Wit kenteken aanvragen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Wit kenteken aanvragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-18 08:14

Ik heb via de site van het RDW een overzicht gevonden van waar je een wit kenteken mag aanvragen.
Alleen heb ik dat nog nooit gedaan en weet niet zo goed hoe ik dit aan moet pakken?

Er staan geen contactgegevens of kosten bij, moet ik gewoon een paar bedrijven mailen om te zien hoe of wat en hoeveel het kost of is dat altijd hetzelfde?
Hoe zit het met de sites als 123kenteken.nl die bij de zoekresultaten boven aan staan? Worden deze kentekenplaten niet officieel geregisteerd of hoeft dat ook niet?

Mijn vraag is dus min of meer of je een wit kenteken overal mag kopen of echt via die lijst van het RDW moet.

Help :')


Siers83

Berichten: 7261
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Wit kenteken aanvragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 08:31

Kun je gewoin bij je garage aanvragen. Meestal met een paar dagen binnen. Kost rond de 10 euro geloof ik. Is niets bijzonders voor hun hoor!

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

Rex_Rolfo

Berichten: 5364
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Wit kenteken aanvragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 08:37

Automaterialenzaak (Brezan etc), die maken ze ter plekke. Neem voor de zekerheid even kenteken auto mee. Witte platen worden niet geregistreerd maar dan voorkom je ook spelfouten. Zal idd iets van 10-12 euro kosten, niet de moeite waard om ervoor te gaan shoppen.

Buxy

Berichten: 2308
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: Wit kenteken aanvragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 08:39

Wij zijn er vorige maand ook voor na de Brezan geweest. Kenteken papieren meenemen en binnen 3 minuten was de plaat klaar, koste 15 euro

Baron <3 Eindstand: L2+2
Doran <3 | B +12 | L1 +13 | L2 +10 | M1 +14 | M2 +11 | Z1 +10

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-18 10:29

Makkelijker dan ik dacht :Y)
Dank jullie wel!


Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Wit kenteken aanvragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 10:45

Jaaa precies, hier ook gewoon een plaatselijke auto materialen groothandel opgezocht. Met een paar minuten gepiept en kost idd maar iets meer dan n 10tje ofzo.

Als ik een auto met trekhaak koop, en er sit geen witte plaat bij. Rijd ik in 1 van de eerste dagen altijd even ergend langs om er 1 te scoren. Altijd makkelijk om in de kofferbak te hebben liggen voor het geval dat.

Soms stream ik games, soms niet....en soms....vliegt daar dan zomaar wat strooigoed rond. Twitch: https://twitch.tv/ricietjuh

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Wit kenteken aanvragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-18 10:54

Ja gisteren alie ilegalie met de kenteken plaat van mijn ouders gereden :x
Van de week maar eens langs een bedrijf in de buurt rijden.

_Annemiek

Berichten: 1247
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: Huissen

Re: Wit kenteken aanvragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 11:06

Idd brezan kost 15euro en binnen 3 minuten klaar.

#Ladytrucker #Proud

Century

Berichten: 5898
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 11:44

Ik had het via een internetsite gedaan, weet niet meer welke. Had hem zo binnen, kostte ook niet veel.
Ik heb me er wel over verbaasd dat het zo kan, en blijkbaar niet geregistreerd wordt. Dan zou je dus met andermans kenteken bijv. te hard kunnen rijden en dan de boete bij de ander terecht laten komen. Vind ik wel gek. Volgens mij heb ik ook niet hoeven te bewijzen dat het kenteken echt van mij was. Maar misschien kunnen ze dat ook gewoon opvragen en zien of namen overeenkomen of iets dergelijks :)
Laatst bijgewerkt door Century op 21-10-18 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 11:45

Century schreef:
Ik heb me er wel over verbaasd dat het zo kan, en blijkbaar niet geregistreerd wordt. Dan zou je dus met andermans kenteken bijv. te hard kunnen rijden en dan de boete bij de ander terecht laten komen. Vind ik wel gek.


Breng me nou niet op ideeën _O- _O-

Soms stream ik games, soms niet....en soms....vliegt daar dan zomaar wat strooigoed rond. Twitch: https://twitch.tv/ricietjuh

Siers83

Berichten: 7261
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Wit kenteken aanvragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 11:52

Wij hebben er ooit eens 1 laten maken voor een karretje. Reden er al tijden mee rond rn kwamen er oprens achter dat t dus niet t goede kenteken was. 2 letters omgedraaid haha. Gelukkig nooit aangehoudrn maar je kijkt wel ff raar

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

Dana01

Berichten: 8596
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Akkrum

Re: Wit kenteken aanvragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 12:13

officieel op vertoon van kenteken en legitimatie, bij ons klaar terwijl je wacht, minuutje werk.
via internet ook wel te bestellen maar dan heb je vaak geen officiële plaat, 1 zonder stempel dus.
kost 14,99 bij Brezan.

Century

Berichten: 5898
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 12:16

Wat voor stempel is dat dan? Maakt het uit of je een stempel hebt of niet om ermee rond te mogen rijden? :)

_Annemiek

Berichten: 1247
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 12:54

Dana01 schreef:
officieel op vertoon van kenteken en legitimatie, bij ons klaar terwijl je wacht, minuutje werk.
via internet ook wel te bestellen maar dan heb je vaak geen officiële plaat, 1 zonder stempel dus.
kost 14,99 bij Brezan.

Bij brezn heb je wel degelijk een stempel.
Ik moest kentekenkaart ook laten zien.

#Ladytrucker #Proud

Rex_Rolfo

Berichten: 5364
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Wit kenteken aanvragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 12:57

Maakt veel verschil ook wit of geel. De gele zijn gaik platen, id, kentekenbewijs en oude plaat en paar minuten later mooie strakke knalgele gele plaat :D

Dana01

Berichten: 8596
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Akkrum

Re: Wit kenteken aanvragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 17:20

@annemiek dat bedoelde ik ook, stond er wat krom.
Goedkeuringsstempel is een stempel met nl erin en het nr van het leverende bedrijf .

Heel spannend is hij niet maar het maakt de plaat wel officieel.
Of er ooit iemand op let weet ik eerlijk niet, als het kenteken klopt is het de politie al gauw goed.

De gele gaik platen is een totaal ander iets, die zijn per plaat uniek en mogen dus ook nooit extra uitgegeven worden .


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3timesmom, __denise, Eefje_Sammy, gonniee, Hiraeth, Shetje14, Sting, Talishe, Twilight, Tzatziki, Winterram, Yontheke, Zira1994 en 23 bezoekers