Tinker Sanya voelt zich beter dan ooit

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Calanddra

Berichten: 14120
Geregistreerd: 27-02-03

Tinker Sanya voelt zich beter dan ooit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-18 23:15

Afgelopen 2 jaar veel mee gemaakt met mijn dame. Sinds begin van de zomer ging het gelukkig al zoveel beter, ondanks alles toch doorgezet en dat heeft zijn vruchten af gegeven.

Echter met het extreme warme weer kwam het trainen op een laag pitje te staan. Uiteindelijk ook de beslissing moeten maken om mijn andere merrie te verkopen (gelukkig bij een vriendin terecht gekomen waar ze het geweldig heeft) omdat ik het qua tijd en financieel niet meer redde met twee.

Nadat mijn andere merrie was verhuisd was Sanya vrij onrustig, ze bouwde sowieso al snel spanning op, maar nu was het nog duidelijker te merken.

Nu ik er nog maar eentje had besloot ik om Sanya dichter bij huis te plaatsen op een all-in stalling, zodat ik naast mijn fulltime baan en huishouden eindelijk echt weer de tijd had om de training op te pakken. We staan hier nu bijna 2,5 maand.

Ik had van te voren bedacht het rustig aan te doen, ze kan niet goed tegen verandering dus ik wilde alle tijd nemen zodat ze goed kon wennen. Ze kwam samen met de tinkermerrie van een vriendin (dames mochten elkaar in de trailer ontmoeten) en dat was vanaf moment 1 dikke mik. Binnen een week stond ze al relaxter dan ooit in de kudde. Geen spanning, niks. Gewoon heerlijk op haar gemak. Ze had duidelijk haar plekje gevonden. Al snel vond ik haar ook regelmatig tussen de rest, zelfs een keer liggend in de schuilstal naast haar nieuwe grote tinkervriend die over haar waakte. Sanya ligt nooit XD ze was altijd zo alert, maar hier vond ze eindelijk de rust om midden tussen de kudde te rusten.

Eerder dan verwacht ben ik dus ook weer op gestapt. En waar dat voorheen zoveel spanning op leverde, was de spanning op deze stal bij ons beide grotendeels weg. Zelfs zonder zadel rond gewandeld met een lange teugel, wie had dat een halfjaar geleden gedacht XD Zo bijzonder wat een nieuwe omgeving kan doen en wat dit voor een invloed kan hebben.

Ze had uiteraard totaal geen conditie meer dus we zijn het langzaamaan gaan opbouwen. Voorzichtig aan het rijden en longeren weer opgepakt. Helaas had ze wel al een vreselijk dikke vacht, ze is dit jaar niet goed uit haar wintervacht gekomen. Hierdoor kon ze haar warmte niet kwijt en konden we amper wat opbouwen. 3 weken geleden de training wat actiever op gaan pakken en besloten haar te scheren. Wat een verschil!

Momenteel train ik haar vooral aan de longe met dubbele lijnen, probeer ik elke week een keer met haar naar het bos/de hei te gaan en hebben we het werken aan de lange lijnen ontdekt. Nooit gedacht het zo leuk te vinden en Sanya doet het ook nog eens geweldig.

Rijden in de bak laten we voor mij nu even, ikzelf bouw nog veel spanning op in de bak (Sanya spiegelt ontzettend). Ik heb eigenlijk ook jaaaaaren enkel buiten gereden en voel me een onwijze beginner in de bak XD voor nu houd ik het lekker bij buiten rijden, lekker lange stukken rechtdoor, vertrouwen opbouwen.
En sinds een paar weekjes heeft ze een onwijs leuke bijrijdster waar ze ontzettend goed op reageert (ze kan best eenkennig zijn) die haar nu 2x in de week in de bak rijdt en eens in de maand lest met haar.

Ik heb 2x in de maand grondwerk les met haar (academisch) en wil ook 2x in de maand lessen aan de lange lijnen gaan nemen.

Het viel me van de week op hoe ze in die korte tijd is veranderd, niet alleen qua state of mind, maar ook qua bespiering. Ik durf voor het eerst echt te zeggen dat ze hier perfect op haar plek is en nu echt lekker in haar vel zit. Vandaar dat ik ook dolgraag weer eens wat leuke foto's van haar wilde maken. Ik ben zo trots op haar <3 Ik wilde dan ook graag deze foto's delen :D

Eén van de verkoopfoto's (augustus 2016) waar ik op verliefd werd, hier ong 3 maanden drachtig
Afbeelding

Afgelopen juni, door het warme weer konden we weinig doen
Afbeelding

Eerste dag op de nieuwe stal, naast haar vriendin
Afbeelding

Na 2 weekjes voor het eerst voorzichting aan weer begonnen met longeren
Afbeelding

En dan gisteren <3 <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
We zijn vooral ook bezig om haar buik- en rugspieren goed te trainen, zodat haar rug ook wat meer bij trekt. Zo fijn om te zien dat haar rug langzaamaan al wat beter wordt!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


We zijn er nog lang niet, maar we komen er wel :D het doel is volgend jaar eindelijk weer met haar naar de keuring te gaan. We zijn vorig jaar geweest, met een veulen van 2,5 maand aan de voet. Kortom totaal uit conditie, weinig bespiering (kocht haar 2 jaar geleden en ze bleek na een paar maanden toch drachtig te zijn), opgeblazen buik (achteraf gezien door zand helaas), flink lage rug (als 8 jarige uit Engeland gekomen, gezien haar rug en uiers heeft ze zeker eerder veulens gehad). Maar alsnog een hoge 2e premie en ze waren erg lovend. Dus ik wil dolgraag voor een herkansing gaan, maar wel pas als ze echt goed in vorm is en en klaar voor is :D

Het doet me iig ontzettend goed om haar zo te zien <3 blij paard <3


Happy_Hippie

Berichten: 846
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 23:26

Wat een lief hoofdje heeft ze <3
Ze ziet er echt heel goed uit vind ik

Volg ons ook op instagram Ultra_Happy_Hippie
Wil je graag foto's of video's van je dier of voertuig, neem vrijblijvend contact op! https://www.chaysfotografie.com

Calanddra

Berichten: 14120
Geregistreerd: 27-02-03

Re: Tinker Sanya voelt zich beter dan ooit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-18 18:38

Dankje!!

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Tinker Sanya voelt zich beter dan ooit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 18:47

Super team zijn jullie. Ze is zo op haar plek. :-) echt toppers. Vooral doorgaan! En straks hebben jullie nog meer vetrouwen in elkaar. *\%/*

maras

Berichten: 2316
Geregistreerd: 04-06-06

Re: Tinker Sanya voelt zich beter dan ooit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 08:02

Wat fijn dat ze zo de tijd krijgt om op te knappen en gespierder te worden!

Jane2

Berichten: 685
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Tinker Sanya voelt zich beter dan ooit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 08:18

Wauw!! Jullie zijn echt goed bezig. Blij vrolijk paard. En wat is ze mooi veranderd. Ziet er goed uit.


Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Tinker Sanya voelt zich beter dan ooit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 18:48

Wat fijn dat ze zo op haar plek is op de nieuwe stal!

smileydees
Berichten: 1683
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: in het westen v/h land

Re: Tinker Sanya voelt zich beter dan ooit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 19:37

die zogenaamd koelbloedige tinkerdames weten wat. Het is of ik een karakterbeschrijving van onze Kwiny lees! Leuk, ze komt mooi bij! geniet er maar van!

Those we love don’t go away, maar wat mis ik haar ons Kwinneke. 24.05.2007 - 13.07.2023

Tinker Kwiny
Sindy
Now I am a warrior!
- demi lovato-

Kasmir

Berichten: 5424
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Re: Tinker Sanya voelt zich beter dan ooit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 20:07

Ze ziet er geweldig uit, fijn dat ze zo goed op haar plek is op de nieuwe stal :D.

Horses of Taiga
Paardrijvakanties op IJslandse paarden in Zweeds Lapland.

kiki1976

Berichten: 16821
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Tinker Sanya voelt zich beter dan ooit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 20:19

Jen ze ziet er echt super uit <3
Lees op fb regelmatig je update's en ben echt blij voor je dat je nu je vertrouwen steeds verder terug krijgt. Topper ben je, niet opgeven en doorgaan.

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

Borisje

Berichten: 5469
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: Hilvercity

Re: Tinker Sanya voelt zich beter dan ooit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 20:33

Wat grappig als je de kuddegenoot van je pony tegenkomt op Bokt. :D Sanya is een scheetje en kan heerlijk knuffelen! Volgens mij heeft ze het prima naar haar zin en zijn de tinkerdames zijn hartstikke dikke mik.
Gelukkig vind Boris haar ook gezellig ;)

Calanddra

Berichten: 14120
Geregistreerd: 27-02-03

Re: Tinker Sanya voelt zich beter dan ooit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-18 20:21

Aaah bedankt iedereen!

Wat lief Wendy! Ben ook zo blij dat ik heb doorgezet, vanaf moment 1 is er iets bij haar geweest wat me zo gepakt heeft <3

Hey wat leuk Borisje! Wist niet dat je ook op bokt zat :D

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 20:39

Borisje schreef:
Wat grappig als je de kuddegenoot van je pony tegenkomt op Bokt. :D Sanya is een scheetje en kan heerlijk knuffelen! Volgens mij heeft ze het prima naar haar zin en zijn de tinkerdames zijn hartstikke dikke mik.
Gelukkig vind Boris haar ook gezellig ;)


Ik ook niet wat leuk!! Ik ben Willeke van Stanley

Borisje

Berichten: 5469
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: Hilvercity

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 15:51

plutolover schreef:
Borisje schreef:
Wat grappig als je de kuddegenoot van je pony tegenkomt op Bokt. :D Sanya is een scheetje en kan heerlijk knuffelen! Volgens mij heeft ze het prima naar haar zin en zijn de tinkerdames zijn hartstikke dikke mik.
Gelukkig vind Boris haar ook gezellig ;)


Ik ook niet wat leuk!! Ik ben Willeke van Stanley


_O- Nou, nooit meer incognito.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Melzazu, xBeauuu en 26 bezoekers