Ons zuidlaarder pony'tje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nienke86

Berichten: 2478
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: Herbaijum Fryslân

Ons zuidlaarder pony'tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-18 21:55

Wij hebben onze prachtige (Bea) nu genaamd Jacky, van de markt in Zuidlaren gevist.
Ons dochter van 3.5 jaar is gek van pony's en kon het niet laten een mini shet voor der mee te nemen.
Dus hier is ze dan.

10 jaar, merrie, mischien drachtig, onbeleerd, en rond de 85cm hoog (gok ik)

Shemay (dochterlief) is stapelgek met der. En wij ook *\o/*


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:evaw:

Kleine knapperd, wat zijn we blij met der <3

Wildgirl

Berichten: 11662
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Ons zuidlaarder pony'tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 22:01

Die vosmerrie die je hebt meegenomen (zag ik in zuidlaren topic) heeft hopelijk papier want dat is een hele beste. Deze is ook leuk! Veel plezier ermee!

Emori

Berichten: 13116
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 22:03

Oh Nienke misschien ook nog drachtig :))
Ze is echt super leuk!

(Als er een veulen komt kom ik op kraamvisite :)) )

Nienke86

Berichten: 2478
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: Herbaijum Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-18 22:13

Wildgirl schreef:
Die vosmerrie die je hebt meegenomen (zag ik in zuidlaren topic) heeft hopelijk papier want dat is een hele beste. Deze is ook leuk! Veel plezier ermee!

Zat wel wat bij, maar heb men vriendin voor de rest nergens over gehoord... Zal haar morgen meteen even vragen.
Dat is idd een schitterend beestje, maar laat zich niet meer vangen is bang (is wel nieuwschierig, komt bij je voor een snoepje of appeltje, maar als je iets meer probeerd dat der hoofdje te aaien gaan de oren plat en loopt ze weg) en heeft vanmiddag mijn dochtertje getrapt uit het niets.. ze gaf haar een aaitje, om vervolgens naar Jacky te lopen voor de laatste knuffel, omdat we naar huis gingen, en mijn dochter draait zich na het aaitje over de snuit om, en de pony draait der ook Om, gaat in de achteruit en mept zo onverwachts uit het niets men dochter tegen der bil.. Schrokken ons dood.. Dus ik ben wel even genezen.. Ook geen idee wat der achtergrond is.. helaas..

Gaat helemaal goed komen bedankt!!


MissToseland schreef:
Oh Nienke misschien ook nog drachtig :))
Ze is echt super leuk!

(Als er een veulen komt kom ik op kraamvisite :)) )

Hihi jaaaa moet de da nog even bellen, maar was vandaag 450 kwijt aan Max de hond, dus kijk binnenkort wel even Hihi! En je bent welkom leuk leuk!! Heegt een zwart bonte hengst van 80cm op gezeten, als ze drachtig is

Nienke86

Berichten: 2478
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: Herbaijum Fryslân

Re: Ons zuidlaarder pony'tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-18 19:38

Heb even gevraagd, men vriendin heeft er een paspoort bij, met der naam. Der naam is officieel Astrid.T, en komt uit Spierdijk, ouders en de rest is onbekend.. Helaas..

Vandaag weer geweest, en ze was al wat meer nieuwschierig kwam vaker bij ons, en liet zich vangen en borstelen.. dus stap voor stap komen we er wel.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 19:49

sjee wat moet je geschrokken zijn!

die bril is vervangbaar maar angst kan een leven lang blijven! :o

Hannemarie

Berichten: 3210
Geregistreerd: 19-04-09
Woonplaats: Genemuiden

Re: Ons zuidlaarder pony'tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 19:58

Wat een leuke pony! Zit een lief gezichtje op!

Dacht even dat ik mijn shet zag, die lijkt er echt heel erg op :D

Love_Rosie

Berichten: 1496
Geregistreerd: 01-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 20:02

kwita schreef:
sjee wat moet je geschrokken zijn!

die bril is vervangbaar maar angst kan een leven lang blijven! :o


De trap was tegen dr bil. Iets minder vervangbaar :+

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 09:55

Love_Rosie schreef:
kwita schreef:
sjee wat moet je geschrokken zijn!

die bril is vervangbaar maar angst kan een leven lang blijven! :o


De trap was tegen dr bil. Iets minder vervangbaar :+


dus zei ik het goed een bril is vervangbaar, maar een schop in je gezicht....dat zou bij mij als ouder geen vertrouwen wekken voor de toekomst. Ik hoop dat het goed is met dat meisje en dat ze er niets aan overhoudt!

Anoniem

Re: Ons zuidlaarder pony'tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 10:02

Bil!! Geen bril

Gelijk opruimen zo 1
Ze moeten juist vertrouwen krijgen van die kleintjes zoals je foto’s in de opening

maaikysammy
Berichten: 765
Geregistreerd: 13-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 11:06

ze lijkt onwijs veel op die van ons, een super braaf beestje, onze dochters zijn er ook helemaal gek mee!

Afbeelding

Afbeelding

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Re: Ons zuidlaarder pony'tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 13:13

Wat een schatjes, en wat een leuke foto's! <3

Nienke86

Berichten: 2478
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: Herbaijum Fryslân

Re: Ons zuidlaarder pony'tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-18 14:04

Het was idd een mep tegem der bil, gelukkig is ons meisje alleen geschrokken, en totaal niet bang.. de dag erna kwam die pony er weer aangelopen, en zei men dochter, je mag me niet weer schoppen! Haha..

Maar idd gelijk opruimen.. tsja het is noet onze pony.. ze is van een vriendin en die wil haar toch nog een kans geven... maar ik vertrouw het beestje eerst echt even niet.. dus halen we mooi ons eigen kleine bontje uit het land en houden die andere goed in de gaten.. Maar vervelend is het wel...

Oh maaikesammy! Wat een leuk beestje.. lijkt er idd wel op! Prachtig!

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Ons zuidlaarder pony'tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 15:04

Kijk wel uit met ponies\paarden die vanuit het niets\zonder waarschuwing schoppen. Zeker als er kleine kinderen mee om moeten gaan.Je kunt wel zeggen dat het normaal paardengedrag zou zijn,maar in de kudde wordt zonder aanleiding en zonder waarschuwing schoppen ook niet getolereerd.

Nienke86

Berichten: 2478
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: Herbaijum Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-18 16:51

anjali schreef:
Kijk wel uit met ponies\paarden die vanuit het niets\zonder waarschuwing schoppen. Zeker als er kleine kinderen mee om moeten gaan.Je kunt wel zeggen dat het normaal paardengedrag zou zijn,maar in de kudde wordt zonder aanleiding en zonder waarschuwing schoppen ook niet getolereerd.

Dat is idd helemaal waar, zit me ook nog steeds niet lekker, dus wij mijden die pony ook, en als hun de keuze maken om haar aan te houden, kan ik daar weinig aan doen. Ondanks dat ze zelf 2 jonge kids heeft... Wij lopen met een boog om der heen en halen Jacky op, en tutten daar lekker mee om.