Wat doe jij... als je alleen leeft met een boel paarden..?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Wat doe jij... als je alleen leeft met een boel paarden..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-18 16:54

Stel, je hebt een hele grote boerderij, tientallen stallen met paarden erin, maarrrrrr...... jij bent helemaal in je uppie. En je bent toevallig in een vrolijke bui maar ook wel een beetje een verveelbui. Er is verder geen menselijke ziel op de boerderij dus you and the horses...

Wat zou je dan doen?

Schuur_

Berichten: 4881
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wat doe jij... als je alleen leeft met een boel paarden..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 17:04

Ik denk dat er dan tig klusjes liggen om te doen :')

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 17:05

Schuur_ schreef:
Ik denk dat er dan tig klusjes liggen om te doen :')

Haha ja, en als dat door een of ander mirakel niet zo is zadel ik een paard en ga ik lekker op pad.

Leo

Berichten: 50126
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Wat doe jij... als je alleen leeft met een boel paarden..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 17:07

Ik zou me iig nooit vervelen :))

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 17:10

Leo schreef:
Ik zou me iig nooit vervelen :))

Nee hier ook niet, paardjes poetsen, rijden, stallen doen, de boel verven, schoon maken en houden :Y)

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 17:12

Het zelfde als nu denk ik. Er is vaak geen ziel te bekennen op de boerderij waar mijn paarden staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 17:12

Ik gok dat ik dan genoeg te doen heb!

En anders wat (oud) mentuig oppoetsen en polijsten, of lekker wandelen met een paard, en als het vertrouwd is even rijden/mennen :D

BarbaLala

Berichten: 9609
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 17:22

Ik dacht dit staat verkeerd en hoort op YRT, maar zie dat TS volwassen is.
Snap de bedoeling van dit topic niet? En er wordt nogal richting een bepaalde stemming gezet.

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 17:26

Vind je?
Is toch een vrij duidelijke vraag lijkt me.

Ik zou denk ik wat klusjes doen,zoals onkruid weghalen,aanvegen
Of ik zou de wei in gaan, en gewoon op een stoeltje met een bakje koffie naar de paarden gaan kijken :D

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Wat doe jij... als je alleen leeft met een boel paarden..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 17:34

Inderdaad klusjes doen. Er kan altijd wel wat geveegd worden of schoongemaakt vermoed ik zo :') of paarden poetsen/rijden als het jouw paarden zijn.
Of gewoon lekker op een stoel bij de stallen gaan zitten (of de weiden als de paarden buiten staan) en genieten van de geluiden van rondscharrelende/grazende paarden.

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat doe jij... als je alleen leeft met een boel paarden..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 17:48

Ik woon in the middle of nowhere, met de paarden aan huis en ben elke dag alleen thuis met ze!

Ik ga bij ze zitten lezen, of voer ze bij mij in de tuin zodat ze lekker bij mij zitten. Met ze wandelen, rijden, kroelen of gewoon gedrag bestuderen. En ze meerdere keren per dag uit onze groentetuin jagen :+ Meer dan genoeg te doen!

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 17:49

Tientallen stallen?
Ik denk uitmesten als ik zie hoeveel die 3 van mij al weten te produceren :')

In de tussentijd zou ik ze lekker op het land laten en aan het einde van de dag een heerlijk bosritje maken.

Ik ben ook meestal alleen dus als iemand nog hele andere ideeën heeft hoor ik het graag :Y)

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Wat doe jij... als je alleen leeft met een boel paarden..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 17:51

Je brief alvast schrijven voor de volgende editie van Boer zoekt vrouw?

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 17:52

Citaat:
Je brief alvast schrijven voor de volgende editie van Boer zoekt vrouw?
_/-\o_

Succes gegarandeerd _O-

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Wat doe jij... als je alleen leeft met een boel paarden..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 23:38

Als ik zo'n bui heb? Zeker geen klusjes. Kom, dat kan elke dag. Zulke buien zijn perfect voor inspiratie op doen en ongestraft gestoord doen of truttelen. Ik bedoel, als niemand je kan zien.

Zonder zadel door de wei crossen, 20 vlechtjes in de manen, gewoon een uur kroelen en om hun nek hangen, picknicken in de wei, gewoon tukkie doen in de zon, gekke dingen proberen in de bak.

Okee, ik geef het toe... Ben gewoon nooit volwassen geworden (en mijn paarden hebben een zwaar leven)

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 23:42

Veulen84 schreef:
Als ik zo'n bui heb? Zeker geen klusjes. Kom, dat kan elke dag. Zulke buien zijn perfect voor inspiratie op doen en ongestraft gestoord doen of truttelen. Ik bedoel, als niemand je kan zien.

Zonder zadel door de wei crossen, 20 vlechtjes in de manen, gewoon een uur kroelen en om hun nek hangen, picknicken in de wei, gewoon tukkie doen in de zon, gekke dingen proberen in de bak.

Okee, ik geef het toe... Ben gewoon nooit volwassen geworden (en mijn paarden hebben een zwaar leven)

Dit dus. Ik zou meer penny worden dan dat ik ooit zal zijn :))

rien10
Berichten: 14671
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 23:43

Lui in het stro liggen en kijken en genieten van mijn paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 23:44

Veulen84 schreef:
Als ik zo'n bui heb? Zeker geen klusjes. Kom, dat kan elke dag. Zulke buien zijn perfect voor inspiratie op doen en ongestraft gestoord doen of truttelen. Ik bedoel, als niemand je kan zien.

Zonder zadel door de wei crossen, 20 vlechtjes in de manen, gewoon een uur kroelen en om hun nek hangen, picknicken in de wei, gewoon tukkie doen in de zon, gekke dingen proberen in de bak.

Okee, ik geef het toe... Ben gewoon nooit volwassen geworden (en mijn paarden hebben een zwaar leven)

Prachtige reactie _O-

Nu word ik nieuwschierig wat ik echt zou gaan doen in zo'n situatie... Of ik ook zo 'penny' word, of dat ik toch mentuigen op ga knappen...

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 07:17

Veulen84 schreef:
Als ik zo'n bui heb? Zeker geen klusjes. Kom, dat kan elke dag. Zulke buien zijn perfect voor inspiratie op doen en ongestraft gestoord doen of truttelen. Ik bedoel, als niemand je kan zien.

Zonder zadel door de wei crossen, 20 vlechtjes in de manen, gewoon een uur kroelen en om hun nek hangen, picknicken in de wei, gewoon tukkie doen in de zon, gekke dingen proberen in de bak.

Okee, ik geef het toe... Ben gewoon nooit volwassen geworden (en mijn paarden hebben een zwaar leven)

O... dit hoort bij mij bij de normale bezigheden. Is dat raar? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 08:29

Koper schreef:
Veulen84 schreef:
Als ik zo'n bui heb? Zeker geen klusjes. Kom, dat kan elke dag. Zulke buien zijn perfect voor inspiratie op doen en ongestraft gestoord doen of truttelen. Ik bedoel, als niemand je kan zien.

Zonder zadel door de wei crossen, 20 vlechtjes in de manen, gewoon een uur kroelen en om hun nek hangen, picknicken in de wei, gewoon tukkie doen in de zon, gekke dingen proberen in de bak.

Okee, ik geef het toe... Ben gewoon nooit volwassen geworden (en mijn paarden hebben een zwaar leven)

O... dit hoort bij mij bij de normale bezigheden. Is dat raar? :')

Nope.

maras

Berichten: 2342
Geregistreerd: 04-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 09:08

BarbaLala schreef:
Ik dacht dit staat verkeerd en hoort op YRT, maar zie dat TS volwassen is.
Snap de bedoeling van dit topic niet? En er wordt nogal richting een bepaalde stemming gezet.

Nou ben ik eigenlijk wel benieuwd welke stemming jij bedoelt?

Maar om antwoord te geven op ts: als ik alle klusjes gedaan zou hebben die nu eenmaal horen bij het houden van paarden, dan zet ik mijn stoel in de wei, thermoskan thee ernaast, zak Oreo koekjes erbij, hond op schoot en dan ging ik heerlijk zitten lezen in een goed boek!!! Weet je wat ; ik ga dat vandaag gewoon eens lekker doen! :D

CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-18 09:33

maras schreef:
BarbaLala schreef:
Ik dacht dit staat verkeerd en hoort op YRT, maar zie dat TS volwassen is.
Snap de bedoeling van dit topic niet? En er wordt nogal richting een bepaalde stemming gezet.

Nou ben ik eigenlijk wel benieuwd welke stemming jij bedoelt?

Maar om antwoord te geven op ts: als ik alle klusjes gedaan zou hebben die nu eenmaal horen bij het houden van paarden, dan zet ik mijn stoel in de wei, thermoskan thee ernaast, zak Oreo koekjes erbij, hond op schoot en dan ging ik heerlijk zitten lezen in een goed boek!!! Weet je wat ; ik ga dat vandaag gewoon eens lekker doen! :D

Goh ja, vraag ik mij ook af... Niks verkeerd mee toch? :o

Benoite

Berichten: 691
Geregistreerd: 27-05-14

Re: Wat doe jij... als je alleen leeft met een boel paarden..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 09:59

In de xomer lekker luieren op een kleedje met een boek.
In de winter dik aangekleed in een grote ronde open hooibaal ploffen en dan heerlijk al die malende paarden om me heen. <3

lies_sparkle

Berichten: 6127
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Wat doe jij... als je alleen leeft met een boel paarden..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 10:02

Ik dacht hier gister nog aan, ooit later als ik rijk ben wil ik ook zo leven :+

Ik denk dat ik dan ook de penny kant op ga, mijn shet is nu al vaak de pineut 8-)

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 10:23

De muren uit de stallen breken en er één grote schuilstal van maken, zodat de paarden zelf kunnen bedenken wanneer ze buiten of binnen willen zijn. Verder zoveel mogelijk tussen de dieren leven: eten, drinken, lezen, slapen. Of misschien zou ik de grote boerderij als een inloopstal gaan maken en zelf een bed voor mijzelf in één van de stalletjes maken, een keukentje in een andere stal, een wc in wéér een andere stal... ja, ik denk dat ik het voor de dieren wel zo prettig mogelijk zou willen maken en daar dan zelf zoveel mogelijk van proberen te genieten.