Met laptop op internet zonder wifi

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Met laptop op internet zonder wifi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 20:50

Omdat ik lekker zuinig ben...
Ik betaal 30 euro per maand voor alleen internet thuis. Maar ik ben vrij weinig thuis en als ik thuis ben, is het maar een enkele keer dat ik met mijn laptop op internet ga.

Met mijn telefoon heb ik veel MB. Vaak zet ik daar de wifi op uit omdat via de 4g veel sneller is. Daar heb ik dus geen internet voor nodig.

Alleen dus voor mijn laptop, maar dat is denk ik 5 keer per maand een half uurtje.
Kan ik met mijn laptop ook op een andere manier op internet, zodat ik mijn dure internetabbo niet meer nodig ben?


gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Re: Met laptop op internet zonder wifi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 20:53

Je telefoon gebruiken als router.

Don't dream your life, live your dreams!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23370
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 20:53

Hotspot op je telefoon aan zetten en op je databundel van je telefoon internetten?

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4161
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 20:54

Je telefoon als hotspot gebruiken voor je laptop?

Amyyy

Berichten: 3490
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 20:56

Inderdaad, hotspot op telefoon aan, en tadaaa je hebt wifi :j
Ik doe dit zelf ook, werkt prima.

Hoeveel mb heb je trouwens?

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

KimD

Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Met laptop op internet zonder wifi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 21:03

Heb je ook geen gameconsole of slimme meters / apparatuur in huis? Dat gaat allemaal via Wifi en wordt nog wel eens vergeten.

Bij ons op het werk had ook iemand zijn internetabbo opgezegd, totdat hij Netflix wilde kijken via de PS4. :+


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 21:13

Nee gameconsoles heb ik niet! Slimme meter volgens mij wel...

Kan dat via iedereen telefoon, zo'n hotspot? Ik ben niet zo technisch :o

Ik heb nu 2000 MB maar kan dit voor een paar euro uitbreiden! :)

Zoe_97

Berichten: 9443
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Met laptop op internet zonder wifi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 21:30

2000 mb vind ik echt niet veel hoor. Ik heb 14 GB en doe er toch wel 10 op op een maand. Als je via een hotspot bv een tv serie op je pc kijkt of een programma download gaat er al snel een GB door hoor!
Als je je mobile pakket zo ruim gaat uitbreiden ga je echt duurder uit zijn.

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Met laptop op internet zonder wifi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 21:34

Ik heb 10.000 en dit gaat makkelijk op. En ja ik heb thuis WiFi... 2.000 lijkt me niet te doen

Een koude trui, is geen goede trui.

Mizora

Berichten: 18071
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 21:35

Onze slimme meter gaat niet via wifi. Dat weet ik zeker, want wij hebben geen internet thuis en doen dus alles via onze mobiele telefoonabonnementen (mobiele hotspots).

Het kan, mijn moeder redt het met 5GB, ik heb zelf meestal krapte met 13GB (maximum bij mijn huidige abonnement). Wij zijn allebei veel thuis.

Overigens is de keuze voor het zo doen het feit dat we op een boerderij zitten waar de meeste providers niet komen en mijn kamer op 45m afstand zit van waar het internet binnen komt (en kantoor juist er direct naast).

Mijn laptop heeft een instortend toetsenbord en verdraagt geen los toetsenbord meer. Hierdoor doen o.a. de backspace en Q (alt 81 en alt 113) het niet meer, en voegt hij soms letters dubbel toe, of geeft hij ze juist niet door. Mijn tablet daarentegen heeft een overactieve autocorrect. Mijn teksten zijn daardoor wel eens een zooitje.

Anoniem

Re: Met laptop op internet zonder wifi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 21:43

Ik heb iets meer, 3500. Meestal houd ik nu 500 over ongeveer. Ik gebruik sowieso niet heel veel internet met m'n telefoon, 80 procent van de tijd heb ik wifi als ik op internet zit.

Op laptop zit ik eigenlijk alleen voor school en vaak maar heel kort om bijvoorbeeld een verslag in te leveren of dingen op zoeken. Series kijken doe ik nooit :o

Mizora

Berichten: 18071
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Met laptop op internet zonder wifi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 22:05

Maar gebruik je de Wi-Fi ook thuis? Want daarvoor heb je uiteraard ook dat abonnement. Niet alleen voor je laptop.

Mijn laptop heeft een instortend toetsenbord en verdraagt geen los toetsenbord meer. Hierdoor doen o.a. de backspace en Q (alt 81 en alt 113) het niet meer, en voegt hij soms letters dubbel toe, of geeft hij ze juist niet door. Mijn tablet daarentegen heeft een overactieve autocorrect. Mijn teksten zijn daardoor wel eens een zooitje.

Anoniem

Re: Met laptop op internet zonder wifi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 22:30

Nee ik ben bijna nooit thuis, meestal maar 1 dag in de week :)
En dan pak ik vaak met telefoon de 4g omdat mijn internet thuis echt bagger is...

MoniqueT

Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Met laptop op internet zonder wifi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 22:54

Ik zou in jouw geval inderdaad gewoon eens kijken of je met een ruim datapakket kan hotspotten op je telefoon of een MIFI-router kopen met een databundel. Als je zo weinig thuis bent, kan dat volgens mij makkelijk uit.

Kijk eens op www.mifiwinkel.nl voor meer uitleg.

Webshop - digital art: MoTekent

Undefined
Berichten: 3764
Geregistreerd: 18-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 00:17

-
Laatst bijgewerkt door Undefined op 10-02-22 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

MoniqueT

Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Met laptop op internet zonder wifi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 09:31

Dat is inderdaad MIFI. Werkte geweldig in Australië tijdens onze rondreis een paar jaar geleden. Mijn dochter in Engeland gebruikt het ook veel. Wij gebruik de MIFI minder nu Europa vrije dataroaming heeft, maar eerder had ik hem altijd bij me. Let alleen op met software updates, die vreten data.

Webshop - digital art: MoTekent

KimD

Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Met laptop op internet zonder wifi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 09:41

3,5 GB, dat ga je denk ik niet redden. Dan zou ik zelf even kijken hoeveel Wi-Fi je gebruikt, dat kun je ook opvragen. :j

Dan krijg je wel een goed beeld.

Vind het trouwens knap 3,5 GB en overhouden. Ik heb 22GB en ik gebruik makkelijk zo'n 10-16 GB. :') Gebruik wel nooit de wifi.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

beetje22

Berichten: 120
Geregistreerd: 23-01-15
Woonplaats: Arnhem en omstreken

Re: Met laptop op internet zonder wifi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 11:03

Ach, ik heb 500 mb en hou soms nog over. Het is maar wat je er mee doet en hoe je het gebruikt.

I'm a surpfeiffer. [o]

MoniqueT

Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Met laptop op internet zonder wifi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 11:10

Die 500MB gaat je niet helpen als je via een telefoonabonnement je laptop wilt gebruiken. Dan ga je praten over serieus datagebruik. Alleen al omdat gewone internetsites veel zwaarder zijn dan voor een laptop dan de mobiele versies. Het is dus een kwestie van een ruim of onbeperkt data-abo vinden en dan via je je telefoon of een MIFI-router (klein mobiel apparaatje, formaat creditcard) verbinding maken met je laptop.

Wij doen dat trouwens geregeld hier in Spanje, ons internet kan er nog weleens een dag uitliggen als er zwaar weer is, omdat alles door de lucht komt (WIMAX). Mijn man heeft een Nederlands abonnement van Telfort en houdt elke maand veel GB over. We gebruiken die dan om toch online te kunnen met telefoons en laptop thuis. Maar dan moet je niet de hele dag muziek luister of filmpjes kijken.

Webshop - digital art: MoTekent

Mizora

Berichten: 18071
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 12:22

Overigens zou ik het eerst eens 2 maanden uitproberen voordat je het echt laat afsluiten. Gewoon de router uitzetten en kijken hoe ver je komt. Dat geeft een eerlijker beeld.

Mijn laptop heeft een instortend toetsenbord en verdraagt geen los toetsenbord meer. Hierdoor doen o.a. de backspace en Q (alt 81 en alt 113) het niet meer, en voegt hij soms letters dubbel toe, of geeft hij ze juist niet door. Mijn tablet daarentegen heeft een overactieve autocorrect. Mijn teksten zijn daardoor wel eens een zooitje.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fly_high, Frummel01, GoogleAdsense, Malenka, MarjanB, MissWeenie, SemrushBot, topsylover en 35 bezoekers