Trailer.. Een spinnen magneet...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Trailer.. Een spinnen magneet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-18 08:33

Hoi Bokkers (met of zonder (lichte) spinnen fobie),

Alhoewel het steeds beter gaat met mijn 'angst' is en blijft onder spinnen door lopen toch wel echt té. Ze moeten niet op me komen, en al helemaal niet mogelijk in m'n haar.

Nou weet ik wel dat lang geparkeerde trailers altijd onder zitten, maar.. zodra ik de schone trailer neerzet, verzamelt deze dagelijks minstens 5 huisdieren...

(Eindelijk onafhankelijk, maar toch nog afhankelijk omdat ik zelf niet alles durf :') het 'gordijntje' oprollen bijvoorbeeld.)

Graag geen reacties als "een spin kan je toch niks doen" I know, maar zo werkt bijvoorbeeld hoogtevrees ook niet.

Hoe gaan jullie hiermee om?

Because the line between wrong and right, is the width of a thread from a spider's web. The piano keys are black and white, but they sound like a million colors in your mind.

http://www.lucies-paardenadvies.nl De basis in balans.Bewust trainen omg NH en midden Nl.


Appy_Lynne
Berichten: 60
Geregistreerd: 13-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 08:44

Er bestaat anti spinnen spray. Daar kun je je trailer mee inspuiten. Deed ik altijd met mijn kastje. Iedereen zijn kastje zat onder de spinnen en mijne 0 :D

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Trailer.. Een spinnen magneet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 08:54

Ant-spinnen spray is giftig, anders gaan de spinnen er niet dood van. Zou ik erg voorzichtig mee zijn

Appy_Lynne
Berichten: 60
Geregistreerd: 13-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 08:56

troi schreef:
Ant-spinnen spray is giftig, anders gaan de spinnen er niet dood van. Zou ik erg voorzichtig mee zijn


Ik bedoel de spinwerende spray. Niet de gene waar ze dood van gaan! En alsnog, de trailer pas inspuiten als spinnen weg zijn gehaald. Spinnen zijn nodig in de natuur ;)

tamary

Berichten: 29050
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Trailer.. Een spinnen magneet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 09:04

Bezem doet een hoop om ze te verhuizen.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Telpeva

Berichten: 14593
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 13:27

Voor hoge spinnen zou ik denk ik een huishoudtrapje (misschien is zo'n opstapkrukje om op je paard te komen ook al hoog genoeg) pakken en een bezem. Zodat je er op gepaste afstand NAAST kan staan om ze weg te vegen, als ze dan naar beneden vallen dan landen ze niet op je.

Ja ik ben een watje maar zo werkt het voor mij :') :D zo hield ik een hoge stalkast schoon

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Syberdepiep

Berichten: 1594
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 16:12

Afbeelding
Deze werkt heel goed tegen spinnen, niet giftig.
Ik koop deze bij een fourage dealer die ook spullen voor duivenmelkers verkoopt.

Bop van de Erven 08.06.2000 - 09.01.2023 Ids 300 x Teunis 332 * L1+3
Syb van de Oude Kleefsebaan 05.06.2013 Wolfert 467 x Maeije 440 * M1+11

belle_boef

Berichten: 10716
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Trailer.. Een spinnen magneet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 16:16

Therapie voor jou?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 13:02

-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-08-22 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

AnnaL87

Berichten: 32
Geregistreerd: 18-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 14:18


Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 14:21

Wel jammer van die spray's. Insecten zijn er veel te weinig en die spray's doen er niet veel goeds aan.

Ik dan dat je dan beter even je stalgenoot kan vragen met de spinrager er door te gaan.
Rager zet je dan even weg zodat de spinnen er weer uit kunnen kruipen.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Britta31

Berichten: 13063
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Trailer.. Een spinnen magneet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 14:33

En een ouderwetse spinnen ragebol op een lange steel.Kan je eerst van een afstand de buiten en binnenkant spinvrij maken.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

Telpeva

Berichten: 14593
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 14:34

AnnaL87 schreef:
MIsschien is een spinnenvanger een idee?

https://www.ongediertebestrijden.com/spinnen/bestrijdingsmiddelen-tegen-spinnen/

Dan hoef je ze iig niet zelf op te pakken...

Succes!

In deze link staat ook wat over eucalyptus en pepermuntolie, heeft iemand dat weleens geprobeert om spinnen te wezen? Een paar druppels olie in water en dan sprayen oid, helpt dat?
Ze hoeven van mij namelijk ook niet dood, en als zo'n zelfgemaakte spray ze ook weg kan houden op een voor hun onschadelijke manier dan lijkt mij dat wel wat.

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif


Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-18 07:55

Ik denk dat ik hem in eerste instantie spinvrij ga vegen, met een bezem (of ragebol werkt miss beter) en een krukje indd Telpeva. ;)

En dan behandelen met zo'n natuurlijke tip van ongediertebestrijding.nl, beginnende met degene waar paarden de minste aversie tegen hebben.

En anders kijken naar een speciale werende spray indd, wel een milieuvriendelijke. :)

Zo'n individuele spinnenvanger lijkt me wel super handig voor in huis! Nu plaatst vriendlief ze in de bosjes verderop, maar onafhankelijk zijn is prettig.

Therapie.. eh ja... die zag ik even niet aankomen. :')

Because the line between wrong and right, is the width of a thread from a spider's web. The piano keys are black and white, but they sound like a million colors in your mind.

http://www.lucies-paardenadvies.nl De basis in balans.Bewust trainen omg NH en midden Nl.

Gerinck
Berichten: 26
Geregistreerd: 18-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 13:29

Veel mensen hebben een hekel of zelfs een fobie voor spinnen. Ik snap hoe vervelend het kan zijn. Je kunt op verschillende manieren spinnen verwijderen of zelfs voorkomen. Beste oplossing is spinnenwebben weghalen. Als die verwoest raakt, is de kans groot dat ze vertrekken. Andere manieren zijn een spinnenvanger, plaatsen van kastanjes nabij spinnenwebben (spinnen kunnen niet tegen de chemische stof van kastanjes), pepermuntolie spuiten in gaten, kieren of donkere plekjes. Azijn is ook goed om spinnen te bestrijden.

Voor meer informatie: https://bestrijdingsservice.nl/spinnen-bestrijden/


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anne_vD, Brittneyx, jitskenienke, Tess1 en 28 bezoekers