Kat buiten lijkt geen buitenkat, wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Kat buiten lijkt geen buitenkat, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-18 22:39

Ik kwam net thuis van werk en al luid mauwend en kopjes gevend kwam er een kat op mij af.
Hij liep ook echt met me mee naar de deur van het appartementencomplex en wilde graag mee naar binnen. Hij oogde buiten ook schichtig en bleef ook tegen de deur mauwen en op krabbelen toen ik hem buiten liet.

Heb al een foto gemaakt en gedeeld op Facebook, omdat de kat oogt als een heel aanhankelijke en goed verzorgde binnenkat.
Kan ik nog meer doen? Ik heb ‘m wel gewoon buiten gelaten, met veel pijn in m’n hart :+ want er zullen wellicht ook buitenkatten zijn die dit gedrag vertonen? :+ Maar het voelt echt heel sneu aan.
Is er nog iets wat ik zou kunnen doen verder?


Onali

Berichten: 18446
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Kat buiten lijkt geen buitenkat, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 22:41

Dierenambulance bellen, hopelijk is hij gechipt en kunnen ze uitlezen waar de eigenaar woont.

Black is the colour of my true love's hair

senna21

Berichten: 11814
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Kat buiten lijkt geen buitenkat, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 22:49

Op de website van amivedi kijken of een kat met ongeveer hetzelfde uiterlijk wordt vermist.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Mastrootje

Berichten: 2525
Geregistreerd: 18-02-09
Woonplaats: Zweden

Re: Kat buiten lijkt geen buitenkat, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 23:04

Hmm kan ook een binnenkat zijn die perongeluk buiten is gekomen en daarom schichtig is, en graag naar binnen wil. Waarschijnlijk de weg kwijt. Kan je hem niet naar binnen laten totdat het baasje gevonden is?

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Kat buiten lijkt geen buitenkat, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 23:06

Het kan ook gewoon een buitenkat zijn die het gezellig vind. Even op Amivedi kijken, en komende dagen kijken of ie er nog is of niet.

Op de hoogte blijven van paardgerelateerde activiteiten? Tips over houding en zit ontvangen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
paardplus.nl
Paardplus op Facebook

Koper

Berichten: 30229
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 23:08

Is het een groot complex? Hier in de flat weten we van elkaar welke kat bij wie hoort. Kun je niet een briefje ophangen in het trappenhuis oid?

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-18 23:12

Op amivedi staat ie niet, thanks voor de tip! Bij ons binnen kan niet ivm onze eigen katten, ik zou hem/haar wel in de hal kunnen laten..

Complex telt 19 apartementen, maar geen idee wie hier katten heeft verder :=
Wel aan de overkant, die zien we vaak vanaf het balkon maar daar lijkt ie niet van te komen.

Ik ga denk ik afwachten en als ie er morgenvroeg nog zo rondloopt ga ik even naar de dierenarts om evt een chip uit te lezen :j

:( voelt echt rottig..
Afbeelding

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 23:17

Dreamy schreef:
Op amivedi staat ie niet, thanks voor de tip! Bij ons binnen kan niet ivm onze eigen katten, ik zou hem/haar wel in de hal kunnen laten..

Complex telt 19 apartementen, maar geen idee wie hier katten heeft verder :=
Wel aan de overkant, die zien we vaak vanaf het balkon maar daar lijkt ie niet van te komen.

Ik ga denk ik afwachten en als ie er morgenvroeg nog zo rondloopt ga ik even naar de dierenarts om evt een chip uit te lezen :j

:( voelt echt rottig..
[ [url=m/ed5ocw.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat lief dat je je zo over de kat bekommerd. Maar kijk uit met in de hal laten. Voor je het weten gaan ze via de tussen deur geurtjes uitwisselen en zit jij in de kattenpies lucht :7

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Kat buiten lijkt geen buitenkat, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 23:19

Wat fijn dat je m buiten laat! Zoveel mensen doen den zo goed bedoeld de kat binnen halen die gewoon een baasje heeft. Onze eerste kat zou dit gedrag ook vertonen maar had er een hekel aan altijd binnen te zitten. :als je twijfelt kan je ook de chip laten controleren

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-18 23:21

Wij zitten op de bovenste verdieping, dus daar zouden we dan geen last van hebben :)) (we zouden ‘m dan in de hal beneden laten) maar idd, daar dacht ik ook al aan stel we zouden ‘m toch bij ons binnen in een aparte kamer doen..

Bij de auto’s kan ie voor vanacht ook wel prima schuilen iig. Zag er niet mager oid uit, dus een nachtje buiten overleefd ie hopelijk wel.
Zien we morgen wel even verder :j


Maartje1990 schreef:
Wat fijn dat je m buiten laat! Zoveel mensen doen den zo goed bedoeld de kat binnen halen die gewoon een baasje heeft. Onze eerste kat zou dit gedrag ook vertonen maar had er een hekel aan altijd binnen te zitten. :als je twijfelt kan je ook de chip laten controleren


Ja, voelt idd ook gewoon verkeerd om de kat wél binnen te halen als je niet zeker weet of je er juist aan doet. Zolang ie prima schuilplek heeft zal ‘t wel prima zijn voor nu, houd ik mezelf voor :=

Koper

Berichten: 30229
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 23:27

Ik zou 'm wel in de hal laten in elk geval. Bij ons weten de katten zelf op welke verdieping ze thuishoren. Mochten z'n mensen nog thuiskomen, of 'm gaan zoeken, dan is hij in elk geval al in het gebouw en vinden ze 'm makkelijker.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

senna21

Berichten: 11814
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Kat buiten lijkt geen buitenkat, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 23:29

Maar het is helemaal niet zeker dat de kat in dit gebouw thuishoort.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.


Koper

Berichten: 30229
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 23:30

Waarom zou hij er dan in willen?

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Kat buiten lijkt geen buitenkat, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 23:31

Mijn kat wilde ook bij de buren naar binnen.... woonde ze ook niet. Ik heb niet aan dr gevraagd waarom ze dat wilde... :+

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 23:36

Ik zou hem ook buiten laten. Mijn kat loopt ook 4x per dag een rondje buiten en vind iedereen lief en interessant.

Ik ben lid van de plaatselijke fb groep voor vermiste dieren. Daar is mijn kat al een paar keer voorbij gekomen :+ niet omdat ze vermist was. Ze zat gewoon bij mensen voor de deur te mauwen. Ik woon hemelsbreed nog geen 100 meter verder... :') Gelukkig zijn het lieve mensen die allemaal goed opletten. Maar je kan ook te snel een dier mee naar binnen nemen. Ik was m'n kat een halve dag kwijt, bleek ze dus bij iemand in de garage te zitten. Die had haar in afwachting van een reactie op fb maar opgesloten. Hoewel liever dat dan onder een auto uiteraard.

Waarschijnlijk is ze morgenvroeg weg. En anders even de Dieren ambu bellen om de chip te lezen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110632
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Kat buiten lijkt geen buitenkat, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 23:43

Offtopic: Hoe doen mensen dat eigenlijk die in een flat wonen en een buitenkat hebben? Laten ze die dan buiten op de gallerij of iedere keer naar beneden laten en dan naar buiten? Nu ben ik nieuwschierig.

TS, fijn dat je je om de kat bekommert. Je zou bijna denken dat hij of zij de weg kwijt is. Wij hebben in ons oude huis ook eens een kat gehad die continu bij ons naar binnen wilde. Later hoorde we dat hij van de oude bewoners was die hem hadden achter gelaten. Het arme dier snapte er dus niets van.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-18 23:47

Cayenne schreef:
TS, fijn dat je je om de kat bekommert. Je zou bijna denken dat hij of zij de weg kwijt is. Wij hebben in ons oude huis ook eens een kat gehad die continu bij ons naar binnen wilde. Later hoorde we dat hij van de oude bewoners was die hem hadden achter gelaten. Het arme dier snapte er dus niets van.


Nohhh, door dat soort verhalen ben ik echt geneigd de kat toch binnen te zetten.. het waait ook zo behoorlijk. :( Ze kunnen wel wat hebben natuurlijk, maar het blijft wel knagen..

Koper

Berichten: 30229
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 00:06

Cayenne schreef:
Offtopic: Hoe doen mensen dat eigenlijk die in een flat wonen en een buitenkat hebben? Laten ze die dan buiten op de gallerij of iedere keer naar beneden laten en dan naar buiten? Nu ben ik nieuwschierig.

TS, fijn dat je je om de kat bekommert. Je zou bijna denken dat hij of zij de weg kwijt is. Wij hebben in ons oude huis ook eens een kat gehad die continu bij ons naar binnen wilde. Later hoorde we dat hij van de oude bewoners was die hem hadden achter gelaten. Het arme dier snapte er dus niets van.

Die van mij huppelen de voordeur uit, steken de gang over, duiken via het gemeenschappelijke balkon aan de voorkant de galerij op en gaan aan het einde van de galerij de brandtrap af. De weg terug kennen ze ook. Toen mijn jongste er net was nam mijn kater haar op sleeptouw tot ze zelf de weg kende.

Ik heb een buurmeisje gehad op een andere verdieping, waar geen galerij of gelegenheid naar buiten is. Haar kat was wel graag buiten. Ze liet 'm zelf uit, en als hij weer naar binnen wilde wachtte hij tot er iemand aan kwam om de benedendeur open te doen, en diegene belde dan even bij de buurvrouw in kwestie aan zodat hij daar de gang op en naar huis kon.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Kat buiten lijkt geen buitenkat, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 04:13

Wat apart! Ik ging er eigenlijk van uit dat katten van bewoners van bovenappartementen binnen- en balkonkatten waren ?

Don't take anything for granted

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-18 07:54

Lukasje schreef:
Wat apart! Ik ging er eigenlijk van uit dat katten van bewoners van bovenappartementen binnen- en balkonkatten waren ?


Dat zijn de onze wel iig :j die van de overburen ook.

De kat zat nogsteeds bang te wezen beneden, dus heb ‘t voor nu ff naar binnen gehaald en ga om 08:30 naar de dierenarts om de chip uit te lezen.
Reismandje in is iig geen probleem :')
Afbeelding
Is gigantisch aan ‘t melken en spinnen. Zodra je weggaat is ‘t alleen maar mauwen, zowel buiten als binnen :(:)


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Dreamy op 24-10-18 07:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Kat buiten lijkt geen buitenkat, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 07:58

Wat lief van je +:)+
Misschien is hij idd de weg kwijt.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 08:05

Ik heb precies hetzelfde gehad als jij, en smiddags kwam ik thuis toen zag ik haar in de bosjes liggen met een kitten. Snel mee naar boven genomen in een doos met dekentjes en verwarming aan, en toen hadden we binnen mum van tijd 4 katten ipv geen :') maar dat was in februari :D (nu alweer 8 jaar bij ons en ze is echt mijn schaduw <3 ) lijkt overigens heel erg op deze!
Goed je je om deze kat bekommert ben blij dat er meer mensen zijn die dat doen!

http://www.flowerishtattoo.nl
Fineline tattoos & meer <3

blackpromise
Berichten: 235
Geregistreerd: 28-10-06

Re: Kat buiten lijkt geen buitenkat, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 08:12

je zou daar toch gewoon echt helemaal verliefd op worden :D

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-18 08:16

Mijn vriend is ook al helemaal verliefd :+ als niemand de kat uiteindelijk mist en na een paar weken niet is opgehaald, dan mag ie bij ons komen wonen (mits onze andere katten dat ook tolereren :)) ) en dan noemen we hem Mau(w)rits of haar Mau(w)reen.. :')
Ik heb m’n vriend wel gewaarschuwd dat de kans groot is dat dit schatje heel erg wordt gemist en dus al een goed huisje heeft.

Anoniem

Re: Kat buiten lijkt geen buitenkat, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 08:29

Goed gedaan. Als ze van niemand (meer) is, dan is ze nu onder de pannen en als ze wel van iemand is, heeft ze nu goede zorg en is ze veilig.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Facebook en 80 bezoekers