Tinker Mira eerste keer op het strand

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
ellen_xx

Berichten: 569
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Drenthe

Tinker Mira eerste keer op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-18 13:37

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door ellen_xx op 24-10-18 14:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain.
ღ Max - patchღ
ღ Steven - Jesper - Mira - Mira's Filim - Jack - Russel <3


Anomien

Berichten: 7300
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 13:42

Toe maar prachtige manen heeft deze zeg!
Maar ben jij niet te Eeuhm groot voor deze merrie vooral zo in dat mulle zand?

Je zadel is wel te klein en mag iets naar achter. Hoewel jij een grotere inch nodig hebt, adviseer ik dat juist niet voor je tinker.

Je had er wel heerlijk strandweer bij!

Mama van mijn lieve meisjes

Kimley

Berichten: 9137
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Tinker Mira eerste keer op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 14:04

Nogmaals erg mooie foto's! Mira is knap <3

Mouse <3
Beleren, Doorrijden, Trainen & Verkoop -> Stal Kuperus
JLourafotografie

ellen_xx

Berichten: 569
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Tinker Mira eerste keer op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-18 14:10

Knert ik denk dat jij je flink verkijk op mijn gewicht. Jammer dat er dan altijd mensen zijn die je op deze manier naar beneden moeten halen. Erg fijn voor het zelfvertrouwen

Een groter zadel kan niet voor haar rug dit zadel is speciaal voor haar aangemeten door de zadelmaker zodat zij geen last heeft hiervan. Ik heb regelmatig les en kom op verschillende plekken en jij bent de eerste die er wat op aan te merken heeft

Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain.
ღ Max - patchღ
ღ Steven - Jesper - Mira - Mira's Filim - Jack - Russel <3

mrieeek
Berichten: 522
Geregistreerd: 09-08-06

Re: Tinker Mira eerste keer op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 14:12

Sorry maar ik ben het wel eens met Knert.

Verder prachtig weer en knappe tinker!

ellen_xx

Berichten: 569
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Tinker Mira eerste keer op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-18 14:13

Ik ga deze post weer verwijderen gezien mensen alleen maar negatief kunnen doen tegenover de medemens oordeel niet over dingen die je niet als bijvoorbeeld gewicht.

Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain.
ღ Max - patchღ
ღ Steven - Jesper - Mira - Mira's Filim - Jack - Russel <3

hagelslag
Berichten: 8933
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 14:18

ellen_xx schreef:
Knert ik denk dat jij je flink verkijk op mijn gewicht. Jammer dat er dan altijd mensen zijn die je op deze manier naar beneden moeten halen. Erg fijn voor het zelfvertrouwen

Een groter zadel kan niet voor haar rug dit zadel is speciaal voor haar aangemeten door de zadelmaker zodat zij geen last heeft hiervan. Ik heb regelmatig les en kom op verschillende plekken en jij bent de eerste die er wat op aan te merken heeft


Sorry ik zie in verhouding ook meer mens als paard.
Mede ivm mijn gewicht staat mijn haflinger te koop.
Op haar rug past ook krap aan een 17.5 inch zadel. Ik weeg momenteel rond de 95 kilo en mijn haflinger is 1.47.

Ik voel mij er zelf niet prettig bij dus maak ik de keuze om haar te verkopen.
Had ze voor de kar gekunt was ze gebleven

OleJon
Berichten: 2494
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 14:19

wat leuke fotos en een mooie tinker hoor. ik vind jullie een mooie combi :)

Amber_anne

Berichten: 6860
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Tinker Mira eerste keer op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 14:25

Mooie pony met prachtige manen

Maar eerlijk als de pony geen groter zadel past en jij past niet in dit zadel dan is het toch geen goede match? Of een paard die wel een zadel past waar jij ook in past of afvallen zodat je in dit zadel past?

imaudy
Berichten: 4951
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 14:27

Mooie pony! Ik vind je ook echt te zwaar, pony heeft ook geen hele sterke rug (week).

[o]

mrieeek
Berichten: 522
Geregistreerd: 09-08-06

Re: Tinker Mira eerste keer op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 14:34

Ik vind dat je wel erg heftig reageert.. Gewoon een oprechte vraag, wat was dan je verwachting toen je dit topic opende? Mogen mensen alleen maar positief zijn, in plaats van het beste voorhebben met je paard?

Tevens vind ik het ook wel een aanname om meteen te reageren met niet oordelen over dingen die je niet (weet denk ik)? Misschien zitten er wel mensen tussen die er wel degelijk verstand van hebben?

Nogmaals, ik heb het niet bedoeld om je naar beneden te halen of iets dergelijks, maar ik vind dat er wel degelijk iets van gezegd mag worden (en nee ik heb ook geen maat 36, ook geen 38)

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 14:34

Vrolijke combinatie !
Eerste keer dat een paard op het strand komt is altijd wel spannend !

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 14:35

imaudy schreef:
Mooie pony! Ik vind je ook echt te zwaar, pony heeft ook geen hele sterke rug (week).


Knap dat je dat zo kan beoordelen vanaf een foto waar de ruiter erop zit, paard op een schuin oppervlak staan en net verstapt!

Leuk dier ts, dat bruin staat hem goed!

theadora99

Berichten: 3624
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 14:37

Lavita330 schreef:
imaudy schreef:
Mooie pony! Ik vind je ook echt te zwaar, pony heeft ook geen hele sterke rug (week).


Knap dat je dat zo kan beoordelen vanaf een foto waar de ruiter erop zit, paard op een schuin oppervlak staan en net verstapt!

Leuk dier ts, dat bruin staat hem goed!


Er stonden net veel meer foto’s bij

Liindaaa
Berichten: 37
Geregistreerd: 31-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 14:38

Wauw wat een prachtig paard en die manen <3 <3
En wat doet ze het goed voor de eerste keer erg leuke foto's


The_Cat

Berichten: 7275
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 14:38

ellen_xx schreef:
Knert ik denk dat jij je flink verkijk op mijn gewicht. Jammer dat er dan altijd mensen zijn die je op deze manier naar beneden moeten halen. Erg fijn voor het zelfvertrouwen

Een groter zadel kan niet voor haar rug dit zadel is speciaal voor haar aangemeten door de zadelmaker zodat zij geen last heeft hiervan. Ik heb regelmatig les en kom op verschillende plekken en jij bent de eerste die er wat op aan te merken heeft


Ik snap dat de opmerking niet echt fijn is om te horen/lezen, maar Knert heeft ze wel vriendelijk over gebracht imo. Er is natuurlijk meer aan een verhaal dan alleen wat we zien, maar Knert heeft wel een punt. Meestal maken mensen er niet snel een opmerking over omdat ze dat vaak niet durven, maar toen ik 12 kilo afgevallen was, zijn er ook mensen dat tegen mij komen zeggen (ook met de boodschap dat ik er nu beter uit zie, gelukkig maar), maar vaak durven ze dat niet omdat het wel kwetst, maar voor je paard is het gewoon niet fijn. Het ziet er ook gewoon niet zo'n heel groot paardje uit en lijkt een korte rug te hebben, en je vult het natuurlijk nogal snel zo


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

imaudy
Berichten: 4951
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 14:40

theadora99 schreef:
Lavita330 schreef:

Knap dat je dat zo kan beoordelen vanaf een foto waar de ruiter erop zit, paard op een schuin oppervlak staan en net verstapt!

Leuk dier ts, dat bruin staat hem goed!


Er stonden net veel meer foto’s bij


Ja, zijn een heleboel rijfoto's foetsie ..

[o]

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 15:25

imaudy schreef:
theadora99 schreef:

Er stonden net veel meer foto’s bij


Ja, zijn een heleboel rijfoto's foetsie ..



Ah oke! Vond het al een bijzondere uitspraak om zoiets te concluderen vanaf 1 foto. Jammer dat er een boel is weggehaald!

ellen_xx

Berichten: 569
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Tinker Mira eerste keer op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-18 15:34

Dit is bewust gedaan omdat ik er klaar mee ben dat mensen alleen maar negatief kunnen reageren maar dat zal wel de maatschappij van tegenwoordig zijn.

Om even terug te komen op een vraag hier. Ik had heus niet verwacht dat mensen alleen maar positief zijn maar ik weeg 75 kilo en mijn paard 450 pas nog gewogen dit kan zij aan en ja misschien is mijn zadel wat aan de krappe kant en ja ik ben bezig met afvallen. Ik heb nou eenmaal een dikke kont en stevige benen. Ik ben niet gezegend met maatje 34 36 nooit geweest ook.
Mijn paard en zadel wordt regelmatig gecontroleerd en er is nooit wat aan de hand.
Dit bedoel ik met oordeel niet over dingen die je niet weet

Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain.
ღ Max - patchღ
ღ Steven - Jesper - Mira - Mira's Filim - Jack - Russel <3

hagelslag
Berichten: 8933
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Tinker Mira eerste keer op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 15:36

Mag ik dan vragen hoe groot je bent?
Mijn zusje rijd onze tinkerkruising en die is ook 1.40
Mijn zusje weegt ook ca 75 kilo en dit geeft een totaal ander beeld

The_Cat

Berichten: 7275
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 15:38

Tja, we zitten allemaal natuurlijk maar op een paar foto's te staren op een internetforum :) Niemand hoeft natuurlijk maatje 34 te zijn, het probleem is gewoon dat overgewicht niet aangenaam is voor je paardje. En niemand hier maakte de opmerking om jouw zelfvertrouwen de grond in te boren, je negatief te doen voelen of je af te breken, maar uit welzijn voor je paardje. Ik vind Knert haar reactie nog steeds vriendelijk geplaatst, ook al is de boodschap misschien niet zo voor jouw. Maar fijn dat je er aan werkt! Je kan misschien proberen ook even minder te rijden en wat meer andere sporten te doen zodat het gewoon sneller gaat :)


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Tinker Mira eerste keer op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 15:41

75kg is niet zo zwaar :-) Dan is jouw paardje niet zo groot :-)

ellen_xx

Berichten: 569
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Tinker Mira eerste keer op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-18 15:45

Rijden doe ik ook maar 2x per week met mira verder doen we veel wandelen grondwerk en longeren en mijn bijrijdster rijd er nog 1 dag op zelf. Ben ik al bezig met sporten en dieten. Verder heb ik aan schildklier probleem waardoor soms anders oogt dan wat ik werkelijk weeg en het afvallen ook niet snel gaat. Hierdoor kies ik er ook voor bijna niet te rijden en dan voornamelijk alleen buiten rechte stukken.

Mira is 1,40

Ik zelf ben 1,68

Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain.
ღ Max - patchღ
ღ Steven - Jesper - Mira - Mira's Filim - Jack - Russel <3

hagelslag
Berichten: 8933
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Tinker Mira eerste keer op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 15:50

Dan is je pony net zo groot als die van mn zusje. En ook jij bent net zo groot als mn zusje.
Oke misschien 2 cm kleiner.

Ja ik weet dat afvallen moeilijk is, ik worstel er zelf ook mee.
En mede daarom verkoop ik mijn haflinger. Het voelt niet fijn. Ja ze heeft er schijnbaar geen probleem mee maar ik wel

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Tinker Mira eerste keer op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 16:18

Is die 75 in je dromen of in de realiteit? Hoe dan ook ben je te flink voor je zadel dus pas je hoe dan ook niet op de pony.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 bezoekers