Pensionstalling gezocht omgeving Leiden-Den Haag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Poekki
Berichten: 3
Geregistreerd: 21-10-18

Pensionstalling gezocht omgeving Leiden-Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-18 10:19

Hoi hoi!

Ik ben opzoek naar een pensionstalling in de omgeving Leiden-Den Haag. Ik ben opzoek naar een stal die het volgende kan bieden:

- Binnen en buitenzet service waarbij de paarden elke dag minimaal 3 uur buiten staan in droge paddocks
- Ruime boxen/stallen die elke dag worden gemest of mogelijkheid elke dag zelf mesten
- Ruime zadelkasten of mogelijkheid op tweede kast/ eigen kast neerzetten
- Wasplaats met beschikking over warm water
- Mogelijkheid tot eigen instructie meenemen
- Springbak / springweide met goede bodem
- Mogelijkheid tot weidegang in de zomer
- Longeerbak met goede bodem
- Binnenbak / overdekte rijbak
- Stapmolen (liefst overdekt)
- Solarium

Ook vind ik het belangrijk dat de paarden goede porties voordroog/hooi krijgen verdeeld over de dag.
Niet geheel onbelangrijk, dat het ook een gezellige plek is waar een gemoedelijke sfeer hangt.

Graag hoor ik jullie ervaringen + het kostenplaatje per maand!! :o

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Pensionstalling gezocht omgeving Leiden-Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 13:57

Ik moet zeggen dat ik zo 1,2,3 niet kan bedenken of er zo'n accommodatie hier bestaat. Als het er is, zal het of niet te betalen zijn of een wachtlijst van jaren.

Poekki
Berichten: 3
Geregistreerd: 21-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-18 14:02

Tessebes schreef:
Ik moet zeggen dat ik zo 1,2,3 niet kan bedenken of er zo'n accommodatie hier bestaat. Als het er is, zal het of niet te betalen zijn of een wachtlijst van jaren.


Dankje voor je reactie!! :o Ik kon het zelf ook niet vinden..
Misschien moet ik dan toch iets verder uit de buurt gaan kijken. :(:)

Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 14:04

Groene Meer in Stompwijk
Driegang in Leidschendam(lange wachtlijst, geen stapmolen)

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 14:09

Groene meer in stompwijk. Heeft bijna alles op je lijst, alleen is er geen springweide maar wel mogelijkheid tot zelf sprongen opzetten in zowel kleine buitenbak/kleine binnenbak en er is geen solarium. Zomer is keuze tussen 24/7 buiten of 8-5 buiten op de wei.
Stapmolen is er, niet overdekt. Onwijs goede sfeer daar!

Anders is er nog Stal Groenewoude in hazerswoude. Iets verder, heeft wel al het bovenstaande. Sfeer is imo wat minder, + het is ook een manege(geen last van, 2 binnenbakken, 2 buitenbakken). Buitengang in de winter is daar 2,5uur. Eigen instructie weet ik niet zeker aangezien ze daar zelf lesgeven. Heb het wel eene gezien volgens mij.

imaudy
Berichten: 5039
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 14:27

Tessebes schreef:
Ik moet zeggen dat ik zo 1,2,3 niet kan bedenken of er zo'n accommodatie hier bestaat. Als het er is, zal het of niet te betalen zijn of een wachtlijst van jaren.


Dat is in de omgeving ook niet te vinden denk ik.
Vrijhoeve voldoet niet aan de eisen van buitenzetten in de winter, maar verder een erg complete fijne stal. Erg goede bakken en veel weiland. Zou er gewoon eens gaan kijken. Wel een wachtlijst dacht ik.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 14:32

Mara2000 schreef:
Driegang in Leidschendam(lange wachtlijst, geen stapmolen)


Daar zijn wel meer faciliteiten uit het lijstje niet.

Misschien dat Country Stables nog aan een groot deel van de wensen voldoet, zij hebben geen lange wachtlijst volgens mij.

Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 15:02

Tessebes schreef:
Mara2000 schreef:
Driegang in Leidschendam(lange wachtlijst, geen stapmolen)


Daar zijn wel meer faciliteiten uit het lijstje niet.

Misschien dat Country Stables nog aan een groot deel van de wensen voldoet, zij hebben geen lange wachtlijst volgens mij.


Je hebt gelijk, er is ook geen solarium ;-)

Poekki
Berichten: 3
Geregistreerd: 21-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-18 15:11

Dankjullie voor de reacties! Super fijn. :o
De groene meer ben ik wel eens wezen kijken, dat is het niet helemaal voor mij helaas.
De driegang heeft inderdaad een lange wachtlijst..

RedKiwi

Berichten: 176
Geregistreerd: 23-08-16

Re: Pensionstalling gezocht omgeving Leiden-Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 10:24

Is inderdaad vrij lastig in deze regio. Ik zou het liefst ook alles op dat lijstje willen, maar ik heb keuzes moeten maken. Als ik jou was zou ik dat lijstje rangschikken naar wat de hoogste prioriteit heeft voor je en op basis daarvan dan opnieuw naar de opties kijken, want dit ga je denk ik niet vinden (en zo wel, dan hoor ik het graag :-P ). En anders inderdaad openstaan voor wat verder weg, misschien dat je dan wat vindt?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Pensionstalling gezocht omgeving Leiden-Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 11:26

Misschien Goldenway in Woubrugge? Wel een beetje uit de richting, maar heeft veel faciliteiten.

mavantos

Berichten: 3591
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Pensionstalling gezocht omgeving Leiden-Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 11:39

Bij ons op stal heb je ook veel van de faciliteiten, maar zonder binnenbaan en zonder solarium. Je kan zelf hindernissen in de 20x60 rijbaan zetten. Is in Schipluiden, dus misschien ook wat uit de richting?

dirkus

Berichten: 98
Geregistreerd: 22-07-07

Re: Pensionstalling gezocht omgeving Leiden-Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 11:42

Country Stables in Wassenaar heeft zo'n beetje alle faciliteiten op het lijstje maar daar hangt wel een prijskaartje aan.

Warboel
Berichten: 14682
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 11:43

Goldenway Stables zat ik ook aan te denken, is wel iets uit de richting maar heeft wel alles wat op je lijstje staat :j

Opzich als je de A4 pakt en er bij Hoogmade afgaat ben je er binnendoor wel redelijk snel.

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 11:46

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Leo

Berichten: 50120
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 11:50

dirkus schreef:
Country Stables in Wassenaar heeft zo'n beetje alle faciliteiten op het lijstje maar daar hangt wel een prijskaartje aan.


Is idd een fijne stalling. Heb er met plezier gestaan, is wel erg aan de prijs, ook voor de faciliteiten.
Wel staan de paarden in de service (= extra kosten, anders zelf buiten zetten) max 2 uur. Ook niet elke dag mesten (wel opstrooien, mesten 2x per week). De binnenbak is niet ruim en er zijn in de avond en het weekend lessen.
Kun je daar omheen dan is het voor je wensenlijst een prima aansluitende stal. Check wel de bereikbaarheid voor jezelf, die is flink achteruit gegaan voor als je vanuit een bepaalde richting komt wegens de werkzaamheden.

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 11:56

Tessebes schreef:
Misschien Goldenway in Woubrugge? Wel een beetje uit de richting, maar heeft veel faciliteiten.

Hier zat ik inderdaad ook aan te denken ;) Deze heeft wel (als ik t goed heb) alles van je lijstje maar is wat verder uit de richting :)

Warboel
Berichten: 14682
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Pensionstalling gezocht omgeving Leiden-Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 12:43

Ik weet alleen even niet hoe lang ze in de buitenzetservice buitenkomen bij GWS, ik heb er een tijdje gewerkt maar dat is inmiddels al een jaar of 3 geleden dus kan het me niet zo goed meer herinneren :=

Het is wel een gezellige stal, 2 grote binnenbakken en 1 kleinere, een buitenbak, longeercirkel en volgens mij iets van 12 paddocks. Instructie meenemen mag :j ‘s Zomers weidegang is mogelijk, ze worden sowieso buitengezet, en als zo’n binnen/buitenzet service hebt worden ze ook weer voor je binnengehaald.

Voeren was daar 3x per dag, uitmesten dagelijks. 2 solariums en 2 warm/koud water spuitplaatsen.

Mijn bijrijdpaard stond daar ook en zowel toen als toen ik er werkte vond ik het een leuke stal! :) gezellige sfeer, er wordt ook best veel georganiseerd voor de pensionklanten. Het is natuurlijk deels een westernstal maar ook aan de dressuurkant worden dingen georganiseerd, er zijn ook wel regelmatig wedstrijden en clinics.

purny

Berichten: 27487
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Pensionstalling gezocht omgeving Leiden-Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 12:48

Hcw heeft paddocks, stapmolen en overdekte bakken. Staan ook stallen leeg. Heeft alleen niet alle eisen.
Het is een gezellige manege met goede sfeer

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Re: Pensionstalling gezocht omgeving Leiden-Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 13:13