Agrobs Wiesenbussi : Vervanging?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Agrobs Wiesenbussi : Vervanging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 17:33

Al geruime tijd geef ik mijn pony's als beloning de Agrobs Wiesenbussi.
Dit is een gras/kruiden-snoepje zonder granen of melasse, met 'weinig' suiker (< 10%). Ze zijn handig qua formaat en in gebruik. Ik doe veel aan grondwerk dus er gaat wel wat doorheen (al werk ik uiteraard aan steeds minder ;) ). Met een pony die nogal gevoelig is op vanalles en nog wat dus niet altijd handig.

Nu zit de winkel (tijdelijk?) met een leveringsprobleem, en raakt mijn voorraad op. Zelf bestellen bij Agrobs is een beetje een gedoe en komen nog best wat extra kosten bij dus ben ik aan het kijken of er eventueel makkelijkere alternatieven zijn.
Zo zijn er bv. de Vazuintjes, maar daar zit melasse in. Idem met de Excellent Sweet Herbs. Ben ook Metazoa Snaxx tegengekomen maar dat is volgens mij gewoon hun vitaminen/mineralen-brok in een ander formaat, en ze hebben niet persé extra vitaminen/mineralen nodig (krijgen een goede brok). De snoepjes van Vitalbix heb ik ook, maar zijn mij te duur om constant te gebruiken.

Iemand die nog opties weet?
Wil toch proberen melasse-vrij te gaan, suiker + zetmeel lager dan 10% en geen granen of andere 'rare' toevoegingen. Zo natuurlijk mogelijk zeg maar. En ook niet onbelangrijk: liefst een max. prijs van € 4 per kilo, want ze gaan er goed doorheen, haha.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-10-18 18:01, in het totaal 2 keer bewerkt

moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 17:35

Haverschilpellets van arie blok.
Meer light is er niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 17:38

Dat zijn deze?
https://shop.degrootdiervoeders.nl/enke ... arie-blok/

Is de enige link die ik vind van een winkel. Weet jij of ze ook naar België leveren? En hoeveel die toeslag is waarvan gesproken wordt? Ik kan als land alleen Nederland kiezen bij de gegevens, en er wordt € 10 bijgeteld dus neem aan dat dat de toeslag is?

Er zit ook melasse in, zou dat geen probleem geven?

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Agrobs Wiesenbussi : Vervanging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 22:30

Luzernebrokjes van Dengie? Zit ook weinig in

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Agrobs Wiesenbussi : Vervanging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 22:35

Je kan kijken naar de bix soorten van voermeesters, die zijn lekker groot van formaat.

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: Agrobs Wiesenbussi : Vervanging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 22:49

Zag dat cavalor ook snoepjes had zonder melasse e.d.

Anoniem

Re: Agrobs Wiesenbussi : Vervanging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 22:53

Vitalbix snoepjes?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 23:19

Vitalbix heb ik al, maar zijn vrij duur in verhouding.. dus als het goedkoper kan is dat altijd fijn ;) Die van Cavalor waren ook best aan de prijs als ik mij goed herinner.

Ik zoek echt een snoepje, liefst kruiden/grassen. Moeten geen vitaminen inzitten of het moet geen voer vervangen. Dingen als luzerne- of grasbrok zijn wat klein, plus dat hij reageert op luzerne en allergisch is aan gras. Nu zijn de hoeveelheden niet super groot (geen kilo's per dag) maar vind het toch altijd wat tricky om het puur te geven. En het blijft alsnog wat klein in gebruik.

Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Agrobs Wiesenbussi : Vervanging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 23:52

St Hippolyt heeft er ook, volgens mij bijna dezelfde als Agrobs, je hebt de lobs en de glyx lobs, zitten aan 5,9% suiker en 4,8% zetmeel.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Agrobs Wiesenbussi : Vervanging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 00:55

Wat voer je? Kan je daar niet gewoon iets van geven?

Ik heb nooit snoepjes, maar omdat de eigenaren van ons gehuurde stuk hun kind appels, wortels, brood etc lieten geven, heb ik snoepjes gehaald en mag hij alleen die geven. 1 per paard zo af en toe dan. Zijn van cavalor, veel keus was er niet toen ik die even snel haalde.

Las dat Hartog ook met een nieuw snoepje komt, maar denk ook met lucerne en gras.

Ik zou me niet richten op snoepjes, maar kijken naar een brokje die je evt gewoon zo kan geven. Wij voeren ook zo natuurlijk mogelijk, maar voor als beloning een enkel snoepje of brokje, zou ik me niet te druk maken direct.

Wij hebben wiesencobs en die geef ik ook weleens zo om buig en strek oefeningen te doen. Ik geef ze ook als voer al jaren en week ze eigenlijk nooit. Geen problemen mee. Zijn oudere paarden en kauwen er goed op. Als het nat wordt, valt het ook uit elkaar. Zo een brok breek je ook makkelijk in stukjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 07:42

Ze krijgen bietenpulp en lijnzaadvlokken, dus dat is niet zo handig :+ Daarbij Vitalbix vitaminenkorrel maar die zet ik op voorhand klaar met nog andere dingen dus dan zou ik het daar uit moeten halen en dat is ook niet zo praktisch.

Wiesencobs heb ik inderdaad ook, gebruik ik ook wel maar vind ik minder handig om veel te gebruiken. Onhandige stukken, kruimelt fel en ze moeten er nogal op kauwen. Plus dat 1 pony na een aantal keer ze gewoon niet meer moet (wel in zijn voerbak als hij ze rustig kan eten). Dus heb altijd nog iets als aanvulling, of als ze echt iets super gedaan hebben.

Luzerne of gras erin is geen probleem, als het maar niet puur om 1 van de 2 gaat (en het handiger is qua grootte als luzerne/grasbrok).

Anoniem

Re: Agrobs Wiesenbussi : Vervanging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 08:09

Kiwi&Co schiet mij te binnen, hun snoepjes zijn ook redelijk natuurlijk (hebben ook kleine clickersnoepjes), maar ik weet niet de precieze bestanddelen. Internet is helaas te beroerd om het op te zoeken.

Olikea

Berichten: 5459
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Re: Agrobs Wiesenbussi : Vervanging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 08:24

Ik gebruik de metazoa snaxxx. Ze worden heel goed gegeten. Gio is er dol op.
Vind ze net wat groot. Vaak breek ik ze nog door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 10:28

Manadeluca schreef:
St Hippolyt heeft er ook, volgens mij bijna dezelfde als Agrobs, je hebt de lobs en de glyx lobs, zitten aan 5,9% suiker en 4,8% zetmeel.


Die ga ik eens opzoeken, bedankt. Ook makkelijk te krijgen?


Kiwi&Co ken ik niet, straks eens opzoeken.


De Metazoa Snaxx had ik ook bekeken maar dat is hun vitaminenbrok en dat vind ik niet zo handig.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 10:33


Anoniem

Re: Agrobs Wiesenbussi : Vervanging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 17:39

Dat wist ik niet dat dit bestond.
Maar is toch niet zo handig, want ik ga niet elke dag terwijl ze wel elke dag lijnzaad krijgen .. Dus dat wordt een beetje een gedoe dan... Ik ga het even bekijken.

Anoniem

Re: Agrobs Wiesenbussi : Vervanging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 16:32

René Wielens heeft de snoepjes nog wel. Ik heb ze net besteld. Alleen de 10kg zak is daar niet leverbaar.

Anoniem

Re: Agrobs Wiesenbussi : Vervanging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 20:23

Dank je, ga het eens bekijken hoe het daar zit met bestellen en leveren ;)

Bregosi
Berichten: 26
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Agrobs Wiesenbussi : Vervanging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 20:32

Ik gebruik voor clickertraining mühldorfer heucobs.
Geperst hooi, fijne grote brokken, weinig calorische waarde, dus voor mij ideaal!