[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Happy_Hippie

Berichten: 846
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 12:28

KellyR schreef:
Happy_Hippie schreef:
KellyR & de rest, dankje voor deze informatie hier heb ik zeker wat aan :j

de bucas ga ik sws terug brengen maar nu zit ik (weer) te twijfelen,
ben ik beter af als ik zo'n " pakket" koop? of los de deken en los de inliners?
Nadeel is dat ik niet op een staling sta oid, dus kan ook niks passen van andere het is steeds bestellen terugbrengen en opnieuw bestellen en soms weer terug sturen.

deze staat me tot nu toe het meeste aan:
https://www.paardendrogist.nl/product/d ... 357/58631/

gevolgd door deze:
https://www.paardendrogist.nl/product/d ... 334/53107/

of weten jullie beteren :D


De paardendrogist heeft een nette retour regeling zolang de dekens schoon zijn. En als je het kwijt kan, kan je ze ook tegelijk bestellen/meerdere maten dan hoef je niet opnieuw te wachten. Vinden ze ook niet erg.

Als ik zelf vorig jaar niet een hele collectie Rambo had gekocht had ik dit jaar zeker voor je eerste optie gegaan!
Straks ook lekker na de winter als het warmer begint te worden.

Ik weet dat die licht blauwe niet los te koop is. Daar heb ik mezelf suf naar gezocht. Dus volgens mij zit je echt gebonden aan het duo pakket.

Succes :)


Bucas deken vandaag retour gestuurd.

Zou wel willen de hele collectie opkopen en dan alles passen en het onjuiste terug brengen, hier alleen geen buget voor :')
(moet wachten op mijn loon voordat ik deze deken kan gaan schaffen %) )
hopelijk past het in 1 keer, hoe vallen ze uit weet iemand dat?
185 is meestal net te groot en trekt naar achter en 175 weer te klein en bille bloot zegmaar :roll:

Volg ons ook op instagram Ultra_Happy_Hippie
Wil je graag foto's of video's van je dier of voertuig, neem vrijblijvend contact op! https://www.chaysfotografie.com


san4nie
Berichten: 3543
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 12:37

De mijne staat nog steeds zonder deken. Als één van de weinigen op stal. Ongeschoren, overdag buiten en ‘s nachts binnen in een geïsoleerde schuur.
Ik vind het lastig.. zo koud is het nu overdag ook niet in de zon vind ik. Eind van de week wordt het echt kouder en meer regen voorspellen ze. Dan maar een deken op, en twijfel nog of ik dan ook ga scheren.
Zijn er nog meer die bloot staan?

Mijn Rambo wordt momenteel onder handen genomen, nieuwe klittenband voor en de voorsluiting iets omlaag ivm lage halsaanzet. Ben benieuwd.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

JenniferU
Berichten: 2204
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 13:43

Ik ga vanmiddag waarschijnlijk de harry horse thor passen en anders mocht ik vd week langs komen met me goed paardje. Dekatuin zit er vlakbij en heeft premiere,bucas en harry's horse.
Het bucas meetlint geeft precies tussen 191 en 198 aan qua maat >;)

Ullrich (juun) = (Fabricius X Allegro): B+10 L1+3 PR:198
Lemieux Fans fb pagina: https://m.facebook.com/groups/161036057880523/?ref=share

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 15:35

Ik kan bij de PD altijd gewoon op rekening, niet vooraf betalen. Super handig. En gratis versturen en retour, super fijn!

Paardlief vandaag geschoren, heb toch maar helemaal kaal gedaan behalve zn hoofd.
Toch de 100gr liner maar opgegooid met de 0grams amigo bravo

Vossie <3
B+11L1+14L2+9

manzano

Berichten: 23853
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 16:36

Vriendin van mij kan dat ook bij PD, maar ik heb die optie er niet tussen staan. Heel gek.

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 16:44

Ik kan dat ook. Heeft er mee te maken hoe lang je klant bent geloof ik?

<3 Fuut - v. Ivo (v. Samber) Mijn bonte clowntje! :+:
<3 Féline - v. Hero van de Langewiek Mijn zilveren boefje! :+:

manzano

Berichten: 23853
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 18:02

Roos_M schreef:
Ik kan dat ook. Heeft er mee te maken hoe lang je klant bent geloof ik?

Uhm... Al 100 jaar :')

JenniferU
Berichten: 2204
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 18:15

Harry's horse thor 200 gram:
Afbeelding
Afbeelding
Heb wel me bucas regendeken er onder ivm passen

Ullrich (juun) = (Fabricius X Allegro): B+10 L1+3 PR:198
Lemieux Fans fb pagina: https://m.facebook.com/groups/161036057880523/?ref=share

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 18:21

Hoe staat jullie ongeschoren paard erbij tegenwoordig? Vind deze temperaturen echt zo verschrikkelijk..

Mariposa11
Berichten: 2862
Geregistreerd: 22-12-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 18:30

Ongeschoren snachts onder nul gram, overdag bloot..

Koper

Berichten: 30097
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 18:50

Mijn ruin 's nachts onder de Smartex Rain en overdag bloot. Mijn merrie ook overdag bloot en 's avonds voel ik even wat er op moet. Komende nacht krijgt ze denk ik alleen de dikkere regendeken. Beide ongeschoren en 24/7 buiten met schuilstallen.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Lieke565
Berichten: 157
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 18:53

Ik heb een vraag. Ik heb een quater horse. Ze is herstellende van een operatie dus rij nu niet. Mijn vraag wanneer doe je een regendeken op en wanneer doen jullie er een onderdelen erop. Meer heeft ze niet nodig. Heb haar pasgeleden gekocht.


Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 19:26

Mijn 4 jarige is ongeschoren en staat bloot. Ze staat 24/7 buiten met schuilstal en overdekt hooi eten. Zolang ze niet aangeeft het koud te hebben blijft ze bloot. Vorig jaar alleen met langdurige regen en natte sneeuw een gevoerde regendeken erop want anders stond ze te rillen maar toen stond ze snachts binnen. Dit jaar even aankijken want ze heeft geen heel dikke vacht. Daarom ook met werk geen last van lang nat blijven. Kou en droog interesseert haar niet. Regen is het probleem. Dus zolang het droog is lekker bloot en met veel regen een gevoerde regendeken als ze niet gewoon zelf gaat schuilen. Maargoed dat is de theorie. Praktijk moet nog blijken.

lessen in bewustzijn, Rebalancingsessies en hulp met paarden icm centered riding.
http://www.mensenbewustzijn.nl

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 19:27

Laura_ schreef:
Hoe staat jullie ongeschoren paard erbij tegenwoordig? Vind deze temperaturen echt zo verschrikkelijk..


Bloot, lekker weer voor ze. Staat te zweten na half uur longeren dus deken lijkt mij dan overdreven.

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 19:33

Ik had ongeschoren vanmorgen onder katoenen dekentje om een beetje schoon te blijven, vanmiddag geschoren dus nu allebei kaal en onder 100 grams.


Afbeelding

Afbeelding

Koper

Berichten: 30097
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 19:35

Met de mist wil ik ze toch wel onder dek. Kost veel energie anders. Maar ik heb dan ook 1 kapot en 1 bejaard paard.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

justkid

Berichten: 11814
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 19:52

Ik scheer mijn paard niet dit jaar en ze blijft ook gewoon bloot staan tenzij het de hele dag regent.
Ze heeft een berenvacht <3 Nadeel is wel dat ze altijd zo snel zweet en heel langzaam droogt (onder het westernzadel al helemaal niet)
Ik woon gelukkig heel dichtbij en kan zweetdekens wisselen als het nodig is. Dan hoef ik geen uur te wachten op stal.
Andere jaren schoor ik haar om die reden wel.

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 20:01

Rianneh: ook wel is aan gedacht maar je kunt ze nergens bekijken en gezien mijne niet eens zo zeer breed is (althans vind ik) vraag ik me af of t niet net als de Dominick zwemmen gaat worden.

De HH Thor trekt richting de split, is dat de bult of gewoon teweinig schouderruimte?

Lieke565
Berichten: 157
Geregistreerd: 09-07-10

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 20:04

Dank jullie wel!

JenniferU
Berichten: 2204
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 07:50

Fairytail schreef:
Rianneh: ook wel is aan gedacht maar je kunt ze nergens bekijken en gezien mijne niet eens zo zeer breed is (althans vind ik) vraag ik me af of t niet net als de Dominick zwemmen gaat worden.

De HH Thor trekt richting de split, is dat de bult of gewoon teweinig schouderruimte?

Ga hem straks met goed licht nog een keer passen maar ik denk dat dat de schouders zijn en dus te krap.
Die v master trok daar nml ook:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dominick kan ik vd week van een vriendin van me passen.
Voorlopig staat hij nog geschoren onder de 0 en is daar echt warm onder

Ullrich (juun) = (Fabricius X Allegro): B+10 L1+3 PR:198
Lemieux Fans fb pagina: https://m.facebook.com/groups/161036057880523/?ref=share

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 08:07

Dominick heeft ook een pas- en leenservice, misschien ook nog handig als je wat wilt proberen,
Ze kunnen ook zelf dingen vermaken, zoals bijv een sluiting verzetten als dat nodig zijn voor jouw paard.

JenniferU
Berichten: 2204
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 08:47

Nouvel schreef:
Dominick heeft ook een pas- en leenservice, misschien ook nog handig als je wat wilt proberen,
Ze kunnen ook zelf dingen vermaken, zoals bijv een sluiting verzetten als dat nodig zijn voor jouw paard.

Ik heb ze ook een mailtje gestuurd,ben benieuwd.
Tot nu toe ligt bucas het mooist van alles, meetlint kwam net op 140/191 dus toch een maat kleiner proberen
Laatst bijgewerkt door JenniferU op 21-10-18 09:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Ullrich (juun) = (Fabricius X Allegro): B+10 L1+3 PR:198
Lemieux Fans fb pagina: https://m.facebook.com/groups/161036057880523/?ref=share

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 08:54

Dan is de kans groot dat Dominick te ruim is aan de voorkant

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 09:06

Vraag me af of Dominick nog aanpassingen doet. Ik heb de foto's van de Dominick op mijn paard naar hun gemaild en gevraagd of maatwerk of aanpassingen mogelijk waren en dat was niet mogelijk. Bij mijn paard zat de Dominick inderdaad aanzienlijk ruimte rond de hals dan Bucas, maar Dominick past met de sluiting veel mooier met de halsaanzet,

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 09:12

Bij te ruim kun je de hals bij eenvoudig iets innemen door aan beide kanten de stof in een v tje te vouwen en dicht te stikken, ik weet dat ze dit ook wel voor mensen hebben gedaan.
Ze hebben een paar jaar terug de singels voor mij een keer aangepast toen mijn paard een buikwond had.
Ze doen ook veel reparaties.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers