Soesterduinen parkeerplaats

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Soesterduinen parkeerplaats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-18 12:27

Hoi,

Aankomende zondag ga ik met een stalgenootje naar de Soesterduinen. Echter zijn wij beiden niet bekend in de omgeving dus zijn we op zoek naar een fijne, rustige parkeerplek vlak aan de duinen.

Waar kunnen we het beste de auto neerzetten? En zijn er nog punten waar we op moeten letten? Plekken die we moeten vermijden?

We hebben inmiddels al beide een ruiterpenning aangeschaft. :)

Alvast bedankt. :D

Emerelle

Berichten: 1159
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Utrecht

Re: Soesterduinen parkeerplaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 12:33

ik parkeer altijd bij de beaufortlaan parkeerplaats :)

makkelijk stukje waar je kan een rondje kan draaien en als dat stukje vol staat met autos zet ik m altijd gewoon langs die weg. gaat heel prima!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101733
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Soesterduinen parkeerplaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 12:36

Ja dat is een goede plek.:j

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: Soesterduinen parkeerplaats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-18 13:41

Bedankt! Spreekt het een beetje voor zich waar je vanaf daar het bos/duin in kan rijden? :)

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 13:46

Beaufortlaan, maar je kan ook parkeren bij Avia in Soest, naast het restaurant de Korte duinen. Dan loop je direct het bos in naar de duinen toe. Dat is de Birkstraat
Laatst bijgewerkt door Saaams op 23-10-18 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 13:47

mcjv schreef:
Bedankt! Spreekt het een beetje voor zich waar je vanaf daar het bos/duin in kan rijden? :)


Vanaf de Beaufortlaan vind ik van niet :=

Let wel op dat je een penning nodig hebt.

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-18 15:03

Saaams schreef:
Beaufortlaan, maar je kan ook parkeren bij Avia in Soest, naast het restaurant de Korte duinen. Dan loop je direct het bos in naar de duinen toe. Dat is de Birkstraat


Bedankt! Ik ga even opzoeken hoe of wat. Penning heb ik inderdaad al gekocht. :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101733
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Soesterduinen parkeerplaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 15:05

Ik vind het wel logisch vanaf de Beaufortlaan. Maar goed, ik ben er al zo vaak geweest...

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 15:10

Bellatrix schreef:
Ik vind het wel logisch vanaf de Beaufortlaan. Maar goed, ik ben er al zo vaak geweest...


Ja maar dan blijf je vooraan op de duinen. TS wil een rit maken. Vanaf die plek heb je geen duidelijke bordjes staan. Vanaf korte duinen staan ze er wel.

Emerelle

Berichten: 1159
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Utrecht

Re: Soesterduinen parkeerplaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 16:34

vanaf de beaufortlaan loop je zo de hei op :=

19marjo90

Berichten: 962
Geregistreerd: 13-04-11
Woonplaats: thuis

Re: Soesterduinen parkeerplaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 17:04

Weet niet of je daar mag parkeren met paard, maar op de Foekenlaan is een grote parkeerplaats en als je dan met je paard naar het spoor loopt, kun je zo het ruiterpad langs het spoor nemen.

Koper

Berichten: 30266
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 17:09

19marjo90 schreef:
Weet niet of je daar mag parkeren met paard, maar op de Foekenlaan is een grote parkeerplaats en als je dan met je paard naar het spoor loopt, kun je zo het ruiterpad langs het spoor nemen.

Foekenlaan mag dacht ik niet met trailer. Dan kun je beter langs de Dolderseweg parkeren. Daar is geen officiële parkeerplaats maar genoeg mensen die daar het bos in gaan en die daar parkeren. Hondenuitlaatservices enzo. En ben je met een paar stappen in het bos.

19marjo90

Berichten: 962
Geregistreerd: 13-04-11
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 17:28

Koper schreef:
19marjo90 schreef:
Weet niet of je daar mag parkeren met paard, maar op de Foekenlaan is een grote parkeerplaats en als je dan met je paard naar het spoor loopt, kun je zo het ruiterpad langs het spoor nemen.

Foekenlaan mag dacht ik niet met trailer. Dan kun je beter langs de Dolderseweg parkeren. Daar is geen officiële parkeerplaats maar genoeg mensen die daar het bos in gaan en die daar parkeren. Hondenuitlaatservices enzo. En ben je met een paar stappen in het bos.


Wist het al niet zeker (woon en sta niet meer in soest). Er stonden trouwens ook regelmatig trailers langs de weg bij de zandlaan. Maar vanaf daar is het best een stuk naar de lange duinen en ik denk dat dat ook niet geheel legaal is... Als je op de baufortlaan wel met de trailer mag parkeren is dat dan denk ik de beste optie. Of bij manege Eldorado vragen of je mag parkeren.

Koper

Berichten: 30266
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 17:32

Best goed idee. Bij de manege kun je achterom rijden en dan zit je al op het ruiterpad. Alleen moet je daar dan even weten dat je bij de spoorwegovergang schuin moet oversteken. Dus spoor over en dan na het spoor meteen naar rechts.

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 17:46


mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-18 16:45

Bedankt voor de tips dames! Ik heb vandaag een enorm leuke dag gehad. We hebben geparkeerd bij een soort kleine brasserie met speeltuin aan het spoor, daar was een redelijk grote parkeerplaats. Vanaf daar hebben we eerst een rondje aan de andere kant van het spoor gedaan, en op het laatst een heel klein stukje over de vlakte. Jammer genoeg was het wel druk met honden overal daar op de vlakte, maar de paarden waren al op van het eerste stukje. Onze dag was geslaagd, mede dankzij jullie! :D

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Soesterduinen parkeerplaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 16:52

Goed te horen!

Op de lange duinen mogen de honden los, op de korte horen ze vast (wat lang niet iedereen doet), dus als je nog eens een leuk ritje wil doen is dat misschien aan te raden ;)

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: Soesterduinen parkeerplaats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-18 20:58

Ik was inderdaad op de lange duinen. Er waren heel veel mensen die toch ondanks dat het een losloopgebied is, hun hond even aangelijnd hadden tot wij voorbij waren. Ook heel veel mensen die even een gezellig praatje maakte met ons en mij nog meer op een roze wolk hielpen door te zeggen hoe mooi de paardjes waren. :D

Afbeelding
Afbeelding