[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Happy_Hippie

Berichten: 846
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 14:13

RianneH schreef:
Hij is voor het mooie iets te kort denk ik maar dat hoeft functioneel niet nadelig te zijn hoor! Met gebruik zakt het ook nog iets in ;)
Als je wilt kan ik van mij Irish wel een foto maken?


dankje, als je dat zou willen doen graag :D

hij word volgende week donderdag ook geschoren, en we licht een fleece deken onder.
14 dagen bedenktijd als het goed is dus mocht hij wanneer hij geschoren is nog steeds zo veel uitsteken dan misschien toch even kijken voor een andere.

Volg ons ook op instagram Ultra_Happy_Hippie
Wil je graag foto's of video's van je dier of voertuig, neem vrijblijvend contact op! https://www.chaysfotografie.com


Koper

Berichten: 30098
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 15:44

De Bucas op de palomino is iets raars mee maar ik krijg de vinger er maar niet achter wat het is :+ Bij de schoft klopt het niet.

De petrol deken op de geschoren vos zit niet goed bij de schouders. De hele voorkant lijkt uit balans.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 20:14

Ik heb het idee dat de hoek van sluiting naar schoft niet klopt en zorgt voor teveel druk op de schoft. Lengte valt denk ik wel mee als je hem zonder onderdeken erop hebt, die van mij zit ook zo tussen de maten in.

Ik heb inmiddels een Rambo Wug en Rambo Optimo kunnen passen. Beide blijft niet echt geschikt voor mijn paard, zeker voor het geld (embleem/sluiting bevestiging zit precies op haar bottige deel van de schouder). Iemand de fedimax XL al is gezien/geprobeerd? Hij komt niet in een 0 grams maar ik weet echt niet wat er op mijn paard past -O-

nieky1993

Berichten: 2086
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 08:07

Zucht ik heb al dekenstress voor morgen :+ ik wou morgen scheren en de bucas power turnout light opleggen. Nu zie ik dat het van zaterdag op zondag maar 2 graden wordt dus nu twijfel ik of het niet beter is om de smartex medium op te leggen. Maar zondag overdag is het 19 graden dus dan is die weer te warm. Ik kan smiddags wel de turnout light opleggen en die dan misschien oplaten want vanaf dan is het snachts terug 7-8 graden. Wat denken jullie? Zaterdag na het scheren de smartex tot zondag en dan de light? Want volgende week wordt het tot het weekend overdag 15 graden. Of toch de smartex maar?

Brandon :+:

rayoow

Berichten: 3452
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 08:21

Ik heb mijn bucas nog niet binnen.
Ze staan nu snachts onder 0 grams. Zijn geschoren. Overdag nog bloot.
Maar wat doe ik vanavond op??.
Blijft eerst rond de 8 graden, dan tegen de ochtend ineens 3 graden.

Of gewoon 0 grams en dan binnen zetten die ene nacht?

Normaal kunnen ze binnen en buiten en laat ik de stal deur gewoon open.

Wat een temperatuur schommelingen _-:(

nieky1993

Berichten: 2086
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 08:38

rayoow schreef:
Ik heb mijn bucas nog niet binnen.
Ze staan nu snachts onder 0 grams. Zijn geschoren. Overdag nog bloot.
Maar wat doe ik vanavond op??.
Blijft eerst rond de 8 graden, dan tegen de ochtend ineens 3 graden.

Of gewoon 0 grams en dan binnen zetten die ene nacht?

Normaal kunnen ze binnen en buiten en laat ik de stal deur gewoon open.

Wat een temperatuur schommelingen _-:(



Same problem als mij dus. Van zaterdag op zondag is het van het zelfde kwa temperatuur. Snachts 2 en overdag 19 8)7 . Wat leg jij er vanaf volgende week op? Dan is het overdag 15 en snachts 6 gemiddeld.

Brandon :+:

rayoow

Berichten: 3452
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 08:41

nieky1993 schreef:
rayoow schreef:
Ik heb mijn bucas nog niet binnen.
Ze staan nu snachts onder 0 grams. Zijn geschoren. Overdag nog bloot.
Maar wat doe ik vanavond op??.
Blijft eerst rond de 8 graden, dan tegen de ochtend ineens 3 graden.

Of gewoon 0 grams en dan binnen zetten die ene nacht?

Normaal kunnen ze binnen en buiten en laat ik de stal deur gewoon open.

Wat een temperatuur schommelingen _-:(



Same problem als mij dus. Van zaterdag op zondag is het van het zelfde kwa temperatuur. Snachts 2 en overdag 19 8)7 . Wat leg jij er vanaf volgende week op? Dan is het overdag 15 en snachts 6 gemiddeld.


Als ik de bucasjes al binnen heb krijgen ze die snachts op, maar die worden op maat gemaakt dus ben bang dat t nog even duurt.
Anders denk ik overdag 0 grams en in de nacht 100 of 200 grams. Dan mogen ze wel buiten blijven lopen.
Vind het dit jaar vreselijk met de dekens...


nieky1993

Berichten: 2086
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 08:54

Welke bucas heb je gekocht? Hier staan ze snachts binnen dus als de temperatuur niet teveel wisselt kan ik normaal dezelfde deken oplaten als overdag. Ik heb ook niet de mogelijkheid om elke morgen te wisselen. Denk dat ik toch maar de smartex ga opleggen na het scheren. Eventueel zondag de light overdag. Ben toch de hele middag daar dus dan is wisselen geen probleem

Brandon :+:

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 09:01

Ik zou idd met die koude nacht toch wel iets vulling opleggen gezien je geschoren hebt. De lucht tussen de haren is dan minder makkelijk vast te houden met opzetten van de haren en dan koelen ze snel af. Plus voldoende ruwvoer om het kacheltje aan te houden. Overdag weer 19graden dan kan ie weer af.
Is een lastige tijd van het jaar zeker als je helemaal scheert. Daarom zou ik zelf bij scheren toch altijd kiezen voor deels ipv geheel.

"Een draver, is gaver" :D

rayoow

Berichten: 3452
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 09:09

Bucas smartex, die konden ze iets sneller op maat maken en werkt als 100 grams ongv zeggen ze.
Mijn eigen 100 grams zijn gesneuveld dus die leg ik liever niet meer op. Moet het nu doen met 0 grams en 200 grams tot ik de bucas binnen heb.

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 11:09

Hier onder 50 grams bucas. Wil zondag scheren en dan gaat er 150 bucas onderdeken bij onder.

Amado
Berichten: 1323
Geregistreerd: 22-01-15

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 11:12

Vind persoonlijk 200 nog veel te warm, die van mij staat geschoren 24/7 buiten. Sinds eergisteren onder 100 grams, ‘s nachts met hals en overdag zonder

Volgende week wordt het ‘s nachts ook weer warmer en dan blijft de hals ook af

Amado <3 samen sinds 02-10-2015

rayoow

Berichten: 3452
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 11:14

Ze staan nog onder 0 grams. Snachts gaan ze tot nu toe zelf lekker binnen staan en voelen ze er ook nog niet koud onder.

Doe vannacht de staldeur dicht en gewoon 0 grams.

200 grams liggen klaar just in case. Hoop volgende week de bucasjes binnen te krijgen

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 11:17

Amado schreef:
Vind persoonlijk 200 nog veel te warm, die van mij staat geschoren 24/7 buiten. Sinds eergisteren onder 100 grams, ‘s nachts met hals en overdag zonder

Volgende week wordt het ‘s nachts ook weer warmer en dan blijft de hals ook af

Maar zo te zien is de jouwe een haflinger en dat is mijne niet.. Mijn haflingers had ik ook nooit echt dikker staan. Die hebben het zelden koud.

Volgende week wordt het hier overdag een graad of 14 max en 5/6 snachts met overdag ook regen. Dan vindt ik 200 bij een geschoren geen overbodige luxe.

nieky1993

Berichten: 2086
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 11:20

Als ik jullie zo hoor is de smartex medium idd het beste voor op te leggen na het scheren in het weekend. Het is een tinker en heeft het niet snel koud dus dat zal voldoende zijn.

Brandon :+:

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 11:33

Overdag nieky of 's avonds? Overdag wordt het zondag zo'n 19 graden, dan is de medium wel warm..

"Een draver, is gaver" :D

Koper

Berichten: 30098
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 11:36

nieky1993 schreef:
Als ik jullie zo hoor is de smartex medium idd het beste voor op te leggen na het scheren in het weekend. Het is een tinker en heeft het niet snel koud dus dat zal voldoende zijn.

Dat denk ik ook. Uitgaande van een buitenpaard. Voor op stal lijkt het me eigenlijk wat te warm?

Afgelopen nacht heb ik ze voor het eerst allebei onder de dekens gehad. Ik wist vanochtend niet wat ik zag :wow: Mijn ruin had blijkbaar toch last ergens van, meestal is hij 's ochtends een beetje uit z'n hum (zelfde als wanneer het regent) en gaat zo snel het kan in de zon staan. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat hij het koud heeft. Wat het dan wel is... geen idee... misschien de luchtvochtigheid ofzo wat hij net niet trekt? In elk geval houd ik 's nachts de Smartex Rain er maar even in. Mijn merrie heb ik afgelopen nacht onder 100 grams gehad. Ik denk dat dat net te warm is geweest (had de dikke regendeken op stal liggen, achteraf had ik beter de dunnere even kunnen meenemen) maar komende nacht doe ik het wel weer zo als het inderdaad kouder wordt.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

nieky1993

Berichten: 2086
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 11:39

RianneH schreef:
Overdag nieky of 's avonds? Overdag wordt het zondag zo'n 19 graden, dan is de medium wel warm..


Snachts haha. Overdag de power turnout light. En dan savonds terug de smartex en die moet dan wel blijven omliggen want ik kan niet wisselen door de week smorgens (ja om 6-7u dan is het nog koud...). Maar volgende week is het 15 graden ( en veel regen) en naar het weekend toe 12 dus dat zal wel lukken denk ik niet?
Hij staat wel snachts op stal maar tis niet echt een heel geisoleerde stal dus veel frisse lucht en daardoor scheelt de temperatuur met buiten niet zo veel.

Brandon :+:

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 11:42

Dat klinkt wel als een plan :) Ik schrok even maar dit klinkt goed ;)

Ik heb mijn bolletje 's nachts de laatste paar dagen al de 0 grams op, vannacht wordt het hier ook best fris dus dan mag er weer wat vulling bij, denk dat ik 50grams doe. Net even een laagje bescherming op een ouder wordend lijf :)

"Een draver, is gaver" :D

Koper

Berichten: 30098
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 11:46

nieky1993 schreef:
RianneH schreef:
Overdag nieky of 's avonds? Overdag wordt het zondag zo'n 19 graden, dan is de medium wel warm..


Snachts haha. Overdag de power turnout light. En dan savonds terug de smartex en die moet dan wel blijven omliggen want ik kan niet wisselen door de week smorgens (ja om 6-7u dan is het nog koud...). Maar volgende week is het 15 graden ( en veel regen) en naar het weekend toe 12 dus dat zal wel lukken denk ik niet?
Hij staat wel snachts op stal maar tis niet echt een heel geisoleerde stal dus veel frisse lucht en daardoor scheelt de temperatuur met buiten niet zo veel.

Maar op stal waait het minder, toch? wind vind ik een groter probleem dan kou. Zo lang het zonnig is zou ik 'm overdag gewoon bloot laten. Ik heb ook het probleem dat ik 's ochtends vroeg meestal op stal ben. En dan heb ik ze liever een uurtje iets te fris staan dan 10 uur te warm. Als ze het koud hebben gaan ze maar naar binnen.

50 grams zou ik ook wel willen. Heb ik alleen nog nergens gevonden in shetmaat.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 11:47

Die van mij staat nog onder 0 grams. Volgend weekend wordt het rond de 12 graden zo te zien. Dan leg ik er 100 gram op!

JenniferU
Berichten: 2204
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 12:11

Happy_Hippie schreef:
Net de bucas Irish turnout 150gr binnen.
Wat denken jullie, bij de schouders is hij te ruim maar sluit wel af..

(bedoeling is deze met een hals te gaan dragen, die is nog onderweg)

[ [url=m/jmu53F.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/g0wztm.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/nxjFf8.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/6n1zcm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zit mooier als bij die van mij haha

Ullrich (juun) = (Fabricius X Allegro): B+10 L1+3 PR:198
Lemieux Fans fb pagina: https://m.facebook.com/groups/161036057880523/?ref=share

Veulen84

Berichten: 10866
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 14:03

Koper schreef:
nieky1993 schreef:
Als ik jullie zo hoor is de smartex medium idd het beste voor op te leggen na het scheren in het weekend. Het is een tinker en heeft het niet snel koud dus dat zal voldoende zijn.

Dat denk ik ook. Uitgaande van een buitenpaard. Voor op stal lijkt het me eigenlijk wat te warm?

Afgelopen nacht heb ik ze voor het eerst allebei onder de dekens gehad. Ik wist vanochtend niet wat ik zag :wow: Mijn ruin had blijkbaar toch last ergens van, meestal is hij 's ochtends een beetje uit z'n hum (zelfde als wanneer het regent) en gaat zo snel het kan in de zon staan. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat hij het koud heeft. Wat het dan wel is... geen idee... misschien de luchtvochtigheid ofzo wat hij net niet trekt? In elk geval houd ik 's nachts de Smartex Rain er maar even in. Mijn merrie heb ik afgelopen nacht onder 100 grams gehad. Ik denk dat dat net te warm is geweest (had de dikke regendeken op stal liggen, achteraf had ik beter de dunnere even kunnen meenemen) maar komende nacht doe ik het wel weer zo als het inderdaad kouder wordt.


Het kan best dat ie het koud heeft hoor. Er staat een vervelend windje en het is echt alleen in de volle zon, maar uit de wind lekker.
Mijn kleumer staat dag en nacht onder de 200. Al 3 nachten en 2 dagen. De andere vannacht voor het eerst onder 100, die heb ik vanmorgen nog even af gedaan.

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


IndyK95
Berichten: 33
Geregistreerd: 17-07-18

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 14:07

Ik wik graag een uitrijdeken kopen voor als het straks echt koud wordt. Mijn paard is geschoren. Nu zie ik alleen verschilkende uitrijdekens, namelijk gewoon een fleecedeken, of een waterdichte van het materiaal van een outdoordeken. Wat zouden jullie doen voor het in- en uitstappen?

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 14:16

Heb je een alleen een buitenbak of kom je veel buiten? Dan is iets waterdichts wel fijn. Anders zou je gewoon een fleece kunnen doen, afhankelijk van de omgeving de dikte bepalen.

"Een draver, is gaver" :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berriepi en 6 bezoekers