Diervriendelijk slachterij voor particulieren - waar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Diervriendelijk slachterij voor particulieren - waar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 14:43

Er blijven op doorgaan in dit topic is wel fatsoenlijk? Doe dat dan via pb zoals ze zelf voorsteld.

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 14:55

Ik wou dat ik je kon helpen ts, ik ken wel iemand maar dat is ook weer in Nederland dus dat helpt niet. Sterkte met de keuzes en het verlies dat er aan zit te komen.

Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 16:27

CalipsoLover schreef:
Als je zo nodig geld wil verdienen met er nog wat uit te krijgen via een slachthuis, moet je volgens mij ook geen dieren hebben.


Ik denk dat vooral hiermee TS en alle volgers van dit topic raakte. Want dit is écht nog even een trap nageven, bovenop je eerdere belerende geblaat. En dan nu niet zielig doen, alsof jij het slachtoffer (hah leuke woordspeling) bent en Bokt weer eens stom is.
Er werd A: niet om jouw mening gevraagd, maar soit het is een forum dus je hebt kans dat mensen reageren. B: wat je verkondigt is niet waar en gevormd vanuit jouw onderbuikgevoelens.

Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 16:30

bigone schreef:
CalipsoLover schreef:
Ik heb niet alle afbrekende reactie's op die van mij gelezen, maar dit is mijn mening en mijn volste recht om dit te vinden, te denken en te schrijven. TS doet ermee wat ze wil, en nee ik ben niet zo'n vegetariër of veganist :?
Doet me er even aan herinneren hoe stom bokt soms kan zijn, want sommige reactie's zijn alles behalve volwassen. Wat TS doet is haar zaak, ik zou het gewoon als persoon al niet fijn vinden om in een onvertrouwde omgeving neergeschoten te worden, vaak dan ook nog eens met onbekende om me heen. Ik zou mijn paard, dat zoveel jaren voor mij gewerkt heeft niet als 'dank' dan laten neerschieten om vervolgens op iemand zijn bord terecht te komen. Misschien ben ik hier dan te emotioneel over, maar neen, ik vind dat mijn paard dan ook een mooier afscheid verdient, voor alle die daar nog kritiek op hebben, dit is mijn mening en het is mijn volste recht om dit te zeggen en mezelf te verdedigen.

Edit: Het gaat mij ook niet om het schieten of euthanasie, dat schrijf ik ook nergens. Het gaat mij over een dier in nog meer stress brengen, in een vreemde omgeving met vreemde mensen om dan vervolgens opgegeten te worden.

Jongedame, word wat ouder, leer nog veel meer over journalistiek zodat je weet hoe nepnieuws de wereld word ingestuurd en leer vooral te schrijven zonder vooroordeel. Wanneer je had gezegd dat je geen antwoord weet op de vraag omdat jij je paard zou laten inslapen bij een da dan komt dat totaal anders over en zeg je hetzelfde. Jij zou voor het spuitje gaan, knipt de staart er af en dan? Cremeren of daar laten. In het laatste geval gaat hij met de grijper de destructiewagen in en word hij vermalen om weer te worden hergebruikt. Dus of het paard nu kunstmest of een biefstuk word, dan liever het laatste.


Of hondenbrokken of de welbekende lijmfabriek.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 16:32

Gillbo schreef:
CalipsoLover schreef:
Bijzondere keuze, mag ik vragen waarom? Waarom geef je je paard niet gewoon een spuitje als het 'op' is zeg maar? Als je je goed geïnformeerd hebt dan weet je dat dieren enorm veel stress ervaren in een slachthuis, dierenartsen raden ook aan om bij je dier te blijven wanneer het gebeurt, omdat het écht niet fijn is voor ze. Geef je paard een menswaardig afscheid aub, en laat hem thuis een spuitje geven. Als je zo nodig geld wil verdienen met er nog wat uit te krijgen via een slachthuis, moet je volgens mij ook geen dieren hebben.

Zo wat een oordelen zeg. Wie ben jij om zonder achtergrond te weten deze bak *** over ts heen te gooien.

Ik zie dat je student journalistiek bent, leer je daar niet dat je je verhaal op waarheid moet berusten en mensen de kans moet geven het verhaal te doen? Anders is het gewoon de roddelpers en omdat nou goede journalistiek te noemen....


Je oordeelt zelf ook met het stuk van journalistiek ;)

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 16:33

Blijven jullie hier nou echt over door miepen?

-O-

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 16:35

Tja en toch is dat onder zakelijke mensen wel een reden om een paard te laten slachten i.p.v. euthanaseren,omdat je bij slachten geld krijgt voor het vlees (niet altijd trouwens) ! terwijl euthanaseren geld kost.Ik heb heel veel boeren en manegehouders gekend,en die kijken er op die zakelijke manier tegenaan.Maar als prive-eigenaar van een enkel paard ,die er niet zijn brood mee hoeft te verdienen,kun je andere keuzes maken.

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Diervriendelijk slachterij voor particulieren - waar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 16:39

Geef Calipsolover geen voer meer voor discussie en laten we gewoon weer lekker ontopic gaan :)

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 16:44

anjali schreef:
Tja en toch is dat onder zakelijke mensen wel een reden om een paard te laten slachten i.p.v. euthanaseren,omdat je bij slachten geld krijgt voor het vlees (niet altijd trouwens) ! terwijl euthanaseren geld kost.Ik heb heel veel boeren en manegehouders gekend,en die kijken er op die zakelijke manier tegenaan.Maar als prive-eigenaar van een enkel paard ,die er niet zijn brood mee hoeft te verdienen,kun je andere keuzes maken.


Volkomen ongepast en offtopic.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 16:50

Lizzyy schreef:
Geef Calipsolover geen voer meer voor discussie en laten we gewoon weer lekker ontopic gaan :)



T zijn andere die er op blijven reageren, callipsolover heeft al eerder gevraagd als er nog mensen commentaar hebben, dit via pb te doen en terug on topic te gaan maar tevergeefs.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Diervriendelijk slachterij voor particulieren - waar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 16:51

En jij gaat ook maar door dus verbeter de wereld begin alsjeblieft bij jezelf.

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: Diervriendelijk slachterij voor particulieren - waar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 16:51

Zoals de meeste hier......

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 16:54

lieveli schreef:
En jij gaat ook maar door dus verbeter de wereld begin alsjeblieft bij jezelf.


Ik heb hier amper gereageerd integendeel tot andere.
Moet ik u een spiegel geven?? Misschien je eigen raad opvolgen.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 16:54

dromertje2 schreef:
lieveli schreef:
En jij gaat ook maar door dus verbeter de wereld begin alsjeblieft bij jezelf.


Ik heb hier amper gereageerd integendeel tot andere.
Moet ik u een spiegel geven??


Neuh ik weet zo ook wel dat ik knap ben.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Diervriendelijk slachterij voor particulieren - waar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 17:00

ts: ik hoop dat je toch uit sommige reacties hulp hebt gehad.
Veel sterkte.

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 17:07


kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 17:24

anjali schreef:
Tja en toch is dat onder zakelijke mensen wel een reden om een paard te laten slachten i.p.v. euthanaseren,omdat je bij slachten geld krijgt voor het vlees (niet altijd trouwens) ! terwijl euthanaseren geld kost.Ik heb heel veel boeren en manegehouders gekend,en die kijken er op die zakelijke manier tegenaan.Maar als prive-eigenaar van een enkel paard ,die er niet zijn brood mee hoeft te verdienen,kun je andere keuzes maken.

Weet niet hoe het nu zit. Maar eerder kon je ook laten schieten en dan met rendac mee.

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 17:26

MarcoBorsato schreef:
Donkydonkje schreef:
Met de slacht maak je net zo een gok, kan net zo goed mis gaan.


Ga weg.


Neehoor ik blijf. :+

Lieveli, ik weet niet onder welke steen jij leeft, maar bij het slachten gaat het ook zooooo vaak mis en nee ik zuig dit niet uit mijn duim, zelf gezien! Ik weet zeker dat dit gelijk opgaat met het inslapen hoe vaak dit mis gaat. Of wil je je kop in het zand blijven steken? Mag hoor maar dan raad ik je een documentaire aan waardoor je mening zeker zal veranderen. Wil je hem niet kijken, moet je je mond houden want dan heb je er dus echt geen weet van wat je hier verteld.

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 17:31

anjali schreef:
Tja en toch is dat onder zakelijke mensen wel een reden om een paard te laten slachten i.p.v. euthanaseren,omdat je bij slachten geld krijgt voor het vlees (niet altijd trouwens) ! terwijl euthanaseren geld kost.Ik heb heel veel boeren en manegehouders gekend,en die kijken er op die zakelijke manier tegenaan.Maar als prive-eigenaar van een enkel paard ,die er niet zijn brood mee hoeft te verdienen,kun je andere keuzes maken.


Wat is daar mis mee? Ja voor ons zijn het (bijna) huisdieren, maar voor manege's zijn het inkomsten.
Je manege dichtgooien omdat je een paard in alle rust wil laten inslapen en het lichaam ongeveer 24 uur laten liggen is ook geen visitekaartje en kost geld.

Er mag af en toe best zakelijk naar gekeken worden, niks mis mee.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Diervriendelijk slachterij voor particulieren - waar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 17:35

Oke ik heb getemd want het blijft ook gewoon doorgaan met dit gezeur.
Topic kom ik op alle tijdstippen van de dag tegen bovenaan

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 17:57

Donkydonkje schreef:
Neehoor ik blijf. :+

Lieveli, ik weet niet onder welke steen jij leeft, maar bij het slachten gaat het ook zooooo vaak mis en nee ik zuig dit niet uit mijn duim, zelf gezien! Ik weet zeker dat dit gelijk opgaat met het inslapen hoe vaak dit mis gaat. Of wil je je kop in het zand blijven steken? Mag hoor maar dan raad ik je een documentaire aan waardoor je mening zeker zal veranderen. Wil je hem niet kijken, moet je je mond houden want dan heb je er dus echt geen weet van wat je hier verteld.


Mag hopen dat er een sanctie volgt op het negeren van een hulk.

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Diervriendelijk slachterij voor particulieren - waar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 18:08

Ook ik heb weer getemd met een dringend verzoek erbij.

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Diervriendelijk slachterij voor particulieren - waar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 18:52

Ik plaats hier even een slotje voor overleg.