P

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 12:17

enjoymyhorse schreef:
Ik zag het pas ook staan bij de verkoop van een huis. Ik heb geen ander huis nodig maar als het verloot word doe ik wel graag mee :P

Ik ook :')

zwanepol

Berichten: 1979
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Kamperveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-18 12:50

naomiiiii schreef:
Je krijgt dat bij een advertentie van een paard? Ik loot ook graag mee hoor! :)) :')


Misschien wel een idee, ga ik gewoon eerst heel veel lootjes verkopen :j

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Loot graag mee....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 13:00

Kan het dat die automatische suggestisch iets van android is? Op mijn iphone en ipad heb ik het ook nog nooit gezien.

En de verdwenen berichten, die kunnen idd verstopt staan bij berichtverzoeken of gefilterde berichten.

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Re: Loot graag mee....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 15:22

Ik heb juist android en dacht zal wel een apple ding zijn :D

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Loot graag mee....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 19:11

Ik heb Apple en Android. Bij beide heb ik de standaard reacties staan