Fries dekhengst gezocht!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
yarkayunda
Berichten: 839
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Ell

Fries dekhengst gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-18 20:53

Hoi,
Ik wil dit jaar mijn fjordenmerrie laten dekken door een fries. Ik ben op zoek naar een fries met lange manen met een beetje een deukje op het hoofd dus niet zo'n bult dat is niet mijn smaak

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Fries dekhengst gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 10:16

Het zou handig zijn als een goede standfoto van je pony zou plaatsen en wat je doel is met het veulen. Zo'n kruisingen vallen nl niet altijd goed uit.

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 10:19

yarkayunda schreef:
Hoi,
Ik wil dit jaar mijn fjordenmerrie laten dekken door een fries. Ik ben op zoek naar een fries met lange manen met een beetje een deukje op het hoofd dus niet zo'n bult dat is niet mijn smaak


Ik zou echt never nooit een fjord met een fries gaan kruisen...echt ik raad het je 300% af!

Koop gewoon een leuk fries veulen of dek je fjord met een fjord.

Anomien

Berichten: 7374
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 10:19

yarkayunda schreef:
Hoi,
Ik wil dit jaar mijn fjordenmerrie laten dekken door een fries. Ik ben op zoek naar een fries met lange manen met een beetje een deukje op het hoofd dus niet zo'n bult dat is niet mijn smaak



Fjord x fries

Deukje... en verder ontbreekt alle info.

Oké.... mijn tip wacht er een paar jaar mee tot je er meer kijk op hebt en ook weet wat er bij komt kijken. Een veulen fokken is ook behoorlijk prijzig.
Betalen je ouders dat?

Je klinkt wel behoorlijk onervaren op dit gebied, heb ik dat goed?

Kabayo

Berichten: 13902
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 10:26

Goedgekeurde friese dekhengsten dekken niet zo snel een ander ras...

Ik zou voor Fonger T fan e boppelannen kiezen. Goedgekeurd bij het barock pinto stamboek. Het is een volle fries met lange manen en een aansprekend hoofd. Loopt ook hoog in de dressuur
http://www.deboppelannen.com/portfolio-view/fonger

Amber_

Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 17:47

Elisa2 schreef:
yarkayunda schreef:
Hoi,
Ik wil dit jaar mijn fjordenmerrie laten dekken door een fries. Ik ben op zoek naar een fries met lange manen met een beetje een deukje op het hoofd dus niet zo'n bult dat is niet mijn smaak


Ik zou echt never nooit een fjord met een fries gaan kruisen...echt ik raad het je 300% af!

Koop gewoon een leuk fries veulen of dek je fjord met een fjord.


Waarom raad je dat zo af? :j Ik ken hele leuke (en uiteraard ook mindere :D) kruisingen van deze combi


Afbeelding

Afbeelding