Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 11:16

Jawel, zonder vreemde uitzonderingen kan je in principe de BTW van je uitgaven aftrekken van de BTW van je omzet.

Volgende keer opslaan dus voor ik hem 'onderteken' en wegklik.

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....


PocoGaucha

Berichten: 3683
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 23:24

Onze recensies op facebook zijn bijna gehalveerd, van meer dan 100 zijn we naar 59 gegaan. Hebben jullie daar misschien iets van gemerkt of meegekregen?

braooop

xSCWx
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 15:11

PocoGaucha schreef:
Onze recensies op facebook zijn bijna gehalveerd, van meer dan 100 zijn we naar 59 gegaan. Hebben jullie daar misschien iets van gemerkt of meegekregen?

Misschien omdat veel mensen zich nu afmelden bij Facebook? En de recensies ed. dan ook automatisch worden gewist

La Vie en Rose 

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 15:23

Ons nieuwe bedrijf is +/- helemaal klaar om gelanceerd te worden. Heeft er iemand zin om eens een kritisch oog op de website te laten vallen?

:D

8nnemiek

Berichten: 43379
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 15:24

PG, kan dat niet komen doordat facebook aan het klooien is met aanbevelingen ipv recensies? Tegenwoordig kun je volgens mij geen sterren meer geven, en bij mij is daarbij ook het een en ander heel vreemd geplaatst.. vanaf de mobiel zie ik minder recensies dan vanaf de computer op een ander account volgens mij.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 15:25

Belsje schreef:
Ons nieuwe bedrijf is +/- helemaal klaar om gelanceerd te worden. Heeft er iemand zin om eens een kritisch oog op de website te laten vallen?

:D

Ja!

❤️

8nnemiek

Berichten: 43379
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 15:26

Belsje, het ziet er op de mobiel netjes uit :j Lekker strak en duidelijk, en leuke illustraties ook.

Edit; enige opmerking: de foto bovenaan heeft een vrij harde overgang van lucht naar weide, die precies achter de tekst valt. Dat leest wat lastiger dan wanneer je een foto gebruikt die wat egaler is of met minder contrast.

Ah, never mind then :)) Ik ga de andere site even bekijken!
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 15-10-18 15:30, in het totaal 3 keer bewerkt

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 15:29

www.atobe.be

Degene in mijn onderschrift is eentje die we ondertussen al een even hebben. Die is voor particulieren, de nieuwe richt zich enkel op bedrijven :D

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 15:29

Recenties op fb verdwijnen bij mij standaard, ik heb het opgegeven dat ding te snappen :+

xSCWx
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 15:33

Belsje: Mooie site! Ik erger me er alleen aan dat ik de recensies onderaan (home page) niet kan lezen aangezien ze te snel over springen. Ik kan ook geen pauze knop ofzo vinden.
Op de FAQ pagina vallen de letters weg in de donkere achtergrond (niet goed leesbaar). Ergens anders zie ik witte letters op de foto, dat is wel goed te lezen.
Bij de pagina "aanbod" staat er boven depressie/burn-out etc. "is het écht een probleem?", dat vind ik nogal "denigrerend" tegenover de andere "aandoeningen" want, laat ik even een voorbeeldje nemen, een chaotisch hoofd kan voor iemand écht een probleem zijn terwijl jij alleen de echt serieuze psychische problemen "een probleem" vindt (zo komt het in ieder geval over).

Edit; dit gaat dus over de site in je onderschrift :+
Laatst bijgewerkt door xSCWx op 15-10-18 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

La Vie en Rose 

8nnemiek

Berichten: 43379
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 15:34

De A to B site zou wellicht nog wat illustraties of een paar foto’s kunnen gebruiken, om de hoeveelheid tekst een beetje te breken.
En het logo, dat moet je even in hogere kwaliteit plaatsen, dat ziet er op mijn mobiel erg pixelig uit.
Verder een nette, simpele en duidelijke site vind ik :j

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 15:43

Logo aangepast, illustraties zouden er inderdaad nog moeten komen. Ik zou eigenlijk graag naast elke "tekstblok" een illustratie willen, liefst geen foto's. Maar iets als bitmoji's ofzo al weet ik niet hou dat zou overkomen (noch waar ik dan kan halen). Zou dat professioneel kunnen zijn? (we zijn met 2 en eigenlijk ja "echt meisjes", dus ik denk dat daar wel leuke elementen mee te maken zijn).

Als iemand daar aanraders voor heeft ...

De hippo ga ik de feedback ook wel voor opnemen :p

Thx alvast!

8nnemiek

Berichten: 43379
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 15:48

Het logo is zo veel beter :j

De illustraties zou je moeten uitproberen. De juiste illustraties kunnen veel toevoegen aan een site.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 16:01


Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 18:27

Op ipad:
Ik vind de homepage vrij druk. Veel tekst en verschillende lettertypes.
De kleurencombinatie vind ik mooi. Het is me niet direct duidelijk wat jullie logo is.
Bij ‘blog’ is de preview van de inhoud bij 1 blogpost wat rommelig weergegeven.


Afbeelding
Ik zou je bedrijfsnaam in de header (?) zetten in plaats van je missie. Als ik op een ander tabblad browse dan is het fijner om een bedrijfsnaam te zien.

Kijk er later nog even op de laptop naar :).

❤️

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 09:34

Bedrijfsnaam aangepast, en op mobiel ziet het er inderdaad niet uit.

Eens denken hoe dat beter kan, soms denk ik dat ik dit soort dingen beter helemaal kan uitbesteden maar $$$

amberi

Berichten: 81
Geregistreerd: 12-03-08

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 14:46

@Belsje, de hippocoaching leest wat lekkerder weg omdat het wat rustiger oogt qua tekst en witruimte en de illustraties zijn daarbij heel passend. Dat mis ik een beetje bij A to Be, het is me daar niet in een blik duidelijk wat je aanbiedt. Dit zou kunnen liggen aan dat er ook weinig beeldmateriaal is. En de roze horizontale strepen zijn in het beeld een beetje rommelig. Ik stuur je nog even een PB'tje, ik ben grafisch ontwerper en het lijkt me leuk om je te helpen.

Engel Joske Lotje

Zoek je een grafisch vormgever? http://www.studiofrips.nl

rien10
Berichten: 14620
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 16:36

"De economie trekt aan".
Merken jullie het? Ik niet hoor. Wel twee nieuwe klanten erbij, maar dat zijn hele kleintjes. Leuk hoor, daar niet van, maar de schoorsteen gaat er niet van roken zeg maar.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 16:41

Ik weet van gekkigheid niet wat ik het eerste aan moet pakken, en dan zit ik in principe nog in een relatief conjunctuuronafhankelijk rechtsgebied. Ik krijg wel steeds meer verzoeken om zakelijk advies, de laatste vier, vijf maanden veel meer dan in de 2,5 jaar daarvoor.

Ik krijg wel steeds minder ontslagzaken.

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

rien10
Berichten: 14620
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 16:46

't zal er ook wel mee te maken hebben dat ik een soort van dinosaurus ben. Ik heb een uitstervend beroep; boekhouder. Iedereen denkt het tegenwoordig zelf te kunnen. Heb ik ook nu aan de hand; een klant wil zelf de mutaties gaan inboeken. Dat spaart hem een zeer klein bedrag per maand. Vandaag was de eerste dag van dat nieuwe systeem. Gevolg: het kostte mij een uur werk EXTRA. (Vanwege fouten, inlog gezeik etc. ) Maandag maar met de klant om tafel. Zo worden namelijk zijn besparingen mijn verlies. En dat kan niet.

pluisje88

Berichten: 8056
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 16:57

rien10 schreef:
't zal er ook wel mee te maken hebben dat ik een soort van dinosaurus ben. Ik heb een uitstervend beroep; boekhouder. Iedereen denkt het tegenwoordig zelf te kunnen. Heb ik ook nu aan de hand; een klant wil zelf de mutaties gaan inboeken. Dat spaart hem een zeer klein bedrag per maand. Vandaag was de eerste dag van dat nieuwe systeem. Gevolg: het kostte mij een uur werk EXTRA. (Vanwege fouten, inlog gezeik etc. ) Maandag maar met de klant om tafel. Zo worden namelijk zijn besparingen mijn verlies. En dat kan niet.


Ik denk zeker niet dat het een uitstervend beroep is. Maar zie om me heen heel veel beginnend ondernemers die er simpelweg het geld niet voor hebben. Het is best een lastige tijd om een onderneming op te bouwen dus moet er al snel bespaard worden op “luxe”

Holistic Horsegirl - Volg ons op facebook voor Tips & Tricks over (PSSM-2) paarden en training

Anoniem

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 16:59

Hier is het inderdaad een geldkwestie. Voor omzetbelasting is het voor mij nu nog niet nodig omdat ik nog onder de kleine ondernemersregeling val, maar straks met de inkomstenbelasting zal ik denk ik toch hulp nodig hebben. Mijn vader zegt altijd dat een goede boekhouder zichzelf terugverdient en dat geloof ik ook wel, maar ik verdien nu nog zulke lage bedragen dat ik me gewoon niet kan voorstellen dat een boekhouder op nog geen 10.000 euro 300 euro kan terugverdienen.

Business is hier overigens booming. Bedrijven nemen weer freelance tekstschrijvers aan ipv het intern uit te besteden en dat is goed. Ik hou zelfs weinig tijd over, zou nu niet meer dan 3 uur per week aan een eventuele nieuwe opdracht kunnen besteden.


rien10
Berichten: 14620
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 16:59

Tja, Een boekhouder is geen luxe. Het is essentie. Vandaar waarschijnlijk dat jij het tussen aanhalingstekens zet, Pluisje88.
Ik denk niet dat de gemiddelde starter alle regelingen kent en een fatsoenlijke IB kan indienen voor zichzelf. Maar men wil het wel steeds goedkoper.
Ik heb nu een punt bereikt dat ik denk: "Zo tot hier en niet verder".

rien10
Berichten: 14620
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 17:00

Hoe ga jij dan straks je IB regelen Emmaa?

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 18:16

Met alle automatiseringen is mutaties inboeken dus juist iets wat ik (of mijn partner) prima zelf kan doen. Het systeem herkent de meeste dingen onderhand al dus is het een kwestie van accorderen en her en der een grootboek aanpassen.
De aangifte IB besteed ik wel uit hoor.
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat zijn besparing uiteindelijk door jou betaald wordt, daar kan ik inkomen. Maar ik ben ook gewend dat veranderen van administratiesysteem/salarisadm e.d gemoeid gaan met eenmalige opstartkosten, reken jij die ook?

❤️


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 59 bezoekers