[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 15:20

Veulen84 schreef:
Het kan best dat ie het koud heeft hoor. Er staat een vervelend windje en het is echt alleen in de volle zon, maar uit de wind lekker.
Mijn kleumer staat dag en nacht onder de 200. Al 3 nachten en 2 dagen. De andere vannacht voor het eerst onder 100, die heb ik vanmorgen nog even af gedaan.

Ah, okee... hij is gevoelig voor wind, dat weet ik wel. Heel hard waait het niet. Misschien de combinatie van geen zon, wel wat wind en nattig ('s ochtends met gympen uitmesten is een erg slecht idee). Het maakt me ook niet uit :) Met deken maakt een verschil, dus krijgt hij die. Dank in elk geval voor het meedenken :)

Happy_Hippie

Berichten: 874
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 15:20

[quote="Fairytail"]Ik heb het idee dat de hoek van sluiting naar schoft niet klopt en zorgt voor teveel druk op de schoft. Lengte valt denk ik wel mee als je hem zonder onderdeken erop hebt, die van mij zit ook zo tussen de maten in.

quote]


*pagina 258, palomino met de bucas deken*


denk je dat een maatje groter beter zal zijn?

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 15:25

Nee, dan gaat het naar achteren trekken. Denk dat je meer hebt aan een ander type voorsluiting.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 15:39

Hier geschoren en nu onder 200 grams. Is een echte koukleum en ze staan 24/7 buiten zonder hokje momenteel

Happy_Hippie

Berichten: 874
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 16:01

Koper schreef:
Nee, dan gaat het naar achteren trekken. Denk dat je meer hebt aan een ander type voorsluiting.


heb je een voorbeeld met wat voor sluiting je bedoeld :)

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 16:10

Ja hoor :) Dit is een ponydeken maar even voor het idee: https://www.paardendrogist.nl/product/d ... 249/58604/

Horseware is niet (meer) het enige merk met V-sluitingen op de borst. Bucas heeft rechte voorsluitingen, en dan zitten ze ook nog vrij hoog. Dat moet maar net bij het model van je paard passen.

Happy_Hippie

Berichten: 874
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 16:13

Koper schreef:
Ja hoor :) Dit is een ponydeken maar even voor het idee: https://www.paardendrogist.nl/product/d ... 249/58604/

Horseware is niet (meer) het enige merk met V-sluitingen op de borst. Bucas heeft rechte voorsluitingen, en dan zitten ze ook nog vrij hoog. Dat moet maar net bij het model van je paard passen.


oh wouw dat is ook nog eens een hele mooie deken ook :j misschien die maar proberen, alleen die prijs :')

heeft iemand toevallig ervaring met hoe die dekens uitvallen?

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 16:22

Bedoel je hoe ze vallen qua maat? In dat geval kan ik je vertellen dat ze bij mijn pony gewoon normaal vallen. Ik weet alleen niet of er een verschil is tussen de gewone en de ponydekens.

Ze zijn wel aan de prijs ja... maar ze gaan lang mee. Dit voorbeeld heb ik toevallig van de paardendrogist, die heeft misschien nog wel een model van vorig jaar in de uitverkoop in de juiste maat? Zijn precies de zelfde dekens alleen dan in een andere kleur.

En ik zie net dat ze Smartex in ponymaat hebben, en ook een 50 grams ponydeken *\o/* *\o/* Nou maar hopen dat mijn poppetje Bucasproof is qua model :P

Happy_Hippie

Berichten: 874
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 16:24

Koper schreef:
Bedoel je hoe ze vallen qua maat? In dat geval kan ik je vertellen dat ze bij mijn pony gewoon normaal vallen. Ik weet alleen niet of er een verschil is tussen de gewone en de ponydekens.

Ze zijn wel aan de prijs ja... maar ze gaan lang mee. Dit voorbeeld heb ik toevallig van de paardendrogist, die heeft misschien nog wel een model van vorig jaar in de uitverkoop in de juiste maat? Zijn precies de zelfde dekens alleen dan in een andere kleur.

En ik zie net dat ze Smartex in ponymaat hebben, en ook een 50 grams ponydeken *\o/* *\o/* Nou maar hopen dat mijn poppetje Bucasproof is qua model :P

dankje, hoe bedoel je met "Dit voorbeeld heb ik toevallig van de paardendrogist, die heeft misschien nog wel een model van vorig jaar in de uitverkoop in de juiste maat? Zijn precies de zelfde dekens alleen dan in een andere kleur."

moet ik ze daarvoor even een mailtje sturen oid of wat bedoel je ermee haha?

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 16:28

Ze hadden een aparte pagina met de oude modellen. Maar ik zie nu dat daar alleen nog halsstukken en een onderdeken staan. Sorry.

Dan is het denk ik handiger om te wachten tot er ergens een aanbieding is voor dekens. Meestal aan het begin en einde van het dekenseizoen en ook nog halverwege vaak. Of even rondkijken of je de deken ergens anders wat goedkoper kan vinden. Epplejeck heeft ze trouwens ook, en die hebben regelmatig kortingsacties.

Ils_K

Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 16:47

Hier ook geschoren en hij staat onder 200 gram. Ook snachts buiten zonder schuilstal, wel aan 1 kant bomen/boswal. Moet ik wel zeggen dat dit een paard is die het niet te snel te warm heeft.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 16:57

Iemand ervaring met de bucas summer bladiebla deken?

En hoe valt de therapie deken van bucas?

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 17:39

Ik vind het zo lastig met deze tempraturen. Die van mijn vannacht geschoren onder 150 gram.
Staan nu onder regendeken en ga ze vannacht 200 gram opleggen.

JenniferU
Berichten: 2212
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 17:50

Aangezien bucas waarschijnlijk toch niet het juiste merk is voor me werk paard zoek ik een nieuwe deken.
Voorkeur is 50-100 grams en high neck of losse hals.
Hij heeft een bult op de borst (de bucas voorsluiting valt er het precies boven) waardoor niet alles fijn past:
Afbeelding
Afbeelding
Wat raden jullie aan?

lijstje wat ik al gepast heb:
- Amigo hero light en bravo maat 198 beide lengtes goed maar stond aan de voorkant "open"
- Rambo Original light maat 198 was een soepjurk, sluiting kwam er wel mooi boven.
- rhino Original light en medium, maat 198 was te wijd en te groot. maat 191 was te kort voorkant goed
- bucas diverse modellen in maat 198 allemaal aan de voorkant goed maar achterkant te lang
- Master van hypostore maat 195: de light was voor te krap, ruimer verstellen regende in. de 150gram gaf druk op de schoft.
de rest ook in maat 195:
- epplejeck eigen merk zit redelijk maar vind die niet heel sterk maar als er niks anders kan kan dat ook.
- BR was te wijd bij de nek
- QHP te krap op de schouders

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 17:59

Dominick?
Rambo een maat kleiner?

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 18:02

Nika? Die lijken qua model dacht ik het meest op Ej, ze hebben ook dekens van steviger stof.

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 18:03

DR Vario, helaas ook maar 600D?
Weatherbeeta valt misschien meer zoals de BR? Dominick zat ik ook aan te denken.
Verder heb je nog Anky en Trust?

JenniferU
Berichten: 2212
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 18:05

Nouvel schreef:
Dominick?
Rambo een maat kleiner?

welk model rambo adviseer je?
ik kan een duo maat 185 passen vd staleigenaar verder hebben we geen rambo dekens op stal.
paardendrogist zij bucas maat kleiner proberen of rambo maat kleiner.
nadeel is dat hij qua rug wel weer 195 nodig heeft dus ik ben bang dat 191 te kort word op de rug.

dominick: staat idd op me lijstje maar ben niet heel erg bekend met hun pasvorm, en heb er al zoveel gekocht( in t algemeen) dat ik liever eerst 2e hands kijk of een winkel meteen goeie pas/ruil service.
zag wel dat dominick rental heeft misschien dat eens proberen voordat ik er 1 koop.

DR vario: zag ik ook, zouden jullie dan 0 of meteen 200 grams doen?

nika: lees veel op internet dat ze niet waterdicht zijn, hoe zijn die in pasvorm?

master:
Afbeelding
Afbeelding

horseware:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bucas 198
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en dit is dezelfde deken maar dan ouder/eerder gemaakt:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door JenniferU op 19-10-18 18:10, in het totaal 3 keer bewerkt

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 18:07

Die van mij zijn in elk geval goed waterdicht. Niks te klagen.

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 18:07

De Vario is er ook in 100 gram toch?

JenniferU
Berichten: 2212
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 18:10

RianneH schreef:
De Vario is er ook in 100 gram toch?

De Vario dekenlijn bestaat uit:

De basis dekens:
Regendeken 0gr
Winterdeken 200gr
Winterdeken 350 gr

Accesoires:
Hals 100 gr.
Onderdeken 100 gr
Onderdeken 300gr
Alle accesoires kunnen met alle basisdekens gecombineerd worden

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 18:12

Ohhh, ik wist dat er een 100grams hals was (want die heb ik zelf besteld gehad) dus ik ging er vanuit dat er ook wel een 100grams deken was -O-

JenniferU
Berichten: 2212
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 18:15

RianneH schreef:
Ohhh, ik wist dat er een 100grams hals was (want die heb ik zelf besteld gehad) dus ik ging er vanuit dat er ook wel een 100grams deken was -O-
helaas niet haha vind t zoiezo vreemd waarom er een 100 grams hals is en geen 100 grams regendeken.

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 18:21

En een 0 grams hals, dat vond ik ook jammer.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 18:28

Jennifer je hebt al behoorlijk wat gehad aan dekens zeg..

Nika was bij mij waterdicht. Maar dat is al een paar jaar geleden dat ik die gekocht heb.

Harry's horse? En dan met name de high neck? Zou dat iets kunnen zijn?