X als geslachtsaanduiding in paspoort persoon

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Killyenn
Berichten: 4608
Geregistreerd: 16-03-09
Woonplaats: Glasgow, Scotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 13:17

Dat is het probleem met een samenleving die zichzelf het toppunt van tolerantie vind: daar valt weinig mee te discussiëren, en dus kan intolerantie woekeren totdat het te grote vormen aan heeft genomen om met alleen discussie te beïnvloeden. Het is een bekend probleem, Finland had hetzelfde bijvoorbeeld met het legaliseren van het LGB-huwelijk. Dat werd enorm vermoeilijkt doordat het land zichzelf zo tolerant vind, dus 'waarom zouden we ons moeten aanpassen'. 'Paradox of tolerance' is een andere goede term om te googlen als men dat interessant vindt.


Popstra, bij mij zijn het vaak juist de jonge blanke mannen waar ik en mijn partner 's avonds met een boog omheen lopen. Maar dit lijkt me niet het topic voor die discussie.

Popstra
Berichten: 13731
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 13:20

Klopt, hier ook hoor Killyenn daarom schrijf ik ook dat van alles zich er tegenwoordig aan stoort.
Maar men stoort zich tegenwoordig ook al aan vakantie foto's van vrolijk spelende kindjes in hun blote billetjes op internet.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 13:59

Indestal schreef:
Wat voor groepen zijn dat dan die dat geweld geeft? Gewone uitgaanders? Mensen van buiten de stad? Al 25 jaar weg uit Amsterdam..


Van alles.

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 17:55

Popstra schreef:
van alles die er aanstoot aan nemen als een homo stel hand in hand wandeld of elkaar een zoen geeft of als een travestiet naar z'n werk loopt maar het zijn vaak toch wel onze moslim medelanders van een bepaalde leeftijd die dat doen

Zeker niet: anti-homogeweld is breed verspreid en neemt toe, ook onder autochtone bevolking. (En zeker onder populistisch en extreemrechts is de verdraagzaamheid erg laag.)
En het is meer dan kwalijk dat de ene groep wordt gebruikt om argwaan en afwijzing naar een andere groep mee aan te wakkeren.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: X als geslachtsaanduiding in paspoort persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 18:36

Volgens mij is homo geweld er altijd al geweest, op een of ander manier maakt dit sommige mannen heel erg kwaad...zal wel met mannelijke kwetsbaarheid te maken hebben...ik heb altijd het idee dat vrouwen dit veel minder belangrijk vinden, hebben ook vrij snel homo vrienden...

Ik kan het ook altijd super goed met ze vinden, misschien omdat er geen spanningsveld is en wellicht zijn sommige mannen daar juist weer bang voor....

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 20:36

Indestal schreef:
Volgens mij is homo geweld er altijd al geweest, op een of ander manier maakt dit sommige mannen heel erg kwaad...zal wel met mannelijke kwetsbaarheid te maken hebben...ik heb altijd het idee dat vrouwen dit veel minder belangrijk vinden, hebben ook vrij snel homo vrienden...

Ik kan het ook altijd super goed met ze vinden, misschien omdat er geen spanningsveld is en wellicht zijn sommige mannen daar juist weer bang voor....


Vrouwen zullen volgens mij gewoon eerder roddelen. Zie een vrouw niet zo snel een stel mannen in elkaar slaan, tenzij het een extreem grote groep vrouwen is, maar alsnog, kans is klein(er)..

Volgens mij hebben sommige mannen sneller schrik ook dat een homo man op hun verliefd zal worden. Ken zelfs hetero mannen die niet eens in een TWEEPERSOONSBED slapen met hun hetero vrienden.. Vind het apart maar hé. :')

Lusitana

Berichten: 22434
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: X als geslachtsaanduiding in paspoort persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 20:56

Geslacht op documenten is volkomen overbodig, punt.

Palmera

Berichten: 9454
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 21:03

DezeNaam schreef:
Ken zelfs hetero mannen die niet eens in een TWEEPERSOONSBED slapen met hun hetero vrienden.. Vind het apart maar hé. :')

Is er een bepaalde reden waarom iemand met een vriend in een bed miet slapen?
Om eerlijk te zijn slaap ik ook niet graag met een vriendin in een bed. Ik vind samen slapen iets dusdanigs intiems, dat doe ik dus niet met een vrouw.

Lusitana

Berichten: 22434
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: X als geslachtsaanduiding in paspoort persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 21:25

Er moet niets, maar er zijn plenty situaties waarin het handig is om samen in 1 bed te kruipen groot of klein. Op vakantie of logeerpartijen scheelt het een extra kamer of tent.

De reden waarom men iets niet wil is interressant. Het niet willen omdat je bang bent om als homo aangekeken te worden (alsof dat iets slechts is) heeft te maken met wat je denkt dat een ander van je vindt.... en je kunt je afvragen waar die angst vandaan komt. Echt wel stof tot nadenken.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 21:30

Palmera schreef:
DezeNaam schreef:
Ken zelfs hetero mannen die niet eens in een TWEEPERSOONSBED slapen met hun hetero vrienden.. Vind het apart maar hé. :')

Is er een bepaalde reden waarom iemand met een vriend in een bed miet slapen?
Om eerlijk te zijn slaap ik ook niet graag met een vriendin in een bed. Ik vind samen slapen iets dusdanigs intiems, dat doe ik dus niet met een vrouw.

Natuurlijk ben je dat niet. :+ Ik ken ook koppels die niet samen slapen, dat begrijp ik wel. Maar na een nachtje uitgaan -waarbij je waarschijnlijk toch al als een blok in slaap valt door de alcohol- vraag ik me af waarom je nog de moeite zou nemen om een extra matras te leggen.
Maar het kan natuurlijk voor iedereen persoonlijk zijn dus, ik vind samen slapen totaal niet intiem, je moet elkaar toch niet aanraken als het bed groot genoeg is.

Maar met betrekking op het 'schrik hebben van homoseksuele mensen' kan ik ook wel toevoegen dat ik zelf dus op vrouwen val. Nog niemand in mijn klas weet dit. Gisteren moesten we voor een opdracht elkaars hand vasthouden en een cirkel vormen, er stonden twee meisjes naast mij, en ja, dan vraag ik me toch soms af of ze het ongemakkelijk zouden vinden als ze wisten dat ik gay was. :+ Misschien iets stoms om je af te vragen op zo'n moment, maar het speelt soms wel.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: X als geslachtsaanduiding in paspoort persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 21:44

Ik had een ex die niet eens wilde zeggen of hij een man wel of niet knap eruit vond zien want hij was geen homo dus dat kan je niet weten :')

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: X als geslachtsaanduiding in paspoort persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 21:45

Ohno... _O- Want als je iemand knap vindt denk je natuurlijk direct aan s*ks. :))