Regen of sproeien

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jumala
Berichten: 127
Geregistreerd: 26-02-12

Regen of sproeien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-18 20:07

Ik ben eigenlijk nieuwschierig wat julie zeggen als ik mijn fjord nu het kouder is afsproei met de tuinsproeier in plaats van echt wassen.mij lijkt het op regen.en daar kan ieder paard tegen toch?.om haar schoon te krijgen

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Regen of sproeien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 20:13

Nee dat zou ik niet doen. Doe maar lekker poetsen.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Re: Regen of sproeien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 20:16

Ik zou het ook niet te doen.
Het water is te koud en lijkt daardoor ook niet op regen, dat wordt toch immers al wat opgewarmd door de lucht ofzo

Pindakaa7
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Ja

Re: Regen of sproeien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 20:22

Als een paard een goede, dichte vacht heeft, zal regen bovenop de vacht blijven liggen en dus niet tot op de huid komen waardoor het paard het niet zomaar koud zal krijgen. Als je je paard afspuit, komt het water veel dieper in de vacht waardoor het paard het eerder koud zal krijgen van afspuiten dan van regen.

Telpeva

Berichten: 14713
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 20:25

Tuinsproeier staat voor mij eigenlijk gelijk aan afspuiten/wassen, daarmee maak je een dier door en door nat en dat kan je met kouder weer beter niet doen als het niet nodig is.

Je hebt gelukkig tegenwoordig wel alternatieven om je paard toch schoon te krijgen in de winter, ik gebruikte zelf altijd cowboy magic spullen, die kan je lokaal aanbrengen op vieze plekken om vlekken uit de vacht te krijgen. Dan is het paard voor het oog ook schoon, en hoef je niet te wassen in de kou

Safiy93
Berichten: 383
Geregistreerd: 06-04-16

Re: Regen of sproeien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 20:49

Ik zou het niet doen. Alleen voetjes en staart wassen en anders een spray voor vlekken gebruiken.

troi
Berichten: 17005
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Regen of sproeien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 22:32

Nee zou ik ook echt niet doen, ze wordt er intens koud van. Tenzij je een solarium ofzo hebt om haar weer goed op te warmen. Waarom zou je ook? Van borstelen wordt ze toch schoon genoeg?

xRedshift

Berichten: 150
Geregistreerd: 25-10-18

Re: Regen of sproeien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 18:25

Ik zou gewoon lekker poetsen als ik jou was!
Mijn verzorgpaard staat dag en nacht buiten en heeft een dikke wintervacht, ik was hem niet in de winter. alleen in de zomer wanneer de temperaturen warmer zijn. Tegenwoordig kun je fijne borstels en spullen krijgen om je paard toch erg netjes te krijgen in deze periode. Een paard te vaak wassen is ook niet goed voor het paard! Tevens vind mijn verzorgpaard borstelen ook 100x prettiger dan wassen hahaha :D

jumala
Berichten: 127
Geregistreerd: 26-02-12

Re: Regen of sproeien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-18 23:02

Ik heb baby doekjes gekocht bij de hema.ik dacht zonder parfum.nu ruikt het toch erggens naar.mij lijkt dat ook niet echt op iets bruikbaars
Mijn verzorgster had laats iets gebruikt dat was een soort droogschampo.mijn fjord plakte de hele week en was heel raar om te voelen en ze rook niet meer naar paard.maar was wel schoon.toen ik een buitenritje had gemaakt was ze nog erger.met zwarte pikkels waar dat vandaan kwam weet ik niet en hele klodders wit spul.ik heb haar toen echt afgespoelt het water was gewoon wit wat er af kwam.dat vind ik ook niet goed.die schampoos die voor ons lekker ruiken.maar totaal niet naar paard.dan wacht ik toch liever op een plensbui of droog poetsen.ik vond dit echt vies voor haar