Op vakantie zonder ouders..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Op vakantie zonder ouders..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-18 16:18

Hoihoi.
Dit jaar doe ik examen (mavo) en dat wil ik graag afsluiten met een vakantie samen met een vriendin.
Mijn broer heeft dit toen hij 16 was ook gedaan en dat kostte destijds (zegt hij) niet veel.
Als ik nu echter zoek naar een vakantie voor tieners (camping, of n huisje, whatever) kom je al snel uit op 1000 euro.
We willen dus echt niet lang ( 4,5,6 dagen) en het probleem is dat we niet echt meisjes zijn die dag en nacht willen feesten.
We willen t liefst ook rondkijken in dorpjes etc (en dan ja... savonds feesten).

Nu komen we eigenlijk nergens op uit, we willen dus niet in Nederland blijven.
Wie heeft er tips/hints? :)

So what if im crazy? The best people are.


gerlindie

Berichten: 4627
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Op vakantie zonder ouders..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 16:21

Ik ben met drie vrienden van de zomer in de Ardennen geweest,
We hadden een supermooi huisje via AirBNB, en mochten de auto van mijn moeder mee.
We zijn elke dag weg geweest, en hebben vier dagen zelf gekookt, en zijn twee dagen uit eten geweest.
In totaal waren we €250 pp kwijt ongeveer.

"I can see a hat, I can see a cat, I can see a man with a baseball bat"

_Barbara_

Berichten: 4524
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: Tilburg

Re: Op vakantie zonder ouders..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 16:25

Kan veel goedkoper! Kijk op de site van gogo, gofun, beachmasters, corendon etc. Of boek vliegtickets en appartment los. Ga al jaren voor ong. 500 euro 8 dagen op vakantie op die manier :))

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-18 16:26

gerlindie schreef:
Ik ben met drie vrienden van de zomer in de Ardennen geweest,
We hadden een supermooi huisje via AirBNB, en mochten de auto van mijn moeder mee.
We zijn elke dag weg geweest, en hebben vier dagen zelf gekookt, en zijn twee dagen uit eten geweest.
In totaal waren we €250 pp kwijt ongeveer.


Inclusief het huisje?
Ik ben helaas dan wel 16 dus een auto word hem niet, voor ons komen er dan nog wel kosten bij van trein of iets.. Wat in de Ardenne moeilijk te doen is.
250,- valt wel binnen ons budget.

So what if im crazy? The best people are.

Paris_
Berichten: 2122
Geregistreerd: 12-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 16:26

Laatst bijgewerkt door Paris_ op 21-10-18 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10
Berichten: 14643
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 16:26

Met een rugzak de trein pakken en ergens kamperen?

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-18 16:26

_Barbara_ schreef:
Kan veel goedkoper! Kijk op de site van gogo, gofun, beachmasters, corendon etc. Of boek vliegtickets en appartment los. Ga al jaren voor ong. 500 euro 8 dagen op vakantie op die manier :))


Thanks! Ga nu even kijken op die sites.

So what if im crazy? The best people are.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 16:28

Via Skyscanner kun je zoeken naar goedkope vliegtickets, daarna los een Airbnb.. Je zou eerst eens kunnen kijken naar goedkope bestemmingen, bijvoorbeeld Praag, Krakau, Budapest.

Via srprs.me is ook een aanrader!
Laatst bijgewerkt door Sem_ op 21-10-18 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-18 16:28

Paris_ schreef:
En waar zoek je dan precies op? Heb je landen of steden in gedachten?
Zomaar een gooi, bv. Albufeira.. Goed uitgaan en leuke bezienswaardigheden.
6 dagen (hou er rekening mee dat je slechts 4 'volle' dagen hebt ivm vliegen!), incl vliegtickets, prima appartement vanaf €300 p.p. in hartje zomer (juli)

https://www.vakantiediscounter.nl/zoekr ... ets=nodate



Ik heb altijd al een oogje op Denemarken gehad. Maar dat klinkt nou niet als de perfecte plek om met een vriendin op je 16e heen te gaan.
Veder graag niet iets wat mijn ouders niet goedkeuren als Chersonissos, teveel slechte verhalen haha.

Het is veder heel fijn als dingen op loopafstand zijn of met de bus/trein/tram te bereiken zijn! Maar we hebben hele losse eisen.

So what if im crazy? The best people are.

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-18 16:29

Sem_ schreef:
Via Skyscanner kun je zoeken naar goedkope vliegtickets, daarna los een Airbnb.. Je zou eerst eens kunnen kijken naar goedkope bestemmingen, bijvoorbeeld Praag, Krakau, Budapest.

Via sprs.me is ook een aanrader!


Top! Ga zo. bekijken.


Heel erg bedankt voor al die geweldig reacties <3

So what if im crazy? The best people are.

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-18 16:33

Vele dingen zien er goed uit. Maar mag je daar ok vanaf 16 (zonder ouders dus) heen vraag ik me dan af.
Ik wil niet daarmee in de problemen komen.

So what if im crazy? The best people are.


vaxie

Berichten: 285
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 16:38

Volgens mij zijn er veel hotels waar je niet onder de 18 jaar zonder ouder of begeleider mag verblijven. Volgens mij geldt er soms ook een leeftijdsgrens bij vliegtuig maatschappijen, maar pin me hier niet op vast. Via de jongerenvakanties (Gogo, beachmasters etc.) kan je wel als 16 jarige vakanties boeken, en die hebben ook wel hotels op plekken die geen of minder een feestlocatie zijn.

Edit: in mijn tijd hadden ze ook plaatsen die wat minder over de top waren zoals Callella en Santa Susanna, zie nu dat ze nu alleen nog maar de 'echte' feestlocaties aanbieden

beetje22

Berichten: 120
Geregistreerd: 23-01-15
Woonplaats: Arnhem en omstreken

Re: Op vakantie zonder ouders..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 16:51

Afgelopen zomer ben in met een vriendin wezen surfen. Duurde 10 dagen. Je gaaf dan dus wel echt met een organisatie, maar je hoeft nergens aan mee te doen. Wel weer wat duurder (€600 denk ik?), maar een hele gave ervaring!

I'm a surpfeiffer. [o]

Paris_
Berichten: 2122
Geregistreerd: 12-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 17:04

Arabier schreef:
Vele dingen zien er goed uit. Maar mag je daar ok vanaf 16 (zonder ouders dus) heen vraag ik me dan af.
Ik wil niet daarmee in de problemen komen.


Van te voren even contact opnemen met het hotel kan geen kwaad. En al eens gedacht aan (omgeving van) Barcelona?
Ik heb het afgelopen jaar súper naar m'n zin gehad in Pineda de Mar, klein plaatsje op een uur (trein) afstand van Barcelona! Was top.
Lloret enz. zijn met de bus te bereiken. Al heb ik dat zelf niet gedaan.

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: Op vakantie zonder ouders..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 17:13

Je zei geen Nederland, maar... Toen ik 16 was ging ik naar camping Appelhof op Terschelling :D Echt een top vakantie gehad! Je kan evt ook gewoon een huisje op het eiland boeken en dan dus ‘s avonds zelf naar de danscafées gaan. Taxi kost daar geen drol ook.

En anders misschien Budapest of zo? Daar kan je vaak redelijk goedkoop heen vliegen, verblijf kan je zo duur maken als je zelf wilt en hoor goede verhalen over het uitgaan daar. Weet alleen niet hoe dat zit onder de 18...

Amira_
Berichten: 5199
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Op vakantie zonder ouders..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 17:18

Ik ben na mijn examens naar Mallorca geweest. Wel in juni dus niet in het hoogseizoen, maar was in totaal maar 300 euro kwijt voor de hele week. Vlucht, appartement en eten&drinken.

When I thought it was over God sent an angel to help us out. He gave us direction, showed us how to make it last for that long journey ahead

StonedRomy

Berichten: 7540
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Op vakantie zonder ouders..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 17:50

Ik ben vanaf mijn 16e alleen naar Amerika gegaan. Vliegreis geen probleem en daar een airbnb. Overal heen kunnen gaan met uber of mensen die ik daar heb leren kennen

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Re: Op vakantie zonder ouders..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 17:55

Ik ben met een vriendin voor 5 dagen naar berlijn geweest met de flixbus. Airbnb er bij en dat was nog enorm betaalbaar. Berlijn heeft genoeg dingen om de feesten, een hoop leuke buurten om doorheen te gaan en niet duur.

dieseltje09

Berichten: 1856
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 17:58

Andere optie is mogelijk met de bus via flixbus. Afgelopen jaar gedaan naar parijs(met mijn dochter) en echt geen spijt gehad. Trein is uiteraard ook een optie maar was gillend duur, vandaar dat ik de bus heb genomen. Was net geen 90€ met zn 2e kwijt retour.

Andere optie is berlijn, londen(york is ook heel leuk btw!) En dan inderdaad overnachten in een hotel/hostel of airbnb.
Zou het persoonlijk denk ik eerder zoeken gezien het korte verblijf en je wensen in een leuke stedentrip!

Op naar nieuwe avonturen ❤️

capopjekop

Berichten: 30646
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 17:58

Wij waren geloof ik 17 toen we met xtravel (gogo) naar Kroatië gingen. Het jaar ervoor hebben we op de camping op Terschelling gestaan.

Gogo is vanaf 15 jaar als de hoofdboeker maar 16 is

Kroatië is wel een aanrader. Mooi land en toen nog niet duur. Hoe dat nu is durf ik niet te zeggen

MirandaMalik

Berichten: 9878
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Op vakantie zonder ouders..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 18:25

WeFlycCheap?
Spanje is altijd wel echt leuk om te doen.

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Op vakantie zonder ouders..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 18:57

Ik denk dat je vraag beter beantwoord wordt op 'Bokt Erop Uit', daarom verplaats ik het topic daarheen.

Corien_
Berichten: 258
Geregistreerd: 18-10-11

Re: Op vakantie zonder ouders..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 19:22

Misschien is een stad als Berlijn iets voor jullie? Hele fijne en goedkope hostels, je kan er met trein of flixbus heen (wat beiden niet zo duur is) en hebt er voor vier dagen zeker genoeg te doen. Dan kan het wel voor veel minder dan 1000 euro. Ik zelf denk zo'n 300.

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Re: Op vakantie zonder ouders..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-18 20:40

We vinden idd Duitsland een goede optie, iemand een idee over een leuk jeugdcamping?

So what if im crazy? The best people are.

deksel

Berichten: 3775
Geregistreerd: 16-10-13

Re: Op vakantie zonder ouders..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 21:04

Oeh handig topic, samen met een vriendin wil ik ook rond mei/juni op vakantie. We willen geen zuip-je-lam-vakantie maar een leuke, niet te dure vakantie.. Best lastig als je een klein budget hebt :+

Eerlijkheid duurt het langst. Daarom zijn sommige mensen zo snel klaar. :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eliana, Evelinee_, Fayyah19, SentiBot en 160 bezoekers