Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
ValkWhitney

Berichten: 199
Geregistreerd: 24-09-18

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 20:56

Nu is ze volgens mij 3,5 jaar.

Whitney en Birthday


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 21:32

Is er ook een kletstopic voor kids die bixie starten of kan ik dan ook hier terecht?
Starten jullie kids al? Mijn dochter van 5 is inmiddels wel toe aan een wedstrijdje denk ik

XRuby_SymmyX

Berichten: 1074
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 22:43

curly2day schreef:
Lief aanbod SusanH, lijkt me wel moeilijk, maar kids zijn daarin vaak wel heel flexibel.

Wij zijn gister voor het eerst met de jonge pony (4) op buitenrit geweest. Hij was super braaf, we wilden op een gegeven moment een galopje proberen maar naast me aan het touwtje snapte hij niet. Dus los geklikt en zo geprobeerd. Hij snapte het nog niet helemaal maar uiteindelijk heeft ze toch 3 passen galop gedaan, incl een bokje.
Ik schrok, maar mijn dochter (8) kreeg de slappe lach.
[ [url=m/7PUsHf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6xfQwn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zoonlief(11) wilde ook een stukje, kon gewoon mijn lengte van beugels hebben :-)

Hier nog een foto met haar zelf samengestelde rijhalster, is ze helemaal trots op.

[ [url=m/9VPE3s.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw waar haal je dat zo een soort hoofdstel?

Wat verschrikkelijk van cato! Je pony verliezen is echt 1 van de allerergste dingen. Bij mijn vader zijn huis in de wei had ik mijn eerste pony toen ik 11 was. Wel een oudje zodat ik niet elke dag bezig ermee hoefde en ik wel af en toe rustige buitenritjes kon maken. Uiteraard is ze ook overleden.

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 22:55

[***] schreef:
Is er ook een kletstopic voor kids die bixie starten of kan ik dan ook hier terecht?
Starten jullie kids al? Mijn dochter van 5 is inmiddels wel toe aan een wedstrijdje denk ik


Mijn dochter(net 8) heeft nu 2/3 wedstrijdjes gereden, nu straks in november en december met haar nieuwe pony.
Persoonlijk vind ik 5 jaar best vroeg, maar dat is ieders eigen keuze.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 22:56

XRuby_SymmyX schreef:
curly2day schreef:
Lief aanbod SusanH, lijkt me wel moeilijk, maar kids zijn daarin vaak wel heel flexibel.

Wij zijn gister voor het eerst met de jonge pony (4) op buitenrit geweest. Hij was super braaf, we wilden op een gegeven moment een galopje proberen maar naast me aan het touwtje snapte hij niet. Dus los geklikt en zo geprobeerd. Hij snapte het nog niet helemaal maar uiteindelijk heeft ze toch 3 passen galop gedaan, incl een bokje.
Ik schrok, maar mijn dochter (8) kreeg de slappe lach.
[ [url=m/7PUsHf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6xfQwn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zoonlief(11) wilde ook een stukje, kon gewoon mijn lengte van beugels hebben :-)

Hier nog een foto met haar zelf samengestelde rijhalster, is ze helemaal trots op.

[ [url=m/9VPE3s.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw waar haal je dat zo een soort hoofdstel?

Wat verschrikkelijk van cato! Je pony verliezen is echt 1 van de allerergste dingen. Bij mijn vader zijn huis in de wei had ik mijn eerste pony toen ik 11 was. Wel een oudje zodat ik niet elke dag bezig ermee hoefde en ik wel af en toe rustige buitenritjes kon maken. Uiteraard is ze ook overleden.


Zelf samengesteld op www.horsecharms.nl (zoiets geloof ik).

Heel erg leuk om te doen.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 06:27

[***] schreef:
Is er ook een kletstopic voor kids die bixie starten of kan ik dan ook hier terecht?
Starten jullie kids al? Mijn dochter van 5 is inmiddels wel toe aan een wedstrijdje denk ik


Kan gewoon hier hoor, leuk!
Als je dochter graag wil starten, dan gewoon doen hoor.
Mijn zoontje heeft met 6 zijn eerste gereden op de manege met een manegepony in de F1.
Nu is hij 7 en vroeg om meer wedstrijden en dus bixie gestart met zijn eigen pony. Met 6 reed hij ook nog niet veel op zijn eigen pony (sterk ding). Maar die kinderen kunnen zich zo snel ontwikkelen.


sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 06:32

llora schreef:
sneeuwpop schreef:
Wat gaaf llora.
50 cm is behoorlijk hoog


Voor de meisjes is het wel hoog vind ik haha. Maar de meisjes zelf vonden van niet. Zal iets te maken hebben met moeder zijn en bang zijn haha. In ieder geval de pony zelf kan die hoogte goed en hoger ook.


[ [url=m/1UnlVa.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik vind het als moeder ook hoog ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 09:26

Mijn zoon is 7 en die rijdt ook al lekker rond maar mijn dochter van bijna 6 heeft echt de smaak te pakken
Scheelt ook wel dat we shetten hebben die al heel veel hebben gezien
Afbeelding
Voorop 4 jarige ruin met vriendinnetje
Daarachter dochter van 5 met merrie van 13
Achteraan zoontje van 7 met merrie van 19
De merries hebben al heel wat kinderen leren rijden en al heel veel spelletjes en wedstrijden gelopen


Afbeelding

Dochter moet ik echt een beetje remmen anders zit ze er elke dag op :+


Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 10:28

Heerlijk als je zulke brave pony's hebt.

Onze dochter heeft vanmorgen weer op Star gereden. Ze durft alles op die pony zo mooi, zonder beugels draven, gymnastieken op de rug van de pony.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 13:50

Nou idd, brave pony's zijn goud waard.

SusanH, gelukkig dat je dochter lekker heeft gereden en er nog steeds plezier in heeft.

ValkWhitney

Berichten: 199
Geregistreerd: 24-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:23

Afbeelding

Vandaag weer met Whitney gemend. Voor haar de 2e x. Ze doet het echt super. Dit x reden we in een weiland. We hebben zelfs 2 kleine stukjes gedraafd. Ze is echt de braafste pony die ik ken.


Afbeelding

Whitney en Birthday

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 15:26

Leuk topic!

Mijn dochter is nu 16 maanden oud en zat uiteraard in mama's buik al mee te hobbelen op mijn paard. Vanaf 4 weken oud gaat ze al mee naar stal, en ook nu gaat ze elke dag mee in de kinderwagen ons paard buiten zetten.

Ze is al helemaal besmet met het paardenvirus en vindt het heerlijk om op zijn rug te zitten.
Thuis heeft ze een skippy paard waar ze vol enthousiasme zelf op klimt en dan gaat "licht rijden"en met de tong klik geluiden maakt.
His noemen we nu haar "pony", maar die is ruim 1m60. Dus valt niet echt onder categorie pony.
Maar als haar interesse blijft, komt er wel een eigen pony aan huis. Hier hebben we namelijk plek zat voor. Ik zou haar geen pony kopen als ik deze op pension moest zetten.
Afbeelding

Orsje, uit het zicht, maar niet uit mijn hart..
History (Fjord X Pinto) in bezit sinds 11-10-2013
Claire (Shet) in bezit sinds 24-01-2019
Fiona (Appaloosa Shet) in bezit sinds 16-05-2020

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 18:34

Ik heb ze ook aan huis anders was manegeles wel een stuk goedkoper :D

Jammer dat het alweer zo donker wordt s’avonds
Vanavond waarschijnlijk voorlopig laatste rondje gedaan na het eten want we kwamen in het donker terug
Volgende week uur ook nog terug ;(
Als het eerst maar weer april is


Afbeelding

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 07:55

Wat een leuke plaatjes hier is het ook zo als er thuis geen plek was hadden we geen pony's.maar ook dat geeft de luxe dat de shet met pensioen ook niet weg hoeft.
maandag komt de da voor de shet...hij was al een keer goed onderzocht( en daar kwamen de nodige ouderdoms kwalen uit) maar we zien hem nooit meer draven ook niet als je het probeert aan een touwtje dus stiekem ben ik bang voor de diagnose. En dan hoe ga ik het aan de kinderen brengen, en laat je ze in het uiterste geval er bij zijn als er een laatste spuitje wordt uitgedeeld.
Zelf zijn we er wel op berekend maar tja 25 jaar en al 23 jaar hier op het erf je weet dat het ooit stopt, maar alleen de gedachte al :x .Ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet.
En tja waar vind je dan weer zo een lieverd als hij voor de kinderen, de tijd zal het wel leren!
momenteel is dochterlief meer met andere dingen bezig dan paarden en komen we ook niet zonder pony's maar deze is echt speciaal!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 08:02

Gewoon open en eerlijk zijn naar je kinderen, en ruimte laten voor het verdriet. Of ze er wel of niet bij willen zijn met inslapen (mocht het zover komen), ik zou ze er niet bij laten zijn. Onze dochter wilde het pertinent niet die riep dat meteen toen de DA kwam. Dus niet gedaan. Mijn man heeft het zelf zaterdag voor het eerst gezien hij vond het geen fijne aanblik, omdat de pony meteen door de benen zakt en op de grond ploft. Dat is niet een blik die je op je netvlies wil hebben staan.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 08:17

Ik ga mee met Susan, open en eerlijk zijn. Maar niet laten kijken met inslapen, de ene x valt het mee en de andere x niet.

Anoniem

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 08:26

Die van mij zouden mogen kiezen of ze er bij willen zijn of niet. Afscheid hoort bij het leven en ze zien ook geboorte, ziekte, dekkingen, castratie het hele spectrum dus bij in laten slapen mogen ze van mij ook zijn als ze dat zouden willen

Jespri

Berichten: 9628
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 08:28

Ilora Wat goed van de meisjes! 50cm is ook al echt hoog.
valkwhitney Wat en knappe pony, fijn dat ze het zo braaf doet.
[***] Wat fijn dat je zulke brave pony’s hebt!
kwita Sterkte. Ik zou bij het inslapen denk de kinderen weghouden, afhankelijk van de leeftijd.

Hier momenteel contact met een kennis uit de paarden die lieve pony's heeft staan. Ben benieuwd. :)

Wat heerlijk trouwens dat de meeste gewoon de pony's aan huis hebben, helaas hier de mogelijkheid niet voor het houden aan huis.

Alles wat je aandacht geeft groeit - Aristoteles

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 08:38

Wij ook niet hoor. Daarom de max voor 1 paard en 1 pony. Paard staat in volpension. Pony stond ergens anders, dicht bij stal van het paard. Op basis van halfpension, dus goedkoper en ook minder faciliteiten. Pony die onze dochter nu gaat leasen staat ook heel dicht daar in de buurt. Dat is heel toevallig maar komt qua route en planning wel ideaal uit.

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 08:54

Heb in april mijn oude merrie laten inslapen en was blij dat de kids er niet bij waren. Echt raar zicht. Ze hebben ze wel later op de dag gezien en afscheid genomen. Dat vonden ze minder erg

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:07

Het is goed om ze zelf te laten kiezen ze weten vaak zelf het beste wat ze kunnen en aankunnen. Ik wil even showen met welke lieverd onze dochter aan de slag gaat de komende tijd:

Afbeelding

Afbeelding

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 10:31

Maar waarom denk je dan toch weer aan een nieuwe pony, als ze deze mag leasen?
Hier past ze lekker op en de pony geeft haar vertrouwen....

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:02

[***] schreef:
Die van mij zouden mogen kiezen of ze er bij willen zijn of niet. Afscheid hoort bij het leven en ze zien ook geboorte, ziekte, dekkingen, castratie het hele spectrum dus bij in laten slapen mogen ze van mij ook zijn als ze dat zouden willen


Ligt er wel een beetje aan hoe oud ze zijn, soms overzien ze zelf de situatie nog niet goed.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:15

sneeuwpop schreef:
Maar waarom denk je dan toch weer aan een nieuwe pony, als ze deze mag leasen?
Hier past ze lekker op en de pony geeft haar vertrouwen....


Omdat ik door een nare val niet meer op ons paard durf. Dan op termijn een brave voor ons samen zou ik ideaal vinden. Maar het heeft geen haast. Als ik een bijrijdpaard zou vinden voor 1 a 2 keer per week zou ook top zijn. Ik moet weer vertrouwen krijgen.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 17:35

Of gewoon een paar privélessen op de manege? Heb ik ook gedaan na een vervelende val. En dan je paard goed laten rijden door je instructrice en als je ziet dat dat goed gaat, wordt de stap ook weer kleiner. :+

Dit zeg ik vooral omdat jullie pony ook lastig was om te rijden voor je dochter dan de pony die ze nu mag rijden.
Het lijkt me zo zonde om er een paard bij te kopen, maar je moet het zelf weten natuurlijk. :o


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, BingBot, Celebi, Mark0919, Myrthe1, nafkedemi en 42 bezoekers